ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φτάνει πια τόσα σκουπίδια
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
Υδροστατική πίεση «Το νερό έχει δύναμη;»
Τίτλος υλοποιημένης Θεματικής Ενότητας: Όλα τα παιδιά του Κόσμου Χρειάζονται Δασκάλους.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΠΛΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Αναδόμηση Σχεδίου Μαθήματος ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Δραστηριότητα ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΤΙΤΛΟΣ : «ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ» ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ : KIDSPIRATION ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΕ.
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
‘ Go green ’ ( ομάδα γυαλίου ) Δήμητρα Πολίτη Ιωάννα Σπέντζου Σοφία Παναγιωτοπούλου Γιώργος Σταυρόπουλος Αγάπη Σαββίδου.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Στάση Βροχοσταλίδων (συνέχεια)
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
9 Ο Δ ΗΜΟΤΙΚΟ Σ ΧΟΛΕΙΟ Κ ΑΣΤΟΡΙΑΣ Δ΄ΤΑΞΗ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ Α ΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Ε ΥΤΥΧΙΑ ΡΑΤΣΟΣ Ν ΙΚΟΛΑΟΣ.
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΘΗΣΑΥΡΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Θ’ Δημοτικό Σχολείο Καψάλου (Κ.Β’) Μια παρουσίαση για τη περιβαλλοντική δράση του σχολείου μας κατά τη σχολική χρονιά
Μελέτη και βελτίωση του πάρκου απέναντι από το σχολείο μας από τα παιδιά της Γ τάξης ( ) Οι εργασίες, οι σχετικές με το project, ξεκίνησαν με αφορμή.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΩΦΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ Χριστίνα Γιασεμή Ειδική.
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Βιολογία Γυμνασίου.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Ε΄ΤΑΞΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Ανακύκλωση Γυαλιού ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤ’1 Αίας Ζαννέττος
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Ενότητα Γ6.10 (Δημιουργία, Τροποποίηση και Εκτύπωση Εκθέσεων )
Ενότητα Γ6.11 (Ταξινόμηση Δεδομένων )
Προβλήματα του υπολογιστικού συστήματος και η αντιμετώπιση τους
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Εικόνας
Βάσεις Δεδομένων (Δύο Περίοδοι)
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Ενότητα Γ6.14 (Δημιουργία Ερωτημάτων από δύο Συσχετιζόμενους Πίνακες )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Σκεπτικό Στόχος μας στο συγκεκριμένο μάθημα, δεν είναι να αποκτήσουν οι μαθητές κάποιες γνώσεις, αλλά να καλλιεργήσουν μια στάση ζωής απέναντι στο θέμα της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Πρόκειται για ένα φλέγον θέμα και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται στα σχολεία μας δεν είναι ο καταλληλότερος. Λανθασμένη προσέγγιση του θέματος από τους εκπαιδευτικούς. Οι περισσότερες δραστηριότητες είναι ανιαρές, αφού στέκονται μόνο στη θεωρία, χωρίς να δίνουν πρακτικά παραδείγματα στα παιδιά. Η απλή έκθεση φωτογραφιών, που παρουσιάζουν την κατάσταση που επικρατεί, δεν ενδείκνυται. Οι μαθητές είναι καλύτερα να κάνουν μια βόλτα έξω από το σχολείο και να παρατηρήσουν οι ίδιοι το τι συμβαίνει. Ολόχρονο πρόγραμμα προστασίας του περιβάλλοντος του σχολείου, στο οποίο η τάξη μας θα είναι υπεύθυνη να επιβλέπει όλους τους μαθητές του σχολείου. Σε πρόσφατες έρευνες που έγιναν, η Κύπρος βρίσκεται στην τελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά την ανακύκλωση . Η συγκεκριμένη ενότητα δεν μπορεί να καλυφθεί σε ένα μόνο μάθημα, αλλά χρειάζεται περισσότερα.

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Θέμα: Περιβαλλοντικά θέματα Τίτλος μαθήματος: Φτάνει πια τόσα σκουπίδια! Τάξη: Ε΄ Χρόνος: 1Χ80 Αριθμός μαθητών: 20 Μέσα/Υλικά: Βίντεο, πίνακας, σχολικό εγχειρίδιο μαθήματος, εικόνες, DLP και φύλλα εργασίας που έχει ετοιμάσει ο δάσκαλος, γυάλινο και πλαστικό μπουκάλι, τενεκεδάκια, μπαταρία, καρφοβελόνα, σπρέι.

