Ταυτότητα πολυγλωσσικού περιοδικού και ομάδας Πολύδρομο τα ακαδημαϊκά ενδιαφέροντά μας ΘΕΜΑΤΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ σε κοινωνικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ ΨΥΧΙΚΟΥ
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο της Βεργίνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Κούρτη-Καζούλλη Βασιλεία Eπίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιου Αιγαίου Επιστημονικά υπεύθυνη για τη Δράση 7 στο Νότιο Αιγαίο.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Πρόταση για την αξιοποίηση της πολυγλωσσίας στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών Βασίλης Συμεωνίδης
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Γλωσσική ανάπτυξη. Θεωρίες Γλωσσικής Ανάπτυξης  Οι υπέρμαχοι της θεωρίας της μάθησης- με πρωταγωνιστή τον Skinner- πιστεύουν ότι η ανάπτυξη της.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
 . Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
Προσχολική Παιδαγωγική
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ταυτότητα πολυγλωσσικού περιοδικού και ομάδας Πολύδρομο τα ακαδημαϊκά ενδιαφέροντά μας ΘΕΜΑΤΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ σε κοινωνικό και εκπαιδευτικό επίπεδο ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ευρύτερη κοινωνία Η ανάγκη να συγκεράσουμε με τις προσωπικές μας εμπειρίες Ομάδα για τη διγλωσσία και τον πολυπολιτισμό στην εκπαίδευση και την κοινωνία Group for bilingualism and multiculturalism in education and society Grupi dhe revista shumëgjuhëshe për dygjuhësinë dhe shumëkulturën në arsim dhe në shoqëri команда, занимающаяся вопросами диглоссии и поликультурности в образовании и обществе فريق عمل لثنائية اللغة والتعددية الثقافية في التعليم و المجتمع

Αρχές Ομάδας «Πολύδρομο» Η διγλωσσία δεν είναι «μόδα» Η προσπάθειά μας εμφορείται από την απόπειρα δημιουργίας «γεφυρών» ανάμεσα στη διγλωσσία, την κριτική παιδαγωγική και τον κριτικό γραμματισμό

Αρχές Ομάδας «Πολύδρομο» Η διγλωσσία δεν είναι «μόδα» Η μάθηση είναι πιο αποτελεσματική όταν αξιοποιεί προϋπάρχουσες γνώσεις και δεξιότητες που προέρχονται από διαφορετικά πλαίσια, κοινότητες πρακτικής, γλωσσικές και κειμενικές κοινότητες.

Αρχές Ομάδας «Πολύδρομο» Η διγλωσσία δεν είναι «μόδα» Η σύγκριση των γλωσσών παρέχει γόνιμο έδαφος για την καλλιέργεια μεταγλωσσικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων

Αρχές Ομάδας «Πολύδρομο» Η διγλωσσία δεν είναι «μόδα» Η καλλιέργεια της διγλωσσίας σε ένα τέτοιο πλαίσιο επιτρέπει στο άτομο να είναι υπεύθυνο για το πώς μαθαίνει, να αντιμετωπίζει (συγ-)κριτικά αυτά που μαθαίνει μέσω της κυρίαρχης γλώσσας

Α. Θεωρητικό Μέρος – Θέματα Περιοδικού Τι αφορά η διγλωσσία; Ζητήματα πολυπολιτισμού στην κοινωνία Θέματα ταυτότητας και επικοινωνίας σε πολυγλωσσικά πλαίσια Πορίσματα σχετικών ερευνών Ιδεολογικά θέματα που αφορούν τη διγλωσσία/πολυγλωσσία εντός και εκτός σχολείου

Α. Διοργάνωση Επιστημονικών Συναντήσεων Συνέδριο Σταυροδρόμι γλωσσών και πολιτισμών: μαθαίνοντας εκτός σχολείου – Απρίλιος

Α. Διοργάνωση Επιστημονικών Συναντήσεων Ατελιέ Διγλωσσίας – Δεκέμβριος

Παιδαγωγική Σχολή ΑΠΘ, Μαΐου 2012

Β. Διαδραστικό Μέρος – Θέματα Περιοδικού Επαφή – Επικοινωνία Απαντήσεις σε ερωτήσεις γονέων, ζητήματα που αφορούν μικτές οικογένειες, ενημέρωση από γονείς μεταναστευτικής καταγωγής Ερωτήσεις εφαρμογές – πρακτικές αξιοποίησης της γλωσσικής ποικιλίας στην τάξη Γνώμες, εκθέσεις και εργασίες παιδιών ΓΟΝΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΑΙΔΙΑ

Β. Διαδραστικό Μέρος – Παράδειγμα [Ερώτ.] Αν ένα παιδί έχει γονείς που προέρχονται από διαφορετικά εθνικά περιβάλλοντα, ποια γλώσσα θα είναι η μητρική γλώσσα, η γλώσσα της μητέρας ή η γλώσσα του πατέρα; Επειδή πάντα αναφερόμαστε στην πρώτη γλώσσα, ποια είναι η πρώτη γλώσσα;

Β. Διαδραστικό Μέρος – Παράδειγμα [J.C.] H πρώτη γλώσσα προσδιορίζεται με χρονολογικούς όρους και είναι η γλώσσα που μαθαίνει το παιδί πρώτη. Αυτό μπορεί να διαφέρει από τη γλώσσα που το παιδί γνωρίζει καλύτερα. Έτσι, αν και οι δυο γλώσσες χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα, μια από τη μητέρα και μια από τον πατέρα, τότε η πρώτη γλώσσα του παιδιού είναι η διγλωσσία.

Β. Διαδραστικό Μέρος – Παράδειγμα Το κορίτσι του καλοριφέρ Девочка у батареи Η ΣΤ’ τάξη όπου μπαίνω για μάθημα είναι στην αίθουσα έξω από την οποία βρίσκεται το κορίτσι. Τα παιδιά είναι όλα στα θρανία τους και με περιμένουν. Χαμογελάω και με αμηχανία την ρωτάω «Θα μπεις;». Δεν απαντάει ούτε κάνει κάποια κίνηση. Προσπαθώ να καταλάβω τι συμβαίνει και, αφού γνωρίζομαι με τα παιδιά, τους ρωτάω για την μαθήτρια που βρίσκεται έξω από την αίθουσα «Είναι από την Αλβανία, κυρία. Δεν καταλαβαίνει. Δεν μιλάει. Έτσι κάνει και στον κύριο, δεν μπαίνει στην τάξη »…

Β. Διαδραστικό Μέρος – Παράδειγμα

Β. Διαδραστικό Μέρος – Παράδειγμα

Β. Διαδραστικό Μέρος – Παράδειγμα

Β. Διαδραστικό Μέρος – Παράδειγμα

Β. Διοργάνωση Εκπαιδευτικών Δράσεων Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ – Ιούλιος

Β. Διοργάνωση Εκπαιδευτικών Δράσεων

Δράση – Δημιουργία – Σύνθεση Β. Διαδραστικό Μέρος – Projects

Ενημέρωση Γ. Eνημερωτικό Μέρος Δίγλωσσα βιβλία για παιδιά Παρουσίαση μεταναστευτικών ομάδων και δράσεων τους Προβολή ταινιών – ντοκιμαντέρ Σύντομα γλωσσικά μαθήματα Επιστολές από μετανάστες και μετανάστριες

Μέσα από τις ακαδημαϊκές και κοινωνικές δράσεις της ομάδας Πολύδρομο πραγματοποιούνται: η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη ο απαραίτητος συνεχής και ουσιαστικός διάλογος ανάμεσα στους/τις ερευνητές/τριες και τα μέλη των μεταναστευτικών κοινοτήτων η ανάδειξη της δημιουργικής πλευράς της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν γένει Ενημέρωση Γ. Eνημερωτικό Μέρος

«Τα παιδιά από την Αφρική – και τα άλλα παιδιά στο περιθώριο – απεικονίζονται συνήθως ως θύματα λιμού, πολέμου, κακής πολιτικής και καταπίεσης…» Κι όμως, τα παιδιά είναι δυνατά! Είναι τόσο θαρραλέα! Έχουν δυνατή «ψυχή»! Είναι πολύγλωσσα! Είναι δημιουργικά και αντιστέκονται σε πολλές δύσκολες συνθήκες. Αξίζουν τον σεβασμό όλων μας! Ενημέρωση Επίκεντρο τα παιδιά

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ "Τα παιδιά και οι γλώσσες του κόσμου " " Children and their languages in the world " "Fëmijët dhe gjuhët e botës“ "дети и языки мира" الاولاد ولغات العالم "les enfants et leurs langues dans le monde"

HMΕΡΟΛΟΓΙΟ 2013 “Έθιμα του κόσμου” “Customs of the world”