Διαχείριση ποιότητας και ελληνικά σχολεία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Advertisements

Η ΑΞΙΟΛΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
«Διαχείριση ποιότητας και Ελληνικά σχολεία»
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας Λύκειο Αγίου Ιωάννη Οκτώβριος 2008 Γεώργιος Χατζηιωάννου Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τίτλος μαθήματος: Εκπαιδευτική αξιολόγηση
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Ρόλος Εκπαιδευτικού.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Best practices - Benchmarking
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχείριση ποιότητας και ελληνικά σχολεία Διαχείριση ποιότητας και ελληνικά σχολεία. Είναι αυτό το μέλλον για βιώσιμες βελτιώσεις και αλλαγή; Αξιολόγηση και αριστεία στο Ε.Ε.Ι. και ο ρόλος του EFQM για περαιτέρω βελτίωση Πολυάνθη Τσίγκου ptsigou@yahoo.com 22-23 Ιανουαρίου 2010

Εκπαιδευτική αριστεία ΄Ολοι οι μαθητές έχουν δικαίωμα στην καλύτερη δυνατή εκπαίδευση

Εκπαιδευτική αλλαγή Η συζήτηση για το καλό σχολείο εστιάζεται στη διερεύνηση τρόπων αλλαγής του σχολείου με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη μάθηση των νέων, ώστε αυτοί να ανταποκρίνονται στις κοινωνικές, οικονομικές, πολιτισμικές αλλαγές του σύγχρονου κόσμου. (Σολομών, 1999 )

Αποτελεσματικότητα και βελτίωση Οι ανάγκες της σύγχρονης ανταγωνιστικής παγκόσμιας οικονομίας καλούν τους νέους να αποδίδουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους Μεταρρυθμίσεις μεγάλης κλίμακας σε όλες τις χώρες. Δεν έφεραν την αναμενόμενη αλλαγή στην εκπαίδευση

Αξιολόγηση Αξιολόγηση = μέτρηση και αποτίμηση της αξίας Συναρτάται με τους στόχους που επιδιώκονται στο σχολείο στις διάφορες βαθμίδες του. Σκοπός της είναι η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης Πρέπει να γίνεται με τρόπο: συνεχή συστηματικό μεθοδικό παιδαγωγικό πολλαπλό (Δημητρόπουλος,1999, Hargreaves & Fullan, 1995, Κασσωτάκης, 2000 )

Γιατί αξιολόγηση; Η απάντηση είναι απλή. Γιατί δεν γίνεται διαφορετικά. Υπάρχει όσο υπάρχουν σχολεία. Γίνεται ερήμην των εκπαιδευτικών Δεν γίνεται πάντοτε σωστά και συστηματικά Συχνά είναι: υποκειμενική, διαισθητική, ατεκμηρίωτη, διαδρομική

Διδασκαλία και μάθηση Μπορεί να υπάρχει: διδασκαλία χωρίς μάθηση μάθηση χωρίς διδασκαλία Πρέπει να βρούμε τρόπους να μετρούμε το αποτέλεσμα της διδασκαλίας μας

Ποιος αξιολογεί; Εξωτερική αξιολόγηση (από πάνω προς τα κάτω, από φορείς έξω από το σχολείο) Εσωτερική αξιολόγηση (από κάτω προς τα πάνω, από τα ίδια τα σχολεία καθώς αναζητούν στρατηγικές και εργαλεία βελτίωσης) Από τα πλάγια (από ερευνητές κυρίως της αποτελεσματικότητας του σχολείου) (MacBeath and McGlynn, 2002)

Η Αυτοαξιολόγηση πρέπει (1): Να έχει σκοπούς που είναι σαφείς σε όσους εμπλέκονται Να έχει προτεραιότητες Να είναι αποτέλεσμα του ίδιου του σχολείου και στη σκέψη και στην πράξη Να χρησιμοποιεί κριτήρια προσαρμοσμένα στο κοινωνικό πλαίσιο, τους περιορισμούς και τις ευκαιρίες του σχολείου

Η Αυτοαξιολόγηση πρέπει (2): Να εστιάζει σε τομείς σημαντικούς για τους φορείς του σχολείου Να γίνεται αντιληπτή ως συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη μάλλον παρά ως μεμονωμένο γεγονός Να επιτυγχάνει την ισορροπία μεταξύ της bottom-up ανάπτυξης και της top-down υποστήριξης Να δέχεται την εξωτερική αξιολόγηση ως επιβεβαίωση για στοχασμό.

