Κοινωνικές Δεξιότητες

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Προσωπικές δεξιότητες
Ιστορικό: ΓΙΑΤΙ "Pro-Skills";
Επιτυχής Διεπιχειρησιακή Συνεργασία. Μέτρηση Απόδοσης Δικτύου Συνεργασιών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου Σχολή Επιστημών της Διοίκησης Μ. Ν. Γαρρή Παρουσίαση: Χ.Φ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ Β΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Κοινωνιολόγος-Συστημικός Ψυχοθεραπευτής
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνικές Δεξιότητες

Κοινωνικές Δεξιότητες Στην δια βίου μάθηση οι κοινωνικές δεξιότητες είναι μια σημαντική παράμετρος. Έχουμε ήδη αναφέρει τις τέσσερεις προσεγγίσεις για να προωθήσουμε την δια βίου μάθηση στην ιδέα του Pro skills : Αυτορρυθμιζόμενη μάθηση Παραγωγική μάθηση Συνεργατική μάθηση Βιωματική μάθηση Για να μπορεί κάποιος να μάθει με αυτές αλλά και άλλες προσεγγίσεις, χρειάζονται οι κοινωνικές δεξιότητες.

Κοινωνικές Δεξιότητες Το να κατέχει κάποιος τις κοινωνικές δεξιότητες είναι μια αναγκαιότητα ζωής σε μια κοινωνία που περιγράφεται ως μεταμοντέρνα (π.χ. Ulrich Beck and Zygmunt Bauman). Η κοινωνία μας δεν παρέχει ασφάλεια και είναι εχθρική. Μπορεί να βελτιωθεί όμως μέσα από την ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων. Για να εκπαιδεύσουμε τις κοινωνικές δεξιότητες σε μαθητές της δια βίου μάθησης γενικότερα αποτελεί πλέον έναν τομέα προτεραιότητας, πολύ περισσότερο δε αν απευθυνόμαστε σε ομάδες κοινωνικά ευάλωτων ατόμων.

Κοινωνικές Δεξιότητες Ο ορισμός μας για τις Κοινωνικές Δεξιότητες Οι κοινωνικές δεξιότητες είναι ικανότητες και συμπεριφορές που βοηθούν να εστιάζουμε μια συμπεριφορά μας έξω από τον εαυτό μας, προς την κατεύθυνση μια ευθυγράμμισης με άλλα άτομα. Η κοινωνικά κατάλληλη συμπεριφορά συνδέει τους στόχους του ατόμου με τις αξίες και τους στόχους μιας κοινωνικής ομάδας. Συνεργασία και δεξιότητες ομάδας επικοινωνία Σχεσιοδυναμική πορεία της ομάδας Διαχείριση συγκρούσεων

Κοινωνικές Δεξιότητες Μερικές πλευρές των κοινωνικών δεξιοτήτων είναι: Συνεργασία και ικανότητα να δουλεύει κάποιος σε μια ομάδα: Ανοικτότητα και ανοχή, κοινωνικότητα, χρήση των κοινωνικών πόρων, δυνατότητα συνδιαλλαγών, ικανότητα αρχηγίας, διαπολιτισμικές δεξιότητες Συνεργασία και δεξιότητες ομάδας επικοινωνία Σχεσιοδυναμική πορεία της ομάδας Διαχείριση συγκρούσεων . Ικανότητα για επικοινωνία: Δεξιότητες γλώσσας, ενεργή ακρόαση, ανατροφοδότηση, ενσυναίσθηση, ικανότητα να δίνει και να παίρνει αναγνώριση. Επίλυση σύγκρουσης / ικανότητα να συμβιβάζεται Σχεσιοδυναμική πορεία της ομάδας

Κοινωνικές Δεξιότητες Στην ιδέα του Pro-Skills οι κοινωνικές δεξιότητες συνδέονται με διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα και εστιάζουν στην ικανότητα να είναι κάποιος ενεργός και αυτόνομος σε αυτά τα διαφορετικά περιβάλλοντα. Συνεργασία και δεξιότητες ομάδας επικοινωνία Σχεσιοδυναμική πορεία της ομάδας Διαχείριση συγκρούσεων

