XATZHNIKOΛΑΣ ΜΙΧΑΗΛ ΠΕ04 Βιολόγος E- mail: mchatzinik@sch.gr
ΥΛΙΚΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ and more… http://users.sch.gr/mchatzinik
Περιεχόμενα Προγραμματισμός ύλης Περίοδοι διδακτικού έτους Αργίες - Διακοπές – Σχολικές εκδρομές Διδασκόμενα μαθήματα Γ/Λ Αναθέσεις μαθημάτων Γ/Λ Αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων / τετραμήνων Διαγωνίσματα Γ/Λ Διδακτέα / Εξεταστέα ύλη Γραπτά εξετάσεων Ιουνίου Γ/Λ Οργάνωση της αξιολόγησης της σχολικής τάξης στο Εxcel Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Επαρκής Ελλιπής Ανεπαρκής
Περιεχόμενα Έλεγχος και καταχώρηση των απουσιών Τρόπος καταχώρησης των απουσιών Απουσίες που δεν λαμβάνονται υπόψη για το χαρακτηρισμό φοίτησης Αρμοδιότητες απουσιολόγου Αρμοδιότητες υπευθύνου τμήματος Ενημέρωση γονέων – δικαιολόγηση απουσιών Στοιχεία κηδεμόνα μαθητή Υπηρεσιακό σημείωμα ειδοποίησης απουσιών Τρόπος δικαιολόγησης των απουσιών Εξαγωγή αποτελέσματος ετήσιας προόδου των μαθητών Μαθητής άξιος προαγωγής ή απόλυσης Μαθητής που παραπέμπεται σε γραπτή και προφορική συμπληρωματική εξέταση το Σεπτέμβριο Μαθητής επαναλαμβάνει την τάξη
Περιεχόμενα Εξαγωγή αποτελέσματος ετήσιας προόδου μαθητών από ξένα σχολεία του εξωτερικού σε ελληνικά σχολεία της Ελλάδας Παραπεμπτικές, Επαναληπτικές, Εξετάσεις.
Περίοδοι του διδακτικού έτους Το σχολικό έτος για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, αρχίζει από την 1 Σεπτεμβρίου και λήγει την 31 Αυγούστου του επόμενου έτους Το διδακτικό έτος για τα ίδια σχολεία αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 30 Ιουνίου του επόμενου έτους Για το γυμνάσιο: Α΄ τρίμηνο από 11 Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Νοεμβρίου. Β΄ τρίμηνο από 1 Δεκεμβρίου μέχρι και την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου. Γ΄ τρίμηνο από 1 Μαρτίου μέχρι 31 Μαΐου. Για το Λύκειο: Α΄ τετράμηνο από 1 Σεπτεμβρίου μέχρι 20 Ιανουαρίου. Β΄ τετράμηνο από 21 Ιανουαρίου μέχρι 16 Μαΐου. Όταν oι παραπάνω ημερομηνίες συμπίπτουν με Σάββατο, Κυριακή ή Δευτέρα τα μαθήματα λήγουν την αμέσως προηγούμενη Παρασκευή.
Διακοπές http://www.eortologio.gr/ Διδασκαλία μαθημάτων δεν διεξάγεται και εξετάσεις δεν διενεργούνται κατά τις ακόλουθες χρονικές περιόδους του σχολικού έτους που ονομάζονται διακοπές Διακοπές Χριστουγέννων , από 24ης Δεκεμβρίου μέχρι και της 7ης Ιανουαρίου. Διακοπές Πάσχα , από της Μεγάλης Δευτέρας μέχρι της Κυριακής του Θωμά. Θερινές διακοπές , από 1ης Ιουλίου μέχρι και της 31ης Αυγούστου. Κατά τις θερινές διακοπές το γραφείο κάθε Γυμνασίου δέχεται το κοινό, μία ημέρα την εβδομάδα, η οποία ορίζεται με απόφαση του Συλλόγου των διδασκόντων και ανακοινώνεται στον πίνακα ανακοινώσεων.
