Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με εμένα & με τους άλλους» Σχολικό έτος /Θ Δημ. Σχολ. Ροδοδάφνης.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
Τίτλος Δραστηριότητας
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
«Μόνο ότι δέχεσαι με την ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» Dewey.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
2ο Γυμνάσιο Πετρούπολης
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές… ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΡΑΣΗΣ 2012 ΚΑΤΣΕΝΟΥ ΛΕΥΚΟΘΕΑ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ Ν.ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥ ΔΡΑΣΗΣ Το σχολικό έτος 2011-12 στο γυμνάσιο του Μαργαριτίου Ν.Θεσπρωτίας εκπονήθηκε μια προσπάθεια προσέγγισης των γλωσσών μέσα μια νέα οπτική.Το εγχείρημα ονομάστηκε “Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από τις συνταγές’’ και έδινε τη δυνατότητα στους γηγενείς και αλλοδαπούς μαθητές να προσεγγίσουν βιωματικά την γλώσσα , τόσο την ελληνική όσο και την αλβανική, με την καθοδήγηση της φιλολόγου Κάτσενου Λευκοθέας, που ήταν γνώστης και των δυο γλωσσών.

Εύκολη η συμμετοχή ΟΛΩΝ…

Η δράση αυτή έδινε τη δυνατότητα: Η δράση αυτή έδινε τη δυνατότητα: α) Να διδαχθεί η ελληνική γλώσσα μέσα από βιωματικές οδούς β) Να προσεγγίσουν οι γηγενείς μαθητές, όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες και ο χρόνος, την γλωσσική και πολιτιστική κουλτούρα των αλλοδαπών γ)Να εμφυσηθεί κλίμα συνεργασίας, ομαδικότητας, εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και μεταξύ οικογένειας και σχολείου δ) Να απολαύσουν όλοι τα τοπικά εδέσματα σε ένα μπουφέ που θα λάμβανε χώρο την ημέρα της τελικής γιορτής του σχολείου και θα ένωνε όλους μικρούς και μεγάλους με τις γεύσεις και την μουσική πανδαισία των τραγουδιών που θα κοσμούσαν το δικό τους cd, δημιούργημα δικών τους παραδοσιακών ακουσμάτων

Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν…

2.Πως προέκυψε η καινοτόμος δράση. α) από την ανάγκη δημιουργίας κλίματος συνεργασίας μεταξύ σχολικής κοινότητας και τοπικής κοινωνίας β) από την προσπάθεια για δημιουργία ενός σώματος κειμένων που θα προέρχονταν από τις βιωματικές προσλαμβάνουσες των μαθητών γ) από την πίστη ότι η ελεύθερη επιλογή κειμένων, οικείων λόγω ερεθισμάτων από εκπομπές μαγειρικής στα μέσα ενημέρωσης, θα χρωμάτιζε και θα φώτιζε τη γλώσσα με τρόπο άμεσο και αποδοτικό

2.Πως προέκυψε η καινοτόμος δράση. δ) θα δημιουργούνταν συνθήκες πρόσφορες και θα δίνονταν ερεθίσματα για προσέγγιση από την πλευρά των γηγενών μαθητών μιας άλλης διαφορετικής από τις καθιερωμένες ξένης γλώσσας, της αλβανικής ε) θα γίνονταν το σχολείο ’’εργαστήρι γλωσσών’’, πρόσφορο για να επιτευχθούν καλύτερα αποτελέσματα στο γνωστικό πεδίο της γλώσσας μέσα από ένα άλλο τρόπο διδασκαλίας, στ) θα ενίσχυε την αυτοπεποίθηση των μαθητών με χαμηλή αυτοεκτίμηση, καθώς θα ήταν εύκολη η συμμετοχή για όλους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο (συνταγές-τραγούδια).

Ενθαρρύνεται η συνεργασία-ομαδικότητα.

Εφαρμογή της δράσης στο σχολείο. Η αυτή ξεκίνησε το β΄ τρίμηνο με αφορμή το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας της α΄ γυμνασίου και συγκεκριμένα την 4η ενότητα που αναφέρεται στη διατροφή, την 6η σε μορφές ψυχαγωγίας και την 10η που δίνει έναυσμα για γνωριμία με τον τόπο και τον πολιτισμό μας. Στη συνέχεια εντάχθηκε σε μια προσπάθεια ουσιαστικότερης προσέγγισης ελλήνων- αλλοδαπών μαθητών και σύνδεσης του σχολείου με την τοπική κοινότητα. Στα πλαίσια αυτής της δράσης πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις εκπαιδευτικών στα σπίτια αλλοδαπών μαθητών προκειμένου να συλλεχθούν άμεσα πληροφορίες.

Αυτό δημιούργησε ένα κλίμα οικειότητας και συνέβαλε στην ουσιαστική επικοινωνία του σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών αλλά και των ίδιων των παιδιών με τους εκπαιδευτικούς. Το υλικό που συλλέχθηκε δακτυλογραφήθηκε και παρουσιάστηκε σε ένα βιβλίο συνταγών,ενώ τα τραγούδια κατεγράφησαν σε cd, τα οποία διανεμήθηκαν στους μαθητές και στην τοπική κοινωνία που επισκέφτηκε το σχολείο την ημέρα της τελικής γιορτής. Εκεί γεύτηκαν και τα ποικίλα εδέσματα του μπουφέ που έκαναν τα παιδιά σε συνεργασία με γονείς και εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, δημιουργήθηκε και ένα γλωσσάρι με λέξεις που αφορούσαν την μαγειρική στα ελληνοαλβανικά.

Οι συνταγές πριν και μετά την επεξεργασία .

Μπομπότα.

Μπακλαβάς με καρύδια.

Ρεβανί σε Ελληνικά και Αλβανικά.

Τεκμηρίωση καινοτόμου χαρακτήρα : Τεκμηρίωση καινοτόμου χαρακτήρα : Η εφαρμογή της συγκεκριμένης δράσης: αποτελεί οικείο-λόγω τηλεοπτικών εκπομπών- τρόπο προσέγγισης σύγχρονων γραμματισμών μέσα από βιωματικές οδούς προτείνει μια εναλλακτική προσέγγιση της διδασκαλίας της γλώσσας αξιοποιεί κοινές προσλαμβάνουσες-κοινούς τόπους (φαγητό-μουσική) αποτελεί θέμα πρόσφορο για διγλωσσία και δημιουργία ελληνοαλβανικού γλωσσάριου

Τεκμηρίωση καινοτόμου χαρακτήρα : Τεκμηρίωση καινοτόμου χαρακτήρα : Αναδείχνει κοινούς τόπους (συνταγή-μουσική) διαφορετικών πολιτισμών αμβλύνοντας τις διαφορές, αποτελεί μοντέλο εφαρμογής καλών πρακτικών, παράγει πολύτιμο εκπαιδευτικό υλικό, συμβάλλει στην διεπιστημονικότητα, καθώς επιτυγχάνεται η εμπλοκή του συγκεκριμένου μαθήματος και με άλλα όπως την πληροφορική, την μουσική.

Συμβολή στη διδακτική πράξη: εντοπίζει ατομικές μαθησιακές δυσκολίες και τις επιλύει, δημιουργεί αίσθημα αυτοεκτίμησης σε μαθητές αλλόγλωσσους ή με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία, δημιουργεί κίνητρο για συμμετοχή λόγω ευκολίας εγχειρήματος, δημιουργεί προϋποθέσεις για ενθάρρυνση και συμμετοχή ΟΛΩΝ, μαθαίνει τους μαθητές ΄΄πώς να μαθαίνουν΄΄ με κείμενα οικεία και βιωματικά, καθώς τα ίδια συμβάλλουν στην δημιουργία της εκπαιδευτικής μάθησης ,

Παιδαγωγική αξία του έργου εντάσσει τους αλλοδαπούς ενεργά στο σχολικό γίγνεσθαι, αποτελεί μέθοδο προσέγγισης και κατανόησης διαφορετικών πολιτισμών, δίνει ερέθισμα στους γηγενείς μαθητές για εκμάθηση μιας νέας πέρα των σύνηθων γλωσσών,

Συμβολή στη λειτουργία της σχολικής τάξης / μονάδας έχει εύκολη εφαρμογή στην τάξη, αναδεικνύει τα προβλήματα των αλλοδαπών μαθητών, συμβάλλει στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, δημιουργεί θετικό κλίμα μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών, με τη συνεργασία ενισχύει το τρίπτυχο γονείς-μαθητές-σχολείο, συμβάλλει στην συνεργασία εκπαιδευτικών για διαπολιτισμικά θέματα.

Απολαμβάνουμε τους καρπούς των προσπαθειών μας…!!!

Άρχισαν να συγκεντρώνονται τα εδέσματα…

…και το τραπέζι στρώθηκε…

…τα φαγητά μιλάνε από μόνα τους..

…λουκούλλειο γεύμα…

Ελληνοαλβανικό γλωσσάρι