Συναντώντας τον «Άλλο»: Δράσεις ένταξης μεταναστών στο Δήμο Κορυδαλλού Δήμος Κορυδαλλού Τμήμα Έρευνας Τοπικής Ανάπτυξης & Προγραμματισμού Δρ. Ανδρέας Αλεξόπουλος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γ.Χ.Κ. Ημερίδα 10 Μαρτίου 2010 " REACH - CLP. H πορεία προς την πλήρη υλοποίηση" 1 ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ REACH (REACH Helpdesk) Eλένη Φούφα Δ/νση Περιβάλλοντος.
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ Ε.Ε. ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ Προτεραιότητες του Προγράμματος Κύριες  Έννοια του Ευρωπαίου πολίτη  Συμμέτοχη των νέων  Πολυπολιτισμικότητα.
Προβληματισμοί επί της λειτουργίας του θεσμού
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Σ.Δ.Ε Φυλακών Δομοκού Σχολικό Έτος: Εισήγηση: Ηλιοπούλου Βασιλική.
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
«Συμβουλευτική υποστήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Δήμο Αθήνας σε θέματα επιχειρηματικότητας και συνεργασιών με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Μετανάστευση - Ένταξη των μεταναστών Βασίλειος Πανταζής Μετανάστευση, Διαδικασίες Ένταξης των Μεταναστών και των Παιδιών των Μεταναστών στην Ελληνική.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
6 Μαρτίου 2013: ΑΦΟΡΜΗ για Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο ΔΙ.Δ.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ Μαρία Π. Δοντά Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ «ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ» ΔΕΡΥΝΕΙΑ.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
Κρίση, Κοινωνική Συνοχή & Ελληνική Τοπική Αυτοδιοίκηση
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Γραφειο διαςυνδεςης Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ συγχρηματοδοτούμενες από το ΕΤΠΑ (Μέτρο 4.2) και το ΕΚΤ (Μέτρο 4.3)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Εργαστήρι – Στρατηγικές της Αριστεράς στην Τοπική Αυτοδιοίκηση Ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης ως εργαλείο προώθησης του σεβασμού.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Οργάνωση προσώπων και μέσων ειδικού σκοπού. ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΔΙ.Κ.ΚΕ.Μ. Θεσσαλονίκη 9 Ιουλίου 2014 Δημιουργία του ΔΙΚΤΥΟΥ Κοιν.Σ.Επ. Κεν. Μακεδονίας,
«Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Η ΕΝΤΑΞΗ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
«Δράσεις κατά της βίας στο σχολείο την 6η Μαρτίου 2012» 70ο Γυμνάσιο Αθήνας.
SCHOOL MEDIATION ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΒΟΝΤΣΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΟΛΓΑ ΜΟΥΣΙΟΥ-ΜΥΛΩΝΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 1 ΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
KEN ΤΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΟΜΗ – « ΕΡΓΑΛΕΙΟ » ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΘΕΜΑ: « Μαζί με τους Ρομά… Δράσεις προώθησης της ενσωμάτωσης των τσιγγάνων μαθητών στο σχολείο, την κοινωνία και το ευρωπαϊκό πλαίσιο»
ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ:ΔΗ.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
 . Αρχές, ιδέες, πρωτοβουλίες, δράσεις της σχολικής κοινότητας του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΘΕΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής»
Παρουσίαση Γραφείου Διασύνδεσης ΟΠΑ
Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΙ Ο.Ε.Υ. Ο.Τ.Α.
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΤΟ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΥ
Ελληνογερμανική Αγωγή
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Οριζόντιες και Εστιασμένες Δράσεις για Ευπαθείς Ομάδες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συναντώντας τον «Άλλο»: Δράσεις ένταξης μεταναστών στο Δήμο Κορυδαλλού Δήμος Κορυδαλλού Τμήμα Έρευνας Τοπικής Ανάπτυξης & Προγραμματισμού Δρ. Ανδρέας Αλεξόπουλος, Επιστημονικός Συνεργάτης Δημάρχου, Τμήμα Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Μεταναστευτικής Πολιτικής Μιμήνα Πατεράκη, υπ. διδάκτωρ ΕΚΠΑ

Συναντώντας τον «Άλλο» το 2007  Πρωτοβουλίες ευαισθητοποίησης των Ελλήνων κατοίκων με διοργάνωση ημερίδων & επιμορφωτικές δράσεις για τα στελέχη των Φορέων του Δήμου (2007, 2008)  Σύσταση Ηλεκτρονικού Αρχείου – Μητρώου Μεταναστών του Δήμου Κορυδαλλού (2009). Εκσυγχρονισμός – Διαρκής επικαιροποίηση Ηλεκτρονικού Μητρώου Μεταναστών.  Θεσμοθέτηση και διοργάνωση σε ετήσια βάση Φεστιβάλ Εθνικών Κοινοτήτων από το 2007 έως το  Επετειακές Εκδηλώσεις (π.χ. Αφιέρωμα στη Γυναίκα Μετανάστρια - 6 Μαρτίου 2008).

Αναλύοντας την Υφιστάμενη Κατάσταση Ποσοστιαία σύνθεση του πληθυσμού των υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα στο Δήμο Κορυδαλλού ανά ηλικιακή ομάδα

Ποσοστιαία Σύνθεση Υπηκόων τρίτης χώρας που διαμένουν νόμιμα στον Κορυδαλλό (από όσους διαθέτουμε το σχετικό στοιχείο)

Διάγραμμα 4: Ποσοστιαία Σύνθεση Υπηκόων τρίτης χώρας ανά Κατηγορία Άδειας Διαμονής

 Γραφείο Μεταναστευτικής Πολιτικής & το ΣΕΜ ενταγμένο στη Διεύθυνση Κοινωνικών Υπηρεσιών, Τμήμα Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης  Διαπολιτισμικός Διαμεσολαβητής για θέματα αδειοδοτήσεων, προώθησης των αιτημάτων προς τις υπηρεσίες του Δήμου.  Μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε συνεργασία με το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) στους χώρους του Δημοτικού Κέντρου Επιμόρφωσης (2011), (2013)

Συμμετοχή του Δήμου Κορυδαλλού στο πρόγραμμα Progress για την οπτική του φύλου  στο πλαίσιο του οποίου ο Κορυδαλλός επιλέχθηκε ως πιλοτικός Δήμος με άλλους οκτώ Δήμους της χώρας και σε συνεργασία με το Δήμο Πατρέων παρουσίασαν τις δράσεις και τις πολιτικές τους για τις γυναίκες μετανάστριες 12/09/ /12/2012. Στο προαναφερόμενο πλαίσιο ο Δήμος Κορυδαλλού αποφάσισε τη δημιουργία δομής στην οποία εθελοντικά δύο μετανάστριες-μέλη του ΣΕΜ συνδράμουν μέσω του γραφείου ισότητας (με συγκεκριμένες ώρες λειτουργίας) στην ενημέρωση των γυναικών μεταναστριών για την ενημέρωση σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχει ο Δήμος.

Εφαρμογή της αρχής της μη διάκρισης του πληθυσμού ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες  και ειδικότερα των δομών των Κοινωνικών Υπηρεσιών, (πρόγραμμα συσσιτίου, Παιδικοί Σταθμοί, Βοήθεια στο Σπίτι, τμήμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) όσο και όλων των προγραμμάτων για τις ευπαθείς ομάδες. Αναφορικά με το τελευταίο, το χαμηλό ποσοστό (7%) που αναλογεί στις μετανάστριες που εξυπηρετούνται εστιάζεται στους τρόπους επικοινωνίας και δικτύωσης με τους μετανάστες που ακολουθούν αργούς ρυθμούς.  Πρόγραμμα Κοινωνικής Αλληλεγγύης «ΣΤΗΡΙΖΩ» τους συμπολίτες μου που πλήττονται εντονότερα από την οικονομική κρίση και βρίσκονται στα όρια της φτώχειας (Τράπεζα Τροφίμων και Ειδών Πρώτης Ανάγκης)  Εκστρατεία εμβολιασμού «Παιδιά ανασφάλιστα, όχι απροστάτευτα» σε συνεργασία με την ΜΚΟ Αποστολή ΑΝΘΡΩΠΟΣ για τα παιδιά των ανασφάλιστων Ελλήνων και μεταναστών που κατοικούν στο δήμο.  Παραχώρηση χώρων ιατρείων για τη λειτουργία του «Αλληλέγγυου Ιατρείου Πειραιά» για την κάλυψη ιατροφαρμακευτικών αναγκών ανασφάλιστων πολιτών του ευρύτερου Πειραιά.  Ημερίδα με θέμα «Ποια ιθαγένεια για τους μετανάστες;»

Το κινηματογραφικό εργαστήρι: μία γέφυρα γνωριμίας όχι μόνο με τον «Άλλο»  λειτουργία του Κινηματογραφικού Εργαστηρίου το 2010 υπό την καθοδήγηση του Αλβανού Κορυδαλλιώτη σκηνοθέτη Bujar Alimani ως ένα σύγχρονο τρόπο προσέγγισης – ένταξης όχι μόνο των «ξένων» στα δικά μας αλλά και ημών των ίδιων στις σύγχρονες απαιτήσεις του κόσμου μας.