Επιδιώξεις: Να αναγνωρίσουν την προσωπική ευθύνη του καθενός για την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της παρατήρησης. (Εμπειρίες με το φυσικό κόσμο) Να αναπτύξουν το ενδιαφέρον τους για το περιβάλλον. (Ανάπτυξη θετικών στάσεων) Να περιγράψουν τα φαινόμενα που συμβαίνουν στο φυσικό περιβάλλον που σχετίζονται με την καταστροφή του περιβάλλοντος. (Εννοιολογική κατανόηση) Να κατανοήσουν την σημασία της ανακύκλωσης στην προστασία του περιβάλλοντος. (Ανάπτυξη θετικών στάσεων)

Στόχοι: Οι μαθητές με το τέλος του μαθήματος πρέπει: Να κατανοήσουν μέσω παρατήρησης την κατάσταση που επικρατεί στο φυσικό περιβάλλον όσο αφορά τη ποσότητα σκουπιδιών Να ευαισθητοποιηθούν για το πρόβλημα των απορριμμάτων στο άμεσο περιβάλλον και γενικότερα στο σύγχρονο κόσμο Να έρθουν σε επαφή με τους όρους ρύπανση, μόλυνση και ανακύκλωση Να γνωρίζουν τη σημαντικότητα της ανακύκλωσης και να εφαρμόζουν απλές πρακτικές ανακύκλωσης στην καθημερινή τους ζωή.

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ Προπειραματικό

Αφόρμηση: Ο/Η εκπαιδευτικός προβάλλει στα παιδιά ένα βίντεο σχετικά με τη μόλυνση του περιβάλλοντος. Ακολουθεί συζήτηση (αιτίες και συνέπειες) στην τάξη για το συγκεκριμένο θέμα, στην οποία η εκπαιδευτικός εξηγεί και τους όρους που έχουν σχέση με το θέμα (μόλυνση και ρύπανση).

Δραστηριότητα 1 Τα παιδιά βγαίνουν έξω στην αυλή του σχολείου με τη συνοδεία του/της εκπαιδευτικού, κάνουν τις παρατηρήσεις τους όσον αφορά τα σκουπίδια στο χώρο του σχολείου τους και ακολουθεί ολιγόλεπτη καθαριότητα.

Δραστηριότητα 2 Στη συνέχεια, τα παιδιά επιστρέφουν στην τάξη και γίνεται συζήτηση. Λένε τα παιδιά τις παρατηρήσεις τους και ζητείται από αυτά να προτείνουν λύσεις για βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης. Αναμένεται να αναφέρουν και την ανακύκλωση. Εξηγεί ο/η εκπαιδευτικός τι είναι ανακύκλωση και γίνεται συζήτηση για τη σημαντικότητά της για το περιβάλλον και απλές πρακτικές εφαρμογές που μπορούν τα παιδιά να κάνουν στην καθημερινή τους ζωή. Δίνεται έπειτα ένα ενημερωτικό φυλλάδιο για την ανακύκλωση, καθώς επίσης και το φύλλο εργασίας 1 .

Δραστηριότητα 3 Στις ομάδες μοιράζονται τα υλικά που έχουν φέρει τα παιδιά από το σπίτι τους (ζητήθηκε από αυτά στο προηγούμενο μάθημα) ,καθώς και ορισμένα υλικά που έχει φέρει ο/η εκπαιδευτικός. Καλούνται τα παιδιά να τα εξετάσουν και να τα κατηγοριοποιήσουν με κριτήριο το υλικό κατασκευής τους (π.χ. γυαλί, πλαστικό, χαρτί, μέταλλο). Κάθε ομάδα παρουσιάζει τα αποτελέσματά της, γράφονται στον πίνακα τα υλικά κατηγοριοποιημένα και γίνεται διευκρίνιση για το ποια ανακυκλώνονται και ποια όχι. Έπειτα, δίνεται στα παιδιά να συμπληρώσουν το φύλλο εργασίας 2 .

Επαναφορά-Ολοκλήρωση: Γίνεται ανακεφαλαίωση των σημαντικότερων σημείων του μαθήματος και τους δίνεται ένα θέμα προς συζήτηση για το επόμενο μάθημα και τα μετέπειτα μαθήματα. (παράρτημα-φύλλο εργασίας 3).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Σημειώνεται ότι στην αρχή έχουν συμπληρώσει προπειραματικό δοκίμιο σχετικά με το σημερινό θέμα για να ελέγξουμε τις προυπάρχουσες γνώσεις τους ή τυχόν παρανοήσεις και στο επόμενο μάθημα θα συμπληρώσουν το ίδιο φυλλάδιο ως μεταπειραματικό δοκίμιο για σκοπούς αξιολόγησης.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!