Στρατηγικές πληροφορικής και τηλεματικής Θέμα: Τεχνο – Οικονομική Ανάλυση Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων Δουβλετής Χαράλαμπος Κουτσονικόλα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce και οι επιπτώσεις του στο Marketing Δήμητρα Ηλιοπούλου 
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Τί είναι η σειρά προϊόντων Easy Line
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Eυρυζωνικές Υποδομές στην Περιφέρεια Ηπείρου Προτάσεις για Μελλοντικές Ενέργειες Μ ΑΡΙΟΣ Θ. Κ ΑΛΥΒΑΣ.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Διαδικασία Καθορισμού Τιμής Πώλησης Αγαθού ή Υπηρεσίας
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 2 η Δημόσιες Επενδύσεις και Αναπτυξιακά Έργα.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Λογιστική παρακολούθηση και αποτίμηση αποθεμάτων
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Ερμηνεία Όρων που Χρησιμοποιούνται στο Μάθημα Απόδοση Προϊόντων Ο όρος «απόδοση προϊόντος» περιγράφει το ποσοστό της πρώτης ύλης που θα καταλήξει στο πιάτο,
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
1 «Ο κλάδος των Κινητών Επικοινωνιών κυρίαρχος πυλώνας στη στρατηγική ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας», Νοέμβριος 2015.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Θεωρία Αποφάσεων.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Βασικός σχεδιασμός για την κατάρτιση προϋπολογισμού Διαδικασίες κατάρτισης προϋπολογισμού Διαδικασίες.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Ανάπτυξη ΣΥΑ.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Το κόστος Ποιότητας    
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Λήψη απόφασης για Ενεργειακό Σχεδιασμό
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΜΕΛΕΤΗ ΕΦΙΚΤΟΤΗΤΑΣ περιγραφή και στοιχεία επενδυτικού σχεδίου
Λογιστικη κοστουσ Εισήγηση 6ης εβδομάδας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικές πληροφορικής και τηλεματικής Θέμα: Τεχνο – Οικονομική Ανάλυση Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων Δουβλετής Χαράλαμπος Κουτσονικόλα Βασιλική

Διάγραμμα ροής τεχνο- οικονομικής ανάλυσης

Καταστάσεις της αγοράς Βεβαιότητα (αναλυτικές μέθοδοι) Αβεβαιότητα (σενάρια)

Παράμετροι της Αγοράς Η αγορά επηρεάζεται από: Νέες τεχνολογίες Κοινωνικούς & Οικονομικούς παράγοντες Ρυθμιστικά πλαίσια

Κατηγορίες μεθοδολογιών ανάλυσης αγοράς (1) Πειραματική προσέγγιση Ασφαλέστερες προβλέψεις Μη πειραματική, ποσοτική ανάλυση Ασφαλής εκτίμηση τάσεων, μικρότερο ποσοστό βεβαιότητας Ποιοτική ανάλυση Διαίσθηση σχετικά με μία ή περισσότερες μελλοντικές καταστάσεις

Κατηγορίες μεθοδολογιών ανάλυσης αγοράς (2) Καταμέτρηση και άλλες ποσοτικές μέθοδοι Ποσοτικές μέθοδοι Ομάδες ειδικών (Experts Groups) και η προσέγγιση Delphi Χρονικός ορίζοντας – Τελικός χρήστης

Μεθοδολογίες ανάλυσης αγοράς (1) Χρονική ανάλυση τάσεων Βασική ή εκτεταμένη μορφή (Bass) συνάρτηση Cobb – Douglas :  παράμετροι ελαστικότητας συνάρτηση του μοντέλου «Bass» :  Μέγεθος αγοράς  Συντελεστής καινοτομίας  Συντελεστής μίμησης Διείσδυση αγοράς - Πιθανό μέγεθος αγοράς - Ανάλυση ευαισθησίας

