ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ •Διαδίκτυα και Δίκτυα στις Τεχνικές Σχολές •Πανίκος Βρυωνίδης
Θέματα: •Γιατί Δίκτυα; •Χαρακτηριστικά σύνδεσης σχολείου και διαδικτύου •Τυπική σύνδεση σχολείου και διαδικτύου •Η αίθουσα Η.Υ. •Εισήγηση σύνδεσης Υπουργείου Παιδείας και τεχνικών σχολείων •Η ανάγκη για δομημένη καλωδίωση των σχολείων •Η ανάγκη για ένα επόπτη δικτύου
Γιατί Δίκτυα; Εκπαιδευτικοί στόχοι •Ανανέωση των παιδαγωγικών μεθόδων •Ενθάρρυνση της συνεργασίας •Αποτελεσματική μετάδοση και διανομή του εκπαιδευτικού υλικού στους εκπαιδευόμενους. •Εκπαίδευση απο απόσταση,τηλεκπαίδευση. •Υποστήριξη διαδικασίας μάθησης μέσα από δικτυακό περιβάλλον.
•Συνεργασία ομάδων εργασίας μαθητών γεωγραφικά διασκορπισμένων. •Ανταλλαγή πληροφοριών και απόψεων. •Δημιουργία και διανομή παρουσιάσεων. •Ενημέρωση, πληροφόρηση, ψηχαγωγία. •Πρόσβαση σε υπηρεσίες ψηφιακών βιβλιοθηκών εκπαιδευτικών και ερευνητικών ιδρυμάτων. •Επικοινωνία με Ευρωπαικά δίκτυα.
Αποτέλεσμα: •Το σχολικό δίκτυο να αποτελέση ένα εργαστήρι εφαρμογής των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, ένα περιβάλλον στο οποίο θα μπορούν να εφαρμοστούν, να αξιολογηθούν και να χρησιμοποιηθούν νέες εκπαιδευτικές μέθοδοι.
Χαρακτηριστικά σύνδεσης ενός σχολείου με το διαδίκτυο •Σύνδεση μόνο με μία γραμμή •Γρήγορη •Σταθερή •Ασφαλισμένη - Firewall •Να σταματά την χρήση απαγορευμένων ιστοσελίδων •Caching
Τυπική σύνδεση σχολείου με Διαδίκτυο
Σύνδεση σχολείου με το διαδίκτυο
LARNACA Larnaca Airport PAPHOS LIMASSOL PARALIMNI NICOSIA ISDN 64 kps ISDN 64kbs ISDN 64 kbps Eniaio Lykeio Arhangelou LAN A’ Technical school LAN Paralimni Technical School LAN Limassol Technical Schools LAN Paphos Technical School LAN Ministry of education Bldg LAN Polis Tech. School LAN LarnakaTechnical School LAN ISDN Εισήγηση σύνδεσης Υπουργείου Παιδείας με τις Τεχνικές Σχολές
ISDN Line Ethernet HUB ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ CISCO ROUTER 2612 with 2 ISDN ports NETWORKING DESIGN PC ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Α»ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ “Β” ISDN Line PC CISCO ROUTER 1603 Ethernet HUB Ethernet LAN CISCO ROUTER 1603
Η ανάγκη για δομημένη καλωδίωση •Με αυτό τον τρόπο υπάρχει κοινή καλωδίωση γιά: –Δίκτυα –Τηλέφωνα –Συστήματα συναγερμού –Πρόσβαση •Η αλλαγή ενός σημείου από τηλεφωνική γραμμή σε γραμμή δικτύου Η.Υ γίνεται με αυτόν τον τρόπο πολύ εύκολα
Κατάσταση σχολείων οσον αφορά τη δομημένη καλωδίωση. •Σε κανένα σχολείο δεν υπάρχει κανονική δομημένη καλωδίωση •Υπάρχει μόνο σε ορισμένες αίθουσες Η.Υ. και στη διοίκηση •Η διαρρύθμιση των σχολείων δεν βοηθά την εγκατάσταση αυτή •Οι αίθουσες είναι διασκορπισμένες •Οι αποστάσεις μεγάλες •Δεν υπάρχει η υποδομή για να γίνει εύκολα η εργασία αυτή •Το οικονομικό κόστος για την πιο πάνω εγκατάσταση είναι μεγάλο
Η ανάγκη για επόπτη δικτύου σε ένα σχολείο Χρησιμοποιεί κωδικούς πρόσβασης (Passwords) τους οποίους ξέρει μόνο αυτός και κάποιος άλλος ο οποίος τον αντικαθιστά σε περίπτωση απουσίας του.Αντίγραφα των κωδικών καλό είναι να έχει και ο υπεύθυνος Βοηθός Διευθυντής Ελέγχει το δίκτυο περιοδικά
Καταγράφει όλο τον υλικό εξοπλισμό Έχει σχεδιαγράμματα όλων των συνδέσεων όλων των Η.Υ. Καταγράφει τις διευθύνσεις και ονόματα των Η.Υ. (IP Addresses) Αν χρειαστεί να ειδοποιηθεί τεχνικός, αναλαμβάνει να κάνει τις κατάλληλες διευθετήσεις Αν χρειαστεί να συνδεθεί ένας νέος Η.Υ πάνω στο δίκτυο, αποφασίζει και καταγράφει τις διευθύνσεις και το όνομά του
Έχει όλο το λογισμικό ή ξέρει πού είναι. Π.χ. Windows 95/98/NT, Printer drivers, LAN cards drivers κλπ. Έχει κατάλογο με διευθύνσεις πάνω στο Internet από όπου μπορεί να πάρει χρήσιμες πληροφορίες Καμιά αλλαγή δεν γίνεται πάνω στο δίκτυο εκτός και αν έλθει εις γνώσιν του διαχειριστή
Ελέγχει την κίνηση (Traffic) που έχει το δίκτυο Καταγράφει τις νέες ανάγκες που έχει το δίκτυο και κάνει τις απαραίτητες παραγγελίες Διαχείριση των χρηστών και ασφάλεια δικτύου Πανίκος Βρυωνίδης - Εκπαιδευτής Μηχανικής Η.Υ.