Δριστέλα (υδροτριβείο) Καλλιπεύκη Κάτω Ολύμπου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στιγμές του χωριού μας από το παρελθόν και το παρόν.
Advertisements

Παραδοσιακά Επαγγέλματα
Ανεξήγητα φαινόμενα πέτρινοι γίγαντες
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
CULT-RURAL.
ΧΑΡΤΙ Χρήσεις Ιστορική αναδρομή
Ευρώπη - Αυστραλία σε 5 ώρες Το αεροσκάφος που θα διανύει την απόσταση Ευρώπη-Αυστραλία σε λιγότερο από 5 ώρες παρουσίασαν Βρετανοί μηχανικοί.
Το νερό και η εξοικονόμησή του.
ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ
Η γειτονιά του Αγίου Ιωάννη στην Λάρνακα
ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΜΑΣ …
Η ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ
Ένα ακόμα σκαλί Δ’ τάξη.
ΕΝΑ ΣΠΙΤΑΚΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ
ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙΓΟΜΑΣΤΕ!
Η Σάμος διαθέτει πολλά αξιοθέατα για τον επισκέπτη της, αυτό οφείλεται τόσο στην μεγάλη ιστορία της όσο και  στης φυσικές ομορφιές της. ΣΑΜΟΣ.
Περιβάλλον και Γεωργία ΤΕΕ Β’ Τάξη 1ου κύκλου Τομέας: Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος Σταμάτιος Τσικόγιας.
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ο νερουλάς Δ΄ τάξη Ενότητα 2η Ρώτα το νερό τι τρέχει Χριστούλα Λουκά.
Η καταστροφή των δασών Η καταστροφή των δασών αποτελεί ένα τεράστιο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα αφού είναι ένας από τους βασικούς λόγους του.
ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΜΕΡΙΚΗ:
ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΠΑΝΙΔΑ ΧΛΩΡΙΔΑ ΚΑΙ ΒΛΑΣΤΗΣΗ.
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Ελίνα Γ., Α1 – 7gymioa.  Η Ηχώ ήταν μία νύμφη της αρχαιότητας. Που συνήθιζε να μιλάει πολύ. Όταν μία φορά η Ήρα κατέβηκε στην γη να ρωτήσει αν είδε κανείς.
Η τέχνη και η γραφή.
Λιβαδι Θεσσαλονικης-Καστανεωνας
Φανή Λαζάρου – Τρανού Ε ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσ / νίκης.
ο κρυφός θησαυρός της Σιβηρίας
ΟΞΙΝΗ ΒΡΟΧΗ Μιχαηλίδου Αργυρώ Πολυνού Λίτσα Πολυνού Λιάνα
Από τον Γιάννο Παπαιωάννου
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η ακρόπολη των Μυκηνών
(Παλιά εποχή της πέτρας)
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Λάπωνες ένας αυτόχθονος λαός
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΠΑΛΙΑ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
‘’ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ’’
Μελετώ το δάσος Χάρις Χριστοφή
Κάστανα Ερωτήσεις Θεοδώρα Μπάφα Ε Ερώτηση- Απάντηση Πόσο χρονιά ζει μία καστανιά; Ζει από χρόνια.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ-ΨΥΞΗΣ ΧΩΡΩΝ
ΤΑ ΦΥΤΑ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ.
ΣΩΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ … άρα και το εισόδημά μας …ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΙΑ ΕΙΔΕΣ ΦΩΤΙΑ; ΚΑΛΕΣΕ 199.
Προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος
ΥΛΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΝ Ο.Τ.Ε. Έχετε αναλογιστεί ποτέ τον ρόλο του Ο.Τ.Ε στην ζωή μας; Πόσο εξαρτιόμαστε από αυτόν; Σκεφτείτε αν κάποια μέρα ξυπνούσαμε.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ A’ ΤΑΞΗ - Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2Ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
Παναγιώτης Λαδόπουλος
Ηλιακά χρήσης Project B MHX EΠΑΛ ΧΙΟΥ.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Επαγγελματα που χαθηκαν
Καστανεωνασ-λιβαδι Θεσσαλονικησ
Παρεμβάσεις στο Νομό Πιερίας Π.Ε.Π. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΑριθμόςΠροϋπολογισμός (εκ €) Δημόσια Έργα 12994,9 Επενδυτικά Σχέδια 29059,3.
« Ερευνώ και ανακαλύπτω » Ε΄ δημοτικού Κουκούλης Πάρης
Από τους: Παρασκευή Καραγιώργη Μάγου και Παρασκευή Καραγιώργη Μάγου και Μιχάλη Μάγο Μιχάλη Μάγο Η Αμαζονία.
Η υδατική κατάσταση της Κύπρου. Ανομβρία Ανομβρία!  Ένα φυσικό φαινόμενο που ταλαιπωρεί συχνά τον τόπο μας.  Φέτος, δυστυχώς, είναι και πάλι η χρονιά.
ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΟΜΙΧΛΗ ΒΡΕΓΜΕΝΟΙ ΔΡΟΜΟΙ. Η ΟΜΙΧΛΗ Όταν οι οδηγοί πλησιάζουν περιοχές με πιθανότητα εμφάνισης ομίχλης, θα συναντήσουν την πρώτη.
ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: Αρχές Επιστήμης Περιβάλλοντος 6 η Ενότητα (Ε/Π) Γκουανό: Μία περίπτωση μη ορθολογικής εκμετάλλευσης της παραγωγικότητας ενός οικοσυστήματος.
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
Η ΓΗ ΚΑΙ Ο ΕΡΜΗΣ ΣΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ
Διερευνώντας το οικολογικό μας αποτύπωμα
Κωνσταντίνος Βελαλής & Παναγιώτης Πατατούκος
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΑΣΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
ο κρυφός θησαυρός της Σιβηρίας
Ένα μαγευτικό μονοπάτι της φύσης που μαγεύει τους πάντες!!!!
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
το μεγαλύτερο και ομορφότερο φαράγγι στην Ευρώπη
το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα πλάι στο κύμα και τον αρχαίο πολιτισμό
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Κυκλοφοριακή αγωγή Ένα πρόγραμμα για να μάθουμε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια. Β΄ Δημοτικού 12ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου Υπεύθυνοι προγράμματος : Θωμάς.
ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Επιστημονική υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δριστέλα (υδροτριβείο) Καλλιπεύκη Κάτω Ολύμπου Περιοχή: Νεράκι (Καλλιπεύκη - Πλαταμώνας)

