Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ- ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Ημερίδα Τεχνολογίας-Έκθεση Τεχνημάτων Τεχνολογίας Δημαρχείο Κιάτου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ «ΝΕΟ» ΛΥΚΕΙΟ. 1.Το σχολείο πρέπει να μεταδίδει γνώση λειτουργική και όχι μνημονική. 2.Η γνώση δε μεταβιβάζεται αλλά χτίζεται με ενεργητικές διαδικασίες.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
στάδια στην εξέλιξη της Τεχνολογίας
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Ατομικό έργo Προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος στην Α! τάξη
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Περιεχόμενο Γραπτής Εργασίας
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Διδακτική Πληροφορικής
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Διδακτική Πληροφορικής
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Διάταξη τίτλου Υπότιτλος.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ- ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Ημερίδα Τεχνολογίας-Έκθεση Τεχνημάτων Τεχνολογίας Δημαρχείο Κιάτου 11, 12&13 Απριλίου 2013 Περιφερειακής Διεύθυνση Α/βάθμιας & Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κορινθίας Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Τεχνολογίας (ΠΕΚΑΤΕ)

ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ – ΕΞΑΓΩΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ Αριστέα Καλογεροπούλου Τεχνολόγος Γεωπόνος ΠΕ18.12 Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΔΕ Κορινθίας

Ατομικό έργο: Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου Το μάθημα της Τεχνολογίας είναι προσανατολισμένο στο πλαίσιο της τεχνολογικής εκπαίδευσης. Η μέθοδος της Ατομικής Εργασίας είναι προσαρμοσμένη στη μέθοδο «μαθαίνω μέσα από τη πράξη»: Θεωρητική μελέτη ( Ανάπτυξη Τεχνολογικών Ενοτήτων) Πραγματοποίηση κατασκευής ( Τεχνήματα) Δημιουργία γραπτής εργασίας Παρουσίαση της εργασίας.

Συλλογισμός. Ο/η μαθητής/τρια της Α΄ Γυμνασίου είναι σε θέση πια Να χρησιμοποιήσει το λόγο του και την κριτική του σκέψη Να συνδέσει το αίτιο με το αποτέλεσμα Να προσεγγίσει τεχνολογικά προβλημάτα Να λάβει αποφάσεις και να δώσει λύσεις.

Πώς θα ονόμαζες αυτές τις ομάδες; Τι είδες, άκουσες ή σημείωσες; Ποια ταιριάζουν μεταξύ τους και με ποια κριτήρια; Πώς θα ονόμαζες αυτές τις ομάδες; Τι σημείωσες, είδες ή ανακάλυψες; Γιατί συνέβη αυτό; Τι σημαίνει αυτό; Τι μπορείς να συμπεράνεις; Τι θα συνέβαινε…; Γιατί νομίζεις ότι θα συνέβαινε αυτό; Τι χρειάζεται για να ισχύει αυτό γενικά; πηγή: Joyce B., Weil M., (2000), Models of Teaching, Boston, Allyn and Bacon, σελ. 127-141 http://blogs.sch.gr/billbas/2008/10/08-inductive-thinking-model

Τα στάδια της πορείας της διδασκαλίας Στάδιο Προετοιμασίας-Προπαρασκευής (συγκέντρωση προσοχής, προετοιμάζουμε συναισθηματικά, ευχαρίστηση, δεκτικότητα) Στάδιο Παρουσιάσεως (νέες γνώσεις-δεξιότητες, επιδεικνύονται οι βασικές σχέσεις συντίθενται νέες παραστάσεις Στάδιο Εφαρμογής (μετατροπή της θεωρίας σε πράξη, χειριστούν με ευχέρεια τις γνώσεις καλλιέργεια της κρίσεως, Συμμετέχει, πλέον, ενεργά και δημιουργικά) Στάδιο Δοκιμασίας ή Ελέγχου (αξιολόγηση μαθητή – μεθόδου διδασκαλίας-επίτευξη σκοπών & στόχων) πηγή : Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Η εφαρμογή καταιγισμού ιδεών Στάδιο 1 Σεπτέμβριος 1 ώρα 1. Εξηγούμε την τεχνική του καταιγισμού ιδεών και περιγράφουμε το στόχο της εργασίας 2. Αναγγέλλουμε τη διάρκεια και προσδιορίζουμε το ρόλο μας. 3. Κάθε μαθητής εκφράζει τις ιδέες του χωρίς ειρμό, όπως του έρχονται. 4. Οι ιδέες που ακούγονται δεν κρίνονται ούτε αξιολογούνται. Από την ιδέα ενός μπορεί να προκύψει η ιδέα ενός άλλου. 5. Η διαδικασία αυτή δεν υπερβαίνει τα δέκα λεπτά. Στάδιο 2 1. Δίνουμε το θέμα 2. Ζητάμε από τους μαθητές να εκφραστούν γι αυτό γρήγορα, με λέξεις ή σύντομες εκφράσεις 3. Σημειώνει όλες τις ιδέες στον πίνακα, χωρίς να τις σχολιάζουμε Η διάρκεια αυτού του σταδίου είναι δέκα- δεκαπέντε λεπτά. Στάδιο 3 Σεπτέμβριος 1 ώρα 1. Αξιολογούμε και ομαδοποιούμε μαζί με τους μαθητές τις ιδέες. 2. Μελετάμε και συζητά με όλες τις λέξεις και ιδέες και σβήνουμε όσες δεν αντιστοιχούν στα κριτήρια. 3. Στη συνέχεια οι ιδέες ομαδοποιούνται σύμφωνα με τα κριτήρια χρησιμοποιώντας διαμορφώνοντας έναν χάρτη εννοιών. 4. Η διάρκεια αυτού του σταδίου είναι δεκαπέντε λεπτά. Στάδιο 4 Σεπτέμβριος 2η διδακτική ώρα Οκτώβριος 4 διδακτικές ώρες O εκπαιδευτικός επιλέγει μια ή περισσότερες Τεχνολογικές ενότητες και παρουσιάζει με εισήγηση τους στόχους , τα σχετικά θέματα & κάνει χρήση πολυμέσων, ομοιωμάτων κ.α.

Στόχοι της ενέργειας: Να δώσουμε τους ορισμούς των λέξεων Επιστήμη & Τεχνολογία. Να ανακαλύψουμε τη σχέση μεταξύ τους (παρελθόν-παρόν- μέλλον). Να εξάγουμε τις Τεχνολογικές Ενότητες που θα διαπραγματευτούμε. Να προσδιορίσουμε τη σημαντικότητα του μαθήματος της Τεχνολογίας σε σχέση με τα άλλα μαθήματα.

Επιστήμη Τεχνολογία Καταιγισμός ιδεών (χρωματιστά χαρτάκια τα οποία κολλάμε σε δύο μεγάλα χαρτόνια στον τοίχο). Επιστήμη Τεχνολογία

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ

Χαρτογράφηση εννοιών Τεχνολογία αυτοκίνητο αερόστατο Κινητό τηλέφωνο Υπολογιστής τρακτερ Ανεμογεννήτρια Φωτοβολταϊκά αεροπλάνο Τουριστικά πλοία Προαστιακός Μετεωρολογικοί δορυφόροι Αρδευτικό δίκτυο Ηλεκτρικό πριόνι τρυπάνι Μηχάνημα ακτινογραφίας Μαγνητικός τομογράφος Ανεμομείκτες Σεισμογράφος Παλμογράφος Πολεμικά μαχητικά λιπασματοδιανομέας Ραντιστικό μηχάνημα Ρύπανση Ανάπτυξη οικονομική Θέσεις εργασίας Προβλήματα υγείας Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα εφευρέσεις Άνεση-ευημερία πολιτισμός Ποιότητα ζωής Επιστήμη Ιατρική Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Γεωπονία Οικονομία Αρχιτεκτονική Βιολογία Έρευνα Πειραματισμός Αεροναυπηγική Γενετική Βιοτεχνολογία Στατιστική Διαχείριση αποβλήτων Αρχαιολογία Φυσική Χημεία Διαστημική Αστρονομία Εκπαίδευση