Αργίες Οι θρησκευτικές γιορτές των Τριών Ιεραρχών 30 Ιανουαρίου 2010 Η Εθνική επέτειος της 28ης Οκτωβρίου. Την προηγούμενη γίνεται σχολική εορτή και ανήμερα παρέλαση. Η Εθνική επέτειος της 25ης Μαρτίου. Την προηγούμενη γίνεται σχολική εορτή και ανήμερα παρέλαση. Η 14 Μαρτίου 2010 Καθαρά Δευτέρα Η 1η Μαΐου Η 17 Νοεμβρίου ημέρα εορτασμού του πολυτεχνείου Η ημέρα αργίας για την έδρα κάθε σχολείου λόγω τακτικής εθνικής ή θρησκευτικής εορτής. Η 7 Μαρτίου λόγο επανένωσης της Δωδεκανήσου με την μητέρα Ελλάδα. Την προηγούμενη γίνεται σχολική εορτή και ανήμερα παρέλαση. H 14 Νοεμβρίου λόγο εορτασμού του πολιούχου της πόλεως Ρόδου (Κωνσταντίνος ο Υδραίος)
Σχολικές εκδρομές Ημέρες που δεν πραγματοποιούνται μαθήματα στα Γυμνάσια και Λύκεια: Οι περίπατοι πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας των σχολείων Δεν υπερβαίνουν τους πέντε (5) συνολικά σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους και Δεν πραγματοποιούνται περισσότεροι του ενός (1) μέσα στον ίδιο μήνα.
Διδασκόμενα μαθήματα κλάδου ΠΕ04 http://users.otenet.gr/~lkoryd4/GYMNASIO/periexomena.htm Για το Γυμνάσιο: Τα μαθήματα του κλάδου ανήκουν στα βασικά μαθήματα: Α΄ γυμνασίου Βιολογία 2h Γεωγραφία 2h Β΄ γυμνασίου Φυσική 2h Χημεία 1h Γ΄ γυμνασίου ΠΕ04 (03,04) ΠΕ04 (01,02,05), ΠΕ14 ΠΕ04.05 ΠΕ03, ΠΕ04 (01,02,03,04), ΠΕ15 ΠΕ04.01 ΠΕ03, ΠΕ04 (02,03,04,05), ΠΕ12.10 ΠΕ04.02 ΠΕ04 (01,03,04,05)
Διδασκόμενα μαθήματα κλάδου ΠΕ04 http://users.otenet.gr/~lkoryd4/LYKEIO/periexomena.htm Για το Λύκειο: Α΄ Λυκείου Φυσική 2h >>>>>3h το 2ο τετράμηνο Χημεία 2h ΠΕ04.01 ΠΕ04 (02,03,04,05), ΠΕ12.10 ΠΕ12.10 ΦΥΣΙΚΟΙ ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΙ ΠΕ04.02, ΠΕ12.08 ΠΕ04 (01,03,04,05) ΠΕ12.08 ΧΗΜ. ΜΗΧΑΝ. - ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΙ
Διδασκόμενα μαθήματα κλάδου ΠΕ04 Για το Λύκειο: Β΄ Λυκείου Φυσική γενικής παιδείας 2h Χημεία γενικής παιδείας 2h Βιολογία γενικής παιδείας 1h Φυσική θετικής & τεχνολογικής κατεύθυνσης 2h Χημεία θετικής κατεύθυνσης 2h Επιλογής Αρχές Περιβαλλοντικών Επιστημών 2h Βιολογία θετικής κατεύθυνσης 2h Χημεία 2h Στοιχεία Αστρονομίας & Διαστημικής Διαχείριση Φυσικών Πόρων ΠΕ04.01 ΠΕ04 (02,03,04,05), ΠΕ12.10 ΠΕ04.02, ΠΕ12.08 ΠΕ04 (01,03,04,05) ΠΕ04 (03,04) ΠΕ04 (01,02,05), ΠΕ14 ΠΕ04 ΠΕ12.08, ΠΕ14 (04,05) ΠΕ04 (03,04) ΠΕ04 (01,02,05), ΠΕ14 ΠΕ04.02,ΠΕ12.08 ΠΕ04 (01,03,04,05) ΠΕ03 ΠΕ04.01 ΠΕ14 (04,05) ΠΕ04 (02,04,05), ΠΕ09
