Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Οπτική Συνάντηση 3 η EDUE-340. Περιεχόμενο Μαθήματος Επαναφορά εννοιών Οπτική – πρακτική προσέγγιση Παρουσίαση Κεφαλαίου 12, Χαλκιά (2010) Σχεδιασμός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Πρόγραμμα Kidspiration
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Επιστημολογική Επάρκεια
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Claim-Support- Question Iσχυρίζομαι- Υποστηρίζω – Ρωτώ.
Βασικές έννοιες των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο Συνάντηση 1 η.
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ήχος, Επιχειρηματολογία στις Φ.Ε, εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Γενικές οδηγίες για το μάθημα. Δύο διαστάσεις  Πως μπορώ να διδάξω;  Πως μπορώ να σχεδιάσω εκπαιδευτικές τεχνολογίες; Δύο μέρη μαθήματος  Διάλεξη 
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Mεταβίβαση της μάθησης: Mεταβίβαση γνώσεων και στρατηγικών.
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Συνεργατική διδασκαλία
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος Συνάντηση 4

Διδασκαλία και Μάθηση Τί είναι μάθηση; Πώς μπορεί να παρακολουθήσει κάποιος τη μάθηση; Πώς μοιάζει η μάθηση; Σκέψου ένα παράδειγμα από τη σχολική σου εμπειρία που να φανερώνει μάθηση. Πόσο συνειδητοποιεί ο εκπαιδευτικός και πώς εντοπίζει τη μάθηση; Do a handout for this one

Μάθηση και Διδασκαλία Επικρατούσα, παραδοσιακή άποψη στην εκπαίδευση για τη μάθηση: Η γνώση είναι εκεί, στα βιβλία, σε άτομα, και είναι ανεξάρτητη από τα σκεπτόμενα άτομα. Η επιστήμη ψάχνει για αλήθειες, για τρόπος για να ανακαλύπτουμε νόμους και αρχές. Η φαντασία, τα συναισθήματα και οι προσωπικές αντιλήψεις δεν σχετίζονται με τη μάθηση => Υπάρχει μάθηση σε αυτό το μοτίβο; Παραδείγματα;

Ken Robinson – Εκπαίδευση http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U

Οικοδομισμός Ένας τρόπος για να κατανοήσουμε πώς οι μαθητές μαθαίνουν είναι εφαρμόζοντας τον οικοδομισμό. Τί είναι ο οικοδομισμός;

Οικοδομισμός Θεωρία μάθησης αλλά και διδακτική προσέγγιση που μπορεί να εξηγήσει πώς ξέρουμε όσα ξέρουμε. Jean Piaget & Barbel Inhelder - η αντίληψη των μαθητών αναπτύσσεται μέσα από στάδια Τα μόνα εργαλεία των μαθητών είναι οι ασθήσεις τους. Η γνώση ξεκινά από το άτομο => οι μαθητές προσπαθούν να κατανοήσουν αυτά που διδάσκονται προσπαθώντας να κάνουν συνδέσεις με τις υπάρχουσες εμπειρίες τους. Μέσα από τις εμπειρίες οι μαθητές οικοδομούν ιδέες και αντιλήψεις για τον κόσμο γύρω τους (εναλλακτικές αντιλήψεις).

Εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών Στις ομάδες σας να βρείτε εναλλακτικές αντιλήψεις που έχουν οι μαθητές για: Ηλεκτρικά κυκλώματα Σκιές/Φως Κάποιες από αυτές τις εναλλακτικές αντιλήψεις μήπως ήταν και δικές σας;

Λύση στο πρόβλημα; Στις ομάδες σας να συζητήσετε και να βρείτε δραστηριότητες για να προσεγγίσετε τις πιο κάτω εναλλακτικές αντιλήψεις: Ο αέρας δεν έχει βάρος, Τα φυτά αναπνέουν οξυγόνο το βράδυ και CO2 κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Για να διορθώσουμε τις εναλλακτικές ιδέες Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να κατανοήσουν ότι: οι μαθητές έρχονται στην τάξη με ιδέες οι ιδέες αυτές είναι συχνά διαφορετικές από αυτές των επιστημόνων οι εναλλακτικές αντιλήψεις είναι πολυ γερά εδραιωμένες η παραδοσιακή διδασκαλία δεν οδηγεί σε εννοιολογική αλλαγη, αποτελεσματικές στρατηγικές διδασκαλίας μπορούν να οδηγήσουν σε εννοιολογική αλλαγή

Ερώτηση Με ποιούς τρόπους θα μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε τις εναλλακτικές ιδέες των μαθητών μας;

Εναλλακτικές ιδέες.... http://uk.youtube.com/watch?v=VeWjMxY5-Kg

Concept cartoons Μπορούν να χρησιμοποιηθούνστη διδασκαλία για ομαδική εργασία ή για να βοηθήσουν την συνεργατική μάθηση Μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν ως διαγνωστικά εργαλεία ή ως εργαλεία αξιολόγησης

Concept cartoons

Concept cartoons

Οικοδομιστική Προσέγγιση Παραδοσιακή Τάξη Οικοδομιστική Προσέγγιση Συγκεκριμένο Αναλυτικό Η μάθηση βασίζεται στην επανάληψη Οι μαθητές είναι δέκτες της γνώσης Η αξιολόγηση γίνεται με γραπτές εξετάσεις και ορθές απαντήσεις Η γνώση είναι στατική Προκαλεί τους μαθητές να ρωτούν ερωτήσεις Είναι διαδραστική και οικοδομεί στις γνώσεις των μαθητών Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να βοηθήσει τους μαθητές να οικοδομίσουν τη γνώση Η αξιολόγηση γίνεται με παρακολούθηση της εργασίας των μαθητών Η γνώση είναι δυναμική και αλλάζει συνεχώς με τις εμπειρίες

Χαρακτηριστικά αποτελεσματικής διδασκαλίας Παρακολουθήστε το βίντεο και σημειώστε ποια τα χαρακτηριστικά της αποτελεσματική διδασκαλίας στις φ.ε. Avi file called Enhancing Learning – it is in the EDUE 340 folder

Εργασία Στις ομάδες σας να σχεδιάσετε ένα σχέδιο μαθήματος για διδασκαλία των Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων στη Δ’ Δημοτικού: Στόχοι Αρχές νέου Α.Π. Οικοδομιστική Προσέγγιση Μικροδιδασκαλία 1 δραστηριότητας

Αναστοχαστικό ημερολόγιο Τί σας έχει κάνει εντύπωση από τα βίντεο και πώς αυτά σχετίζονται με το σημερινό μάθημα; Σχέδιο μαθήματος Η.Κ. Μαζί με δραστηριότητα αξιολόγησης. Σχολιασμός 1 μικροδιδασκαλίας