Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ευρωπαϊκή Εταιρεία για τη Γλωσσική Δοκιμασιολογία και την Αξιολόγηση της Γλωσσικής Επίδοσης
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014)
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
PISA 2015 Αποδεσμευμένο Εξεταστικό Υλικό (Released Material)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Συνάντηση Εκπαιδευτών Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής Άνοιξη 2008 Ομάδα Επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
07/09/20141 Σεμινάρια Πληροφορικής Σεπτέμβριος 2012 Μάριος Μιλτιάδου.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Συνάντηση με γονείς Τετάρτη
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης Εκπαιδευτική Ημερίδα Σχολικών Συντονιστών TALIS Ιανουαρίου 2013.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Πρόγραμμα PISA Κύρια Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2015)
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Σεμινάρια Πληροφορικής Φεβρουάριος 2009 Μ. Μιλτιάδου.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Πρόγραμμα PISA Κύρια Έρευνα PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2015)
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
PISA P rogramme for I nternational S tudent A ssessment Ενημέρωση Εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας PISA Programme for International Student Assessment Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Διδακτική Πληροφορικής
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
Βιολογία Γυμνασίου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ 05/09/2017 Διαχείριση Σχεδίου.
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
PISA 2018: Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014) Ενημέρωση Διευθυντών Σχολείων 22 Νοεμβρίου 2013 Δρ Πέτρος Γεωργιάδης Δρ Μοδεστίνα Μοδέστου Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης

Σκοπός της συνάντησης Γενική ενημέρωση για το Πρόγραμμα PISA Υποχρεώσεις σχολείων Προώθηση της Έρευνας στα σχολεία. Ενημερωτικό υλικό Αποδεσμευμένο εξεταστικό υλικό (ασκήσεις εξοικείωσης) Πρακτικά ζητήματα και ανάγκες που προκύπτουν για τη διεξαγωγή της έρευνας (εμπειρία PISA 2012) Τρόποι στήριξης της προσπάθειας από τις Διευθύνσεις των Σχολείων Συζήτηση - Διευκρινίσεις - Επίλυση αποριών Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA Τι είναι; Διεθνής Έρευνα που ξεκίνησε το 2000 Στην έρευνα PISA 2015 συμμετέχουν περισσότερες από 70 χώρες – 2η συμμετοχή της Κύπρου Το Πρόγραμμα αναπτύσσεται σε 3ετείς κύκλους (PISA 2015: 6ος κύκλος) Από ποιον διοργανώνεται; ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) Την ευθύνη για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της έρευνας έχει Διεθνής Κοινοπραξία οργανισμών Σε κάθε χώρα υπάρχει το Εθνικό Κέντρο PISA Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης (ΚΕΕΑ) Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA Τι αξιολογεί; Αξιολογεί την επίδοση στις φυσικές επιστήμες στα μαθηματικά στην κατανόηση κειμένου στη συνεργατική επίλυση προβλήματος (2015) Σε ποιους απευθύνεται; 15χρονους μαθητές (τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης) Το κριτήριο επιλογής των μαθητών αφορά αυστηρά στην ηλικία των παιδιών άσχετα με την τάξη στην οποία φοιτούν. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA Ποιες πληροφορίες προκύπτουν; ποιότητα εκπαιδευτικού συστήματος – σύγκριση με άλλα τάσεις ανάπτυξης στα διάφορα γνωστικά πεδία βάσει διαχρονικών δεδομένων διαφορές στην επίδοση σε σχέση με το φύλο παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης – θέματα εκπαίδευσης των μειονοτήτων εκπαιδευτικά αποτελέσματα σε σχέση με τις δαπάνες για την εκπαίδευση προφίλ των μαθητών που επιτυγχάνουν/ αποτυγχάνουν Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA Ποια τα κίνητρα των μαθητών; ΔΕΝ συνδέεται με καμία μορφή βαθμολόγησης του σχολείου ΔΕΝ ανακοινώνονται τα αποτελέσματα στους μαθητές Παράγοντες που ερμηνεύουν τη διαφοροποίηση των αποτελεσμάτων: η ερευνητική κουλτούρα της χώρας η καλλιέργεια από το σχολείο και την οικογένεια θετικών στάσεων απέναντι στην προσήλωση των μαθητών στους εκπαιδευτικούς τους στόχους η εσωτερική παρώθηση για επιτυχία Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πιλοτική Φάση PISA 2015 Ενέργειες που έχουν προηγηθεί Υποβολή δημογραφικών στοιχείων προς τους διοργανωτές Συμφωνία του πλαισίου δειγματοληψίας Μεταφράσεις και έλεγχος εξεταστικού υλικού, σε συνεργασία με ομάδες ακαδημαϊκών / ΕΜΕ/ καθηγητών ειδικοτήτων Μεταφράσεις ερωτηματολογίων (μαθητή/σχολείου) και μορφοποίησή τους για χορήγηση σε ηλεκτρονικό περιβάλλον Διαπραγμάτευση με τους διοργανωτές προσαρμογών, ενστάσεων και διαφωνιών, σε σχέση με το υλικό της εξέτασης Δειγματοληψία σχολείων Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πιλοτική Φάση PISA 2015 Επόμενα βήματα/υποχρεώσεις Τελικός έλεγχος του υλικού σε ηλεκτρονική μορφή Ετοιμασία βιβλιαρίων (έντυπη μορφή αξιολόγησης) και εκτυπώσεις Μετάφραση Οδηγών: α) Σχολικού Συντονιστή, β) Υπεύθυνου Χορήγησης Δοκιμίου, γ) Κωδικοποίησης Ασκήσεων Ετοιμασία εντύπων Δειγματοληψία μαθητών (Φεβρουάριος 2014) Ενημερωτικές συναντήσεις (Διευθυντών, Σχολικών Συντονιστών, Υπεύθυνων Χορήγησης Δοκιμίου) Τεχνικός έλεγχος καταλληλότητας Η/Υ Καταρτισμός προγράμματος εξεταστικής περιόδου Διαχείριση αποστολής/επιστροφής εξεταστικού υλικού Εκπαίδευση Υπεύθυνων Χορήγησης Δοκιμίου και Υπεύθυνων Κωδικοποίησης

Πιλοτική Φάση PISA 2015 Δράσεις ενημέρωσης Ενημερωτικές συναντήσεις Νοέμβριος 2013 – ενημέρωση Διευθυντών Ιανουάριος 2014 – ενημέρωση Συντονιστών Σχολείων Φεβρουάριος 2014 – ενημέρωση καθηγητών Πληροφορικής Υλικό προώθησης της έρευνας PISA 2015 Αφίσες, τρίπτυχα, ιστοσελίδα, επιστολή προς τους γονείς Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πιλοτική Φάση PISA 2015 Εξεταστική Περίοδος 3 Μαρτίου – 11 Απριλίου 2014 Το πρόγραμμα της εξεταστικής περιόδου θα ετοιμαστεί από το Εθνικό Κέντρο PISA. ΜΟΝΟ σε εξαιρετικές περιπτώσεις τεκμηριωμένου κωλύματος θα εξετάζεται η δυνατότητα αλλαγής ημερομηνίας. Σημ. 1. Λαμβάνονται υπόψη οι αργίες και οι εορτασμοί για τις εθνικές επετείους. 2. Κατά κανόνα, οι τελευταίες μέρες της εξεταστικής περιόδου αφήνονται σκόπιμα κενές. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πιλοτική Φάση PISA 2015 Ποια σχολεία συμμετέχουν; Κριτήρια επιλογής σχολείων: 25 Δημόσια - ΕΛΛΗΝΙΚΑ > 90 επιλέξιμους μαθητές (Λύκεια, Εξατάξια Γυμνάσια και Τεχνικές Σχολές) 13+ Ιδιωτικά - ΑΓΓΛΙΚΑ > 60 επιλέξιμους μαθητές Τα Γυμνάσια (Α΄- Γ΄) και τα Ελληνόφωνα Ιδιωτικά, δεν συμμετέχουν στην Πιλοτική Φάση (2014). Θα κληθούν, ωστόσο, να συμμετάσχουν στην Κύρια Έρευνα το 2015. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Εργαλεία συλλογής δεδομένων δοκίμιο αξιολόγησης* - φυσικές επιστήμες - μαθηματικά - κατανόηση κειμένου - συνεργατική επίλυση προβλήματος *42 διαφορετικοί «τύποι δοκιμίου»/συνδυασμοί ασκήσεων 2 ώρες ερωτηματολόγιο μαθητή σχολείου 30 λεπτά 60 λεπτά Η έρευνα PISA 2015 σηματοδοτεί την πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρονική χορήγηση της εξέτασης στον Η/Υ Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ειδικά για την Πιλοτική Φάση (Μαρ-Απρ 14) για τα σχολεία που εξετάζονται στα Ελληνικά: Ένα μέρος του δείγματος των μαθητών (23%), σε κάθε σχολείο, θα παρακαθίσει στην εξέταση ΓΡΑΠΤΩΣ αντί στον Η/Υ. Οι μαθητές αυτοί θα επιλεγούν τυχαία με τη χρήση ειδικού λογισμικού. Κατά συνέπεια, θα πρέπει: α) να προετοιμαστούν κατάλληλα οι μαθητές ώστε να περιοριστούν οι ενδεχόμενες αντιδράσεις όσων επιλεγούν για τη γραπτή εξέταση. β) να γίνουν οι απαραίτητες διευθετήσεις για τους χώρους διεξαγωγής της εξέτασης (δηλ. εργαστήρια Η/Υ και αίθουσα διδασκαλίας) Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Δείγμα μαθητών & Ανάγκες σε Αίθουσες / Εργαστήρια Η/Υ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - Ελληνικά Δείγμα: 90 μαθητές 21 μαθ: Γραπτή αξιολόγηση μία αίθουσα δ/λίας 69 μαθ: Αξιολόγηση στους Η/Υ δύο/τρία εργαστήρια Η/Υ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ - Αγγλικά Δείγμα: 60 μαθητές 60 μαθ: Αξιολόγηση στους Η/Υ δύο εργαστήρια Η/Υ Οι αίθουσες και τα εργαστήρια Η/Υ θα πρέπει να είναι διαθέσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας της εξέτασης. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πρόγραμμα Ημέρας Διεξαγωγής της Εξέτασης Αξιολόγηση στους Η/Υ Πρόγραμμα Ημέρας Διεξαγωγής της Εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πρόγραμμα Ημέρας Διεξαγωγής της Εξέτασης Γραπτή Αξιολόγηση Πρόγραμμα Ημέρας Διεξαγωγής της Εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Διευκρίνιση Η χορήγηση των δοκιμίων θα γίνει από προσωπικό που θα ορίσει και θα εκπαιδεύσει το Εθνικό Κέντρο PISA – όχι από καθηγητές. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Εξοπλισμός – Η/Υ Η πετυχημένη διεξαγωγή της έρευνας στηρίζεται σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό στους Η/Υ που θα χρησιμοποιηθούν. Οι Η/Υ θα πρέπει να ελεγχθούν με τη χρήση ειδικού λογισμικού, για να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους. Αν υπολείπεται μικρός αριθμός Η/Υ: χρήση φορητών υπολογιστών Αν υπολείπεται μεγάλος αριθμός Η/Υ: χορήγηση της εξέτασης σε δύο μέρες, αντί μίας Ιδιαίτερα σημαντική η συνεργασία των Καθηγητών Πληροφορικής: α) για την έγκαιρη διενέργεια ελέγχων στους Η/Υ και για την υποβολή αξιόπιστων στοιχείων β) για την ομαλή χορήγηση την ημέρα της εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος & υποχρεώσεις σχολείων Μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 2013 θα πρέπει να οριστούν: α) Συντονιστής Σχολείου β) Υπεύθυνος Καθηγητής Πληροφορικής Θα ακολουθήσει εγκύκλιος των ΔΜΕ/ΔΜΤΕΕ με την οποία θα δίνονται λεπτομέρειες για τον τρόπο υποβολής των στοιχείων του Συντονιστή Σχολείου και του Καθηγητή Πληροφορικής, καθώς και οδηγίες για τα επόμενα βήματα. Γνώσεις Η/Υ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Εμπλεκόμενη ειδικότητα Ενδιαφέρον, Οργανωτικές Ικανότητες Καλές διαπροσωπικές σχέσεις Όχι κατ’ ανάγκη Β.Δ. Κριτήρια Επιλογής Συντονιστή Σχολείου: Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Συντονιστής Σχολείου Ο Συντονιστής Σχολείου θα είναι υπεύθυνος, ανάμεσα σε άλλα, για: την τακτική επικοινωνία με το Εθνικό Κέντρο PISA (ΚΕΕΑ) την έγκαιρη υποβολή του ονομαστικού καταλόγου με τους επιλέξιμους μαθητές (ΟΛΟΙ όσοι γεννήθηκαν το 1998) την ορθή εφαρμογή της διαδικασίας εξαίρεσης μαθητών που ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, στη βάση κριτηρίων τη συνεργασία με τους καθηγητές Πληροφορικής για τους τεχνικούς ελέγχους των Η/Υ - Έγκαιρη υποβολή αξιόπιστων στοιχείων την προώθηση/στήριξη της έρευνας στο σχολείο (προς καθηγητές και μαθητές) τη συνεργασία και το συντονισμό με τους Υπεύθυνους Χορήγησης Δοκιμίου, την ημέρα της εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ενημερωτική Συνάντηση Συντονιστών Σχολείων: Συντονιστής Σχολείου Ενημερωτική Συνάντηση Συντονιστών Σχολείων: την πρώτη εβδομάδα μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων. (8 Ιανουαρίου 2014) Στη συνάντηση θα τους δοθούν: Αναλυτικός Οδηγός Συντονιστή Σχολείου, στον οποίο θα περιγράφονται όλες οι διαδικασίες της έρευνας. Ενημερωτικό Υλικό για τους μαθητές/γονείς Διάφορα Έντυπα Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Προπαρασκευαστικές Ενέργειες Καλλιέργεια θετικού κλίματος ανάμεσα σε καθηγητές και μαθητές – Συμβολή Υπευθύνου Τμήματος Αξιοποίηση ενημερωτικού υλικού (τρίπτυχα, αφίσες, ιστοσελίδα) Ενίσχυση της σοβαρής αντιμετώπισης της εξέτασης – περιορισμός φαινομένου αναπάντητων ερωτημάτων Ενημέρωση, ενθάρρυνση (και έλεγχος…) της αξιοποίησης του αποδεσμευμένου εξεταστικού υλικού από τους καθηγητές των εμπλεκόμενων ειδικοτήτων. Στήριξη Συντονιστή Σχολείου Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ενημέρωση Γονέων Θα ετοιμαστεί επιστολή προς τους γονείς, η οποία θα αποσταλεί λίγες μέρες πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου Συναίνεση γονέων Δικαίωμα άρνησης συμμετοχής Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ημέρα διεξαγωγής της εξέτασης Σαφείς (…εώς αυστηρές) οδηγίες για τήρηση των διαδικασιών και των χρονοδιαγραμμάτων την ημέρα της εξέτασης Εξασφάλιση επιτήρησης από καθηγητές του σχολείου κατά τη διεξαγωγή της εξέτασης (πρόγραμμα/σε όλες τις αίθουσες) Ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα του διαλείμματος και της πρόωρης αποχώρησης μαθητών – Κοινή πολιτική από όλους Εξασφάλιση του απαραίτητου υποστηρικτικού υλικού για την ημέρα της εξέτασης (π.χ. γραφική ύλη, υπολογιστικές μηχανές, λογοτεχνικά βιβλία/περιοδικά) Κινητά τηλέφωνα – Ότι ισχύει στις Παγκύπριες Εξετάσεις Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ημέρα διεξαγωγής της εξέτασης Είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξασφαλιστεί ψηλό ποσοστό συμμετοχής την ημέρα της εξέτασης Ενδεχόμενος μεγάλος αριθμός απουσιών θα έχει ως αποτέλεσμα: α) την ανάγκη διοργάνωσης συμπληρωματικής εξέτασης στο σχολείο, β) τη μη συμπερίληψη των αποτελεσμάτων του συγκεκριμένου σχολείου στα δεδομένα της χώρας Χαμηλά ποσοστά συμμετοχής δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στις αναλύσεις των δεδομένων της χώρας. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Αποδεσμευμένο Εξεταστικό Υλικό - Released Material Δείγματα ασκήσεων από δοκίμια προηγούμενων ερευνών που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα

Αποδεσμευμένο Εξεταστικό Υλικό - Released Material Δείγματα ασκήσεων από δοκίμια προηγούμενων ερευνών που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα http://www.pisa.oecd.org ‘What PISA produces?’

Αξιοποίηση αποδεσμευμένου εξεταστικού υλικού Προβλήματα: α) απουσία αποδεσμευμένου υλικού στη νέα ηλεκτρονική μορφή του PISA 2015, στα ελληνικά β) απουσία δειγμάτων ασκήσεων Συνεργατικής Επίλυσης Προβλήματος Ωστόσο, το αποδεσμευμένο εξεταστικό υλικό είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χρήσιμο για σκοπούς εξοικείωσης των μαθητών με το περιεχόμενο και τη φύση των ασκήσεων της αξιολόγησης PISA. α) Οι καθηγητές να αξιοποιήσουν στα μαθήματά τους τουλάχιστον μία άσκηση τον μήνα, ανά ειδικότητα. β) Να ενθαρρυνθούν οι μαθητές να εξασκηθούν με το υλικό, στον ελεύθερό τους χρόνο. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

(θέματα ασκήσεων που έχουν δημοσιοποιηθεί) http://www.pisa.oecd.org Ενημέρωση για το Πρόγραμμα PISA: http://www.pi.ac.cy/keea/pisa2015/ http://www.moec.gov.cy/dme/pisa.html (θέματα ασκήσεων που έχουν δημοσιοποιηθεί) http://www.pisa.oecd.org Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Επικοινωνία με Εθνικό Κέντρο PISA 2015: email: pisa_cyschools@cyearn.pi.ac.cy Εθνικός Διαχειριστής: Γιασεμίνα Καραγιώργη (22 402317) Συντονιστική Ομάδα: Πέτρος Γεωργιάδης (22 402458) Μοδεστίνα Μοδέστου (22 402456) Θέκλα Λαμπριανού-Αφαντίτη (22 402457) Άντρος Πολυδώρου (Θέματα Η/Υ) (22 402455) Φαξ: 22 560118 Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ερωτήσεις - Προβληματισμοί - Εισηγήσεις Συζήτηση Ερωτήσεις - Προβληματισμοί - Εισηγήσεις Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης