Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα.
Advertisements

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2012.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: η εταιρική υπευθυνότητα μακροχρόνια επένδυση
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ντίνος Μπλιάτσιος ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Α.Ε. 7/11/2013.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οριζόντια Προτεραιότητα & Εγκάρσιος Στόχος
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Ελληνογερμανική Αγωγή
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011

Τι είναι δίκτυο.

Σκοπός

Το ΚΠΕ συντονίζει από το 2006 το εθνικό δίκτυο σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον»  Το site του δικτύου είναι το Συνεργαζόμαστε  με κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς φορείς οι οποίοι ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση στον τομέα της αειφορικής διαχείρισης της γεωργικής γης, έχουν ως αντικείμενο διδασκαλίας την αειφορική διαχείριση της γεωργικής γης. Κ.Π.Ε. Νάουσας – Γεωργία και Περιβάλλον

διεπιστημονικό αντικείμενο το οποίο δίνει έμφαση σε έννοιες - κλειδιά για την κατανόηση του σύγχρονου κόσμου όπως,  αειφορία  ολοκληρωμένη και βιολογική καλλιέργεια,  προστασία και βιοποικιλότητα εδάφους,  διαχείριση βοσκοτόπων,  ανακύκλωση οργανικών υλικών  κύκλος ζωής της τροφής και καταναλωτικές συνήθειες Η εκπαιδευτική πρακτική να είναι ανοιχτή στο φυσικό, κοινωνικό και ιστορικό περιβάλλον του σχολείου & ενισχυτική των σχέσεων σχολείου και ευρύτερου κοινωνικού χώρου εντός του οποίου μεγαλώνουν και καλλιεργούνται οι μαθητές και εξελίσσονται ως προσωπικότητες οι ενήλικες Η αειφορική Διαχείριση της Γεωργικής Γης υπό το πρίσμα της εκπαίδευσης

 Να γνωρίσουμε τις αειφορικές και μη πρακτικές σε γεωργία – κτηνοτροφία  Να υιοθετήσουμε την τεχνική της κομποστοποίησης  Να κατανοήσουμε το ρόλο του καταναλωτή στην υλοποίηση της αειφορίας  Να γνωρίσουμε τις καλλιέργειες της περιοχής μας

Μελετώντας τις γεωργικές πρακτικές αξιοποιούμε ένα κεφάλαιο των έργων του ανθρώπου και των επιδράσεων αυτών στο περιβάλλον. Παράδειγμα μελέτης Ένας αμπελώνας Μαθαίνουμε για: τις εργασίες που απαιτεί μια ολοκληρωμένη ή μια βιολογική καλλιέργεια, τα εργατικά χέρια που απαιτούνται, το κόστος της καλλιέργειας, τη διαδικασία της μεταποίησης, τη διάθεση του μεταποιημένου προϊόντος τα μηχανήματα που απαιτούν οι σημερινοί μέθοδοι καλλιέργειας, τις επιπτώσεις που έχει αυτή η καλλιέργεια στο περιβάλλον Η διαχείριση της γεωργικής γης ως αντικείμενο σχολικής μελέτης

 Oι εκπαιδευόμενοι να ξεφύγουν από τις γνωσιοκεντρικές προσεγγίσεις και να υπεισέλθουν στην ουσία του ζητήματος.  να διερευνήσουν τους κοινωνικούς, οικονομικούς, πολιτικούς και ηθικούς παράγοντες και τις επιλογές που βρίσκονται στη ρίζα του υπό διερεύνηση θέματος.  να αναζητήσουν λύσεις που θα τους βοηθήσουν να διαμορφώσουν αειφόρες συνθήκες ζωής κατά τρόπο εποικοδομητικό και δημιουργικό. Οι γεωργικές πρακτικές υπό το πρίσμα της Αειφορίας

 Η διαδικασία παραγωγής θα μας δώσει την ευκαιρία να μιλήσουμε για τις πρακτικές καλλιέργειας.  Οι φυσικοί πόροι που χρησιμοποιήθηκαν, μέχρι να φτάσει το προϊόν στην τελική κατανάλωση, θα μας δώσουν την ευκαιρία να μιλήσουμε για τη δαπάνη ενέργειας.  Οι άνθρωποι και οι επιχειρήσεις που μεσολάβησαν θα μας δώσουν την ευκαιρία να μιλήσουμε για την οικονομική και κοινωνική πλευρά του θέματος. Για την ανάλυση όμως των βαθύτερων αιτιών του ζητήματος και των λύσεων που θα οδηγήσουν στην επιλογή αειφορικών πρακτικών διαχείρισης της γεωργικής γης θα επιστρατευτούν έννοιες όπως ληστρική καλλιέργεια, ενεργοβόρος, φτώχεια, λιπάσματα, πράσινη ανάπτυξη, μονοκαλλιέργειες, συνθήκες διαβίωσης ζώων, εργατικό δυναμικό, τροφοχιλιόμετρα, εκπαίδευση, παιδεία, αειφορική διαχείριση, κ.λ.π. Παράδειγμα… Μελετάμε τον κύκλο ζωής του μεσημεριανού μας