Διδασκόμενα μαθήματα κλάδου ΠΕ04 Για το Λύκειο: Γ΄ Λυκείου Φυσική γενικής παιδείας 1h Επιλογής Παν. Εξετ. Βιολογία γενικής παιδείας 1h Επιλογής Παν. Εξετ. Φυσική θετικής & τεχνολογικής κατεύθυνσης 3h Παν. Εξετ. Χημεία θετικής & τεχνολογικής κατεύθυνσης 2h Παν. Εξετ. Βιολογία θετικής κατεύθυνσης 2h Παν. Εξετ. Επιλογής Ιστορία των Επιστημών & της Τεχνολογίας ΠΕ04.01 ΠΕ04 (02,03,04,05), ΠΕ12.10 ΠΕ04 (03,04) ΠΕ04 (01,02,05), ΠΕ14 ΠΕ04.02, ΠΕ12.08 ΠΕ04 (01,03,04,05) 2η ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ12
Προγραμματισμός της διδακτέας ύλης Στο Excel
Αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων Η αξιολόγηση του μαθητή κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Γυμνάσιο προκύπτει από: Την καθημερινή προφορική εξέταση και την όλη συμμετοχή του μαθητή στη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία. Τις ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ). Τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι οποίες γίνονται, χωρίς προειδοποίηση υποχρεωτικά τα δύο πρώτα τρίμηνα και προαιρετικά το τρίτο και καλύπτουν την ύλη ευρύτερης διδακτικής ενότητας υπό τον όρο ότι προηγήθηκε κατά το προηγούμενο μάθημα σχετική ανακεφαλαίωση. Τις εργασίες που εκτελούν οι μαθητές, στο σχολείο ή στο σπίτι, στα πλαίσια της καθημερινής διδακτικής εργασίας. Τις συνθετικές δημιουργικές εργασίες. Τις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου.
Αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων Τα διαγωνίσματα γίνονται με την ευθύνη του διδάσκοντα, σε συνάρτηση με τον προγραμματισμό της διδακτέας ύλης. Σχετικό πρόγραμμα κατατίθεται στο Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος σε συνεννόηση με τους οικείους διδάσκοντες συντονίζει τη διεξαγωγή των δοκιμασιών αυτών έτσι ώστε να αποφεύγεται η διενέργεια ωριαίων δοκιμασιών Σε περισσότερα του ενός μαθήματα την ίδια μέρα. Σε περισσότερα των τριών την εβδομάδα Ο κάθε καθηγητής οφείλει, μαζί με τη βαθμολογία που καταθέτει στη διεύθυνση του σχολείου στο τέλος κάθε τριμήνου, να παραδίδει και σημείωμα περιγραφικής αξιολόγησης για κάθε μαθητή σχετικά με την προσπάθεια, το ενδιαφέρον, τις πρωτοβουλίες και τη δραστηριότητά του, καθώς και σχετικά με τις δυνατότητες που απέκτησε στο συγκεκριμένο μάθημα. Για τα μονόωρα μαθήματα το σημείωμα κατατίθεται από το β΄ τρίμηνο.
Αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων Ωριαία γραπτή δοκιμασία: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ Στο Γυμνάσιο Στο Λύκειο
Αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων Γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου στα γυμνάσια: Για το καθορισμό της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων πρέπει ο σύλλογος των διδασκόντων με την έγκριση του Διευθυντή, σε εφαρμογή των άρθρων 3 , παρ. ΙΑ-ΙΒ του Π. Δ. 508/77 (ΦΕΚ Α΄170), των άρθρων 3 , 6 και 10 παρ.1 του Π.Δ. 465/81 (ΦΕΚ Α΄ 129/15-5-81) και των άρθρων 2 παρ.1-3, άρθρο 3 παρ.2-6 και άρθρο 4 παρ.2-6 του Π.Δ. 409/94 με τα οποία καθορίζεται ότι η εξεταστέα ύλη ορίζεται ως τα 3/5 της ύλης που διδάχθηκε με την προϋπόθεση ότι αυτή δεν είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας. x=60%ψ αν x>50%z x:εξεταστέα, ψ:διδαχθείσα, z:διδακτέα Εξεταστέα ύλη Γυμνασίου Γραπτό Γυμνασίου
Αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων Γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις του Ιουνίου στα Λύκεια: Για το καθορισμό της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων των Β΄ και Γ΄ τάξεων που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας πρέπει ο σύλλογος των διδασκόντων με την έγκριση του Διευθυντή του Λυκείου, σε εφαρμογή των άρθρων 16 και 17 του Π. Δ. 86 (ΦΕΚ 73/12-4-01), να προσδιορίσει την ύλη αυτή λαμβάνοντας υπόψη και την Υ. Α. Γ2/3639(ΦΕΚ 1271/19-10-2000) με την οποία καθορίζεται ότι η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό και περισσότερη από τα 2/3 της διδακτέας ύλης. Εξεταστέα ύλη Λυκείου x>50%ψ & x<65%ψ x:εξεταστέα, ψ:διδακτέας Γραπτό Λυκείου
Αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων Οργάνωση στο Excel της σχολικής τάξης Στο Γυμνάσιο Στο Λύκειο Υπολογισμός μορίων πρόσβασης στα ΑΕΙ & ΑΤΕΙ
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Η τακτική φοίτηση ή η απουσία των μαθητών από το σχολείο, κατά τις ώρες της λειτουργίας του, αποτελούν τα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής τους ως: Επαρκής Για το γυμνάσιο το σύνολο των απουσιών του μαθητή, που σημειώθηκε κατά το λήγον διδακτικό έτος δεν υπερβαίνει τις εξήντα τέσσερις (64), ανεξάρτητα από το δικαιολογητικό τους λόγο. Για το λύκειο δεν υπερβαίνει τις πενήντα (50) Για το γυμνάσιο το σύνολο των απουσιών του μαθητή, δεν υπερβαίνει τις εκατό δέκα τέσσερις (114),από τις οποίες οι πάνω από τις εξήντα τέσσερις (64) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται. Για το λύκειο οι πάνω από τις πενήντα (50) να είναι δικαιολογημένες
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Επαρκής Για το γυμνάσιο κατ’ εξαίρεση ο Σύλλογος των Διδασκόντων Καθηγητών κάθε Σχολείου με ειδική πράξη του χαρακτηρίζει ως επαρκή τη φοίτηση μαθητή που σημείωσε από εκατόν δέκα πέντε έως εκατόν εξήντα τέσσερις(115-164) απουσίες, υπό την προϋπόθεση: Ότι όλες οι απουσίες πάνω από τις εξήντα τέσσερις (64) είναι δικαιολογημένες και οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται, και η επίδοσή του είναι τουλάχιστον δεκαπέντε (15) πλήρες και η διαγωγή του "ΚΟΣΜΙΟΤΑΤΗ". Για το λύκειο οι πάνω από τις πενήντα (50) να είναι δικαιολογημένες Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής προσέρχονται κανονικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου.
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ή ελλιπής Το σύνολο των απουσιών του μαθητή, που σημειώθηκε κατά το λήγον διδακτικό έτος είναι πάνω από εκατό δεκατέσσερις (114) και όχι περισσότερες από εκατόν εξήντα τέσσερις (164) απουσίες, από τις οποίες όλες οι πάνω από τις εξήντα τέσσερις (64) είναι δικαιολογημένες, ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται. Κατ’ εξαίρεση ο Σύλλογος των διδασκόντων του γυμνασίου μπορεί με ειδική πράξη του να χαρακτηρίσει ελλιπή τη φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από εκατόν εξήντα τέσσερις (164) και όχι περισσότερες από διακόσιες δεκατέσσερις (214) απουσίες, εφόσον όλες οι πάνω από τις εξήντα τέσσερις (64) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται κατά τα ανωτέρω, η επίδοσή του είναι τουλάχιστον δέκα πέντε (15) πλήρες και η διαγωγή του είναι "ΚΟΣΜΙΟΤΑΤΗ".
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης ή ελλιπής Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής παραπέμπονται σε προφορική και γραπτή κατά Σεπτέμβριο εξέταση στα μαθήματα της Α΄ Ομάδας παραπέμπονται σε γραπτή εξέταση στο σχέδιο του μαθήματος των Καλλιτεχνικών της Β΄ ομάδας. Στα υπόλοιπα μαθήματα της Β΄ Ομάδας δεν εξετάζονται, αλλά κατά την εξαγωγή του ετήσιου προαγωγικού ή απολυτηρίου αποτελέσματος συνυπολογίζεται η προφορική βαθμολογία που έλαβε ο μαθητής στα μαθήματα αυτά κατά το οικείο διδακτικό έτος, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαθήματα Β΄ ομάδας (μη Βασικά). Επαγγελματικός Προσανατολισμός (ΣΕΠ) Φυσική Αγωγή Μουσική Καλλιτεχνικά Tεχνολογία Οικιακή Οικονομία.
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Η τακτική φοίτηση ή η απουσία των μαθητών από το σχολείο, κατά τις ώρες της λειτουργίας του, αποτελούν τα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής τους ως: Ανεπαρκής Για το γυμνάσιο το σύνολο των απουσιών του μαθητή, που σημειώθηκε κατά το λήγον διδακτικό έτος υπερβαίνει τις εξήντα τέσσερις (64), και δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιπτώσεις που προαναφέρθηκαν. Για το λύκειο υπερβαίνει τις πενήντα (50). Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία δια κάθε διδακτική ώρα Απουσία μαθητή από τις πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις, που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου, καταλογίζεται ως απουσία από τα διδασκόμενα μαθήματα σε ισάριθμες διδακτικές ώρες Εξαίρεση αποτελεί στις περιπτώσεις που ο Διευθυντής του σχολείου κρίνει ότι η συμμετοχή του μαθητή στις παραπάνω εκδηλώσεις καθίσταται εκ των πραγμάτων αδύνατος.
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών δεν λαμβάνονται υπόψη οι παρακάτω απουσίες: Απουσίες από το σχολείο, κατά τις ώρες λειτουργίας αυτού, μαθητών που έχουν σταλεί στο εξωτερικό ή εσωτερικό για ειδική αποστολή με έγγραφη εντολή του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή του οικείου Νομάρχη. Απουσίες μαθητών απασχολουμένων σε εργασία που τους έχει ανατεθεί από το Διευθυντή του Σχολείου ή από τον Σύλλογο των Διδασκόντων με πράξη του. Απουσία μαθητών για την προσέλευσή τους ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής Οπλιτών η οποία όμως πρέπει να αποδεικνύεται. Απουσία λόγω συμμετοχής σε επίσημες αθλητικές εκδηλώσεις πιστοποιουμένη από την αρμόδια Δημόσια Αθλητική Αρχή.
