ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κατηγορηματικός Λογισμός
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Προγραμματισμός PASCAL
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Προγραμματισμός Ι Προτάσεις ελέγχου ροής Ο πιο συνηθισμένος τρόπος εκτέλεσης είναι ο ακολουθιακός: δύο ή περισσότερες προτάσεις βρίσκονται διατεταγμένες.
Δομές Διακλάδωσης Μην ελπίζεις ότι θα ξεφύγεις αν κάνεις κάποιο κακό. Γιατί κι αν ξεφύγεις απ’ τη προσοχή των άλλων, θα υποπέσεις στην αντίληψη της συνείδησής.
Εισαγωγή στο Προγραμματισμό
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
ΜΑΘ3122/106 Γλώσσα Προγραμματισμού
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
Δομές Διακλάδωσης.
ΗΥ-150 Προγραμματισμός Εντολές Ελέγχου Ροής.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος α
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος δ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Εβδομάδα 3 Παρουσίαση Δεδομένων
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Άλγεβρα Boole και Λογικές Πύλες
1. Εκφράσεις (βλ. βιβλίο, σελ )
HY 120 ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ Ασυγχρονα ακολουθιακα κυκλωματα.
1 Ολυμπιάδα Πληροφορικής Μάθημα 2. 2 Στόχοι μαθήματος Αριθμητικοί– Λογικοί Τελεστές Η εντολή IF.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Διαφάνειες παρουσίασης #3
Συνδυαστικά Κυκλώματα
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Δομή επανάληψης Η δομή επανάληψης είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση η οποία περικλείει μια συνθήκη και μια ομάδα εντολών, οι οποίες εκτελούνται, όσο ικανοποιείται.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 3 Η Σημασιολογία των Γλωσσών Προγραμματισμού Προπτυχιακό.
Computers: Information Technology in Perspective By Long and Long Copyright 2002 Prentice Hall, Inc. Προγραμματισμός Η / Υ 6 η Διάλεξη.
Οι λογικές πράξεις και οι λογικές πύλες
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ PASCAL ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Λογικές πύλες Λογικές συναρτήσεις
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Έκτο μάθημα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά.
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
ΔΟΜΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ(if-else, switch) και Λογικοί τελεστές / παραστάσεις
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Οι διάφορες εκδοχές της
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
Δομημένος Προγραμματισμός - Κεφάλαιο 4 - Ανάπτυξη αλγορίθμων
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΟΓΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

Εισαγωγή Τα λογικά διαγράμματα δείχνουν με ένα σχηματικό τρόπο την λύση ενός προβλήματος. Μελετούν με λεπτομέρεια συγκεκριμένο κομμάτι του συστήματος Είναι ανεξάρτητα από την γλώσσα προγραμματισμού που θα χρησιμοποιηθεί

Σύμβολα Αρχή / Τέλος Είσοδος Δεδομένων/ Έξοδος Αποτελεσμάτων Επεξεργασία Απόφαση Σύνδεσμος

Σύμβολα Υποπρόγραμμα Σχόλια Ροή Δεδομένων

Ομοιόμορφος Σχεδιασμός Λ.Δ. Το λογικό διάγραμμα πρέπει να αντιστοιχεί με το πρόγραμμα Τα μηνύματα εισόδου και εξόδου στο λογικό διάγραμμα δεν είναι υποχρεωτικά. Οι μεταβλητές που χρησιμοποιούνται σε λογικό διάγραμμα πρέπει να γράφονται με λατινικούς χαρακτήρες. Οι οδηγίες μπορούν να είναι στα Ελληνικά (διάβασε, τύπωσε, κτλ.).

Ομοιόμορφος Σχεδιασμός Λ.Δ. Στις αποφάσεις στο λογικό διάγραμμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα εξής: Αληθής – Ψευδής, ή Α – Ψ, ή Ναι – Όχι, ή Ν – Ο, ή True – False, ή T – F, ή Yes – No, ή Y - N. Σε περίπτωση μαθηματικών πράξεων στο λογικό διάγραμμα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε μαθηματικά σύμβολα Να γράφονται σχόλια, όπου είναι απαραίτητο

Ομοιόμορφος Σχεδιασμός Λ.Δ. Σε περίπτωση διαδικασιών στο λογικό διάγραμμα, επιβάλλεται όπως χρησιμοποιούνται σχόλια στο υποπρόγραμμα, για τον καθορισμό των τυπικών παραμέτρων αναφοράς και των τυπικών παραμέτρων τιμών. Για παράδειγμα:

Ομοιόμορφος Σχεδιασμός Λ.Δ. Οι σταθερές πρέπει να διαφοροποιούνται από τις μεταβλητές με τη χρήση σχολίου. Για παράδειγμα:

Ακολουθιακή Δομή Στα προβλήματα ακολουθιακής δομής δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσουμε διακλαδώσεις. Για παράδειγμα: Να σχεδιάσετε λογικό διάγραμμα το οποίο να ζητά την ακτίνα του κύκλου και να υπολογίζει και παρουσιάζει το εμβαδόν και την περιφέρεια του. (Σημείωση: Εμβαδόν Κύκλου = πr2 , Περιφέρεια Κύκλου = 2πr, π = 3.14)

Μετατροπή Λιρών σε Ευρώ Αρχή Σταθερά: isotimia isotimia  1.7 Διάβασε CY EurosCY * isotimia Τύπωσε Euros Τέλος

Δομή Διακλάδωσης και Περιπτωσιακή Δομή Στην δομή διακλάδωσης και στην περιπτωσιακή δομή το πρόγραμμα πρέπει να ελέγξει μια λογική συνθήκη, ώστε να αποφασίσει την πορεία που θα ακολουθήσει.

Περιπτωσιακή Δομή

Παράδειγμα 1 Εκφώνηση Αρχή Διάβασε a,b a>=0 True False And b>=0 Τύπωσε «Λάθος Δεδομένα» y Τύπωσε y Τέλος

Παράδειγμα 2 Εκφώνηση Αρχή Διάβασε n1,n2,n3 True False n1>n2 False Τύπωσε n3 Τύπωσε n1 Τύπωσε n3 Τύπωσε n2 Τέλος

Παράδειγμα 3 Εκφώνηση Αρχή Διάβασε V True False True False True False Τύπωσε «Α» False True 16<=V<=18 Τύπωσε «B» False True 13<=V<=15 Τύπωσε «C» False True 10<=V<=12 Τύπωσε «D» False Τύπωσε «E» Τέλος

Περιπτωσιακή Δομή v Αρχή Διάβασε V 19-20 10-12 16-18 13-15 Αλλιώς Τύπωσε «Α» Τύπωσε «Β» Τύπωσε «C» Τύπωσε «D» Τύπωσε «E» Τέλος

Επαναληπτική Δομή Χρησιμοποιείται όταν θέλουμε μια ομάδα εντολών να επαναληφθεί πολλές φορές. Για παράδειγμα: Εκτύπωση ενός πίνακα δεδομένων Υπολογισμός αθροίσματος ή γινομένου Έλεγχος τιμών μέχρι να δοθεί η σωστή τιμή.

Επαναληπτική Δομή

Παράδειγμα 1 Sum i 10 10 11 21 12 33 13 46 14 60 15 75 16 Αρχή Sum 0 10 10 11 Sum 0 21 12 33 13 46 14 i 10 60 15 75 16 True False i<=15 SumSum+i Τύπωσε Sum ii+1 Τέλος

Παράδειγμα 2 Αρχή Sum0 Counter0 i1 False True i<=10 Διάβασε Num MOSum/ Counter True Num>0 Τύπωσε ΜΟ CounterCounter+1 False Τέλος SumSum+Num ii+1

Παράδειγμα 3 Αρχή Σταθερά: ep ep  0.04 Διάβασε poso Amountposo Years0 False Amount<2*poso True AmountAmount+Amount*ep Τύπωσε Years YearsYears+1 Τέλος

Παράδειγμα 4 Αρχή Sum  1 time  1 p  1 p  2*p timetime+1 SumSum+p False True Sum> 2000 Τύπωσε time Τέλος