ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Advertisements

Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Βοηθώντας τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Το βιβλίο που διάβασα 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015 Κατερίνα Γαλλιού Ε2.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ 12/Θ
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΔΑΣΚΑΛΑ: Μάρθα Σωτηριάδου. Τέσσερις μαθητές/τριες γίνονται αφηγητές, παρουσιαστές της θεατρικής παράστασης. ΤΑΞΗ:Ε1 ΤΑΞΗ:Ε’1 Αποφασίσαμε να.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
4 Μαίου 2012 Ομάδα 7 Βολιανίτη Γεωργία-Βαλεντίνα Καμπόλη Μαρίνα Κοντογιώργη Ιωάννα Τρίκολα Μαρίνα.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΟΜΑΔΑ: Περιπέτειες στο βιβλιονήσι
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ σχολική χρονιά
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΔΙΑ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
3ο Δημοτικό Σχολείο Αρτέμιδας Νταριάνα Ζαβούνη Ε’1
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Φαρρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ Διδασκαλία της λογοτεχνίας με τη μέθοδο project ή Διδακτική Ενότητα ΤΜΗΜΑ Β2, Δ.Σ. ΓΑΛΑΤΙΣΤΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠ/ΚΟΣ: ΔΑΥΙΔ ΑΛΕΞΙΑ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ: Απελευθέρωση του μαθητή –αναγνώστη από το άγχος του νοήματος Τα νοήματα στη Λογοτεχνία δεν είναι σίγουρα αντικειμενικά, αλλά δεν είναι ούτε και υποκειμενικά Εξάγονται βάση των ερμηνευτικών κοινοτήτων

Η Διδακτική Ενότητα είναι μια ολοκληρωμένη μαθησιακή και αναγνωστική διαδικασία η οποία βασίζεται σε μια αρχική σύλληψη (στην περίπτωση αυτή ένα λογοτεχνικό είδος, το παραμύθι), έχει ξεκάθαρους στόχους, πραγματώνεται με ένα σύνολο βιβλίων και συγκεκριμένη μέθοδο.

Μέρη της διδακτικής ενότητας Εισαγωγή. Επιλέχθηκε το παραμύθι ως θέμα αυτής της διδακτικής ενότητας, γιατί είναι οικείο και ευχάριστο ανάγνωσμα για τους μικρούς μαθητές. Έτσι μπορεί να τους βοηθήσει στην οικοδόμηση μιας στενής προσωπικής σχέσης με το βιβλίο.

Στοχοθεσία. να γνωρίσουν και να εξοικειωθούν με το σύγχρονο παραμύθι. να αποκτήσουν τα παιδιά ερμηνευτικές δεξιότητες. να καλλιεργήσουν κριτική σκέψη. να μάθουν να διακρίνουν τα πραγματικά από τα φανταστικά γεγονότα. Να κατανοήσουν τη συλλειτουργία γραφής και εικόνας.

Δεξιότητες: Αναγνώριση του σκοπού του κειμένου (ερμηνευτικές δεξιότητες) Εντοπισμός των ηρώων και των φανταστικών στοιχείων και διάκρισή τους από τα πραγματικά Επιτονισμένη ανάγνωση παραμυθιών Αναπαράσταση-Δραματοποίηση παραμυθιών Ενθάρρυνση της καλλιτεχνικής έκφρασης Ανίχνευση των στερεότυπων που προσπαθούν να ανατρέψουν τα σύγχρονα παραμύθια

στον κατάλληλο αναγνώστη την κατάλληλη στιγμή Περιεχόμενο. Προτάθηκαν πολλά, ολόκληρα κείμενα (βιβλία) στα παιδιά με βασικό αξίωμα για μια επιτυχημένη Ανάγνωση: το κατάλληλο βιβλίο στον κατάλληλο αναγνώστη την κατάλληλη στιγμή

Μέθοδος. Υιοθετήθηκε η μέθοδος project (σχέδιο εργασίας και η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Η τάξη δουλεύει ομαδοσυνεργατικά χωρισμένη σε τρεις ομάδες των έξι παιδιών. Η επεξεργασία και η παρουσίαση των βιβλίων έγινε ομαδικά με ποικίλες δραστηριότητες και αναπτύχθηκε σε τρεις φάσεις.

Α΄ φάση – Πριν την ανάγνωση Δημιουργήσαμε σε βάθος χρόνου θετικό κλίμα για την ανάγνωση μέσα από αναγνώσεις παραμυθιών που συνοδεύονταν από κινητικές, εικαστικές, δραματικές και γλωσσικές δραστηριότητες σε επίπεδο τάξης με εμψυχωτή το δάσκαλο. Οι μαθητές έφεραν στην τάξη το αγαπημένο παραμύθι που διάβασαν, το παρουσίασαν στους συμμάθητές τους όπως μπορούσαν. Αντάλλαξαν τα βιβλία τους, τα ξεφύλλισαν και η τάξη μας έγινε «βιβλιοθήκη».

Β΄ φάση – Παρουσίαση βιβλίων Επιλογή των βιβλίων Προτάθηκαν στα παιδιά εννιά (9) βιβλία για να διαλέξει ένα κάθε ομάδα, τα εξής: Η Οδοντογλυφίδα που έγινε Ογδοντογλυφίδα, Σοφία Μαντουβάλου, Πατάκης Ένα αστέρι πέφτει στη γη, Ευδοκία Σκορδαλά-Κακατσάκη, άγκυρα Τα τρία μικρά λυκάκια, Ευγένιος Τριβιζάς, Μίνωας Ο πόλεμος των Ούφρων και των Τζούφρων, Ευγένιος Τριβιζάς, Μίνωας Η σταγόνα της αγάπης, Σοφία Παράσχου,Ελληνικά Γράμματα

Το κουβαράκι που ήθελε ν’ αγαπάει, Βάνα Μυρωνάκη, άγκυρα Η νύχτα των πυγολαμπίδων, Αλεξάνδρα Μητσιάλη, Πατάκης Ο κύριος «Αύριο-βράδυ», Χρήστος Μπουλώτης,Ελληνικά Γράμματα Ένας Καλλιεργημένος Λύκος, Μπέκη Μπλουμ & Πασκάλ Μπιε, Ζεβρόδειλος Οι ομάδες ξεφύλλισαν τα βιβλία, το εξώφυλλο, το οπισθόφυλλο και επέλεξαν τα: 1η Η Οδοντογλυφίδα που έγινε Ογδοντογλυφίδα 2η Ένας Καλλιεργημένος Λύκος 3η Η σταγόνα της αγάπης

Η οργάνωση της παρουσίασης Η ανάγνωση των βιβλίων έγινε στο σχολείο σε ώρες φιλαναγνωσίας και Ευέλικτης Ζώνης, κατά ομάδες. Κάθε ομάδα όρισε έναν ή δύο αναγνώστες, ανάλογα με το μέγεθος του βιβλίου. Το διάβασμα διήρκησε δύο διδακτικές ώρες. Η οργάνωση της παρουσίασης Οι ομάδες δούλεψαν στην τάξη για να στήσουν την παρουσίαση των βιβλίων τους με την καθοδήγηση και τη βοήθεια της εκπαιδευτικού. Κάθε βιβλίο ανάλογα με τον προβληματισμό του και τις απαιτήσεις του οδήγησε την κάθε ομάδα στην οργάνωση δραστηριοτήτων που να το αποδίδουν χωρίς να το αποκαλύπτουν.

