Άγγελος Σικελιανός 1884-1951.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

Τα ονόματα των πλανητών, σύνδεση με τη μυθολογία!
27 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Το Απέραντο Γαλάζιο.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
Η ομάδα του Πολιτιστικού Προγράμματος Θρησκευτικού Περιεχομένου του 4ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας παρουσιάζει…
ΠΟΙΗΣΗ<<Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ>>
Νέα Αθηναϊκή Σχολή
Οδυσσεας Ελυτης.
Κωνσταντίνος Χατζόπουλος Κωνσταντίνος Χατζόπουλος Ποιητής (υπό την επίδραση του Παλαμά), αξιόλογος πεζογράφος, κριτικός και μεταφραστής Περιοδικό.
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Κωστής Παλαμάς
ΟΙ ΔΙΑΛΑΜΠΑΔΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
 Το καλοκαίρι του 1928 πήρε το απολυτήριο του γυμνασίου με βαθμό 7,3/11.  Μετά από πιέσεις των γονέων του, αποφάσισε να σπουδάσει χημικός  Την ίδια.
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
Οδυσσέας Ελύτης, «Πίνοντας ήλιο κορινθιακό», Ποίηση, Ίκαρος.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ.
19. Η χριστιανική κοινότητα μέσα σ’ έναν πλουραλιστικό κόσμο
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Η Ελληνική Μαθηματική Παιδεία του 4 ου αιώνα π. Χ. Ν. Καστάνη.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ENOTHTA ΠΡΩΤΗ: H IΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ENOTHTA ΠΡΩΤΗ: H IΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ.
Αθήνα πορεία προς την Δημοκρατία και Οι Πανελλήνιοι δεσμοί
ΕΡΓΑΣΙΑ: ΓΑΪΤΑΝΙΔΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ, ΓΗΡΕΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΖΟΥΡΤΟΥΜΙΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ
Κώστας Βάρναλης. Πύργος – σημερινή Βουλγαρία « Ποιητής του προλεταριάτου » - Μ. Βίτι Περιοδικά Ηγησώ και Νουμάς « Το ξύλο, η καθαρεύουσα και.
Έλληνες Λογοτέχνες: Άγγελος Σικελιανός Τμήμα: Ε΄1 Μιχαέλα Τ. Μαρινα Μ. Ηλιάννα Κ.
Διονύσης Καρατζάς Ο Διονύσης Καρατζάς είναι ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους πατρινούς ποιητές.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΜΥΘΟΙ ΣεΙσΜώΝ.
Βασιλείου Χριστίνα (project) Β’1
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα. Jean-Pierre Vernant.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΓΕΝΕΣΙΣ από το ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ
Πατριωτισμός - Εθνικισμός Στην ποίηση και τη λογοτεχνία
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ.  Συγγραφικό έργο Συγγραφικό έργο  Συνοπτική εργογραφία Συνοπτική εργογραφία  Απήχηση του έργου του στο εξωτερικό Απήχηση του έργου.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΔΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗ ΑΣΚΟΥΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΑΦΕΡΕΡΑ ΜΑΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΡΥΩΤΗ ΒΕΡΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ: 21/12/15 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
ΙΝΔΙΑΝΙΚΕΣ ΦΥΛΕΣ.
ΡΩΣΙΑ ΛΟΡΙΑΝΑ ΔΗΜΗΤΡΑ.
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Δημήτρης Φ. Παύλος Ν. Νικόλας Σουντουλίδης.
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Λευτέρης Δάλπης 1ο Πειραματικό σχολείο
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
Οδυσσεας Ελυτης.
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Η εξέλιξη της ποίησης.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
Πείθουμε τους εαυτούς μας ότι η ζωή μας θα είναι καλύτερη όταν θα παντρευτούμε, θα αποκτήσουμε ένα μωρό, μετά ένα ακόμα. Μετά αγχωνόμαστε διότι τα παιδιά.
Διαθεματική δραστηριότητα στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Αργυρώ Μοχιανάκη – 4 ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΑ ΙΑΠΩΝΙΚΑ
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ Θ.Α.
Ένας αυτόχθονας λαός της Αφρικής
Κεφάλαιο 1 Ο Πολιτισμός των Ελλήνων. Τι είναι πολιτισμός; Πολιτισμός είναι οτιδήποτε δημιουργεί ο άνθρωπος, δηλαδή η γλώσσα, η παιδεία, η θρησκεία, οι.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Άγγελος Σικελιανός 1884-1951

