Τσίγκα Γεωργία Φιλόλογος, MSc Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το παιδαγωγικό πλαίσιο ενός έργου eTwinning. Το eTwinning προσφέρει προστιθέμενη αξία στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από: •Τη Bιωματική Μάθηση •Τα.
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Θέμα: Χωροταξική οργάνωση της τάξης στα ολιγοθέσια σχολεία – και ειδικότερα: δημιουργία «κέντρων δραστηριότητας»
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Μέρος 1ο Πρόγραμμα Σπουδών Τμήμα ΗΜ&ΤΥ Μύθοι και Πραγματικότητα.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Σενάριο.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Διδακτική Πληροφορικής
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
 Το 1978 τονίζεται ότι ο θεσμός του Επιθεωρητή είναι ξεπερασμένος, καθώς οι δάσκαλοι εκφράζουν την απαγοήτευσή τους απέναντι στο πρόσωπο του Επιθεωρητή,
Άντρη Μιχαήλ (Διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου)
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τσίγκα Γεωργία Φιλόλογος, MSc Διοίκηση της Εκπαίδευσης Ο ρόλος στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης στην υποκίνηση της ενσωμάτωσης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική πράξη Τσίγκα Γεωργία Φιλόλογος, MSc Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Το ζητούμενο για ψηφιακό ή νέο γραμματισμό έρχεται να υποστηρίξει μια συνολική προσπάθεια αλλαγής του σχολείου, τόσο στο επίπεδο διδασκαλίας όσο και στο επίπεδο της διοίκησης.

Μεθοδολογία έρευνας Ποιοτικές μέθοδοι Φαινομενολογική προσέγγιση Μεταθετικιστικό πλαίσιο Φαινομενολογική προσέγγιση Ποιοτικές μέθοδοι

Μεθοδολογία έρευνας Μεταθετικιστικό πλαίσιο Φαινομενολογική προσέγγιση Ποιοτικές μέθοδοι

Θεωρητικό πλαίσιο έρευνας Η ηγεσία θεωρείται κύριος παράγοντας που επηρεάζει την επιτυχή ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στο σχολείο Τα σχολεία που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη πρόοδο προς την υιοθέτηση και ενσωμάτωση Τ.Π.Ε. είχαν στη θέση της διεύθυνσης άτομο με όραμα για το τι μπορεί να επιτευχθεί με τη χρήση της τεχνολογίας. Η ανεπάρκεια των στελεχών της εκπαίδευσης στη χρήση τεχνολογίας συμβάλλει καθοριστικά στην ελλιπή κατανόηση της πολιτικής και του σχεδιασμού για την ενσωμάτωση των ΤΠΕ Μέρος των μελετών διεθνώς αφορά πλέον την ηγεσία της τεχνολογίας

Ένας Σύμβουλος Πληροφορικής (Σ.Π.) Δείγμα Τέσσερις Διευθυντές Γυμνασίων (Δ1, Δ2, Δ3, Δ4), Δύο Πρεσβευτές της δράσης ηλεκτρονικής αδελφοποίησης σχολείων eTwinning (eTw1, eTw2) Ένας Σύμβουλος Πληροφορικής (Σ.Π.) Ένας Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.).

1 ΑντΙληψη στελεχΩν για την αλλαγή ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Δ1 Δ3 «έχει να κάνει λοιπόν με τη φιλοσοφία που θα πρέπει να αποκτήσουν οι μαθητές και οι διδάσκοντες. Αν καταφέρουμε όλη η κοινότητα να έχουν συνειδητοποιημένη άποψη για το γιατί κάνουν το επάγγελμα αυτό, τι σκέφτονται να δώσουν στα παιδιά όταν μπαίνουν στην τάξη …να δώσουν ερεθίσματα που θα βρουν σταδιακά απαντήσεις από τους μαθητές. Η σκέψη μου λοιπόν, και η αγωνία μου, είναι προς αυτήν την κατεύθυνση» «το σημερινό σχολείο πρέπει να προσφέρει μια άλλη προσέγγιση της μάθησης. Από τότε που ήμουν εγώ μαθητής, το 1969 τελείωσα, δεν άλλαξε σε πολλά πράγματα» (Δ3)   ΑΛΛΑΓΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ, ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ, ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ, ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Δ4 Δ2 «να αλλάξει η νοοτροπία των εκπαιδευτικών και να πλησιάζουν περισσότερο τα παιδιά… όλοι πρέπει να μπουν σε αυτήν τη διαδικασία. Κι ας μη βγει τόσο καλό το αποτέλεσμα. Πιστεύω ότι όλοι πρέπει να μπουν σε αυτήν τη διαδικασία», επίσης να γίνει προσπάθεια να αλλάξουν τα δύσκολα σημεία του νόμου ή να διεκδικήσουμε περισσότερη ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα» «Η μετωπική διδασκαλία πέθανε. (Πρέπει) να μπει ένας υπολογιστής σε κάθε αίθουσα. Σας το υπόσχομαι ότι θα γίνει αυτό… ψάχνοντας ανθρώπους να κάνουν δωρεές» ΧΡΟΝΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ, ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΑΛΛΑΓΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ, ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΑΕΤΑΙΡΟΙ

ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΕΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ eTw1,2 «Υπάρχει ένας καινούργιος αέρας στο σχολείο αλλά σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό καθηγητών. Δεν μπορεί έτσι να αλλάξει πραγματικά το σχολείο… Πρέπει να υπάρχει ένας γενικός στρατηγικός σχεδιασμός και να δούνε πολλά πράγματα.και να αλλάξουμε εμείς» Σ.Π. «Στόχος είναι ο εκπαιδευτικός να έχει τη διάθεση και το σχολείο να είναι πιο ελκυστικό για τους μαθητές… για μένα πρωταρχικό είναι η ενεργοποίηση στο συνάδελφο της διάθεσης να προσφέρει. Κι εδώ δεν μπορούν να υπάρξουν κάποιες σαφείς οδηγίες που να περιορίζουν τον τρόπο δράσης» » ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΠΕΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

2. ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΜΕΣΑ ΥΠΟΚΙΝΗΣΗΣ Ο προαιρετικός χαρακτήρας της ενσωμάτωσης των Τ.Π.Ε. στη διδακτική διαδικασία «Ο μη εξαναγκασμός για συμμετοχή μπαίνει σαν ασπίδα προστασίας των καινοτόμων προγραμμάτων… Όσοι συμμετέχουν διεκδικούν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν. Είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό σίγουρη εκ προοιμίου η αποτελεσματικότητα του προγράμματος» (Δ1) «Όσον αφορά τα συγκεκριμένα προαιρετικά εκπαιδευτικά προγράμματα, υπάρχουν συνάδελφοι οι οποίοι έχουν μεράκι. Όταν ένας έχει μεράκι, δεν «ψάχνει» αν θα πάρει 2 ώρες υπερωρία» (ΠΔΕ) Η βελτίωση των συνθηκών εργασίας «(στο eTwinning) μπορεί να έχει συμπλήρωση στο διδακτικό του ωράριο 2 ώρες την εβδομάδα ή, αν έχει πλήρες ωράριο, 2 ώρες υπερωριακή απασχόληση την εβδομάδα. Αυτά είναι κίνητρα που μπορεί να λειτουργήσουν σε κάποιους περιστασιακά» Δ4 «πολλές φορές, το να κάνεις το μάθημα που εγώ συμβουλεύω, με βιντεοπροβολέα πχ, αυτά περνάνε από το διευθυντή που διαχειρίζεται τα χρήματα, συζητώ μαζί του και αφού έχω τελειώσει με τους συναδέλφους και τον παρακαλώ να βοηθήσει εκεί που αυτός μπορεί» (ΣΠ) «…είμαι ικανοποιημένος ως προς την ύπαρξη των εργαστηρίων, τους οποίους(η/υ) φροντίζουμε να ανανεώνουμε όχι απαραίτητα περιμένοντας από το υπουργείο αλλά με χρήματα που προέρχονται από τη σχολική επιτροπή» (Δ1)

η εμπιστοσύνη στον εκπαιδευτικό οργανισμό « νιώθεις ότι το κράτος δεν είναι ευέλικτο όπως εσύ ή, ακόμα χειρότερα, θεωρεί ότι λειτουργείς εις βάρος των μαθητών σου… Υπάρχει ένα τυπικό και είναι ένα κλίμα που οι ίδιοι οι προϊστάμενοι το δημιουργούν στους διευθυντές των σχολείων και κατ΄ επέκταση στους εκπαιδευτικούς» (Δ4) (το όραμα για τις ΤΠΕ) «Δεν προωθείται γιατί στο σχολείο αυτό από νέες τεχνολογίες έχουμε μόνο 11 υπολογιστές στους οποίους κάνουν κάθε ώρα οι μαθητές το μάθημα της πληροφορικής. Δεν υπάρχει κάτι άλλο να προωθηθεί…» (Δ2) Δε νιώθω ελεύθερος. Νιώθω ελεγχόμενος όταν δεν κάνω αυτά που μου έχουν προδιαγράψει στο όριο του νόμου. Αισθάνομαι ότι το πλαίσιο είναι αυστηρό και συγκεκριμένο. (Δ3) «Δε συναντάει κανείς εύκολα δημοτικές επιτροπές παιδείας, νομαρχιακές επιτροπές παιδείας κλπ που να μην υποκύπτουν στον πειρασμό του λαϊκισμού ή του πολιτικού κόστους. Έτσι, άκριτα πολλές φορές, αποδέχονται προτάσεις που έχουν γίνει με συντεχνιακή ή με τοπικιστική νοοτροπία» (ΠΔΕ) η διαρκής στήριξη και ανατροφοδότηση από τις ανώτερες βαθμίδες «Πλάνο υπάρχει για τέτοιες (ομαδοσυνεργατικές) μεθόδους. Το προτείνει το υπουργείο με τη λογική να εφαρμοστεί σε βάθος χρόνου. Το θέμα είναι ότι δεν πιέζουν προς αυτήν την κατεύθυνση, ούτε μετράνε το πού έχουμε φτάσει, τι πετύχαμε μέχρι τώρα» (eTw2) « ο σύμβουλος μεταφέρει ό,τι του ‘χει πει το Π.Ι. το οποίο αποδέχεται γιατί είναι σε αυτή τη θέση και πρέπει να το αποδεχτεί. Κι έρχεται εδώ και λέει «έτσι πρέπει να γίνει, αλλιώς πρέπει να γίνει» πράμα που δεν μπορεί να γίνει. Καμιά σχέση με την πραγματικότητα» (Δ2) «Ένας μεγάλος αριθμός (συμβούλων) στηρίζεται στον παραδοσιακό τρόπο: επισκέπτεται τα σχολεία, συζητά λίγο με τον/ τους εκπαιδευτικούς και φεύγει. Δεν είναι δουλειά πεδίου αυτή. (ΠΔΕ) «οι νέοι σύμβουλοι βλέπουν αλλιώς το μάθημα. Με νέο όραμα. Εγώ αυτό κατάλαβα από τις επιμορφώσεις» (Δ4) «…εξαρτάται τι θέλουμε από ένα σχολείο. Αν όντως θέλουμε αυτά που περιγράφει η σημερινή νομοθεσία, τότε θα έπρεπε να συμβούν και κάποια περισσότερα από αυτά που μπορεί ο σύμβουλος σήμερα να κάνει» (ΣΠ)

ο προσανατολισμός επιβράβευσης «Αν προσπαθήσω να κάνω κάτι άλλο, πιστεύω ότι μπορεί να βρεθώ στο μάτι του κυκλώνα γιατί κάποιοι μπορεί να θέλουν να κάνουν μια πολιτική εις βάρος άλλων …Αισθάνομαι ότι το πλαίσιο είναι αυστηρό και συγκεκριμένο» (Δ3) «Ξεκινώ έχοντας περιχαρακώσει την προσπάθεια, ώστε να μην είναι κάτι “παράνομο”» (Δ1) «Έτσι όπως γίνονται οι επιλογές στελεχών, με βάση κριτήρια συγκεκριμένα και μετρήσιμα, το αν θα ληφθούν υπόψη τέτοιες δραστηριότητες επαφίεται στη κρίση των μελών του Υπηρεσιακού Συμβουλίου» (ΠΔΕ). «Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, δηλαδή, εάν κάνει σωστές επιλογές διευθυντών σχολείων θα καταξιωθεί και στη συνείδηση της κοινωνίας» (ΠΔΕ) οι καλές σχέσεις – επικοινωνία και ο ικανός λειτουργικός χρόνος «Η γενική συνέλευση είναι χρήσιμη για θεωρητικά θέματα και κάνουμε δύο φορές το μήνα» (Δ4) «Έχω, όμως, τη δυνατότητα κάθε φορά που υπάρχει κενό σε καθηγητές του συλλόγου ή να τους καλώ στο γραφείο να πίνουμε μαζί καφέ ή να πάω εγώ στο δικό τους γραφείο κι όταν βρίσκω 2-3 να δημιουργώ κατευθυνόμενα θέματα συζήτησης. Ακούω τους δικούς τους προβληματισμούς και δίνω τις δικές μου απόψεις. Ανταλλάσσοντας άποψη σε κάποια σημεία αποδέχονται τη δική μου φιλοσοφία και τους παρακινώ, βάζοντας τους ίδιους στόχους, να αρχίσουμε την προσπάθεια για να τους υλοποιήσουμε» (Δ1) «Εγώ και να εισηγηθώ δε θα εισακουστώ… Οι εξουσίες στους διευθυντές, αν υπήρχαν κάποτε, δεν υπάρχουν. Ο διευθυντής είναι απλώς ένα εκτελεστικό όργανο, ένα διοικητικό όργανο. Είναι ίσος με τους καθηγητές, δεν είναι προϊστάμενος των καθηγητών … Ο διευθυντής δεν είναι διευθυντής για τους καθηγητές, είναι διευθυντής για τους μαθητές. Αυτή είναι η κατάσταση. Εγώ διεκπεραιώνω» (Δ2) «Αυτό με προβληματίζει και κάθε μέρα προσπαθώ από τη συμπεριφορά των συναδέλφων να ανιχνεύσω αν κάποιος είναι δυσαρεστημένος από τη λειτουργία του σχολείου που εξαρτάται από εμένα, από συναδέλφους για να υπάρξει συζήτηση και να το λύσουμε. « (Δ3)

Διαθέσιμα μέσα υποκίνησης ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΙΝΗΤΡΩΝ Διαθέσιμα μέσα υποκίνησης Περιφ. Διευθυντής Σύμβουλος 4 Διευθυντές Σχολείου 2 Πρεσβευτές eTwinning 1 2 3 4 Θεωρία της Αυτεπάρκειας Bandura ΑΥΤΕΠΑΡΚΕΙΑ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΚΟΝΩΝΙΚΗ ΕΠΙΡΡΟΗ Θεωρία της Ιεράρχησης Αναγκών (Maslow) ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΝΗΚΕΙΝ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Θεωρία των Προσδοκιών (Vroom) ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ (ΕΠΙΤΥΧΙΑ/ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ) ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ) ΣΘΕΝΟΣ (ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ)

Θεωρία της στοχοθέτησης (Locke, Shaw, Saari, & Latham) Διαθέσιμα μέσα υποκίνησης Περιφ. Διευθυντής Σύμβουλος 4 Διευθυντές Σχολείου 2 Πρεσβευτές eTwinning Θεωρία της στοχοθέτησης (Locke, Shaw, Saari, & Latham) ΘΕΣΗ ΣΤΟΧΩΝ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟΛΑΒΕΣ Θεωρία της Iσότητας (Adams) ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΩΝ/ ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΩΝ

Στην περίπτωση που εξετάζουμε είναι κατανοητό ότι η αλλαγή στην εκπαίδευση μέσω ενσωμάτωσης των Τ.Π.Ε. γίνεται αντιληπτή από τα στελέχη κυρίως ως απάντηση στην κοινωνική απαίτηση για εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης. Παράλληλα είναι λίγες οι αναφορές που φανερώνουν αναστοχασμό των σύγχρονων παιδαγωγικών θεωριών σύμφωνα με τις οποίες τα υπερμέσα υλοποιούν τις προδιαγραφές για τη μάθηση. Δεν ηχεί ισχυρό το αίτημα για ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. ούτε υιοθετούνται συνολικά από τα στελέχη μέθοδοι αξιοποίησης της παρεχόμενης τεχνολογίας και οικονομικής στήριξης, όπως συμβαίνει σε άλλους οργανισμούς όπου τα αποτελέσματα είναι πιο απτά και άμεσα μετρήσιμα από ό,τι της εκπαίδευσης. Στη σχολική πραγματικότητα, οι Τ.Π.Ε. φαίνονται από μόνες τους μια αλλαγή και εισάγονται ως μια πρώτου βαθμού αλλαγή, κατά τον Cuban (1988). Μια αλλαγή χωρίς σημαντικές ή ουσιώδεις τομές, χωρίς δηλαδή να μετασχηματίζει - αναδιαρθρώνει τον παλιό τρόπο λειτουργίας του σχολείου.

Λαμβάνεται υπόψη ότι όλα τα μέλη του δείγματος αισθάνονται πως έχουν μικρό βαθμό ελευθερίας ώστε να δράσουν ως επιστήμονες και όχι ως εκτελεστές αποφάσεων άλλων Διαμορφώνεται έτσι ένας παράγοντας ιδιαίτερα ανασταλτικός για την υλοποίηση αλλαγών, καθώς σε οργανισμούς όπως είναι τα εκπαιδευτήρια, που το προσωπικό της πρώτης γραμμής είναι επιστήμονες, η ελευθερία αποτελεί μια από τις βασικότερες κινητήριες δυνάμεις. Παράγοντες που λειτουργούν παρωθητικά είναι ο προαιρετικός χαρακτήρας της διδακτικής αξιοποίησης των Τ.Π.Ε., τα χαμηλά στην ιεραρχία στελέχη, η δυνατότητα υιοθέτησης στοιχείων Ηγεσίας της Αλλαγής από τους διευθυντές σχολείων. Ένα σημαντικό εμπόδιο είναι η έλλειψη συστημικής θεώρησης του θέματος.

Σας ευχαριστώ