Κάντε κλικ για τίτλο Προσθέστε κείμενο Προσθέστε κείμενο Επιστήμη Τεχνολογία- Τεχνολογικές ενότητες Μαθήματα Θετικές επιστήμες Φυσικές επιστήμες Φυσική Χημεία Επιστήμες γης και περιβάλλοντος Μαθηματικά Στατιστική Πληροφορική ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΜΗΧΑΝΕΣ Αυτοκίνητο, Παλμογράφος Υπολογιστής Πολεμικά μαχητικά Μηχανήματα ανίχνευσης ρύπων Ιατρικά μηχανήματα Γεωργικά μηχανήματα ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Αερόστατο, αεροπλάνο, πλοίο Κινητό τηλέφωνο, Τηλέφωνο ασύρματος ΕΝΕΡΓΕΙΑ –ΙΣΧΥΣ Ανεμογεννήτριες φωτοβολταϊκά ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ αρδευτικό δίκτυο ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μετεωρολογικοί δορυφόροι Διαστημόπλοιο ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Ραντάρ Φυσική: μηχανές εσωτερικής καύσης, ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία κ.α. Εφαρμοσμένες επιστήμες Επιστήμη μηχανικού Επιστήμες υγείας Ιατρική Φαρμακευτική Γεωπονία Γενετική Βιοτεχνολογία Παιδαγωγική Επιστήμες διοίκησης Χημεία: Ρύπανση, Φωτοσύνθεση κ.α. Μαθηματικά: γεωμετρικά σχήματα ,διαστάσεις , συναρτήσεις ,αριθμητικά αποτελέσματα κα. Οικιακή Οικονομία, Αγγλικά, Βιολογία: Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα Επιστήμες του σύμπαντος Θεολογία Κοσμολογία Αστρονομία Μεταφυσική Ιστορία, Αγγλικά, Θρησκευτικά: Ποιότητα ζωής, εφευρέσεις. Ανθρωπιστικές επιστήμες Φιλολογία Ιστορία Αρχαιολογία Ανθρωπολογία Φιλοσοφία Ανατομία Κοινωνικές επιστήμες Ψυχολογία Πολιτικές επιστήμες Νομική Κοινωνιολογία Οικονομικά Γεωγραφία Κάντε κλικ για τίτλο Προσθέστε κείμενο Προσθέστε κείμενο

Τεχνολογία Επιστήμη Τεχνολογικές ενότητες Διδακτικά αντικείμενα Ενέργεια -Ισχύς Εργαλεία -μηχανές Επικοινωνία -μεταφορές Γεωργική Τεχνολογία Βιολογία Ανθρωπολογία Τεχνολογία Μαθηματικά Φυσικές επιστήμες Διδακτικά αντικείμενα Επιστήμη Ανθρωπιστικές επιστήμες Ξένες γλώσσες Γεωγραφία Εφαρμοσμένες επιστήμες Κοινωνικές επιστήμες Περιβαλλοντική Αειφόρος ανάπτυξη Φυσική-χημεία

Γεωργική Τεχνολογία Στόχοι ενότητας : Να γίνουν κατανοητά: Ο ρόλος της Τεχνολογίας στην εξέλιξη της γεωργίας Η σημασία της στην πρόοδο της αγροτικής οικονομίας και κοινωνίας Η ανάγκη τεχνολογικής εκπαίδευσης στο αντικείμενο της γεωργίας . Γεωργική Τεχνολογία πολιτισµός περιβάλλον κοινωνική οργάνωση εκπαίδευση οικονοµική ζωή

Στόχοι της ενέργειας: Επιλέγουν οι μαθητές μια παράμετρο της τεχνολογική ενότητας προς επεξεργασία ατομικά ή ομαδικά (δραστηριότητα εφαρμογής). Η διάρκεια αυτού του σταδίου εξαρτάται από την εμβάθυνση που επιδιώκεται κυρίως στη δραστηριότητα εφαρμογής. Δίδεται μια διδακτική ώρα ώστε να παρουσιαστούν και τα αποτελέσματα κάθε ενότητας.

Φωτογραφικό υλικό-Βίντεο Αισθητήρας εδάφους Αισθητήρας φυτών Ρομποτικό Μηχάνημα αυτόματης συγκομιδής σταφυλιών Αυτοκινούμενο μηχάνημα με βραχίονα που ταυτόχρονα συλλέγει τον καρπό Βραχίονας κόμης Λήψη εικόνων με αεροπλάνο Η έρευνα στη γεωργία.

1. Φύλλο εργασίας Στόχοι: Αναγνώριση γεωργικών εργαλείων & μηχανημάτων Συσχέτιση εργαλείων & καλλιεργητικών εργασιών

2. Φύλλο εργασίας Στόχοι: Να αντιληφθούν την έννοια της συμβατικής & της βιολογικής καλλιέργειας Να καταλάβουν τη σημασία της ορθολογικής χρήσης των λιπασμάτων & των φυτοφαρμάκων

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΑΘΗΤΗ.

Ημερολόγιο Μαθητή Όνομα: ……………….., Επώνυμο:…………………………… Όνομα: ……………….., Επώνυμο:…………………………… Τίτλος τεχνολογικής ενότητας: ………………………………, ………………………., …………………., ……………………………………., …………………………, ……………………………, Ονοματεπώνυμο Εκπαιδευτικού: …………………………………………. Θέμα: …………………………………………… Λόγοι επιλογής του θέματος: 1... 2... Ημερολόγιο Μαθητή

Ημερολόγιο Μαθητή 1η συνάντηση Ονοματεπώνυμο ……………………………. Ημερομηνία …../…./….. 1η Τεχνολογική Ενότητα Εργασία για…. ………………………………….. ………………………… Περιγραφή της Διαδικασίας …………………………………… ……………………………… Χώρος συνάντησης Τάξη, Αίθουσα Η/Υ, αμφιθέατρο, κ.α. Περιγραφή εργασιών Τι με δυσκόλεψε Τι μου άρεσε Τι με ενθουσίασε Τι έμαθα Επιτεύχθηκαν οι στόχοι της ενότητας; κ.α. ………………………………………………. ………………………………………………….. Στάση του εκπαιδευτικού …………………………..…… Ημερολόγιο Μαθητή

Πληροφοριακό υλικό σχετικά με το θέμα της έρευνας και βιβλιογραφία Περιεχόμενο (λέξεις κλειδιά , σημαντικές πληροφορίες) Θέση μέσα στην Εργασία μας Περιοδικά Φωτογραφικό υλικό Συνεντεύξεις κ.α. Το αυτοκίνητο Αρχή λειτουργίας της μηχανής Ιστορική εξέλιξη κ.α. 1. Τίτλος 1.1 Εισαγωγή ………………. Ημερολόγιο Μαθητή

Συμπερασματικά Η διαδικασία αυτή αποτελεί εργαλείο δημιουργικής σκέψης. καταγράφοντας τις ιδέες τους στο χαρτί, χωρίς κριτική εκφράζουν τις ιδέες τους σαφέστερα, με αποτέλεσμα το μυαλό, να μπορεί να τις συλλάβει πιο εύκολα. Οι νέες ιδέες μπορούν να συνδεθούν με υπάρχουσες και να προκαλέσουν νέες συνδέσεις, οδηγώντας στη δημιουργία άλλων ιδεών. Εργαλείο ανάπτυξης και καλλιέργειας της κριτικής σκέψης: οξύνουν τις δεξιότητες εξαγωγής συμπερασμάτων και κριτικής θεώρησης αυτών. η προγενέστερη γνώση συνδέεται και αναπτύσσεται ή μετασχηματίζεται μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν", ενισχύουν την αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών της ομάδας κι ενδυναμώνουν τη μάθηση (Ματσαγγούρας, 2000) Ενισχύει την ομαδοσυνεργατική μάθηση: Ένας χάρτης, αντιπροσωπεύει τις ιδέες της ομάδας. επικοινωνιακό εργαλείο μεταξύ των μελών της ομάδας, επιτρέποντας την έκφραση και τη διαπραγμάτευση των ιδεών τους, με σκοπό να συμφωνήσουν σε μια κοινή δομή των εννοιών και των μεταξύ τους διασυνδέσεων στο χάρτη

Βιβλιογραφία Ψύλλος, Δ., Κουμαράς, Π. και Καριώτογλου, Π. (1993) Εποικοδόμηση της γνώσης στην τάξη με συνέρευνα δασκάλου και μαθητή. Σύγχρονη Εκπαίδευση, τεύχ. 70,σελ. 34-42 Ματσαγγούρας, Η. (2000). Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση. Αθήνα: Γρηγόρης Courau, S. (2000) Τα βασικά εργαλεία του Εκπαιδευτή Ενηλίκων (Επιμ. Α. Κόκκος) Αθήνα: Μεταίχμιο, σελ. 60-64

Ευχαριστώ για την προσοχή σας.