Cultural routes and landscapes, a common heritage of Europe
Ο Δρόµος του Αγίου Ιακώβου (Way of Saint James), προσκύνηµα στον Καθεδρικό Ναό του Santiago de Compostela της Γαλικίας
Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ Από τα 904 μνημεία (των 150 κρατών που είναι μέλη της UNESCO) με βάση τον κατάλογο του 2010, τα 701 είναι πολιτιστικά, τα 176 φυσικά, τα 27 μικτά. H Σύμβαση για την Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά έχει ήδη επικυρωθεί από 187 χώρες. 1.Ναός του Επικούριο Απόλλωνα (1986) 2.Δελφοί (1987) 3.Ακρόπολη (1987) 4.Άγιον Όρος (1988) 5.Επίδαυρος (1988) 6.Παλαιοχριστιανική και Βυζαντιντή Θεσσαλονίκη (1988) 7.Μετέωρα (1988) 8.Μεσαιωνική πόλη της Ρόδου (1988) 9.Ολυμπία (1989) 10.Μυστράς (1989) 11.Μονή Δαφνίου (1990) 12.Μονή Οσίου Λουκά (1990) 13.Νέα Μονή Χίου (1990) 14.Δήλος (1990) 15.Πυθαγόρειον και Ηραίον Σάμου (1992) 16.Βεργίανα (1996) 17.Πάτμος – Χώρα (ιστορικό κέντρο) – Μονή Αγίου Ιωάννου – Σπήλαιο Αποκαλύψεως (1999) 18.Μυκήνες, Τίρυνθα (1999) 19.Παλιά Πόλη της Κέρκυρας (2007)
Έρευνα: Ελλάδα, Ιταλία, Βουλγαρία ReconcArt: Reconciliation through Art: Perceptions of Hijab,
Μαΐου 2009 Πολυχώρος «Αθηναΐς
Χρήσιμη διεύθυνση: Σύνοψη της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης> Γλωσσάριο: Στην ελληνική γλώσσα
Ο συγγραφέας πιστεύει ότι την πολιτισμική μορφοποίηση της Δύσης, παρά την πολυπλοκότητά της, μπορούμε να την δομήσουμε σε πέντε σημαντικά γεγονότα: 1.Την επινόηση της πόλης, της έννομης ελευθερίας, της επιστήμης και του σχολείου από τους Έλληνες. 2.Την επινόηση του δικαίου, της ατομικής ιδιοκτησίας, της έννοιας του προσώπου και του ουμανισμού από τη Ρώμη. Persona-Κικέρων / αρχέτυπο-πορτραίτο ατομική ιδιοκτησία / proletarius
3.Την ηθική και εσχατολογική επανάσταση της Βίβλου: την αγάπη, η οποία υπερβαίνει τη δικαιοσύνη, τη δημιουργία, υπό το κράτος της εσχατολογικής θεώρησης, ενός γραμματικού χρόνου, που είναι ο χρόνος της ιστορίας. Ευθύνη Ντοστογιέφκσι: Ο καθένας μας είναι υπεύθυνος ενώπιον όλων για όλους και για όλα, εγώ δε περισσότερο από τους άλλους.
4.Την παπική επανάσταση, που έλαβε χώρα από τον 11 ο έως τον 13 ο αιώνα, η οποία επέλεξε να χρησιμοποιήσει την ανθρώπινη λογική υπό τη μορφή, αφενός, της ελληνικής επιστήμης και, αφετέρου, του ρωμαϊκού δικαίου, ώστε να εγγράψει τη βιβλική ηθική και εσχατολογία στην ιστορία, επιτυγχάνοντας έτσι την πρώτη πραγματική σύνθεση μεταξύ Αθήνας-Ρώμης-Ιερουσαλήμ. Γρηγοριανή Μεταρρύθμιση: Γρηγόριος Ζ ( ) Εκνομίκευση του χριστιανισμού και εκχριστιανισμός του ρωμαϊκού δικαίου Αθήνα-Ρώμη-Ιερουσαλήμ: επιστημονική λογική+νομική λογική+βιβλική ηθική Διαφορές: δυτικοί, η οργάνωση του κόσμου, οδός προς τον Θεό ορθόδοξοι, η οργάνωση του κόσμου, λησμονιά του Θεού.
5. Την προώθηση της φιλελεύθερης δημοκρατίας που υλοποίησαν οι μεγάλες επαναστάσεις (γαλλική κτλ.). Ο πλουραλισμός στους τρεις τομείς της επιστήμης, της πολιτικής και της οικονομίας προσέδωσε στη Δύση μια δύναμη ανάπτυξης που της επέτρεψε να κυοφορήσει τη Νεωτερικότητα.
Φιλίπ Νεμό (Philippe Nemo), Τι είναι η Δύση; Βιβλιοπωλείον της Εστίας, Επιστημονική επιμέλεια Μαρία Παπαδήμα, Μετάφραση Διαπανεπιστημιακό-Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μετάφρασης-Μεταφρασεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθήνα 2008