ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ 1998 Απευθύνεται σε πρώην χρήστες ψυχοτρόπων ουσιών, μέλη προγραμμάτων του ΚΕΘΕΑ καθώς και στεγνών προγραμμάτων του ΟΚΑΝΑ Μεταξύ των προγραμμάτων αυτών περιλαμβάνονται και προγράμματα για αποφυλακισμένους Λειτουργεί σε δυο ζώνες: πρωινή – απογευματινή
Στην πρωινή ζώνη φοιτούν μαθητές – μέλη προγραμμάτων εφήβων ή νεαρών ενηλίκων καθώς και μαθητές που επιθυμούν να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις με στόχο την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ – ΤΕΙ Στην απογευματινή ζώνη φοιτούν μαθητές μεγαλύτερης ηλικίας οι οποίοι επιθυμούν – κατά κύριο λόγο – να αποκτήσουν απολυτήριο Γυμνασίου ή Λυκείου Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα, αν θελήσουν, να κάνουν μαθήματα Η/Υ με στόχο την πιστοποίησή τους σε κάποιες ενότητες
Γενικό εκπαιδευτικό προφίλ των χρηστών Γενικό εκπαιδευτικό προφίλ των χρηστών Σχολική αποτυχία στο σύνολό τους ανεξαρτήτως κοινωνιοδημογραφικών ή άλλων χαρακτηριστικών των οικογενειών τους. Σχολική διακοπή σε ποσοστά που φτάνουν το 85%. Σχολική διακοπή σε ηλικία 15,8 έτη ( κατά μέσο όρο ) με μεγαλύτερους αριθμούς στην Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου
Αυξημένη παραβατικότητα στο παρελθόν Αρκετοί από αυτούς έχουν βρεθεί στη φυλακή είτε ως ενήλικες είτε ως ανήλικοι Σε αρκετούς δεν υπάρχει υποστήριξη από την οικογένεια Η αυτοεκτίμησή τους είναι ιδιαίτερα χαμηλή Ενώ φοιτούν στο σχολείο, βρίσκονται συγχρόνως σε εντατική θεραπεία με αποτέλεσμα να έχουν συχνές και έντονες μεταβολές διάθεσης, όχι ξεκάθαρους στόχους κλπ.
Καθεστώς Λειτουργίας του Μεταβατικού Σχολείου
Το Μεταβατικό Σχολείο του ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ είναι μια εκπαιδευτική δομή του ΚΕΘΕΑ μη αναγνωρισμένη από το ΥΠΕΠΘ Οι καθηγητές εργάζονται με σύμβαση αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, ενώ υπάρχουν και καθηγητές που στελεχώνουν εκπαιδευτικά και διοικητικά το σχολείο και εργάζονται με σύμβαση αορίστου χρόνου στη βάση 8ωρου
Οι μαθητές μας εγγράφονται σε δημόσια σχολεία με τα οποία συνεργαζόμαστε και δίνουν εξετάσεις σε αυτά ως « κατ’ ιδίαν διδαχθέντες» Το Μεταβατικό Σχολείο λειτουργεί όλο το χρόνο με χρόνο διακοπής τον μήνα που οι εκπαιδευτικοί παίρνουν την κανονική τους άδεια (συνήθως Αύγουστο)
Η απόπειρα ένταξης των εφήβων αυτών σε νυχτερινά σχολεία υπήρξε ανεπιτυχής Λόγω: Σημαντικών μαθησιακών κενών Δυσκολία κοινωνικής ένταξης τους στο περιβάλλον του σχολείου Σχολικό περιβάλλον με εκτεταμένα φαινόμενα χρήσης και παραβατικότητας Αντιμετώπισή τους από το σχολείο ως «ειδικών μαθητών», που χρειάζονται μειωμένες απαιτήσεις και υπερβολική επιείκεια
Αρχές λειτουργίας του Μεταβατικού Σχολείου Πίστη στις δυνάμεις και τις δεξιότητες των μαθητών και ανάδειξή τους με ποικίλους τρόπους Ατομικός σχεδιασμός και παρακολούθηση της πορείας κάθε μαθητή Έμφαση στην αλληλοϋποστήριξη τους για ξεπέρασμα των δυσκολιών Καλλιέργεια κλίματος κοινότητας μεταξύ όλων των μετόχων της σχολικής μονάδας
Το Μεταβατικό Σχολείο καλλιεργεί τις συνεργασίες Το Μεταβατικό Σχολείο καλλιεργεί τις συνεργασίες Απόπειρα για κοινή στάση και αντίληψη μεταξύ θεραπευτών και εκπαιδευτικών ,για την αντιμετώπιση θεμάτων των μαθητών Οικοδόμηση συμμαχίας με την οικογένεια, όπου υπάρχει, χωρίς παράπονα και εκατέρωθεν απόδοση ευθυνών Ενημέρωση των Δημόσιων Σχολείων που διαγωνίζονται οι μαθητές για την αποφυγή φαινόμενων στιγματισμού και ειδικής μεταχείρισης προς αυτούς
Κοινά συμφωνημένο και σχετικά απαιτητικό πλαίσιο κανόνων και ορίων Στενή συνεργασία μεταξύ θεραπευτικού πλαισίου και Μεταβατικού Σχολείου για θέματα μαθητών Συνεργασία με Δημόσια Σχολεία και Δ/νσεις Β΄βάθμιας εκπαίδευσης για παραπομπή μαθητών σε εξετάσεις ως « κατ΄ ιδίαν διδαχθέντων» Έμπειρη και ικανή ομάδα προσωπικού, που σφυρηλατεί συνεχώς κοινές εκπαιδευτικές και κοινωνικές αξίες.
ΣΤΟΧΟΙ
ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑΡΡΙΨΗ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΝΕΑΣ ΣΤΑΣΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
ΘΕΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΗΝ «ΕΙΔΙΚΗ» ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΜΙΚΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΥΚΟΛΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΕΥΧΕΡΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΕΥΚΟΛΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ
Την τελευταία δεκαετία Μαθητική Διαρροή κάτω του 5% Επιτυχία σε προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις 90-100% Σημαντικές επιτυχίες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου υποψήφιοι πέτυχαν σε σχολές (ΑΕΙ- ΤΕΙ),της προτίμησης τους