Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
O ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΙΑΦΕΡΟΝΤΩΝ
Η Παρέμβαση του Λογοθεραπευτή σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.
Πρόγραμμα Kidspiration
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.
∆ηλώσεις Η Chris Evert (σπουδαία αθλήτρια του τένις) “Πριν από κάθε αγώνα προσπαθώ να προβάρω στο µυαλό µου τι θα συμβεί και πως θα αντιδράσω σε συγκεκριμένες.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Κίνηση,επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
B. Αργυρόπουλος Αξιολόγηση και εξέλιξη της λειτουργικής όρασης σε άτομα με Πολλαπλές Αναπηρίες και Σοβαρά Προβλήματα Όρασης (ΠΑΣΠΟ - MDVI)
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Σταυρούλα Σαμαρτζή και Σμαράγδα Καζή Τμήμα Ψυχολογίας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τα Γνωστικά Χαρακτηριστικά και οι Εκπαιδευτικές Ανάγκες Ατόμων με Αυτισμό Σοφία Μαυροπούλου Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗ MNΗΜΗ ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΚΕΨΗ ΚΙΝΗΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗ

Γνωστικές Λειτουργίες Εκπαιδευτικές Ανάγκες ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ Γνωστικές Λειτουργίες Συμπεριφορά Εκπαιδευτικές Ανάγκες

ΑΝΤΙΛΗΨΗ Οξύτατη οπτική αντίληψη Ικανότητα για εστίαση της όρασης Ικανότητα αναγνώρισης σχημάτων (ταύτιση) Ικανότητα αναγνώρισης ακουστικών μοτίβων Πολύ καλός οπτικοκινητικός συντονισμός

ΠΡΟΣΟΧΗ Ικανότητα διάκρισης οπτικών ερεθισμάτων (οργάνωση αντικειμένων κατά χρώμα, μέγεθος και θέση) Υπερ-επιλογή ερεθισμάτων Εστίαση σε ερεθίσματα από ένα αισθητηριακό κανάλι

Αδυναμία προσοχής σε κοινωνικά ερεθίσματα Η διατήρηση της προσοχής αυξάνει με: Την χρονολογική ηλικία Τη νοητική ηλικία

ΜΝΗΜΗ Πολύ καλή οπτική μνήμη Καλή μνήμη δεξιοτήτων Εξαιρετική επαναληπτική μνήμη Εύκολη ανάκληση στοιχείων Καλή γενική σημασιολογική μνήμη

Δυσκολίες στην αντίληψη της ακολουθίας γεγονότων-λέξεων (προτάσεις) Φτωχή αυτοβιογραφική μνήμη («προσωπική επεισοδιακή μνήμη»)

ΣΚΕΨΗ Οπτική σκέψη Καθυστέρηση στην επεξεργασία πληροφοριών

«Σκέφτομαι αποκλειστικά με εικόνες «Σκέφτομαι αποκλειστικά με εικόνες. Η οπτική σκέψη είναι σαν να παίζω διαφορετικές κασέτες σε ένα βίντεο στη φαντασία μου. …Βλέπω με την φαντασία μου μία σειρά από «βίντεο» από διαφορετικές γάτες. Η έννοια της γάτας αποτελείται από αυτά τα διαφορετικά βίντεο με γάτες που έχω βιώσει. Δεν υπάρχει καμία γενικευμένη έννοια της γάτας, και δεν υπάρχει καμία γλωσσική πληροφορία στη μνήμη μου.» Grandin, 1995

Κατανόηση της μονιμότητας του αντικειμένου Επίμονη χρήση μιας στρατηγικής (μη-ευέλικτη σκέψη)

Ικανότητα για κατηγοριοποίηση αντικειμένων με βάση συγκεκριμένα και όχι αφηρημένα χαρακτηριστικά Δυσκολία στην κατανόηση εννοιών Αδυναμία για συμβολική σκέψη (αναπαράσταση)

“ Όταν ήμουν στο Λύκειο και στο Κολλέγιο είχα πραγματικές πόρτες που συμβόλιζαν τις μεγάλες αλλαγές στη ζωή μου, όπως την αποφοίτηση. Ένα βράδυ ανέβηκα στη στέγη του δωματίου μου, περνώντας από την πόρτα της σοφίτας για να σκεφτώ για τη ζωή μετά το Κολλέγιο. Η πόρτα της σοφίτας συμβόλιζε την αποφοίτηση μου.”   Grandin, 1995

«Οι λέξεις είναι πολύ αφηρημένες για μένα για να τις θυμάμαι. … «Οι λέξεις μπορούν να μαθευτούν γρήγορα αν οι υπάρχουν κάρτες με λέξεις πάνω σε αντικείμενα μέσα στην τάξη. Για να θυμηθεί τη λέξη, το παιδί «ξαναπαίζει» με τη φαντασία του το βίντεο με το αντικείμενο και την σχετική κάρτα.» Grandin, 1995

Αδυναμία γενίκευσης στην εφαρμογή στρατηγικών Δυσκολία στην ανάκληση της κατάλληλης στρατηγικής (μεταγνώση)

Δυσκολία στην επίλυση προβλημάτων Έμμονα και περιορισμένα πνευματικά ενδιαφέροντα Έλλειψη κεντρικής συνοχής

ΑΥΤΌ-ΑΝΤΙΛΗΨΗ Σωστή αναγνώριση του εαυτού ως προσώπου Περιορισμένη αντίληψη του εαυτού Φυσικά χαρακτηριστικά Δραστηριότητες Κοινωνικά χαρακτηριστικά Ψυχολογικά χαρακτηριστικά Αντανάκλαση της εμπειρίας

ΚΙΝΗΤΡΑ Παρουσία ενίσχυσης Προσωπικό ενδιαφέρον Αντίληψη της ικανότητας του εαυτού Αξία και νόημα της δραστηριότητας Προσδοκία επιτυχίας Σχέση με εκπαιδευτικό

ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ Μείωση …   ò            της γνωστικής σύγχυσης ò            του άγχους ò            των προβλημάτων συμπεριφοράς

Αύξηση ….   ñ          της κατανόησης ñ            του ελέγχου ñ            της ανεξαρτησίας

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ Εξατομικευμένη διδασκαλία Σταθερό πρόγραμμα – ρουτίνες- προβλεψιμότητα Οπτική παρουσίαση του υλικού Οπτική οριοθέτηση δραστηριοτήτων Δραστηριότητες: εμμονές και προτιμήσεις (εμπλουτισμός και διεύρυνση)