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών δεν λαμβάνονται υπόψη οι παρακάτω απουσίες: Απουσία μαθητών του Καθολικού Δόγματος κατά τις εορτές του Μνηστήρος Ιωσήφ, της Αγίας Δωρεάς και από της προτεραίας μέχρι και της επομένης του Λατινικού Πάσχα Απουσία μαθητών του Εβραϊκού Θρησκεύματος την προτεραία και την 1ην του Εβραϊκού Έτους, την ημέρα της εξελίξεως ως και την προτεραία και την ημέρα του Εβραϊκού Πάσχα και Απουσία μαθητών του Μουσουλμανικού Θρησκεύματος κατά τις ημέρες των εορτών Σεκέρ Μπαϊράμ και Κουρμπάν Μπαϊράμ και την προτεραία εκάστης τούτων
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών δεν λαμβάνονται υπόψη οι παρακάτω απουσίες: Απουσία μαθητών συνέπεια μετεγγραφής σε Σχολείο άλλης πόλης επί τρεις ημέρες, μη περιλαμβανομένης σε αυτές της ημέρας εκδόσεως του προς αποχώρηση του μαθητού υπηρεσιακού σημειώματος Απουσία μαθητών απαλλασσομένων νομίμως εν μέρει ή εν συνόλω εκ της συμμετοχής αυτών εις την διδασκαλία μαθημάτων. Απουσίες μαθητών από το Σχολείο κατά τις ώρες λειτουργίας του οφειλόμενες σε ολιγόωρη ή ολιγοήμερη απεργία των υπεραστικών λεωφορείων των Κ.Τ.Ε.Λ που βεβαιώνεται κατά τόπους από τον οικείο Νομάρχη.
Φοίτηση μαθητών – χαρακτηρισμός φοίτησης Για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών δεν λαμβάνονται υπόψη οι παρακάτω απουσίες μαθητών: Μέχρι και τριών (3) το πολύ ημερών κατά μήνα, οφειλόμενες στην ανάγκη μεταγγίσεως αίματος σε ειδικό νοσηλευτικό ίδρυμα λόγω μεσογειακής ή δρεπανοκυτταρικής αναιμίας από την οποία πάσχουν. Οι απουσίες αυτές δεν μπορούν να υπερβούν αθροιστικά όλο το έτος τις απουσίες είκοσι τεσσάρων (24) ημερών. Οφειλόμενες σε θεραπεία αρχική ή συνεχιζόμενη σε χώρες του εξωτερικού. Στις περιπτώσεις αυτές δεν υπολογίζονται και οι απουσίες τριών (3) ημερών για τη μετάβαση και επιστροφή πέρα από τις βεβαιούμενες από τα σχετικά ιατρικά πιστοποιητικά. Που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, δεν θα υπολογίζονται απουσίες είκοσι τεσσάρων (24) ημερών για όλο το διδακτικό.
Έλεγχος και καταχώρηση των απουσιών Η απουσία μαθητή από το σχολείο καταγράφεται εις το ημερήσιο δελτίο απουσιών κάθε διδακτική ώρα. Η σύνταξη και η φύλαξη του ημερήσιου δελτίου απουσιών ανατίθεται από το Διευθυντή του σχολείου σε μαθητή τάξης ή τμήματος τάξης διακρινόμενο για το ήθος και την επίδοση, αναπληρούμενο από άλλο μαθητή με τους αυτούς όρους. Το δελτίο τούτο ελέγχεται και μονογράφεται από κάθε διδάσκοντα στην οικεία στήλη και παραδίδεται μετά τη λήξη των ημερησίων μαθημάτων από τον υπεύθυνο κατά τα ανωτέρω μαθητή στον ορισμένο από τον Διευθυντή καθηγητή. ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΩΝ
Έλεγχος και καταχώρηση των απουσιών Η απουσία μαθητή από το σχολείο καταγράφεται εις το ημερήσιο δελτίο απουσιών κάθε διδακτική ώρα. Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών τηρείται ξεχωριστό βιβλίο απουσιών (Βιβλίο Φοίτησης), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το σύνολο (άθροισμα) των απουσιών της ημέρας κάθε απουσιάζοντος μαθητή, λαμβανομένου από του ημερησίου δελτίου απουσιών. Η τήρηση κατά τα ανωτέρω βιβλίου απουσιών ανατίθεται στον υπεύθυνο καθηγητή της τάξης από το Σύλλογο Διδασκόντων (με αναπληρωτή καθηγητή). ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Ενημέρωση γονέων – δικαιολόγηση απουσιών Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του. Ο υπεύθυνος καθηγητής για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών του τμήματος, αφού ενημερώσει το Διευθυντή του Σχολείου, ότι ο μαθητής συμπλήρωσε ήδη τριάντα απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει τον κηδεμόνα: Mε ΣΥΣΤΗΜΕΝΗ ταχυδρομική επιστολή η οποία στέλνεται με τη μέριμνα του σχολείου από 1 ως 5 κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε και από 15 ως 20 Μάη για το πρώτο 15/θήμερο του ίδιου μήνα. Με την παραπάνω επιστολή ο κηδεμόνας ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση του μαθητή. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΟ ΑΠΟΥΣΙΩΝ
Ενημέρωση γονέων – δικαιολόγηση απουσιών Με ευθύνη του Διευθυντή και με απόφαση του Συλλόγου των Διδασκόντων Καθηγητών στα μέσα κάθε τριμήνου ή τετραμήνου. Οργανώνεται μία (1) τουλάχιστον συνάντηση κηδεμόνων, με σκοπό την ενημέρωσή τους για κάθε θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση του μαθητή. Κατόπιν συνεννόησης Διευθυντή και Διδασκόντων, ορίζεται πρόγραμμα ενημέρωσης των κηδεμόνων, σύμφωνα με το οποίο κάθε διδάσκων έχει την υποχρέωση μία (1) τουλάχιστον ημέρα την εβδομάδα να δέχεται τους κηδεμόνες των μαθητών. Το πρόγραμμα ανακοινώνεται στην αρχή του διδακτικού έτους και κοινοποιείται γραπτά στους κηδεμόνες μέσω των μαθητών. Εφόσον οι κηδεμόνες το ζητήσουν ο διδάσκων οφείλει να επιδείξει τα γραπτά ή άλλες εργασίες των μαθητών.
Ενημέρωση γονέων – δικαιολόγηση απουσιών Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή που απουσίασε για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερο από δύο (2) ημέρες είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει βεβαίωση δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή Σχολιατρικής Υπηρεσίας ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Για τη δικαιολόγηση των απουσιών μίας (1) ή δύο (2) ημερών λόγω ασθενείας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων, αρκεί και ενυπόγραφο σημείωμα από τον κηδεμόνα που το φέρνει ο ίδιος αποκλειστικά. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει τις απουσίες το πολύ δέκα (10) ημερών αθροιστικά για όλο το χρόνο.
Ενημέρωση γονέων – δικαιολόγηση απουσιών Τα δικαιολογητικά τα φέρουν οι κηδεμόνες το βραδύτερο μέχρι και τη δεκάτη ημέρα από την επιστροφή του μαθητή στο Σχολείο, Μετά την παραπάνω προθεσμία κανένα δικαιολογητικό υποβαλλόμενο εκπρόθεσμα δε γίνεται δεκτό. Κάθε βεβαίωση υποβάλλεται με αίτηση και καταχωρίζεται στο πρωτόκολλο απαραιτήτως. Σε περίπτωση εκπρόθεσμου δικαιολογητικού το σχολείο είναι υποχρεωμένο να το παραλάβει και ο Σύλλογος των Διδασκόντων θα κρίνει αν θα ληφθεί υπόψη.
Εξαγωγή αποτελέσματος ετήσιας προόδου των μαθητών Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης: Όταν έχει σε κάθε μάθημα των ομάδων Α και Β ετήσιο γενικό βαθμό τουλάχιστον δέκα (10). Όταν υστερεί σε ένα (1) μέχρι και τέσσερα (4) μαθήματα της Β ομάδας και έχει μέσο όρο όλων των μαθημάτων και των δύο ομάδων , τουλάχιστον πλήρες δέκα (10). Όταν υστερεί σε ένα (1) μέχρι και τέσσερα (4) μαθήματα της Α ομάδας και έχει μέσο όρο όλων των μαθημάτων της Α ομάδας τουλάχιστον δεκατρία (13) (12 ½ ). Όταν υστερεί σε ένα (1) μέχρι και τέσσερα (4)μαθήματα των ομάδων Α και Β και ισχύουν αντιστοίχως οι διατάξεις των προηγουμένων εδαφίων για τα μαθήματα κάθε ομάδας.
