1o ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη Γ΄ Γυμνασίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
H EΛΛΑΔΑ ΤΟΝ 19ο ΑΙΩΝΑ.
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Tα χρoνια του Περικλh.
Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Χ. Βαμβούρη, σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 27/11/
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πού βρισκόμαστε;.
Μάθημα Πολιτική & Δίκαιο Β΄ Γενικού Λυκείου
Είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
Μορφές πολιτευμάτων Τι θα πει πολίτευμα;
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
Κίνημα στο Γουδί 1909 Ελευθέριος Βενιζέλος 1910
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
O εθνικός διχασμός (1915 – 1922).
Διδακτική Πληροφορικής
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 7 η Θεματική ενότητα Κοινωνιογλωσσολογία και σχολείο Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας 1.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
4. Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
Δύο (2) ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ (Διαφορετικά: Σκοποθεσία – Ηλικιακό επίπεδο – Μαθησιακές ανάγκες) Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Ιστορία.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ενότητα 4 η κεφ. 4 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Η Ελλάδα μετά την απελευθέρωση έκανε προσπάθειες να οργανωθεί σαν κράτος και να φτάσει το επίπεδο των ανεπτυγμένων.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Παραθέματα για επανάληψη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
O ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΧΑΣΜΟΣ.
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1o ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗΝ Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη Γ΄ Γυμνασίου *Δυνατότητα εφαρμογής και στην Ιστορία Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου, κεφ.3 σελ. 81- 84

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ Δομημένη στη βάση της αντιπαραβολής των απόψεων του Πρωθυπουργού και του Ανώτατου Άρχοντα στο επίπεδο και της αφήγησης και του υποστηρικτικού υλικού Η αντιπαραβολή των απόψεων αφορά τη διαφοροποίηση της εκτίμησης για τη διπλωματική θέση της Ελλάδας Η αντιπαραβολή δεν επεκτείνεται και στο πολιτειακό πεδίο, μολονότι υπονοείται και στο βιβλίο του Μαθητή και στο Βιβλίο του Καθηγητή Τίθεται επομένως θέμα αυτενέργειας του Καθηγητή με τη χορήγηση πρόσθετου υλικού στους μαθητές

ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Οι μαθητές να συμπληρώσουν/ολοκληρώσουν τις γνώσεις τους για το πολιτικό και πολιτειακό υπόβαθρο της διαφωνίας Βενιζέλου - Κωνσταντίνου Να αξιοποιήσουν την προγενέστερη γνώση τους για το θέμα Να συνδυάσουν διαφορετικά είδη ιστορικών πηγών (κειμενικό και οπτικοακουστικό υλικό) και να εξασκήσουν ικανότητες, όπως η παρατηρητικότητα και η σύγκριση Να αισθητοποιήσουν το κλίμα της εποχής («ιστορία από τα κάτω»)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ Σύνδεση και “νέα γνώση” (Οι προκλήσεις της συγκυρίας του Πολέμου για την Ελλάδα και οι θέσεις Κωνσταντίνου και Βενιζέλου) Αφόρμηση –Προβληματισμός : «Γιατί οι δύο πολιτειακοί παράγοντες δεν ομονοούσαν ως προς τη θέση της Ελλάδας στον Α΄ Παγκόσμιο πόλεμο» «Επίλυση προβλήματος» «Πώς από τη συνεργασία των Βαλκανικών πολέμων πέρασαν στη ρήξη» Διαλεκτική / Ομαδοσυνεργατική μέθοδος Διαμορφωτική Αξιολόγηση

Βενιζέλος Κωνσταντίνος Ανταπάντηση Βενιζέλου ΔΕΙΓΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΠΙ ΠΡΟΣΘΕΤΗΣ ΠΗΓΗΣ 1. 1.Από το διάλογο μεταξύ του Ανώτατου Άρχοντα και του Πρωθυπουργού να συμπεράνετε την κύρια αιτία της πολιτειακής κρίσης του 1915-1917 και να τη διατυπώσετε με δικά σας λόγια 2. Ποιο ιστορικό γεγονός επικαλείται στην ανταπάντησή του ο Βενιζέλος ; Συμβουλευτείτε το περιεχόμενο του 4ου κεφαλαίου του βιβλίου. Βενιζέλος Κωνσταντίνος Ανταπάντηση Βενιζέλου Μεγαλειότατε, με υποχρεώνετε να σας ομιλήσω ως εκπρόσωπος της λαϊκής κυριαρχίας. Δεν δικαιούσθε αυτήν την φοράν να διαφωνήσετε μαζί μου…Την πολιτικήν μου η πλειοψηφία του λαού την ενέκρινε ρητώς. ΄Εχετε καθήκον να την σεβασθήτε. Εκτός πλέον αν καταργήτε το πολίτευμα… Υπακούω εις την λαϊκήν ετυμηγορίαν προκειμένου περί εσωτερικών ζητημάτων. Διά τα μεγάλα εθνικά ζητήματα, εάν έχω την αντίληψιν ότι ένα πράγμα είναι σωστόν ή όχι, οφείλω να επιμείνω να γίνη ή να μη γίνη, διότι εγώ είμαι υπεύθυνος απέναντι του Θεού. Δεν σας έφερεν ο Θεός μεγαλειότατε εις την Ελλάδα. Ήλθατε από τον πατέρα σας, ο οποίος εξελέγη βασιλεύς διά της ψήφου των Ελλήνων…Μην το λησμονήτε… Αλλοίμονον!. Εφθάσαμεν εις την θεωρίαν της ελέω θεού βασιλείας. Δυστυχής Ελλάς !

4ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ σ. 61 (…) Όταν ο Γεώργιος έφτασε στην Ελλάδα (1863), είχε ήδη συγκληθεί Εθνοσυνέλευση με σκοπό την ψήφιση συντάγματος. Το νέο σύνταγμα του 1864 θεμελιωνόταν στη δημοκρατική αρχή, δηλαδή αναγνώριζε τον λαό ως κυρίαρχο παράγοντα του πολιτεύματος. Έτσι θεσπιζόταν το πολίτευμα της βασιλευόμενης δημοκρατίας (…)

1. Ποια πρόσωπα εικονίζονται και ποια η μεταξύ τους σχέση; 2 1.Ποια πρόσωπα εικονίζονται και ποια η μεταξύ τους σχέση; 2.Μπορείτε να χρονολογήσετε τη φωτογραφία; 3. Είναι μία φυσική ή μία «στημένη» φωτογραφία; 4.Ποιες άλλες ιστορικές πηγές θα σας βοηθούσαν να επιβεβαιώσετε τις προηγούμενες απαντήσεις σας;

α) Σε ποια χρονική περίοδο εντάσσεται η γελοιογραφία; β) Ποια πρόσωπα αναγνωρίζετε ; γ) Ποια η στάση του γελοιογράφου ως προς το θέμα της γελοιογραφίας του (θετική – αρνητική, κολακευτική – επικριτική) ; δ) Χρησιμοποιεί κάποια σύμβολα ο γελοιογράφος; Μπορείτε να τα εξηγήσετε; ε) Σε ποιο συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός αναφέρεται η γελοιογραφία;

«Οικοδόμηση» της νέας γνώσης με την αξιοποίηση της προηγούμενης πηγής: 1.Ταυτοποιούνται στους μαθητές τα πρόσωπα της «Τριανδρίας» 2. Αξιολογείται ο συμβολισμός της και προωθείται η μάθηση Απώλεια της νομιμοποίησης της εξουσίας από τον Κωνσταντίνο και συγκρότηση των «επιστράτων» (1916 κ.ε.) Κάλυψη του κενού της εξουσίας από τον Βενιζέλο, σχηματισμός της Κυβέρνησης «Εθνικής Άμυνας» στη Θεσσαλονίκη και γεωπολιτική διάσπαση της Ελλάδας (1917) Έξωση του Κων / νου με επέμβαση της Entente, ανάληψη της εξουσίας από τον Βενιζέλο και είσοδος της Ελλάδας στον πόλεμο (1917-1918)

1.Ποια πρόσωπα εικονίζονται στην πρώτη σειρά και ποια η μεταξύ τους σχέση; 2. Αναγνωρίζετε κάποια σχέση με τα πρόσωπα της γελοιογραφίας; 3.Μπορείτε να χρονολογήσετε τη φωτογραφία; 4. Είναι μία φυσική ή μία «στημένη» φωτογραφία; 5.Ποιες άλλες ιστορικές πηγές θα σας βοηθούσαν να επιβεβαιώσετε τις προηγούμενες απαντήσεις σας;

Ερωτήσεις επί του συνόλου του υλικού Να τοποθετήσετε τις εικόνες κατά χρονική σειρά Σε ποια από τις τρεις αντιστοιχεί ο διάλογος (χρονικά και θεματικά) Συμφωνείτε με το μήνυμα που θέλει να εκφράσει ο δημιουργός της εικόνας που επιλέξατε;

ΧΡΗΣΗ «ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ» Παρακολουθήστε προσεκτικά το ακόλουθο τραγούδι: Παρακολουθήστε προσεκτικά το ακόλουθο τραγούδι: http://www.youtube.com/watch?v=xTS4n5M 1jRY&feature=related

ΤΗΣ ΑΜΥΝΗΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΙΧΟΙ ΤΗΣ ΑΜΥΝΗΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΙΧΟΙ Μια μέρα θα το γράψει η ιστορία που έδιωξε απ' την Αθήνα τα θηρία που έδιωξε βασιλείς και βουλευτάδες τους ψευταράδες και τους μασκαράδες Και στην άμυνα εκεί όλοι οι αξιωματικοί πολεμάει κι ο Βενιζέλος που αυτός θα φέρει τέλος και ο κάθε πατριώτης θα μας φέρουν την ισότης Η Παναγιά που στέκει στο πλευρό μας δείχνει το δρόμο στο νέο στρατηγό μας τον ήρωα της εθνικής αμύνης που πολεμάει και διώχνει τους εχθρούς Της αμύνης τα παιδιά διώξανε το βασιλιά και του δώσαν τα βρακιά του για να πάει στη δουλειά του τον περίδρομο να τρώει με το ξένο του το σόι Έλα να δεις σπαθιά και γιαταγάνια που βγάζουν φλόγες και φτάνουν στα ουράνια εκεί ψηλά ψηλά στα σύνορά μας τρέχει ποτάμι το αίμα του εχθρού .Της αμύνης τα παιδιά διώξανε το βασιλιά , της αμύνης το καπέλο έφερε το Βενιζέλο, της αμύνης το σκουφάκι έφερε το Λευτεράκη

Ερώτηση: (Ιστορία από τα κάτω) 1)Ποια ιστορικά γεγονότα αναγνωρίζετε στους στίχους του τραγουδιού και με βάση ποιες φράσεις καταλήγετε στην απάντησή σας; 2) Με ποια από τις τρεις εικόνες θα συμφωνούσε ο δημιουργός του τραγουδιού και με ποια θα διαφωνούσε 3) Στις υπογραμμισμένες φράσεις αναγνωρίζετε κάποιο ιστορικό γεγονός που έχουμε μάθει προηγουμένως; 4) Με ποια από τις εικόνες του βιβλίου θα συμφωνούσε ο δημιουργός του τραγουδιού και με ποια θα διαφωνούσε;