Κοινωνικές Δεξιότητες Ο σκοπός στην εκπαίδευση των κοινωνικών δεξιοτήτων είναι να ξεκινήσει η διαδικασία και οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν, Μια ενεργή και αυτόνομη υπόσταση ως πολίτες Την ικανότητα να συνδέονται με άλλα άτομα Την ικανότητα να συμφωνούν και να διαφωνούν Συνεργασία και δεξιότητες ομάδας επικοινωνία Σχεσιοδυναμική πορεία της ομάδας Διαχείριση συγκρούσεων

Κοινωνικές Δεξιότητες Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός η ιδέα του Pro-Skills προσδιορίζει δύο σημαντικές περιοχές – κλειδιά για να επικεντρωθεί η εκπαίδευση των κοινωνικών δεξιοτήτων : Την εμπιστοσύνη Την σύνδεση συνεργασία και δεξιότητες ομάδας επικοινωνία Σχεσιοδυναμική πορεία της ομάδας Διαχείριση συγκρούσεων

Κοινωνικές Δεξιότητες Μπορούμε να προσδιορίσουμε τέσσερεις ενεργές διαστάσεις όταν περιγράφουμε το φαινόμενο της εμπιστοσύνης Την προβλεψιμότητα, η οποία συνδέεται με το SOC (sense of coherence= αίσθηση συνοχής) του ατόμου και αυτό παίζει τον ρόλο στο να φαντάζεται κάποιος ποιο μπορεί να είναι το εργαλείο για να παρέμβει στο πεπρωμένο του. Για μια φορά ακόμα, αυτό μπορεί να κτιστεί πάνω στην έλλειψη εμπιστοσύνης. Την ανταλλαγή αξιών,αυτό κατά κάποιο τρόπο είναι η λογική απόφαση που παίρνει κάποιος με βάση τις προβλέψεις και τους υπολογισμούς του. Αυτή η διαδικασία μπορεί να λειτουργήσει για να αλλάξει κάποιος τις συνθήκες η να αποφύγει να τιμωρηθεί.

Κοινωνικές Δεξιότητες Καθυστερημένη αμοιβαιότης, κατά κάποιο τρόπο είναι ισοδύναμη με αυτό που καλούμε αλληλεγγύη. Η αλληλεγγύη δεν είναι μοίρασμα του πλούτου για καλοπροαίρετους λόγους. Είναι μια πράξη ανάμεσα σε ίσα μέρη που βασίζεται στο γεγονός ότι μπορείς να εισπράξεις το ίδιο ενδιαφέρον με άλλους σε έναν απροσδιόριστο χρόνο και με έναν απροσδιόριστο τρόπο. Έκθεση ευαλωτότητας ,συνδέεται με την ανάγκη μας να είμαστε συνδεδεμένοι και να μας νοιάζονται. Αυτή η ανάγκη είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να εκθέσει κάποιον στον κίνδυνο να κακοποιηθεί. Ακόμα και αν έχουμε λογικά επιχειρήματα ,καμιά φορά καταλήγουμε να επιλέγουμε να γίνουμε μέρος μιας κατάστασης που ενδέχεται να μας ζημιώσει.

Κοινωνικές Δεξιότητες Δια βίου μάθηση Συνεργατική μάθηση παραγωγική μάθηση Βιωματική μάθηση επικοινωνία Δυναμικά της ομάδας Διαχείριση συγκρούσεων προβλεψιμότητα Ανταλλαγή αξιών καθυστερημένη αμοιβαιότητα Έκθεση ευαλωτότητας

Κοινωνικές Δεξιότητες Εάν μπορούμε να εδραιώσουμε την εμπιστοσύνη σε ένα ανάλογο περιβάλλον (το εκπαιδευτικό μας σεμινάριο) αυτό δημιουργεί επίσης συνθήκες που αποδεικνύουν την αξία της εμπιστοσύνης. Αυτή η διαδικασία παρέχει την βάση για να συνδεθεί κάποιος κοντοπρόθεσμα η μακροπρόθεσμα με τους άλλους. Εκπαιδεύοντας στην σύνδεση, προσπαθούμε να εδραιώσουμε ένα σταθερό έδαφος για δράση με αυτονομία σε διαφορετικές συνθήκες και να δώσουμε την ευκαιρία για να αναπτυχθεί η εμπιστοσύνη που δίνουμε και παίρνουμε. 11

Κοινωνικές Δεξιότητες