Μεθοδολογίες ανάλυσης αγοράς (2) Η προσέγγιση Delphi Μέθοδος εξαγωγής προγνώσεων Έχει χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο εύρος εφαρμογών αποδοτική σε σύνθετα συστήματα

Μεθοδολογίες ανάλυσης αγοράς (3) Μήτρα επιρροής  Εξέταση μεγάλου αριθμού παραγόντων για τον εντοπισμό των σημαντικότερων  Οδηγεί σε σενάρια για την εξέλιξη της αγοράς Θεωρία παιγνίων Κωδικοποιεί τη διεπαφή μεταξύ των «παιχτών» σε ένα παιχνίδι ανταγωνισμού και προσδιορίζει πιθανά αποτελέσματα

Μεθοδολογίες ανάλυσης αγοράς (4) Externalities modeling Η αλλαγή στο κέρδος ή το πλεόνασμα που καταγράφει ένας πράκτορας από μία υπηρεσία ή πόρο δικτύου όταν το πλήθος των άλλων πρακτόρων που χρησιμοποιούν την ίδια υπηρεσία ή πόρο αλλάζει  Ζήτηση  Προμήθεια  Ικανοποιημένες προσδοκίες μεγέθους του δικτύου  Ικανοποιημένες προσδοκίες τιμών  Καθαρότητα της αγοράς.

Στόχοι Πρόγνωση Ζήτησης Επενδύσεις Πρόβλεψη πορείας προϊόντων και υπηρεσιών Διαθεσιμότητα χωρητικότητας δικτύου την κατάλληλη στιγμή

Κατηγορίες Χρηστών νέοι χρήστες σε κάποια υπηρεσία υπάρχοντες χρήστες που αλλάζουν πρότυπα χρήσης των υπηρεσιών χρήστες που μεταπηδούν σε μια υπηρεσία από μία ανταγωνιστική χρήστες που αποσύρονται από κάποια υπηρεσία

Χαρακτηριστικά Μοντέλων Αγοράς Καθιερωμένων – Νέων αγορών Εστίαση στην ελαστικότητα εκτιμήσεων Μεγάλη πολυπλοκότητα Εκτενής έρευνα στην υποστήριξη λειτουργιών (τηλεφωνικά κέντρα)

Καθιερωμένες Αγορές (1) Τρόπο χρήσης από τους χρήστες Ζήτηση  Κόστος χρήσης  Εισόδημα  Δημογραφικά χαρακτηριστικά Κόστος πρόσβασης & χρήσης

Καθιερωμένες Αγορές (2) Επιτυχής και Ακριβής μοντελοποίηση Χαμηλή ελαστικότητα τιμής Η τιμολογιακή πολιτική εξαρτάται από καταναλωτικό πλεόνασμα Επεκτάσεις Μορφή χρήσης (flat / per usage) Επιλογή τηλεπικοινωνιακού φορέα

Συγχωνευμένα Μοντέλα Πρόσβασης & Χρήσης (1) Δεδομένα που μεταβάλλονται με τον χρόνο Δεδομένα από διάφορους τομείς οργανωμένα ανά γεωγραφική περιοχή

Συγχωνευμένα Μοντέλα Πρόσβασης & Χρήσης (2) 1η Φάση Μοντελοποίηση με βάση δεδομένα από δημοσκοπήσεις Προβλήματα λόγω:  Πάροδος χρόνου  Αλλαγή επίδρασης τηλεπικοινωνιών στην κοινωνία Χρήσιμα βραχυπρόθεσμα συμπεράσματα

Συγχωνευμένα Μοντέλα Πρόσβασης & Χρήσης (3) 2η Φάση Μεταβλητές παράμετροι Αναδρομικές διαδικασίες Εξαγωγή μακροπρόθεσμων συμπερασμάτων & εκτιμήσεων

