Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
Advertisements

Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Ζήνωνας Παπαδούρης Τάξη Γ’2
Θεά Άρτεμη Όλυμπος.
Εργασία της Γ’1 Δημοτικού
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
1922.
Η’ Δημοτικό Σχολείο Πάφου - Ιορδάνειο Ιστορία Δ’ Τάξης
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Γιώργος Φοίβος Κωνσταντίνος Δημήτρης Λέντι
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΚΟΥΛΗ ΣΤΕΛΛΑ ΖΑΦΕΙΡΗ ΕΙΡΗΝΗ ΜΥΛΩΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΔΑΜΟΥ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ
Από τον Ηρακλή στον Σούπερμαν. Οι ήρωες στο πέρασμα του χρόνου
Αθηνά Η Αθηνά, κατά την Ελληνική μυθολογία, ήταν η θεά της σοφίας, της στρατηγικής και του πολέμου. Παλαιότεροι τύποι του ονόματος της θεάς ήταν οι τύποι.
ΠΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΙΑΣΟΝΑΣ.
Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ. ΔΥΝΑΜΕΙΣ-ΣΧΕΔΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΟΡΜΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ- ΘΕΣΗ ΠΕΡΣΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΚΙΝΗΣΗ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΡΟΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ ΘΕΣΗ.
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Ο Πύρρος, ο βασιλιάς της Ηπείρου
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ. Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Η αποκαλούμενη και Ωραία Ελένη, περίφημη για την ομορφιά της,τάς νήσους στην ελληνική μυθολογία.
ΑΧΙΛΛΕΑΣ Ο ΗΜΙΘΕΟΣ.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ (ΑΠΛΕΣ &ΠΛΑΤΙΕΣ)
Σύγκριση Ελένης και Ανδρομάχης
ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΣΙΦΝΙΩΝ «ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ» 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΑΣΑΚΗΣ Δ’2.
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
του χρήστη Κυριακόπουλου Μιχαήλ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Το μυστηριώδες ΚΟΜΙΚ.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Πολυμήστωρ Πόλτυς Πείρος Ιμβρασίδης Βασιλιάς της Θράκης, σύζυγος της Ιλιόνης, η οποία ήταν κόρη του βασιλιά της Τροίας Πριάμου. Σύμφωνα με την παράδοση,
ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ. Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.
Ο Τρωικός Πόλεμος Ο Τρωικός Πόλεμος Ενότητα 5 Γ’ & Δ’ Τάξη Χάρης Λεμονιάς 2008.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Γεια σας ! Είμαι ο μικρός Αριστοτέλης. Μαζί θα ταξιδέψουμε χιλιάδες χρόνια πριν, τότε που οι αρχαίοι Έλληνες έπλαθαν μύθους για να εξηγήσουν όλα όσα συνέβαιναν.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η μονομαχία Έκτορα και Αχιλλέα -Δεν τρέχω άλλο, Αχιλλέα. Είναι ώρα να αναμετρηθούμε, Ή θα με σκοτώσεις ή θα σε σκοτώσω. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Έλα.
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Δίας ή Ζευς → Αρχηγός θεών και ανθρώπων
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
Οικογενειακές Σχέσεις
ΟΡΕΣΤΕΙΑ Μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, η Ηλέκτρα τον φυγάδευσε στη Φωκίδα, στο βασιλιά Στρόφιο, που ήταν θείος.
Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Μυθολογια στην ακροπολη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
στ Ο Έκτορας στην Τροία – Ο Έκτορας συναντά την Ανδρομάχη
Το παραμύθι της Περσεφόνης
Η TITANOMAXIA ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΥΠΗΡΧΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΑΟΣ. ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΟΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Η ΓΗ.
ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου Αχιλλέας και Έκτορας Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου

α) Αχιλλέας Ο Αχιλλέας ήταν γιος του Πηλέα (γι' αυτό τον αποκαλούσαν και Πηλείδη), βασιλιάς των Μυρμιδόνων στη Φθία και της Νηρηίδας Θέτιδας. Ο Δίας και ο Ποσειδώνας συναγωνίστηκαν για το χέρι της Θέτιδας μέχρι που ένα μαντείο αποκάλυψε ότι θα γεννούσε ένα γιο μεγαλύτερο από τον πατέρα του, οπότε και πολύ σοφά επέλεξαν να την δώσουν σε κάποιον άλλο.  