Αυτοαξιολόγηση σχολείου Θεωρείται προτεραιότητα σε πολλές προηγμένες χώρες του κόσμου. Σε πολλές χώρες συνδυάζεται με εξωτερική αξιολόγηση

Παραδείγματα Αγγλία: OFSTED (πριν από την επιθεώρηση στέλνει στα σχολεία φόρμες αυτo-αξιολόγησης, δίδεται έμφαση στο πώς τα σχολεία αξιολογούν τον εαυτό τους). Β. Αμερική, Αυστραλία, Ν Ζηλανδία και οι χώρες στις ακτές του Ειρηνικού: Παρόμοιοι τρόποι αυτo-αξιολόγησης που υποστηρίζονται από εξωτερική αξιολόγηση.

Αριστεία στο Κολλέγιο «Η υψηλή ακαδημαϊκή επίδοση των μαθητών θεωρούνταν δεδομένη, αλλά, εφόσον υπήρχαν στην Ελλάδα εκπαιδευτικά ιδρύματα που κρατούσαν υψηλά standards σύμφωνα με την ευρωπαϊκή παράδοση της καθαράς μάθησης, η ιδιαίτερη εκπαιδευτική συνεισφορά του Κολλεγίου θα ήταν η ποιότητα της μάθησης και το κίνητρο για μάθηση». (Davis, 1992 )

Αριστεία στο Κολλέγιο «Αν το Κολλέγιο ξεχώριζε μόνον ως προς τα κτίρια, τις ανέσεις, την τοποθεσία και τις καλύτερες συνθήκες ζωής και σπουδών γενικότερα, το θέμα δεν θα είχε ιδιαίτερη σημασία. Όμως το Κολλέγιο είναι πριν και πάνω απ΄όλα μία ζωντανή, ανήσυχη εκπαιδευτική συνείδηση και απ΄αυτήν την άποψη αξίζει το ενδιαφέρον του κοινού». (Δημοσίευμα στην εφημερίδα Πρωΐα, Davis,1992)

Γιατί προχωρήσαμε στην αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας έργου; Γιατί: Η απόφαση λαμβάνεται από το σχολείο για το σχολείο Οι εκπαιδευτικοί, καθώς εμπλέκονται στην αυτo-αξιολόγηση του έργου τους, αποκτούν εμπειρία και αυτοπεποίθηση και αναπτύσσουν τον δικό τους τρόπο να παίρνουν αποφάσεις και να ενεργούν Δεν βλέπουν την αυτoαξιολόγηση ως καθήκον αλλά ως βασική μορφή μάθησης και βελτίωσης του σχολείου

Γιατί EFQM; είναι αξιολόγηση διαμορφωτική και διαρκής εμπλέκει τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς δημιουργεί ευκαιρίες συνεργασίας ενσωματώνεται στη φύση της εργασίας των εκπαιδευτικών και της Διεύθυνσης συνδέεται με αναπτυξιακά σχέδια στόχων του σχολείου και ανάπτυξη δεικτών απόδοσης της σχολικής προόδου συνδυάζει την εσωτερική αξιολόγηση με την αντικειμενικότητα ενός εξωτερικού φορέα.

Στόχοι Να προσδιοριστούν τα δυνατά σημεία της σχολικής μονάδας και να επισημανθούν οι τομείς στους οποίους θα μπορούσε να υπάρξει βελτίωση Να υιοθετηθεί ένας κριτικός τρόπος θεώρησης Να σχεδιαστούν οι διαδικασίες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των τομέων που χρειάζονταν βελτίωση

Σχολεία: κοινότητες μάθησης Χαρακτηριστικά: στοχασμός αυτο-κριτική αυτo-βελτίωση Watkins, Ch.(2005).Classrooms as Learning Communities London: Falmer Routledge Schon, D.A. (1983).The Reflective Practitioner. USA: BasicBooks