Συγχωνευμένα Μοντέλα Πρόσβασης & Χρήσης (4) Μοντέλα που προσαρμόζονται στις τεχνολογικές και κανονιστικές μεταβολές (ΒΤ) Ευέλικτη προσαρμογή σε νέα προϊόντα και σενάρια ανταγωνισμού Καλύτερη προσαρμογή σε νέες παραμέτρους

Μοντέλα Νέων Αγορών (1) Τύποι χρηστών νέοι χρήστες σε κάποια υπηρεσία υπάρχοντες χρήστες που αλλάζουν πρότυπα χρήσης των υπηρεσιών χρήστες που μεταπηδούν σε μια υπηρεσία από μία ανταγωνιστική χρήστες που αποσύρονται από κάποια υπηρεσία

Μοντέλα Νέων Αγορών (2)

Μοντέλα Νέων Αγορών (3) Οι υπηρεσίες μπορεί να είναι : 1. τελείως ασύμβατες (telex, fax) 2. απολύτως συμβατές (σταθερή - κινητή τηλεφωνία) 3. μερικώς συμβατές (οι πελάτες της 1ης υπηρεσίας μπορούν να επικοινωνήσουν με όλους τους πελάτες της 2ης υπηρεσίας,οι πελάτες της 2ης μπορούν να επικοινωνήσουν μόνο μεταξύ τους

Μοντέλα Νέων Αγορών (4) Οι (2) & (3) οδηγούν σε ισορροπία προσαρμογής Η (1) οδηγεί στην κυριαρχία μίας υπηρεσίας

Μοντέλα Νέων Αγορών (5) Κρισιμότητα Πρόγνωσης Ζήτησης Επιτυχία εισαγωγής στην αγορά  Πριν και μετά την είσοδο Επιτυχία διατήρησης  Ρυθμός αλλαγής τεχνολογίας  Ρυθμός χρήσης  Ρυθμός απομάκρυνσης

Μοντέλα Νέων Αγορών (6) 1. Αποσύνθεση προβλήματος σε προβλήματα προηγούμενης κατάστασης της αγοράς 2. Διάσπαση σε επιμέρους ανεξάρτητα προβλήματα

Μοντέλα Νέων Αγορών (7) Βήματα ανάλυσης DF(2) • Αναγνώριση των σημαντικότερων υπηρεσιών (όγκος κίνησης) • Τμηματοποίηση του πληθυσμού • Προϋπολογισμού ως προς τον χρόνο, υπηρεσία, τμήμα πληθυσμού • Μοντελοποίηση αλλαγών ως προς χρόνο • Υπολογισμός της συνολικής κίνησης/χρήσης

Ανάλυση επενδύσεων

Cost Benefit ανάλυση Ex ante Cost-Benefit ανάλυση Ex post ανάλυση Στάδια Cost-Benefit ανάλυσης  Προσδιορισμός παραγόντων κόστους και κέρδους  Εναλλακτικά σενάρια  Συνέπειες επιλογών – δείκτες μετρήσεων  Ανάλυση ευαισθησίας  Πρόβλεψη ποσοτικών συνεπειών  Εξέταση των εναλλακτικών λύσεων

Στοιχεία Cost-Benefit ανάλυσης ΣτοιχείοΑξιοπιστίαΑκεραιότηταΔιαθεσιμότητα Υλικός εξοπλισμόςΥπερφορτωμένος, Κατεστραμμένος Κατεστραμμένο, κλεμμένο, μη διαθέσιμο ΛογισμικόΚλεμμένο, αντιγραμμένο ΔιαφοροποιημένοΔιαγραμμένο, χρησιμοποιημένο, έχει λήξει η άδεια χρήσης του, όχι σωστά εγκατεστημένο ΥπηρεσίεςΑντιγραμμένεςΥπερφορτωμένες, κατεστραμμένες Μη διαθέσιμες, κατεστραμμένες Προμήθειες χαμένες, κλεμμένες, κατεστραμμένες ΠροσωπικόΠαραιτήθηκε, συνταξιοδοτήθηκε, σε άδεια