Άγγελος Σικελιανός Λυρικός ποιητής («τελευταίος απόγονος» της Επτανησιακής Σχολής) - Λευκάδα Αλαφροΐσκιωτος – 1909 (παραπέμπει στο Γ’ σχεδίασμα των Ελεύθερων πολιορκημένων) Εύα Πάλμερ Δελφική Ιδέα (Οι Δελφοί - «Ομφαλός της γης») Μήτηρ Θεού (1917-1919) – Ένωση μητριαρχικών θρησκειών Ο Δελφικός Λόγος - 1927

Άγγελος Σικελιανός Ύπνος ιερός. Λιονταρίσιος του γυρισμού, στη μεγάλη της αμμουδιάς απλωσιά. Στην καρδιά μου τα βλέφαρα μου κλεισμένα και λάμπει, ωσάν ήλιος, βαθιά μου… (Αλαφροΐσκιωτος)

Άγγελος Σικελιανός Δελφικές Γιορτές – 1927 και 1930 (Προμηθέας Δεσμώτης, Ικέτιδες) Δύο φορές προτάθηκε για το Βραβείο Νόμπελ – 1946/47 Πρόλογος στη Ζωή (1915-1917 (1947)) Η συνείδηση της γης μου, Η συνείδηση της φυλής μου, Η συνείδηση της γυναίκας, Η συνείδηση της πίστης, Η συνείδηση της προσωπικής δημιουργίας Από τα πρώτα δείγματα ελεύθερου στίχου στη νεοελληνική ποίηση, με έντονα μυστικιστικό υπόβαθρο Το Πάσχα των Ελλήνων (1918-1935)

Άγγελος Σικελιανός Σαν ήρθε η ώρα όπου ο άμμος τρίζει κάτω από τα πόδια ζωντανή φωνή και τα πανιά σαν κρίνα ανοίγουν μόνα τους στον αέρα, όλοι οι σύντροφοι με μια γνώμη, εσπρώξαμε το σκάφος μεσ στη θάλασσα· και σαν η ορμή μας, βγαίνοντας την πρύμνα απ’ το χαλίκι, ανάλαφρα το χόρεψε μες στα νερά, η γη μου φάνηκε μακρά την ίδια ώρα

Άγγελος Σικελιανός Κ’ η καρδιά υψώθηκε καθώς ο αυγερινός που, μια στιγμή όμοιος με φλόγα μπιστικού που ανάφτηκε σε κορφοβούνι, ανοίγεται άξαφνα στον ουρανό! «Η Συνείδηση της Γης μου»

Άγγελος Σικελιανός Φιλία με τον Νίκο Καζαντζάκη (ταξιδεύουν μαζί στο Άγιον Όρος και την υπόλοιπη Ελλάδα) Επίδραση του Φ. Νίτσε (υπεράνθρωπος) Ένωση των ανθρώπων σε μία νέα πίστη μέσα από την αναβίωση αρχαίου ελληνικού πνεύματος «Δελφική Ένωση» και «Δελφικό Πανεπιστήμιο» Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών Φύση – Πολιτισμός Επίδραση στη Γενιά του ’30 (Σεφέρης, Ελύτης)