Η παρουσίαση αποτελείται από δύο μέρη: Αντικειμενικό μέρος: Είναι κοινό για κάθε βιβλίο και αναφέρεται στο: πού (τόπος) πότε (χρόνος) ποιοι (ήρωες) Τι συμβαίνει (σπουδαία γεγονότα) Ποιος μιλάει (αφηγητής) Για να βοηθηθούν τα παιδιά, τους δόθηκε να συμπληρώσουν ένα δομημένο έντυπο Βιβλιοπαρουσίασης, το εξής:

Η ταυτότητα του βιβλίου ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΣΑ Η ταυτότητα του βιβλίου Τίτλος: Συγγραφέας: Εικονογράφος: Μεταφραστής: Εκδότης: Είδος βιβλίου: Το βιβλίο που διάβασα Τόπος: Χρόνος: Ήρωες: Αφηγητής: Σπουδαία γεγονότα: ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Το ΒΙΒΛΙΟ που θα σας παρουσιάσω είναι το: ___________________________________________ (ΤΙΤΛΟΣ) Γράφτηκε από τ_________________________ (ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ) ______________________________________ (ΕΚΔΟΣΕΙΣ) και είναι: ________________________________________ (περιπέτεια, βιογραφία, επιστημονική φαντασία, μυστηρίου, πληροφοριακό ή κάτι άλλο) ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ Πότε διαδραματίζεται; Πού; Ποιοι είναι οι ήρωες; Ποιες καταστάσεις αντιμετωπίζουν; Γράφω δυο λόγια αλλά δεν αποκαλύπτω το τέλος. _______________________________________________ Μου άρεσε/ Δε μου άρεσε, επειδή: ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 0-5 (άσ’ το καλύτερα) 6-7 (καλούτσικο) 8-9 (πολύ καλό) 10 (να το διαβάσεις οπωσδήποτε)

Το πρώτο μέρος της παρουσίασης επίσης περιελάμβανε την ανάγνωση χαρακτηριστικών αποσπασμάτων (δύο-τρία) από κάθε βιβλίο, ώστε να αναδειχθεί το ύφος του συγγραφέα και προκληθεί προβληματισμός σχετικά με το θέμα του βιβλίου και το τέλος της ιστορίας. Η προετοιμασία του πρώτου μέρους της παρουσίασης χρειάστηκε περίπου μία διδακτική ώρα. (Σε ένα παράρτημα – αρχείο Word- υπάρχουν μερικές από τις εργασίες των παιδιών για όποιον ενδιαφέρεται)

Ερμηνευτικό μέρος Η εκπαιδευτικός πρότεινε διάφορες δραστηριότητες που ανταποκρίνονται στο βιβλίο και τα παιδιά επέλεξαν ελεύθερα αυτές που τους εξέφραζαν. Όπως: κειμενικές εικαστικές μουσικές ερευνητικές δραματικές γραπτές εργασίες

1η ομάδα: Η Οδοντογλυφίδα που έγινε Ογδοντογλυφίδα. Δραματική δραστηριότητα: Τα παιδιά δραματοποίησαν το διάλογο της Ογδοντογλυφίδας με τα χέλια ως το σημείο που αυτά αναρωτιούνται τι θα απογίνει το χ τους. Κειμενική δραστηριότητα: Φυσική συνέχεια της προηγούμενης ήταν ένα ιδιότυπο «παιχνίδι κολοκυθιάς», π.χ. «το χ να πάει στον άντρα και να γίνει χάντρα», «και γιατί να πάει στον άντρα», «μα πού να πάει;», «να πάει στην ώρα και να γίνει χώρα» κτλ. Το παιχνίδι παίχτηκε από όλους τους μαθητές της τάξης.

Κειμενική δραστηριότητα: Επειδή το τέλος του βιβλίου δεν αποκαλύφθηκε, όλοι οι μαθητές προσπάθησαν να βοηθήσουν την Ογδοντογλυφίδα να λύσει το πρόβλημά της, βρίσκοντας λέξεις που θα μπορούσαν να δεχτούν το περίσσιο γ, όπως αλατιέρα-γαλατιέρα, ράμμα-γράμμα κ.α. Εικαστική δραστηριότητα: Τα παιδιά της πρώτης ομάδας ζωγράφισαν σημεία του Παραμυθιού ατομικά και συνεργατικά. (βλ. παράρημα)