Δριστέλα (υδροτριβείο) Το δημιούργημα αυτό, του μακαρίτη πλέον, Γιάννη Τσιάτσιου, κινδυνεύει!!! Βρίσκεται στο «Νεράκι», πηγή απ’ όπου συμπληρώνεται η ύδρευση του χωριού μας και σε απόσταση πέντε περίπου χιλιομέτρων μέσα σε δάσος με πλούσια βλάστηση και «άγρια» ομορφιά (νερά, τεράστια δέντρα, θάμνοι, μεγάλα βράχια).

Η ξύλινη αυτή, σύνθετη αλλά και απλοϊκή ταυτόχρονα κατασκευή, που σηκώνει το τεράστιο βάρος της «καρούτας» (σωλήνα) και του νερού και η μικρή πέτρινη καλύβα, εξυπηρέτησε για χρόνια τους κατοίκους του χωριού στο πλύσιμο των «στρωσιδιών, σκεπασμάτων» αλλά και της «κατασκευής» των φλόκων των βελέντζων.

Σήμερα τέτοια ανάγκη δεν υπάρχει Σήμερα τέτοια ανάγκη δεν υπάρχει. Οι βελέντζες δεν χρησιμοποιούνται πλέον και το πλύσιμο το έχουν αναλάβει ή τα πλυντήρια των σπιτιών ή τα καθαριστήρια χαλιών ή το λάστιχο της βρύσης, ανεξάρτητα αν κάποιοι τη χρησιμοποιούν (περισσότερο από μεράκι και όχι από ανάγκη) και αν ο Στέργιος, γιος του Γιάννη, τοποθέτησε και πινακίδες.

Ο πολιτισμός, επιβάλλει η κατασκευή αυτή να διατηρηθεί !!!

Είναι ακόμα καιρός; Κι αν είναι για πόσο ακόμα; Αν η κατασκευή αυτή καταρρεύσει δεν θα μπορέσει να ξαναγίνει κι αν ξαναγίνει θα είναι η ίδια;

στον μακαρίτη Γιάννη Τσιάτσιο, Το οφείλουμε, στον μακαρίτη Γιάννη Τσιάτσιο, στις πατριώτισσες και στους πατριώτες μας στα χρόνια που πέρασαν, το οφείλουμε στον εαυτό μας, στο χωριό μας, το οφείλουμε στο μέλλον.

Η συντήρηση και διατήρηση της Δριστέλας είναι αυτό που όλοι λέμε και επικαλούμαστε «Σεβασμός στο Παρελθόν»!!! Υπάρχει; Κείμενο - Φωτογραφίες: Παναγιώτης Παπαϊωάννου kallipefki@site.gr