Εξαγωγή αποτελέσματος ετήσιας προόδου των μαθητών Ο μαθητής παραπέμπεται σε γραπτή και προφορική ή μόνο προφορική, όπου προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, συμπληρωματική εξέταση το Σεπτέμβριο σε όσα μαθήματα δεν πέτυχε βαθμό προαγωγής: Όταν υστερεί σε ένα (1) μέχρι και τέσσερα (4) μαθήματα και δεν πληρούνται οι προηγούμενοι όροι που προβλέπονται. Ο μαθητής που δεν εμπίπτει σε καμιά από τις περιπτώσεις των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος, δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, οπότε οφείλει να φοιτήσει και πάλι στην ίδια τάξη. Παραπομπή με οποιαδήποτε μορφή, των αποτελεσμάτων ετήσιας προόδου των μαθητών σε δευτεροβάθμια κρίση δεν επιτρέπεται.
Εξαγωγή αποτελέσματος ετήσιας προόδου των μαθητών Ειδικές διατάξεις για μαθήματα με κλάδους: Π.χ. Φυσική χημεία. Στην περίπτωση που εξάγεται για το μαθητή απορριπτικό αποτέλεσμα (<10) σε κλάδο μαθήματος και ο συνολικός βαθμός στο μάθημα ως μέσος όρος των βαθμών των δύο κλάδων είναι επίσης απορριπτικός (<10), ο μαθητής αυτός παραπέμπεται μόνο στον κλάδο του μαθήματος στο οποίο υστέρησε. Α Β Γ ΓΡΑΠΤΑ Μ.Ο. ΦΥΣΙΚΗ 10 11 9 ΧΗΜΕΙΑ 5 8 Μ.Ο.: ΦΥΣΙΚΗΣ-ΧΗΜΕΙΑΣ
Εξαγωγή αποτελέσματος ετήσιας προόδου μαθητών από ξένα σχολεία του εξωτερικού σε ελληνικά σχολεία της Ελλάδας Οι μαθητές που φοίτησαν επί δύο τουλάχιστον συνεχή έτη σε σχολείο του εξωτερικού, πριν από την εγγραφή τους σε σχολείο της Ελλάδας, κατά το πρώτο έτος της φοίτησής τους στο ελληνικό σχολείο εξετάζονται προφορικά με βαθμολογική βάση το οκτώ (8) στα μαθήματα των φυσικών επιστημών. Οι μαθητές αυτοί κατά το δεύτερο έτος της φοίτησής τους στο Ελληνικό σχολείο εξετάζονται κανονικά στα μαθήματα των φυσικών επιστημών με βαθμολογική βάση το δέκα (10). Οι μαθητές που φοίτησαν σε ξένο σχολείο του εξωτερικού, μόνο κατά το προηγούμενο από την εγγραφή τους σε Ελληνικό σχολείο, σχολικό έτος, εξετάζονται κανονικά στα μαθήματα των φυσικών επιστημών με βαθμολογική βάση το δέκα (10).
Παραπεμπτικές, Επαναληπτικές, Εξετάσεις Η προφορική εξέταση που προηγείται της γραπτής, διενεργείται από δύο καθηγητές της ίδιας ή συγγενούς ειδικότητας, οι οποίοι συμμετέχουν στην εξεταστική Μετά το τέλος της προφορικής εξέτασης οι δύο καθηγητές καταθέτουν, με ξεχωριστή κατάσταση, τη βαθμολογία τους στο Δ/ντή του σχολείου. Τα θέματα της γραπτής εξέτασης σε κάθε μάθημα καταρτίζονται με κοινή εισήγηση των δύο καθηγητών της ίδιας ή συγγενούς προς το μάθημα ειδικότητας, μελών της εξεταστικής επιτροπής και με την έγκριση του Διευθυντή του Γυμνασίου. Τα θέματα, που δίνονται για διαπραγμάτευση γράφονται σε φύλλο χάρτου σφραγισμένο με τη σφραγίδα του Σχολείου και την υπογραφή του Δ/ντή του Σχολείου και υπαγορεύονται στους μαθητές.