Η μητέρα του, η Θέτιδα προσπάθησε να κάνει τον Αχιλλέα αθάνατο, βουτώντας τον στα νερά της Στύγας, όμως πιάνοντάς τον από τη φτέρνα, τον άφησε τρωτό σ' αυτό το σημείο (Αχίλλειος πτέρνα). Ο πατέρας του Αχιλλέα, ο Πηλέας τον έδωσε (ίσως μαζί με το μικρό ξάδελφό του, τον Πάτροκλο) στον κένταυρο Χείρωνα, στο όρος Πήλιο, να τον μεγαλώσει και να τον εκπαιδεύσει για να γίνει ένας μεγάλος πολεμιστής

β) Έκτορας Ο Έκτορας ήταν γιος του Πριάμου, του βασιλιά της Τροίας και της Εκάβης και ήταν ο πρώτος πρίγκιπας και αρχηγός του στρατού της Τροίας. Γυναίκα του ήταν η Ανδρομάχη με την οποία απέκτησε ένα γιο. Κάποτε τον θεωρούσαν γιο όχι του Πρίαμου, αλλά του θεού Απόλλωνα και της Εκάβης και αδελφό του Τρωίλου.

Αρχικά δεν ενέκρινε τον πόλεμο μεταξύ των Ελλήνων και των Τρώων Αρχικά δεν ενέκρινε τον πόλεμο μεταξύ των Ελλήνων και των Τρώων. Προτείνει πριν την αρχή του πολέμου μια μονομαχία μεταξύ του αδερφού του Πάρη και του Μενέλαου. Όποιος κέρδιζε την μονομαχία θα κρατούσε την Ελένη και έτσι θα σταματούσε ο πόλεμος. Από την μονομαχία πάντως δεν υπήρξε αδιαμφισβήτητος νικητής λόγω Θεϊκής παρέμβασης.

Αχιλλέας εναντίον Έκτορα Μετά τον θάνατο του Πατρόκλου, επιστήθιου φίλου του Αχιλλέα, ο ίδιος ο Αχιλλέας αποφασίζει να γυρίσει στη μάχη και να αφήσει στην άκρη την διαμάχη του με τον Αγαμέμνονα για να πάρει εκδίκηση. Όταν έμαθε ότι ο Έκτορας ήταν αυτός που σκότωσε τον Πάτροκλο, τον κάλεσε σε μονομαχία. Στην αρχή ο Έκτορας φοβήθηκε να τον αντιμετωπίσει γιατί ήξερε ότι ο Αχιλλέας ήταν πολύ κάλος πολεμιστής και δεν έβγαινε από τα τοίχοι της Τροίας.

Τελικά όμως, ο Έκτωρας στέκεται μπροστά στον καλύτερο πολεμιστή των Ελλήνων. Πριν αρχίσουν την μονομαχία ο Έκτορας ζητά από τον Αχιλλέα να συμφωνήσει ότι ο νικητής της μονομαχίας δε θα ατιμάσει το σώμα του ηττημένου. Ο Αχιλλέας, γεμάτος με μίσος για το χαμό του Πατρόκλου, αρνείται. Το κυρίως μέρος της μονομαχίας ξεκινά. Ο Αχιλλέας ρίχνει πρώτος το ακόντιο του, αλλά ο Έκτορας το αποφεύγει. Μετά ρίχνει ο Έκτορας το ακόντιο του, όμως βρίσκει στην ασπίδα του Αχιλλέα. Η Αθηνά στο μεταξύ βοηθάει τον Αχιλλέα, δίνοντας του πίσω το ακόντιο του, ενώ ο Έκτορας γυρνά κοιτώντας στα τείχη ψάχνοντας το Δειήφοβο (τον στρατηγό του) για να του δώσει νέο ακόντιο. Κανένας όμως δεν είναι εκεί.

Ο Έκτορας ορμάει πάνω στον Αχιλλέα με το ξίφος του, φορώντας την πρώην αθάνατη πανοπλία του Αχιλλέα, την οποία είχε πάρει από τον νεκρό Πάτροκλο. Ο Αχιλλέας, γνωρίζοντας καλά τα αδύναμα σημεία της παλιάς του πανοπλίας, τον κτυπάει με το ακόντιο του σε ένα ανοιχτό σημείο του λαιμού του Έκτορα και τον σκοτώνει. Ο Αχιλλέας δένει τον νεκρό Έκτορα πίσω από το άρμα του και τον σέρνει γύρω από τα τειχη της Τροίας, πανηγυρίζοντας τη νίκη του.