Μοντέλα κόστους (1)

Μοντέλα κόστους (2) Δεδομένα εισόδου - Αριθμό πελατών ανά υπηρεσία - Κίνηση για κάθε υπηρεσία - Κόστη διαχείρισης Δεδομένα εξόδου - Ετήσια επένδυση για κάθε στοιχείο του συστήματος - Ετήσια κόστη συντήρησης για κάθε στοιχείο του συστήματος - Ετήσια κόστη για κάθε λειτουργία διαχείρισης

Καθορισμός μεγεθών κόστους (1) Συντήρηση διαδικασιών Διαδικασία συντήρησης Παράγοντες κόστουςΣημαντικές παράμετροι κόστους Συντήρηση υπηρεσίας - Ενεργό ανθρώπινο δυναμικό - Σύστημα υποστήριξης πελατών - Διάρκεια διαδικασίας συντήρησης (υποστήριξη πελατών) - Αριθμός πελατών Συντήρηση δικτύου- Ενεργό ανθρώπινο δυναμικό - Εξοπλισμός προς αντικατάσταση - Μέσος χρόνος μεταξύ δυσλειτουργιών - Διάρκεια της διαδικασίας συντήρησης - Κόστος στοιχείου - Μέγεθος δικτύου / αριθμός στοιχείων

Καθορισμός μεγεθών κόστους (2) Διαδικασίες λειτουργίας Διαδικασία λειτουργίαςΠαράγοντες κόστουςΣημαντικές παράμ. κόστους Διαχείριση υπηρεσίας - Ενεργό ανθρ. δυναμικό - Service management system Αριθμός πελατών ΠροετοιμασίαΕνεργό ανθρώπινο δυναμικό Μέγεθος πωλήσεων Λειτουργία δικτύουΕνεργό ανθρώπινο δυναμικό - Μέγεθος δικτύου - αποτελεσματικότητα OS Ισχύς (Λειτουργία δικτύου) Κατανάλωση ενέργειας - κόστος ενέργειας - κατανάλωση ισχύος εξοπλισμού Κτιριακή συντήρησηΕνεργό ανθρ. δυναμικό

Καθορισμός μεγεθών κόστους (3) Διαδικασίες διαχείρισης Διαδικασία λειτουργίας Παράγοντες κόστουςΣημαντικές παράμετροι κόστους Κοστολόγηση υπηρεσίας - Ενεργό ανθρώπινο δυναμικό - Σύστημα διαχείρισης υπηρεσίας - Αριθμός πελατών - Τύποι κοστολόγησης : προπληρωμή (μετρητά), Πληρωμή μετά (χρέωση), πιστωτική κάρτα Υποδομή και διοίκηση κτιρίου Λογαριασμοί - Αριθμός κτιρίων - Αριθμός συνεργατών

Εκτίμηση των παραμέτρων κινδύνου Αναγνώριση των παραγόντων κινδύνου Ομαδοποίηση των παραγόντων κινδύνου Ανάλυση κινδύνου Κανόνας εύρεσης συντελεστή κινδύνου Κ=Ρ+2I K: συντελεστής κινδύνου, P: πιθανότητα κινδύνου, I: συνέπειες κινδύνου Αν 10<Κ<15 είναι απαραίτητο να λάβουμε υπόψη μας τους παράγοντες κινδύνου Αν 5<Κ<10 επαφίεται στους υπευθύνους η εφαρμογή ή όχι τεχνικών διαχείρισης κινδύνων Αν Κ<5 οι κίνδυνοι είναι ασήμαντοι

Προϋπολογισμός (Budgeting)  Προσδοκίες  Κανόνας 70/30  Ετήσιος προϋπολογισμός  Εκπαίδευση προσωπικού  Διαχειριστές συστήματος  Σύμβουλοι  Πλάνο καταστροφής