Συμπερασματικά οι εκπαιδευόμενοι ενδιαφερόμαστε,  να δομήσουν ένα ευρύτερο οικοδόμημα αξιών, στάσεων συμπεριφορών, σκέψεων και αισθημάτων.  ένα πολιτιστικό οικοδόμημα … το οποίο καθορίζει τις αντιλήψεις των ανθρώπων για τα πράγματα που συμβαίνουν και κατά συνέπεια τη δράση τους. Οι εκπαιδευόμενοι θέλουμε να εξελίξουν τη στοχαστικά κριτική σκέψη τους, να αναλύουν και να κατανοούν σε βάθος τα ζητήματα

 Μαθητές  Εκπαιδευτικοί  Ενήλικες

 θέλουμε να επεξεργαστούν έννοιες όπως:  Αειφορικές πρακτικές καλλιέργειας, διαχείριση βοσκοτόπων, προστασία εδάφους, διαχείριση παρασίτων, ανακύκλωση οργανικών λιπασμάτων, εναλλακτική διανομή και πώληση των αγροτικών προϊόντων, επεξεργασμένα τρόφιμα και πρόσθετα, τροφοχιλιόμετρα, τομείς οικονομικής δραστηριότητας από την παραγωγή στην κατανάλωση.  να διερευνήσουν και να αποτιμήσουν κριτικά τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές επιλογές που διαμορφώνουν τη διαχείριση της αγροτικής γης ενός τόπου και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κοινωνικές μεταβολές που προκαλεί αυτή.  να διαλέγονται, να συνεργάζονται, να συμμετέχουν.  να αναπτύσσουν και να επεξεργάζονται οράματα και σενάρια για το μέλλον, διερευνώντας εναλλακτικές μορφές ανάπτυξης,  να αναπτύσσουν την ιδιότητα του ενεργού πολίτη

Οι εκπαιδευτικοί που επιμορφώνονται επιθυμούμε  να υιοθετήσουν παιδαγωγικές πρακτικές που βασίζονται στην ενεργή συνεργατική και βιωματική μάθηση.  να δημιουργούν μαθησιακά περιβάλλοντα που θα επιτρέψουν την αυτονομία και τη χειραφέτηση των μαθητών τους.  να αναπτύσσουν συνεργασίες και δίκτυα με άλλα σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς προκειμένου να διαμορφώσουν κοινότητες μάθησης.  να εξελιχθούν οι ίδιοι επαγγελματικά και προσωπικά.

 Το δίκτυο αντιμετωπίζει την εκπαίδευση των ενηλίκων ως μια κοινωνική εμπειρία συμμετοχής και δράσης.  Η έμφαση δίνεται στην οικολογική βιωσιμότητα, την αειφορική διαχείριση απορριμμάτων, την εναλλακτική διανομή και πώληση αγροτικών προϊόντων, στο ανθρώπινο δυναμικό και την καινοτομία, σε αντίθεση με το παρελθόν που ενδιέφερε η τεχνολογική ειδίκευση στην παραγωγή και μεταποίηση γεωργικών προϊόντων.  Η εκπαίδευση αυτών των ομάδων ευελπιστούμε πως θα οδηγήσει στην απόκτηση δεξιοτήτων που θα ενισχύσουν την ποιότητα ζωής τους και την οικονομική τους δύναμη μέσω του επιχειρείν.

 Μορφές καλλιέργειας. Συμβατικές - εναλλακτικές.  Η γεωργία του τόπου μας.  Γεωργία και ενέργεια.  Γεωργία και οικονομία.  Γεωργία και κοινωνία.  Γεωργία και πολιτισμός.  Γεωργία και ποιότητα ζωής.  Νέα μοντέλα ανάπτυξης της γεωργίας στο πλαίσιο της αειφορίας. Θεματικά πεδία μελέτης

Το Κέντρο Εκπαίδευσης Νάουσας για το Περιβάλλον και την Αειφορία, για να βοηθήσει εκπαιδευτικούς και μαθητές να • γνωρίσουν τις αειφορικές πρακτικές καλλιέργειας, • υιοθετήσουν πρακτικές ανακύκλωσης οργανικών απορριμμάτων, • γίνουν συνειδητοί καταναλωτές • γνωρίσουν τις τοπικές καλλιέργειες της τοπικής κοινωνίας προχώρησε στην εκπόνηση του εκπαιδευτικού υλικού για το πρόγραμμα του

Θεωρία Πεδία μελέτης.  εναλλακτικές καλλιέργειες – αειφορική γεωργία  οικονομικές δυνατότητες και προοπτικές, βιώσιμη ανάπτυξη, προστασία βιοποικιλότητας  κομποστοποίηση  εκπαιδευτικά προγράμματα Σε τρία στάδια: Πεδίο Παιδαγωγική προσέγγιση

 Η ευθύνη του Κέντρου Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (επιμόρφωση, οργάνωση περιφερειακών σεμιναρίων, στήριξη των σχολικών μονάδων με υλικό, ανάρτηση υλικού στο διαδίκτυο, επικοινωνία σχολείων Ελλάδας και Ευρώπης)  Η ευθύνη των Εκπαιδευτικών (υλοποίηση προγράμματος, αποστολή παραδοτέων, στήριξη των στόχων του δικτύου, στήριξη της περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης )