Επικοινωνιακό Σχέδιο Δράσης της Επιχείρησης «Ξενοδοχειακή-μονάδα-που-βρίσκεται-στο-Λιτόχωρο-Πιερίας»
ΠΡΟΛΟΓΟΣ Το Σχέδιο Επικοινωνίας της Επιχείρησης «Ξενοδοχειακή-μονάδα-που-βρίσκεται-στο-Λιτόχωρο-Πιερίας» προβάλλει τους στρατηγικούς στόχους του. Στο παρόν Σχέδιο Επικοινωνίας προσδιορίζονται οι επικοινωνιακοί στόχοι, το στοχοθετούμενο κοινό, οι όροι και οι προϋποθέσεις της επικοινωνίας γενικότερα, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθούν τα ανωτέρω.
ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗ: Προτάσεις προς επίτευξη στόχου Επικοινωνιακά Εργαλεία Επικοινωνιακό Πλάνο Λοιπές προτάσεις για περαιτέρω εκσυγχρονισμό της επιχείρησης
ΔΕΔΟΜΕΝΑ: Τοποθεσία: Λιτόχωρο Πιερίας Δυναμικότητα: 20 δωμάτια Συνολική Χωρητικότητα: 90 άτομα Επιπλέον Εγκαταστάσεις: Καφέ-Μπαρ, Εστιατόριο Συμμετοχή σε υπηρεσία internet booking
Δυνατά Σημεία Περιοχής Η κωμόπολη διαθέτει φυσική ομορφιά και πλούτο Είναι χτισμένη στους πρόποδες του Ολύμπου Αποτελεί σημείο εκκίνησης για πολλούς ορειβάτες-περιπατητές Συνιστά βάση για επίσκεψη Εθνικού Δρυμού Ολύμπου Απέχει μόλις 5 χλμ από τις πιέριες ακτές Στεγάζει το Ναυτικό Μουσείο Το ελατόδασος του Αη-Γιώργη, το φαράγγι του Ενιππέα καθώς και η Ιερά Μονή του Αγίου Διονυσίου εν Ολύμπω αποτελούν λατρεμένους προορισμούς για τους επισκέπτες Λειτουργεί ως Διεθνές Πολιτιστικό Κέντρο με σκοπό την προβολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Κατά τους μήνες Φεβρουάριο-Μάρτιο πραγματοποιούνται εκδηλώσεις εν όψει του καρναβαλιού Την Καθαρά Δευτέρα γίνεται διαγωνισμός χαρταετού Τον Ιούλιο λαμβάνουν χώρα τα Θερινά του δήμου με χορωδίες και χορευτικά από όλη την Ελλάδα Το μήνα Αύγουστο διοργανώνονται τα Ολύμπια, αγώνες στίβου και ανωμάλου δρόμου Διαθέτει γραφικές ταβέρνες και καφετέριες με θέα τον Όλυμπο Ύπαρξη δρομολογίων με ΚΤΕΛ από Θεσσαλονίκη και Κατερίνη και μέσω σιδηροδρομικής γραμμής από Αθήνα
Αδύνατα Σημεία Περιοχής Δεν αποτελεί πόλο έλξης για τη νεολαία καθώς δε διαθέτει έντονη νυχτερινή ζωή Δε διαθέτει πληθώρα καταστημάτων και έντονη κινητικότητα στην αγορά
Δυνατά Σημεία Μονάδας Αξιόλογος αριθμός δωματίων Αρκετή χωρητικότητα ατόμων Ύπαρξη A/C και TV Εγκαταστάσεις καφέ-μπαρ, εστιατορίου Δυνατότητα κρατήσεων μέσω internet booking Ευχάριστο κλίμα στην υποδοχή Καθημερινή αλλαγή σεντονιών Σχετικά βατές τιμές
Αδύνατα Σημεία Μονάδας Ύπαρξη πολλών ομοειδών επιχειρήσεων στην περιοχή Δε διαθέτει ιστοσελίδα στο διαδίκτυο Πενιχρές διαφημιστικές δαπάνες Σχετικά υψηλή τιμολόγηση σε συνάφεια με τις παροχές Ύπαρξη εμφανών φθορών στο χώρο Σύστημα εισόδου στα δωμάτια συμβατικού τύπου Ξεπερασμένη διακόσμηση δωματίων Έλλειψη ανελκυστήρα Γενικότερες οικονομικές συνθήκες στη χώρα Έλλειψη χώρου στάθμευσης
ΣΤΟΧΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Ανάπτυξη πωλήσεων Ευρύτερη γνωστοποίηση ύπαρξης Επίτευξη αναγνωρισιμότητας Καθιέρωση σταθερής πελατείας
(ΜΟΝΟ ΣΟΒΑΡΕΣ) ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟΧΩΝ Δρομολόγηση προωθητικών ενεργειών Χρήση επικοινωνιακών εργαλείων Διατήρηση επαφής με τους πελάτες Δημιουργία επαγγελματικής ιστοσελίδας Επιδιόρθωση φθορών στο χώρο Αντικατάσταση διάφορων αντικειμένων, επίπλων, μηχανισμών κ.λπ.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Διαφήμιση σε ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά κανάλια δημοτικής εμβέλειας Χρήση εργαλείων που προσφέρει το διαδίκτυο (direct mail, δημιουργία facebook group, internet banners κ.λπ.) Εκτύπωση και διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων Επικόλληση διαφημιστικών μηνυμάτων σε στάσεις λεωφορείων και ειδικούς χώρους ανάρτησης αφισών και συναφών διαφημιστικών μέσων. Δημοσίευση ενημερωτικού υλικού στον τύπο και σε περιοδικά
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΛΑΝΟ Κινητοποίηση της επιχείρησης σε στρατηγικές εποχές του χρόνου που παρατηρείται έντονη κινητικότητα λόγω των εκδηλώσεων που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή Καταχωρίσεις και ενημερωτικά publis σε περιοδικά και εφημερίδες της Μακεδονίας έτσι ώστε να καταστεί γνωστή η ύπαρξη της ξενοδοχειακής μονάδας σε ομάδες-στόχους οι οποίες αποτελούν εν δυνάμει πελάτες Μετάδοση ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών μηνυμάτων σε νομούς που γειτνιάζουν με την Πιερία (πχ Θεσ/νίκη, Λάρισα) ώστε να προσελκύσει κοινό για το οποίο το Λιτόχωρο αποτελεί πιθανό προορισμό Δημιουργία προσωπικής ιστοσελίδας με εικόνες, ενημερωτικό υλικό καθώς και δυνατότητα κρατήσεων μέσω της σελίδας αυτής
Αξιοποίηση υπολοίπων εργαλείων internet (δημιουργία facebook group, internet banners κ.λπ.) Χρήση direct mail σε παλαιότερους πελάτες με σκοπό τη διατήρηση επαφών Διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων σε κοντινούς νομούς καθώς και δυνατότητα έκπτωσης με την επίδειξη του συγκεκριμένου «κουπονιού» (πράγμα που θα αναγράφεται και στο φυλλάδιο) Άμεση ενημέρωση μέσω τηλεφώνου στους ήδη υπάρχοντες πελάτες Ευχάριστη διάθεση και προθυμία για εξυπηρέτηση Πιθανές προσφορές και εκπτώσεις σε πιστούς πελάτες Δημιουργία ενός ειδικού χώρου για μικρά παιδιά, εφόσον η περιοχή ενδείκνυται για οικογενειακές διακοπές
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΜΟΝΑΔΑΣ Βελτίωση / Αναβάθμιση κτιριακών εγκαταστάσεων (πχ κοινόχρηστα κτίρια, βαφές, επιχρίσματα) Εκσυγχρονισμός κινητού εξοπλισμού εσωτερικών χώρων (πχ κλιματιστικά, έπιπλα) Έργα Διαμόρφωσης Περιβάλλοντος Χώρου (πχ κήποι, πέργκολες, πισίνες) Επενδύσεις σε Ηλεκτρονικό Εξοπλισμό (πχ ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τηλεφωνικά κέντρα) Έργα εξοικονόμησης και υποκατάστασης της συμβατικής ενέργειας (πχ ηλιακοί θερμοσίφωνες) Έργα προστασίας περιβάλλοντος, ασφάλειας και υγιεινής (πχ πυρασφάλεια, εγκαταστάσεις διάθεσης αποβλήτων)
Εγκαταστάσεις οι οποίες εξυπηρετούν άτομα με ειδικές ανάγκες (κεκλιμένα επίπεδα, ανελκυστήρας κ.λπ.) Έργα τα οποία αποσκοπούν στη σύνδεση της μονάδας με περιφερειακά εθνικά ή διεθνικά δίκτυα πληροφοριών, με τράπεζες δεδομένων κ.λπ Έργα που αποσκοπούν στη διεπιχειρησιακή συνεργασία είτε με ομοειδείς επιχειρήσεις είτε με επιχειρήσεις που προσφέρουν διαφορετικό είδος υπηρεσιών στο τουριστικό κοινό