Το κινηματογραφικό εργαστήρι: μία γέφυρα γνωριμίας όχι μόνο με τον «Άλλο» •4 μήνες με 15 περίπου μαθητές (ενήλικες). • Οι εισηγήσεις σχεδιάστηκαν από το κ.Alimani και κοντά μας ήρθαν να μιλήσουν σκηνοθέτες και τεχνικοί του κινηματογράφου, αρκετοί εκ των οποίων συνεργάστηκαν μαζί μας στα γυρίσματα των ταινιών. •Το εργαστήρι παρήγαγε τρεις ταινίες μικρού μήκους: Το παγκάκι, Δεν έχεις γάλα, Βένη μία εκ των οποίων πέρασε στο διαγωνιστικό μέρος του φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους της Δράμας και πήρε το δεύτερο βραβείο σε αντίστοιχο φεστιβάλ στο Βόλο.

 Το ενδιαφέρον όμως βρίσκεται στο γεγονός ότι το συνολικό εγχείρημα διαπνεόταν από εξωστρέφεια και άνοιξε νέους ορίζοντες επικοινωνίας μέσα και έξω από την πόλη.  Οι εκπαιδευόμενοι συμμετείχαν σε μία διαδικασία μύησης, ένταξης στα κινηματογραφικά δρώμενα και ο δικός μας «ξένος», ο Bujar Alimani, συντόνιζε το ενδιαφέρον όλων για το κινηματογράφο, καθοδηγώντας πολλές φορές και στα ελληνικά κινηματογραφικά πράγματα που σε πολλούς ήταν άγνωστα.

 Το ενδιαφέρον για τη γνώση καθιστούσε την γέφυρα επικοινωνίας και γνωριμίας με τον «Άλλο». Και σε αυτό γίναμε κοινωνοί όλοι. Ειδικότερα την περίοδο των γυρισμάτων μοιραστήκαμε τις ευθύνες, τις υποχρεώσεις, τους κανόνες, την εργασία και τη χαρά μιας πολύ δημιουργικής διαδικασίας, της κινηματογράφησης.  Η δράση αυτή οδήγησε σε ζυμώσεις α) μέσα στην ομάδα εργασίας, β) ανάμεσα στο δήμο στις γειτονιές και τους χώρους γυρισμάτων, γ) ανάμεσα στο δήμο και τους κινηματογραφικούς θεσμούς και το αντίστοιχο ανθρώπινο δυναμικό όπου συναντήθηκε η δημοτική αυτή πρωτοβουλία μέσα από τις ταινίες αλλά και εμάς τους ίδιους.

«Δεν έχεις γάλα», συλλογική εργασία του κινηματογραφικού εργαστηρίου Δήμου Κορυδαλλού Ελλάδα, 2010, πρώτος χρόνος της επίσημης «κρίσης». Σε ένα προάστιο της Αθήνας οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τη νέα οικονομική κατάσταση και παράλληλα τις σύνθετες πλευρές της προσωπικής τους ζωής. Ένα ήσυχο κυριακάτικό πρωινό η Μυρτώ και οι γονείς της πίνουν καφέ όλοι μαζί στην αυλή του σπιτιού της. Το κεντρικό θέμα της συζήτησης τους είναι ποιος έχει δικαίωμα στη ζωή. Ποιος έχει «γάλα»; Η νεαρή κοπέλα καθώς «χτίζει» τη ζωή τους έχει να αντιμετωπίσει μεταξύ άλλων τις προτάσεις επιβίωσης των γονιών της. Καθώς αναπτύσσεται μία κόντρα γύρω από το ποια είδους ανάπτυξη είναι κατάλληλη, έρχονται στην επιφάνεια οι σχέσεις δύναμης μεταξύ των δύο γυναικών, μάνας και κόρης, αποκαλύπτοντας ότι η κοινωνική ζωή είναι εμποτισμένη από ασύμμετρες σχέσεις που προβάλλονται από διαφορετικούς φορείς ( όπως οι πολιτικές του κράτους και οι συγγενικές σχέσεις). Οι σχέσεις αυτές χτίζουν διαφορετικού είδους περιορισμούς σε κάθε κύτταρο της ζωής μας προκαλώντας διαρκώς τη δύναμη μας να αντισταθούμε.