Άγγελος Σικελιανός «Τυραννούσαν την καρδιά μας, Άγγελε, είπα, σε όλο μας ετούτο το προσκύνημα, πολλά και πολύπλοκα ρωτήματα· και τώρα να η απάντηση! Ο φίλος μου κάρφωσε το γαλάζιο μάτι του απάνω στην ανθισμένη μυγδαλιά· έκαμε το σταυρό του, σαν να προσκυνούσε άγιο, θαυματουργό κόνισμα, και κάμποση ώρα έμεινε άλαλος. Και ύστερα, αργά: Ένα τραγούδι, είπε, ανεβαίνει στα χείλια μου· ένα πολύ μικρό τραγούδι, ένα χαϊκάι. Είπα στη μυγδαλιά: Αδελφή, μίλησε μου για το θεό. Κι η μυγδαλιά άνθισε». (Αναφορά στον Γκρέκο)

Οι περίοδοι της δημιουργίας του Α. Σικελιανού Παγανιστική (1909-1917) Χριστιανική και δελφική (1917-1934) – επιστροφή στον παραδοσιακό δεκαπεντασύλλαβο, Δελφική Ιδέα Ώριμη (1935-1947) - προσγειωμένος λόγος, τραγωδίες (λυρικό δράμα) Ελληνοκεντρική (ελληνικό τοπίο) Ιδεοκεντρική (πνευματική σύνθεση, ύμνος, μουσική) Ανθρωποκεντρική (αρχαίος μύθος που λειτουργεί στη σύγχρονη εποχή)

Από τον Λυρικό Βίο «Η ιερή λαχτάρα για την ίδρυση μιας Κοσμικά συνθετικής πνευματικής Εστίας, από την οποία...από το ‘να μέρος ν’ απορρέει η διαφώτιση των όρων για μια γενική εκπαιδευτική και ηθική ισορρόπηση των λαών, και από το άλλο η εντατική καλλιέργεια ενός κλίματος πνευματικού, χάρις στο οποίο αυτοί οι ίδιοι λαοί να συμμετέχουνε αυθόρμητα και να συμπράττουνε στο θαύμα και το χάρμα της απύθμενης Πνευματικής Ενότητας». (τομ. 1, σ. 41) Ποιητής – φιλόσοφος - προφήτης

Η κηδεία του Παλαμά - 1943 Ηχήστε οι σάλπιγγες καμπάνες βροντερές, δονήστε σύγκορμη τη χώρα πέρα ως πέρα. Βογκήστε τύμπανα πολέμου οι φοβερές σημαίες, ξεδιπλωθείτε στον αέρα!

Κριτική «Ο λυρισμός του Σικελιανού είναι συχνά πλατύς και με πλούσια γλώσσα, ένας ορμητικός ποταμός, πλούσιος σε χρώματα και εκφραστικός και χρησιμοποιεί συχνά εικόνες, που ποτέ κανείς δεν τις ξεχνά. Ο λυρισμός του έρχεται από την ίδια την πηγή, ο κόσμος του από τη φωτεινή ελληνική φύση. Για τον ποιητή η Φύση δεν είναι αποτέλεσμα αναγωγής σε μια καθολικότητα. Είναι μια αισθητή και χειροπιαστή πραγματικότητα. Είναι η δική του ελλαδική φύση που μέσα της άνοιξε τα μάτια του και πήρε συνείδηση του εαυτού του». (Γιάννης Μηλιάδης, Νέα Εστία, 1952)

Κριτική «…Αγωνίζεται να κλείσει στον κύκλο της βουερής φωνής του όλη την ανθρωπότητα. Γυρεύει και διδάσκει την ενότητα, τη συναδέλφωση του ανθρώπου με τον άνθρωπο, τη λύτρωσή του από τις «ματαιότητες» και την τελείωση γύρω από μερικές κεντρικές, καθολικές αρχές και ιδέες «δελφικής καταγωγής», σχεδόν απόλυτα σχηματικές, πρακτικά εντελώς ανεδαφικές και μουσειακές, μα που έχουν ένα μεγαλείο και μια χρησιμότητα σα σύμβολα μονάχα, σαν ποιητικά συνθήματα…» (Ανδρέας Καραντώνης, Νέα Εστία, 1952)