Γλωσσομάθεια.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

Βασικές Έννοιες Προγραμματισμού
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ (EXCEL)
-Στοίβα-Ουρά - Πλεονεκτήματα πινάκων -Δομές δεδομένων δευτερεύουσας μνήμης -Πληροφορική και δεδομένα -Παραδείγματα-Προβλήματα ψευδοκώδικα.
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Προγραμματισμός Ι Πίνακες •Ο πίνακας είναι μία συλλογή μεταβλητών ίδιου τύπου, οι οποίες είναι αποθηκευμένες σε διαδοχικές θέσεις μνήμης. Χρησιμοποιείται.
Εκτέλεση Αλγορίθμων σε ψευδογλώσσα
ΑΕΠΠ: Ζητήματα Διδακτικής
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Η ΓΛΩΣΣΑ C ΜΑΘΗΜΑ 2.
Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή
Συντάκτης :Δομουχτσής Στέργιος Κατασκευή Ιστοσελίδας Αυτόματο σύστημα Σχολικού Δικτύου Iware.
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Ενσωμάτωση – χρήση του προγράμματος «ΓλωσσοΜάθεια» στην εκπαιδευτική διαδικασία Στοχεύοντας στο να αποκτήσει το μάθημα της Γ’ τάξης Τεχνολογικής κατεύθυνσης.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 – MS Windows – Περιβάλλον εργασίας
Δημιουργία Παρουσίασης
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ : ΤΣΑΛΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ. : 30920
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
Επικοινωνία Ανθρώπου Μηχανής HTML CGI JAVASCRIPT Κουμπούλης Χρήστος Α.Μ. 921 Χαλαβαζής Βασίλης Α.Μ. 988.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
Χρήση του ελεύθερου λογισμικού "Γλωσσομάθεια" για την διδασκαλία εννοιών αλγοριθμικής - προγραμματισμού στη Γ' Γυμνασίου Φουστέρης Νικόλαος Μηχανικός.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
Βασικά στοιχεία της Java
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Προγραμματιστικά Εργαλεία για το Διαδίκτυο Κατασκευή Ιστοσελίδων 3 ο Κεφάλαιο Βελώνης Γεώργιος – Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Βασικές έννοιες προγραμματισμού Κεφάλαιο 7 ο. Βασικές έννοιες προγραμματισμού Αλφάβητο και τύποι δεδομένων Σταθερές και μεταβλητές Τελεστές, συναρτήσεις.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Τμήμα Λογιστικής ΤΕΙ Κρήτης Γιάννης Χρυσάκης
ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ 5 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΥΠΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ν. ΚΑΡΑΤΑΣΙΟΣ.
Εισαγωγή στην Python.
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Ενισχυτική διδασκαλία
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
3.2 Μεταβλητές και τύποι δεδομένων
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Microsoft Word.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Γ' ΤΑΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γλωσσομάθεια

Το πρόγραμμα ΓλωσσοΜάθεια Εισαγωγή Η "ΓλωσσοΜάθεια" είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης προγραμμάτων σε ΓΛΩΣΣΑ. Ο κυριότερος ρόλος της ΓλωσσοΜάθειας είναι η χρήση της από μαθητές, πολλοί από τους οποίους δεν έχουν ιδιαίτερες γνώσεις υπολογιστών/προγραμματισμού. Η ΓλωσσοΜάθεια χρησιμοποιείται σε Γυμνάσια, Λύκεια, Εργαστήρια Ελευθέρων σπουδών και οπουδήποτε υπάρχει το διδακτικό αντικείμενο του προγραμματισμού. Στις επόμενες ενότητες αναλύονται ο τρόπος λειτουργίας, οι δυνατότητες του περιβάλλοντος της ΓλωσσοΜάθειας, αλλά και το εμπλουτισμένο συντακτικό που υλοποιήθηκε από την έκδοση 4 και το οποίο επιτρέπει τη χρήση της σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες ευρύτερες του σχολικού μαθήματος της ΑΕΠΠ. Χαρακτηριστικά - Αυτόματος χρωματισμός κώδικα Κατά τη συγγραφή ενός προγράμματος οι δεσμευμένες λέξεις τις ΓΛΩΣΣΑΣ μορφοποιούνται αυτόματα σε πραγματικό χρόνο, με έντονη γραφή και μπλε χρώμα. Με αυτόν τον τρόπο ο κώδικας γίνεται πιο ευανάγνωστος, ενώ οι μαθητές μπορούν άμεσα να αντιληφθούν πιθανά ορθογραφικά λάθη. Επίσης τα σχόλια χρωματίζονται πράσινα και αναγνωρίζονται οι δεσμοί Διαδικτύου τους οποίους μπορεί κάποιος να επισκεφθεί. Για το χρωματισμό του κώδικα αποφεύχθηκε η χρήση πολλών αποχρώσεων που θα μπέρδευαν το μάτι και ακολουθήθηκε το πρότυπο μορφοποίησης του σχολικού βιβλίου με το οποίο οι μαθητές είναι ήδη εξοικειωμένοι. .

- Αυτόματη μορφοποίηση εσοχών Η εμπειρία δείχνει ότι στο δομημένο προγραμματισμό είναι ζωτικής σημασίας η εφαρμογή κάποιου συστήματος αναφορικά με τις αριστερές εσοχές των εντολών. Χωρίς αυτές είναι εξαιρετικά δύσκολη η κατανόηση ενός προγράμματος που περιέχει πολλές φωλιασμένες δομές. Για να μην επιβαρυνθούν οι μαθητές με την εκμάθηση και τήρηση τέτοιων κανόνων πληκτρολόγησης, η ΓλωσσοΜάθεια δημιουργεί αυτόματα τις απαραίτητες εσοχές στον κώδικα.

- Αυτόματη διόρθωση πληκτρολόγησης Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός από συνηθισμένα λάθη πληκτρολόγησης που δυσκολεύουν αρκετά τους αρχάριους (και όχι μόνο) χρήστες υπολογιστή. Η ΓλωσσοΜάθεια μπορεί να ανιχνεύει και να διορθώνει άμεσα πολλά από αυτά. Για παράδειγμα: Αν κατά λάθος γράψετε Θα διορθωθεί αυτόματα σε: ARXH_EPANALHCHS ARXH_EPANALHCHW ΑΡΧΉ_ΕΠΑΝΆΛΗΨΗΣ ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΑΡΧΉ_ΕΠΑΝΆΛΗΨΗς arxh_epanalhchs arxh_epanalhchw αρχή_επανάληψησ αρχή_επανάληψης αρχη_επαναληψησ αρχη_επαναληψης Παρόμοιες διορθώσεις γίνονται για όλες τις δεσμευμένες λέξεις της ΓΛΩΣΣΑΣ. Συμπερασματικά, η λειτουργία της αυτόματης διόρθωσης εντοπίζει σφάλματα που παρουσιάζονται λόγω του ελληνικού αλφαβήτου, όπως π.χ. γραφή των εντολών με λατινικούς χαρακτήρες ή λανθασμένη χρήση του τελικού σίγμα. Η λειτουργία αυτή σέβεται το στυλ γραφής του χρήστη, με την έννοια ότι διατηρεί τους χαρακτήρες πεζούς ή κεφαλαίους, ακολουθώντας την επιλογή του. Είναι χαρακτηριστικό ότι μπορεί να γραφεί ολόκληρο πρόγραμμα χωρίς να πληκτρολογηθεί ούτε ένας ελληνικός χαρακτήρας. Και αυτό γιατί όλες οι δεσμευμένες λέξεις θα διορθώνονται αυτόματα στις αντίστοιχες ελληνικές.

- Μηχανισμός εντοπισμού σφαλμάτων Τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά έχουν στόχο την πιο άνετη και πρακτική χρήση. Αντίθετα, ο μηχανισμός εντοπισμού σφαλμάτων έχει καθαρά εκπαιδευτικό περιεχόμενο και αποτελεί την καρδιά της ΓλωσσοΜάθειας. Γιατί στόχος δεν είναι μόνο η κατανόηση της εκτέλεσης σωστών προγραμμάτων, αλλά και η υποβοήθηση για την κατανόηση και διόρθωση όλων των συντακτικών σφαλμάτων που είναι πιθανό να εμφανισθούν. παράδειγμα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Δοκιμή ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i,x ΑΡΧΗ ΔΙΑΒΑΣΕ x ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ x ΓΡΑΨΕ 'Μήνυ______μα' ΓΡΑΨΕ 2*i ! Εδώ θα έπρεπε να υπάρχει το "ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ" ΓΡΑΨΕ 'Ολοκληρώθηκε' ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Δοκιμή Η ΓλωσσοΜάθεια σημειώνει τη γραμμή της ΓΙΑ: και εμφανίζε το μήνυμα: Γραμμή 11 - Η δομή επανάληψης δεν κλείνει σωστά (λείπει η εντολή ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ) Έτσι βοηθάει τον άπειρο χρήστη να εντοπίσει την πραγματική αιτία του σφάλματος. Αν είναι 2 γραμμές λάθος θα εμφανίσει μήνθμα και για τις δυο.

- Λοιπά χαρακτηριστικά Η ΓλωσσοΜάθεια υποστηρίζει και επίσης τα παρακάτω χαρακτηριστικά: 1. Απόκρυψη στήλης αρίθμησης 2. Απόκρυψη πλευρικού πλαισίου εντολών 3. Αυξομείωση μεγέθους γραμματοσειράς κώδικα 4. Ενσωματωμένα παραδείγματα 5. Πλήρες σύστημα βοήθειας 6. Έλεγχος σφαλμάτων 7. Απομνημόνευση σχετιζόμενων φακέλων 8. Εκτύπωση

Τα (1) και (2) αυξάνουν το ζωτικό χώρο στην οθόνη, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στις χαμηλές αναλύσεις οθόνης. Το (3) αξιοποιείται σε πολύ μεγάλες αναλύσεις, αλλά και στις προβολές μέσα στην τάξη με χρήση video-projector. Τα (4) και (5) λύνουν ότι απορία μπορεί να δημιουργηθεί στον αρχάριο σχετικά με την υλοποίηση του συντακτικού της ΓΛΩΣΣΑΣ. Το (6) χρησιμοποιείται όταν για κάποιο λόγο πρέπει να γίνει ανίχνευση σφαλμάτων, χωρίς όμως να ακολουθήσει εκτέλεση του προγράμματος. Το (7) βοηθά στην καλύτερη οργάνωση των σχετιζόμενων με τη ΓλωσσοΜάθεια αρχείων. Για κάθε μία από τις λειτουργίες ανοίγματος/αποθήκευσης, το πρόγραμμα "θυμάται" και ανακαλεί το φάκελο που χρησιμοποιήθηκε την τελευταία φορά. Η εκτύπωση (8) του ψευδοκώδικα αξιοποιεί όλες τις δυνατότητες παραμετροποίησης του εκάστοτε εκτυπωτή, ενώ υποστηρίζονται και εκτυπωτές δικτύου. Περιέχει πληροφορίες σχετικά με το μέγεθος (σελίδες/γραμμές) αλλά και το αρχείο στο οποίο είναι (ενδεχόμενα) αποθηκευμένο το πρόγραμμα.

ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Τίτλος προγράμματος ΣΥΝΤΑΞΗ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΟΝΟΜΑ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Εύρεση_μεγίστου ΣΧΟΛΙΑ: - ---------------------------------------------------------------------- ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Δηλώσεις σταθερών ΣΥΝΤΑΞΗ: ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΟΝΟΜΑ_1=ΤΙΜΗ_1 ΟΝΟΜΑ_2=ΤΙΜΗ_2 : : ΟΝΟΜΑ_Ν=ΤΙΜΗ_Ν ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΣΤΑΘΕΡΕΣ π=3.14 απόσταση=2500 λέξη='Καλημέρα' βρέθηκε=ΑΛΗΘΗΣ τέλος_πίνακα=ΨΕΥΔΗΣ ΣΧΟΛΙΑ: Σε περίπτωση που δε θα χρησιμοποιηθούν σταθερές, η παράγραφος αυτή είναι δυνατό να παραληφθεί. Στους δεκαδικούς αριθμούς σαν υποδιαστολή πρέπει να χρησιμοποιείται η τελεία"." Ακολουθεί πίνακας με το πλήρες συντακτικό της ΓλωσσοΜάθειας.

ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Δηλώσεις μεταβλητών ΣΥΝΤΑΞΗ: ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΤΥΠΟΣ_1: ΟΝΟΜΑ_Α1, ΟΝΟΜΑ_Α2, ... ,ΟΝΟΜΑ_Αn ΤΥΠΟΣ_2: ΟΝΟΜΑ_Β1, ΟΝΟΜΑ_Β2, ... ,ΟΝΟΜΑ_Βn : : : ΤΥΠΟΣ_Ν: ΟΝΟΜΑ_Ν1, ΟΝΟΜΑ_Ν2, .,ΟΝΟΜΑ_Νn ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, άθροισμα, πιν[100], α ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: x, Α[20], μέσος_όρος ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ονοματεπώνυμα[5000], διεύθυνση ΛΟΓΙΚΕΣ: βρέθηκε, τέλος_πίνακα, είναι_αγόρι[192] ΣΧΟΛΙΑ: Σε περίπτωση που δε θα χρησιμοποιηθούν μεταβλητές, παράγραφος αυτή είναι δυνατό να παραληφθει

ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Έναρξη εντολών προγράμματος ΣΥΝΤΑΞΗ: ΑΡΧΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΑΡΧΗ ΣΧΟΛΙΑ: - --------------------------------------------------------------- ΣΤΟΙΧΕΙΟ:Τελεστής εκχώρησης ΣΥΝΤΑΞΗ: ΟΝΟΜΑ_ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ <-- ΤΙΜΗ ή ΟΝΟΜΑ_ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ <-- ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: κ <-- 5 απόσταση <-- 48.2 διεύθυνση <-- 'Π. Κορομηλά 56' βρέθηκε <-- ΑΛΗΘΗΣ τέλος_πίνακα <-- ΨΕΥΔΗΣ πιν[51] <-- 10 x <-- (κ*απόσταση-2)/πιν[51] α <-- α+1 ΣΧΟΛΙΑ:Σαν σύμβολο εκχώρησης χρησιμοποιείται ο συνδυασμός " <-- " λόγω αδυναμίας των πληκτρολογίων να εμφανίσουν με άμεσο τρόπο το αριστερό βέλος. Αν επιχειρηθεί να χρησιμοποιηθεί η εντολή εκχώρησης ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους δεδομένων θα εμφανιστεί σφάλμα ασυμβατότητας τύπων.

ΣΤΟΙΧΕΙΟ:Εντολή εισόδου ΣΥΝΤΑΞΗ: ΔΙΑΒΑΣΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ_1, ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ_2, ... , ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ_Ν ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΔΙΑΒΑΣΕ x ΔΙΑΒΑΣΕ ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, κ ΔΙΑΒΑΣΕ πιν[1], α ΣΧΟΛΙΑ: Αφού εισαχθούν δεδομένα σε μία ΔΙΑΒΑΣΕ θα πρέπει να πατηθεί το πλήκτρο ENTER για επικύρωση. ----------------------------------------------------------------------- ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Εντολή εξόδου ΣΥΝΤΑΞΗ:ΓΡΑΨΕ ΜΗΝΥΜΑ ή ΓΡΑΨΕ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ_1, ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ_2, ... , ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ_Ν ΓΡΑΨΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ_1, ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ_2, ... , ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ_Ν ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΓΡΑΨΕ 'Δώσε έναν αριθμό' ΓΡΑΨΕ άθροισμα ΓΡΑΨΕ 'Μέσος όρος = ', άθροισμα/πλήθος ΣΧΟΛΙΑ: Αν χρησιμοποιηθεί η ΓΡΑΨΕ για την επισκόπηση της τιμής μιας λογικής μεταβλητής/παράστασης, θα εμφανιστεί η λέξη TRUE αν αυτή είναι ΑΛΗΘΗΣ ή η λέξη FALSE αν είναι ΨΕΥΔΗΣ. Μετά την εκτέλεση μιας ΓΡΑΨΕ η γραφίδα μετακινείται αυτόματα στην αρχή της επόμενης γραμμής. Η εντολή ΓΡΑΨΕ χωρίς καθόλου παραμέτρους αφήνει μια κενή γραμμή στην οθόνη.

Η ΓλωσσοΜάθεια, για πιο ευανάγνωστα αποτελέσματα, υποστηρίζει εκτός από τη ΓΡΑΨΕ και την εντολή "ΓΡΑΨΕ_" (δηλ. με μια κάτω-παύλα). Η εντολή αυτή εμφανίζει τιμές ή μηνύματα στην οθόνη, ΑΛΛΑ ΔΕ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙ ΤΗ ΓΡΑΦΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΟΘΟΝΗΣ. Κάτι τέτοιο μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις που προτιμάται η διατεταγμένη εμφάνιση δεδομένων, όπως π.χ. οι διδιάστατοι πίνακες. Ακολουθεί ενδεικτικό παράδειγμα: ! Επίδειξη της εντολής ΓΡΑΨΕ_ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Παράδειγμα ΣΤΑΘΕΡΕΣ Μ=3 Ν=3 ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Π[Μ,Ν] ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i,j ΑΡΧΗ ! Διάβασμα στοιχείων πίνακα ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Μ ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν

ΓΡΑΨΕ_ 'Δώσε το Π[', i, ',', j, ']: ' ΔΙΑΒΑΣΕ Π[i,j] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ! Εμφάνιση στοιχείων πίνακα ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Μ ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν ΓΡΑΨΕ_ Π[i,j]:10:1 ΓΡΑΨΕ ! Εδώ αλλάζει ή γραμμή ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Παράδειγμα Το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι ως εξής: 34 45 490 5 3 74 55 7 7

ΣΤΟΙΧΕΙΟ: ΣΥΝΤΑΞΗ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Δομή επιλογής "ΑΝ" ΑΝ ΣΥΝΘΗΚΗ_1 ΤΟΤΕ [ΕΝΤΟΛΕΣ_1] ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ή ΑΛΛΙΩΣ [ΕΝΤΟΛΕΣ_2] ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΣΥΝΘΗΚΗ_2 ΤΟΤΕ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΣΥΝΘΗΚΗ_3 ΤΟΤΕ [ΕΝΤΟΛΕΣ_3] : : ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΣΥΝΘΗΚΗ_Ν ΤΟΤΕ [ΕΝΤΟΛΕΣ_Ν]

[ΕΝΤΟΛΕΣ] ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ή ΑΝ ΣΥΝΘΗΚΗ_1 ΤΟΤΕ [ΕΝΤΟΛΕΣ_1] ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΣΥΝΘΗΚΗ_2 ΤΟΤΕ [ΕΝΤΟΛΕΣ_2] ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΣΥΝΘΗΚΗ_3 ΤΟΤΕ [ΕΝΤΟΛΕΣ_3] : : ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΣΥΝΘΗΚΗ_Ν ΤΟΤΕ [ΕΝΤΟΛΕΣ_Ν] ---------------------------------------------------- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΑΝ x>0 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Θετικός' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

ΑΝ x>0 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Θετικός' ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ 'Αρνητικός ή μηδέν' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ x<0 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Αρνητικός' ΓΡΑΨΕ 'Μηδέν' ΑΝ x>0 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Θετικός' ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ x<0 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Αρνητικός' ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΝ (x>0) Ή (x<0) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Διάφορος του μηδενός' ΑΝ ΟΧΙ (x<>0) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Ίσος με μηδέν'

ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΑΝ (x>=100) ΚΑΙ (x<=999) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Τριψήφιος' Αν χρησιμοποιηθούν στη συνθήκη οι λογικοί ΣΧΟΛΙΑ:Αν χρησιμοποιηθούν στη συνθήκη οι λογικοί τελεστές ΚΑΙ, Η & ΟΧΙ πρέπει οι επιμέρους συνθήκες να κλειστούν σε παρενθέσεις (βλ. παραπάνω παραδείγματα). Οι συνδυασμοί ">=", "<=" και "<>" χρησιμοποιούνται για τις έννοιες "μεγαλύτερο- ίσο", "μικρότερο-ίσο" και "διάφορο", λόγω αδυναμίας των πληκτρολογίων να εμφανίσουν με άμεσο τρόπο αυτά τα μαθηματικά σύμβολα

ΣΤΟΙΧΕΙΟ:Δομή επιλογής "ΕΠΙΛΕΞΕ" ΣΥΝΤΑΞΗ: ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:ΕΠΙΛΕΞΕ ΟΝΟΜΑ_ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ_Η_ΟΝΟΜΑ_ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΙΜΗ_Α1, ΤΙΜΗ_Α2, ... , ΤΙΜΗ_Αn [ΕΝΤΟΛΕΣ] ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΙΜΗ_Β1, ΤΙΜΗ_Β2, ... , ΤΙΜΗ_Βn : : ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΙΜΗ_Ν1, ΤΙΜΗ_Ν2, ... , ΤΙΜΗ_Νn ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ ή ΕΠΙΛΕΞΕ ΟΝΟΜΑ_ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ_Η_ΟΝΟΜΑ_ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Παραδειγμα: ΕΠΙΛΕΞΕ x ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1 ΓΡΑΨΕ 'Ένα' ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 2 ΓΡΑΨΕ 'Δύο' ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΙΩΣ ΓΡΑΨΕ 'Ούτε ένα ούτε δύο' ΤΕΛΟΣ_ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΕΠΙΛΕΞΕ 5*α-2 ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 1..9 ΓΡΑΨΕ 'Μονοψήφιος' ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 10..99 ΓΡΑΨΕ 'Διψήφιος' ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ 100..999, 50000 ΓΡΑΨΕ 'Τριψήφιος ή 50000' Σχόλια:Η ΕΠΙΛΕΞΕ μπορεί να ελέγξει τις τιμές μόνο βαθμωτών μεταβλητών/παραστάσεων (δηλ. ΑΚΕΡΑΙΕΣ & ΛΟΓΙΚΕΣ).

ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Δομή επανάληψης "ΓΙΑ" ΣΥΝΤΑΞΗ: ΓΙΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΑΠΟ ΑΡΧΙΚΗ_ΤΙΜΗ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΙΚΗ_ΤΙΜΗ [ΕΝΤΟΛΕΣ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ή ΓΙΑ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗ ΑΠΟ ΑΡΧΙΚΗ_ΤΙΜΗ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΙΚΗ_ΤΙΜΗ ΜΕ ΒΗΜΑ ΤΟ_ΒΗΜΑ Παράδειγμα: ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 ΔΙΑΒΑΣΕ πιν[κ] ΓΡΑΨΕ κ, πιν[κ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΙΑ i ΑΠΟ 7*x ΜΕΧΡΙ α+α/2 ΓΡΑΨΕ i, x ΓΙΑ i ΑΠΟ 15 ΜΕΧΡΙ 0 ΜΕ ΒΗΜΑ -1 ΓΡΑΨΕ 'Το τετράγωνο του i είναι: ', i*i ΓΙΑ i ΑΠΟ κ ΜΕΧΡΙ α ΜΕ ΒΗΜΑ μ ΓΡΑΨΕ 'Το τετράγωνο του i είναι: ', i^2 ΓΙΑ κ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100 ΜΕ ΒΗΜΑ 0.3 ΓΡΑΨΕ κ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΙΑ i ΑΠΟ 20 ΜΕΧΡΙ 10 ΜΕ ΒΗΜΑ -0.2 ΓΡΑΨΕ 'i=', i Σχόλια :Αν το ΒΗΜΑ είναι θετικό και η αρχική τιμή είναι μεγαλύτερη από την τελική,οι εσωτερικές εντολές της ΓΙΑ δε θα εκτελεστούν ούτε μία φορά.

ΣTOIXEIO: Δομή επανάληψης "ΟΣΟ“ ΣΥΝΤΑΞΗ: ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ [ΕΝΤΟΛΕΣ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ Παράδειγμα: μ <-- 1 ΟΣΟ μ<10 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΓΡΑΨΕ 'Το τετράγωνο του ', μ, ' είναι: ', μ*μ μ <-- μ+1 κ <-- 100 ΟΣΟ (κ>50) ΚΑΙ (x<>0) ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΔΙΑΒΑΣΕ x ΓΡΑΨΕ x*x+5*x-2 κ <-- κ-3 Σχόλια: Αν χρησιμοποιηθούν στη συνθήκη οι λογικοί τελεστές Η & ΚΑΙ πρέπει οι επιμέρους συνθήκες να κλειστούν σε παρενθέσεις (βλ. παραπάνω παράδειγμα).

ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Δομή επανάληψης "ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ" ΣΥΝΤΑΞΗ: ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ [ΕΝΤΟΛΕΣ] ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΣΥΝΘΗΚΗ Παράδειγμα: ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ 'Δώσε ένα διψήφιο αριθμό:' ΔΙΑΒΑΣΕ αριθμ ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ (αριθμ>=10) ΚΑΙ (αριθμ<=99) i <-- 1 ΓΡΑΨΕ i*i i <-- i+1 ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ i*i>100 Σχόλια: Αν χρησιμοποιηθούν στη συνθήκη οι λογικοί τελεστές Η & ΚΑΙ πρέπει οι επιμέρους συνθήκες να κλειστούν σε παρενθέσεις (βλ. παραπάνω παράδειγμα).

ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Τελεστές "DIV" και "MOD" Παράδειγμα: λ <-- x DIV 2 y <-- (κ^2-34) MOD (α/2) ΑΝ x MOD 2=0 ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ 'Ο αριθμός x είναι ΑΡΤΙΟΣ!' ΤΕΛΟΣ ΑΝ Σχόλια: DIV: Ακέραιο πηλίκο (π.χ. 5 DIV 2 = 2) MOD: Ακέραιο υπόλοιπο διαίρεσης (π.χ. 10 MOD 3 = 1) Οι τελεστές αυτοί εφαρμόζονται μόνο σε ΑΚΕΡΑΙΕΣ τιμές/παραστάσεις/μεταβλητές και επιστρέφουν αριθμούς τύπου ΑΚΕΡΑΙΟΥ.

ΣΤΟΙΧΕΙΟ: Συναρτήσεις ΣΥΝΤΑΞΗ: ΗΜ(X) : Ημίτονο του Χ ΣΥΝ(X) : Συνημίτονο του Χ ΕΦ(X) Εφαπτομένη του Χ Τ_Ρ(X) : Τετραγωνική ρίζα του Χ ΛΟΓ(X) :Φυσικός λογάριθμος του Χ Ε(X) : eX Α_Μ(X) : Ακέραιο μέρος του Χ Α_Τ(X) : Απόλυτη τιμή του Χ Α^Χ: Ύψωση του Α στη δύναμη Χ Παράδειγμα: ΔΙΑΒΑΣΕ α, β, γ, δ ΓΡΑΨΕ ΗΜ(α), Τ_Ρ(β), Α_Τ(γ), δ^3, κ^(-2), x^(4*y-8), 5^3.91 Σχόλια:Η συνάρτηση Α_Μ(...) επιστρέφει αριθμό τύπου ΑΚΕΡΑΙΟΥ. Η παράσταση Α^Χ επιστρέφει πάντα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ τιμές γιατί ο Χ μπορεί να είναι αρνητικός ή/και δεκαδικός.