ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Έτσι ονομάστηκε ο πολιτισμός που άνθισε στην Κρήτη από τα τέλη της Νεολιθικής μέχρι τις αρχές της Εποχής του Σιδήρου ( π.Χ.)
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
Μινωικός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
Έτσι το εικονιστικό ιερογλυφικό σύστημα έγινε γραμμικό ιερογλυφικό.
Μυκηναϊκός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Μινωικός πολιτισμός.
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Μινωικός πολιτισμός.
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Α Ρ Χ Α Ι Α Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α μ ι ν ω ι κ η κ ρ η τ η γ ρ α μ μ ι κ η α
ΚΡΗΤΗ ΟΝΟΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ Μαρία Κρόκου Σοφία Κότσαρη Δήμητρα Γιαγκίνη.
Η θρησκεία των Μινωϊτών
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Ο ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
Κυκλαδικος,Μινωικος και Μυκηναϊκός πολιτισμός
Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΜΙΝΩΪΚΗ ΚΡΗΤΗ
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Γιάννης Βαρής Ε2’ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ.
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
Ο ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
 Ο έφηβος των Αντικυθήρων είναι ένα χάλκινο άγαλμαχάλκινοάγαλμα της ελληνιστικής περιόδου, το οποίο ανελκύθηκε από ένα ναυάγιο του 1ου αιώνα π.Χ., το.
Χρονολόγιο εμφάνισης της ελληνικής γραφής
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Πολιτισμός της Κρήτης 3η & 2η χιλιετία π.χ.
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Τάξη Ε2.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΝΙΚΟΛ ΦΡΑΚΟΥΛΙ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός πΧ
Mινωϊκός πολιτισμός.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : ΒΑΣΑΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Αρχαϊκή Τέχνη.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
Έτσι ονομάστηκε ο πολιτισμός που άνθισε στην Κρήτη από τα τέλη της Νεολιθικής Εποχής μέχρι τις αρχές της Εποχής του Σιδήρου ( π.Χ.)
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 2 ο (Μέση και Ύστερη Εποχή του.
ΦΕΡΟΝΙΚΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΞΙΑ ΑΒΡΑΑΜ ΖΩΗ ΚΑΝΤΖΗ.
ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΚΛΕΡΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ.
Άγαλμα Δία - Ποσειδώνα Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ ΣΤ’
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
Ερέχθειον.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2. ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
1. Η Μινωική Κρήτη.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
Λατρεία των ζώων Γκάργκαλης Δημήτρης Καρανικόλας Βασίλης
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧAIΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
1. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Μινωικός πολιτισμός Η ακμή του κρητομινωικού πολιτισμού παρουσιάζεται μεταξύ του 1900 και του 1450 π. Χ.
Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 2.ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 3.ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μουσεία στην Ευρώπη. Βρίσκεται στην καρδιά της πόλης του Ηρακλείου. Κατά τη διάρκεια της ενετοκρατίας εδώ βρισκόταν η καθολική μονή του Αγίου Φραγκίσκου. Καταστράφηκε από το σεισμό του 1856 και ήταν η σπουδαιότερη και πλουσιότερη μονή στην Κρήτη, διακοσμημένη με εξαιρετικές βυζαντινές τοιχογραφίες.Η κατασκευή του μουσείου ξεκίνησε στις αρχές του 20ου αιώνα κι ολοκληρώθηκε το 1940.

Στο Μουσείο έχουν συγκεντρωθεί αρχαιολογικά ευρήματα απ' όλη την Κρήτη, καλύπτοντας την ιστορία του νησιού για περισσότερο από 5500 χρόνια. Κυρίαρχη θέση ανάμεσα σε αυτά κατέχουν οι θησαυροί του μινωικού πολιτισμού, τον οποίο εδώ μπορεί κανείς να θαυμάσει σε όλη την ιστορική του συνέχεια. Η συλλογή με τις μινωικές αρχαιότητες είναι μάλιστα η σημαντικότερη στον κόσμο και το μουσείο δίκαια θεωρείται το κατ' εξοχήν μουσείο του μινωικού πολιτισμού. Από το Νοέμβριο 2006 το Μουσείο παραμένει κλειστό στο κοινό λόγω εργασιών ανακαίνισης που εκτελούνται στο εσωτερικό του. Μια μικρή προσωρινή έκθεση με τα σημαντικότερα εκθέματα του Μουσείου μπορεί κανείς να δει στην ειδική αίθουσα που έχει διαμορφωθεί στη βορινή πλευρά του Μουσείου, επί της οδού Ι. Χατζηδάκι.

Τα σημαντικότερα εκθέματα του Μουσείου O Δίσκος της Φαιστού, πήλινος δίσκος με άγνωστη γραφή και στις 2 πλευρές του, που βρέθηκε στο Μινωικό Aνάκτορο της Φαιστού. Oι δύο όψεις φέρουν 242 χαρακτήρες (σημεία) αποτυπωμένους με σφραγίδες σε σπειροειδή διάταξη, από την περιφέρεια προς το κέντρο. Πρόκειται για ιδεογραφική γραφή, πιθανότατα συλλαβική, της οποίας το κείμενο, παρά τις πολλαπλές προσπάθειες, παραμένει άγνωστο. H χρονολόγηση του δίσκου είναι επίσης προβληματική.

Tο χρυσό δακτυλίδι του Μίνωα από τα Iσόπατα στην Κνωσό Tο χρυσό δακτυλίδι του Μίνωα από τα Iσόπατα στην Κνωσό. Το δαχτυλίδι εικονίζει γυναίκες σε εκστατικές χορευτικές στάσεις, μέσα σε λιβάδι με κρίνα. H μικρή μορφή ερμηνεύεται σαν θεότητα που κατεβαίνει από τον ουρανό, ενώ υπάρχουν επίσης σύμβολα ματιού και φιδιών. Το δαχτυλίδι αυτό θεωρείται αριστούργημα της μινωικής χρυσοχοΐας.

Tοιχογραφία με ταυροκαθάψια από το Aνάκτορο της Kνωσού

Θεές των Οφεων, ειδώλια της χθόνιας "θεάς των όφεων" από φαγεντιανή του 17ου αιώνα που προέρχονται από το Μινωικό Ανάκτορο της Κνωσού. Xαρακτηριστικά στοιχεία η κίνηση των υψωμένων και προτεταμένων χεριών πάνω στα οποία ελίσσονται τα φίδια, το στενό περικόρμιο με το πλούσιο γυμνό στήθος και η μακριά φούστα. Οι "Θεές των Οφεων" αποτελούν έξοχα δείγματα της μινωικής μικροπλαστικής, λατρευτικού χαρακτήρα.

Καμαραϊκό αγγείο, πήλινη "καρποδόχη" (φρουτιέρα) από το ανάκτρο της Φαιστού, ζωγραφισμένη με πολύχρωμα σπειροειδή μοτίβα και δαντελωτό περιχείλωμα. Το αγγείο αυτό αποτελεί θαυμάσιο δείγμα του λεγόμενου καμαραϊκού ρυθμού.

Οι περίφημες "μέλισσες" που βρέθηκαν στα Μάλια κοσμούν μια από τις προθήκες του Μουσείου. Πρόκειται για ένα θαυμάσιο κόσμημα που παριστάνει δύο μέλισσες που κουβαλούν μια σταγόνα μέλι στην κηρήθρα.

Η περίφημη τοιχογραφία «Ο Πρίγκιπας με τα Κρίνα» η οποία απεικονίζει έναν νεαρό άνδρα που φοράει στο κεφάλι του ένα στέμμα από φτερά και κρίνα.

Αγγείο σε σχήμα κεφαλής Ταύρου από το ανάκτορο της Κνωσού Αγγείο σε σχήμα κεφαλής Ταύρου από το ανάκτορο της Κνωσού. Pυτό από μαύρο στεατίτη σε μορφή ταυροκεφαλής, της οποίας τα χαρακτηριστικά αποδίδονται με εγχάραξη. Tα μάτια ήταν ένθετα από ορεία κρύσταλλο και ίασπι, το ρύγχος από μάργαρο. Tα κέρατα (σήμερα συμπληρωμένα) ήταν από επιχρυσωμένο ξύλο. Εξοχο δείγμα της μινωικής λιθοτεχνίας, τελετουργικού χαρακτήρα.

Η Παριζιάνα Στη συγκεκριμένη τοιχογραφία αποδίδεται μια γυναικεία μορφή, μάλλον αριστοκρατικής καταγωγής, όπως υποδηλώνει ο διάκοσμος και η όψη της. Το έργο είναι μονοδιάστατο και η μορφή σε θέση προφίλ. Το μάτι και το αυτί της μορφής δεν είναι απόλυτα σχηματοποιημένα. Το χρώμα, που χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει το ανθρώπινο δέρμα είναι το λευκό.

Τα ταυροκαθάψια ήταν άθλημα της μινωικής εποχής, στο οποίο ο αθλητής εκτελούσε άλματα πάνω από τον ταύρο. Η γιορτή ήταν αφιερωμένη στο θεό Ποσειδώνα. Το άθλημα, αντίθετα με την ταυρομαχία, δεν απαιτούσε το φόνο των ταύρων. Ο σκοπός του ήταν να αναδείξει την τόλμη και την ευλυγισία των αθλητών. Τέσσερις άνδρες και γυναίκες κρατούσαν ξύλινα ρόπαλα και, τριγυρίζοντας τον ταύρο, ένας από αυτούς προσπαθούσε να ανέβει στη ράχη του ζώου και κρατώντας τα κέρατα του εκτελούσε διάφορες ακροβατικές ασκήσεις.

Η σαρκοφάγος της Αγίας Τριάδας

Κράνος από ελεφαντόδοντο που ανήκε σε Μυκηναίο πολεμιστή