2η ομάδα: Ένας καλλιεργημένος λύκος 2η ομάδα: Ένας καλλιεργημένος λύκος Εικαστική δραστηριότητα: Τα παιδιά της ομάδας οπτικοποίησαν σκηνές του βιβλίου με ζωγραφιές ατομικά και συνεργατικά (βλ. παράρτημα) Τα παιδιά της ομάδας κατασκεύασαν με χαρτόνι κάποια χαρακτηριστικά αντικείμενα των ηρώων (π.χ. γυαλιά) και προσάρμοσαν τα χρώματα των ρούχων τους σε αυτά των ηρώων. Έφτιαξαν δηλαδή τα κοστούμια για την επόμενη Δραστηριότητα.

Δραματική δραστηριότητα: Τα παιδιά της ομάδας παρουσίασαν σκηνές του βιβλίου με την τεχνική της «παγωμένης εικόνας». Οι υπόλοιποι μαθητές προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιος υποδύεται κάθε ήρωα και από ποιο σημείο είναι βγαλμένες. Για να βοηθηθούν ένα μέλος της ομάδας έδινε το λόγο στα παιδιά που συμμετείχαν στην εικόνα για μια μόνο φράση με το πάτημα του κεφαλιού.

3η ομάδα: Η σταγόνα της αγάπης Εικαστική δραστηριότητα: Τα παιδιά της ομάδας απέδωσαν το βιβλίο με ατομικές ζωγραφιές. Ομαδικά ζωγράφισαν την πιο συγκλονιστική σκηνή. (βλ. παράρτημα) Κειμενική δραστηριότητα: Τα παιδιά της ομάδας ασκήθηκαν στην επιτονισμένη ανάγνωση των παραμυθιών και διάβασαν τα αποσπάσματα του βιβλίου σαν πραγματικοί παραμυθάδες. Γι’ αυτό ακούστηκαν τέσσερα αποσπάσματα από αυτό το βιβλίο.

Μουσικοχορευτική δραστηριότητα: Τα παιδιά της ομάδας με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού επέλεξαν κλασικές μουσικές για να χορέψουν με όλους τους συμμαθητές τους: το χορό των ηλιαχτίδων  ιταλική Ταραντέλα το χορό των χιονονιφάδων  Ο γαλάζιος Δούναβης Γιόχαν Στράους το χορό των χαλαζόπαιδων  Can Can Music Offenbach Η μουσική μέσα από το ρυθμό και την ένταση υπέβαλε τα παιδιά να χορέψουν ανάλογα κάθε φορά και ταιριαστά με τους ήρωες. Η χαρά τους ήταν απερίγραπτη.

Η προετοιμασία των ομάδων για το ερμηνευτικό μέρος έγινε στο σχολείο και διήρκησε δύο διδακτικές ώρες. Η παρουσίαση των βιβλίων ενέπλεξε όλους τους μαθητές της τάξης στον προβληματισμό κάθε βιβλίου, ώστε ωφελήθηκαν τελικά και από τα τρία βιβλία. Στην παρουσίαση των βιβλίων αφιερώθηκαν δύο

Γ΄ φάση – Μετά την ανάγνωση Οι μαθητές εκφράστηκαν, παρουσίασαν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους και απέδειξαν ότι επηρεάστηκαν από αυτό το αναγνωστικό πρόγραμμα μέσα από τις παρακάτω δράσεις: Διοργάνωσαν έκθεση ζωγραφικής με τα έργα τους στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης. Οργάνωσαν επίσκεψη και ξενάγηση στη σχολική βιβλιοθήκη. Ασχολήθηκαν με τα βιβλία και δανείστηκαν αυτά που επέλεξαν.

Αξιολόγηση Τέθηκαν σαφή κριτήρια αξιολόγησης, γνωστά στα παιδιά Δεν αξιολογήθηκε η ορθότητα της ερμηνείας Αξιολογήθηκε η συμμετοχή, η ανάληψη πρωτοβουλιών, η στρατηγική τους, οι πρωτότυπες δραστηριότητες Αξιολογήθηκε η πρόοδος σε σχέση με την Ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων