ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Για την Ανάπτυξη μιας Διασυνδετικής Συνεργασίας Ανάμεσα στις Πρωτοβάθμιες Υπηρεσίες Υγείας και Ψυχικής Υγείας ΟΜΙΛΗΤΗΣ: ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Κ.Ψ.Υ.
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ
Από την διεκπεραίωση στη θεραπεία Η εμπειρία της μετάβασης από τους ατομικούς ρόλους των ειδικών στην δυναμική της Διεπιστημονικής Ομάδας στο Ελληνικο.
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Πρότυπο Κέντρο Πρώιμης (0-5 ετών) Παρέμβασης & Αξιολόγησης Παιδιών με Σύνδρομο Down.
Ακαδ. ‘Ετος Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ι Κ Ο Σ Σ Χ Ε Δ Ι Α Σ Μ Ο Σ 9: Α Σ Τ Ι Κ Ο Σ Σ.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ : Πρόγραμμα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας
Προγράμματα πρώιμης παρέμβασης
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Παρουσίαση με θέμα: Ο ρόλος του ΚE.Δ.Δ.Υ. Στην Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων 7 Νοεμβρίου 2008 Ξενοδοχείο Alexander Beach Αλεξανδρούπολη.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Φροντίδα του Ογκολογικού ασθενούς στην Κοινότητα
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ
Στο γυμνάσιο γίνονται πιλοτικά ευρωπαϊκά προγράμματα
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Ι Α Τ Ρ Ι Κ Ο Τ Μ Η Μ Α ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ, ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Αλλαγές στο προφίλ των εφήβων που προσέγγισαν το Πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ κατά τη δεκαετία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Το άγχος για τον οδοντίατρο
Θεοχαροπούλου Φανή Φυσιοθεραπεύτρια NDT
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Το παιδί με στασιμότητα βάρους
«Προαγωγή Ψυχικής Υγείας παιδιών/εφήβων και των οικογενειών τους»
Βάιος Κ. Περιτογιάννης Γιάννενα 9/4/2011. «Η ψυχική νόσος θέτει τέτοιες απαιτήσεις στο σύστημα υγείας, που καμία ειδικότητα ή υπηρεσία δεν μπορεί από.
Σχολική χρονιά ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑLZHEIMER
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
Cornelia de Lange Επιμέλεια: Ραφαέλλα Πηλιανίδου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Φλώρινας
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Δρ. ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Σχολική Ψυχολόγος Αν. Προϊσταμένη.
Η Γραμμή Βοηθείας ΥποΣΤΗΡΙΖΩ
2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (23-26 Νοεμβρίου 2006) Ανακοίνωση του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Παν. Αθηνών Υπευθύνου Συμβουλ. Σταθμού.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
«Ο Θησαυρός της Εφηβείας» «Αντιμετωπίζοντας τα Παιδιά με Διαφορετικότητα (με Μαθησιακές Δυσκολίες)» Τζίνα Γ. Θανοπούλου, M.A., Ed.M. Harvard University.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ. Για να αποκτήσεις γνώσεις, να εξασκηθείς και να πάρεις πτυχίο Βοηθού Βρεφονηπιοκόμου πρέπει να επιλέξεις σπουδές στο.
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Πρόληψη Υποτροπής Χαράλαμπος Πουλόπουλος
Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε.
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Από τον παιδίατρο, Κωνσταντίνο Τρογάδη
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Πρόταση Έργου: «ΣτοχευμενεΣ ΠαρεμβασειΣ ΠαροχηΣ Υπηρεσιων ΥγειαΣ για την υποστηριξη ασθενων ευαλωτων κοινωνικων ομαδων με ΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ» 9/20/2018.
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Φυσιολογικό και παθολογικό
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ρ. Μίχα, Χρ. Γεωργοκωστόπουλος, Θ. Γαλανάκη, Μ. Πέτρου, Τ. Καρύδη, Α. Τσολάκη Κ.ψ.υ. – ιατροπαιδαγωγικο κερκυρασ 30 Μαϊου 2009, Κέρκυρα

ΙΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ Από τον Απρ. 2007 – τον Απρ. 2009 Ιατροπαιδαγωγικές Υπηρεσίες Τμήμα Ν = 193

ΗΛΙΚΙΑ 1ης ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ % Ν = 193 26% 32% 42%

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ – προσχολική ηλικία % Ν = 50

ΔΙΑΓΝΩΣΗ – προσχολική ηλικία ΔΙΑΓΝΩΣΗ – προσχολική ηλικία Ν = 50 Στην Κέρκυρα ο αριθμός παιδιών 0-4 ετών = 4.796 (ΕΣΥ, 2004) – 1% αίτημα στο ΙΠ

Διαγνωστικό Πρωτόκολλο 1. ΙΣΤΟΡΙΚΟ: Ιατρικό ιστορικό - παιδιατρικό Αναπτυξιακό ιστορικό – τα σημαντικότερα ορόσημα της φυσιολογικής ανάπτυξης του παιδιού Κοινωνικό ιστορικό – του ζεύγους, της οικογένειας

Αναπτυξιακό ιστορικό – Συνέντευξη με τη μητέρα «Θα έπρεπε να είχαμε ανησυχήσει από την αρχή γιατί ενδείξεις υπήρχαν από όταν ήταν μερικών μηνών.» «Εάν θα είχαμε νωρίτερα ενημέρωση, θα έπρεπε να είχαμε ανησυχήσει από 7-8 μηνών.» «Μετά που περπάτησε, κριβόμασταν πίσω από κολόνες στην πλατεία και το παιδί μας δεν μας έψαχνε ποτε…Τότε το ερμηνεύαμε ως ένδειξη θάρρους» «Ο λόγος που ουσιαστικά αρχίσε το ψάξιμο ήταν ότι δεν απαντούσε όταν τον φωνάζαμε (2 χρ.). Φανταστήκαμε αρχικά ότι υπάρχει πρόβλημα στην ακοή» «Η διάγνωση μπήκε στα 2 χρ. και 3 μ. και η παρέμβαση άρχισε ακριβώς στα 2,5 χρ. με ειδική αγωγή. Μίλησε στα 5. Τώρα είναι 6,5 χρ.»

Διαγνωστικό Πρωτόκολλο 2. ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ: κλινική συνέντευξη, εξειδικευμένα ερωτηματολόγια (Achenbach – CBCL / TRF, Du Paul, ABC, ερωτηματολόγιο γονέων), ADI (autism diagnostic interview), ADOS (autism diagnostic observation schedule)

Διαγνωστικό Πρωτόκολλο 3. ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ: ψυχομετρικές και προβολικές δοκιμασίες, Κλίμακες Vineland – της προσαρμοστικής συμπεριφοράς 4. ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 5. ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Διαγνωστικό Πρωτόκολλο 6. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: εξετάσεις αίματος (μεταβολικά σύνδρομα), εξετάσεις DΝΑ, παρακλινικές εξετάσεις: ΗΕΓ, CT / MRI εγκεφάλου

Διαγνωστικό Πρωτόκολλο 7. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΙΑΤΡΟΥΣ άλλων ειδικοτήτων: Παιδιάτρους Ω.Ρ.Λ. (ακουόγραμμα, ακουστικά προκλητά δυναμικά) Παιδονευρολόγους Αναπτυξιολόγους (Denver Developmental Screening Test) 8. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΟΡΙΣΜΟΣ: Σύνολο εξατομικευμένων δραστηριοτήτων εξάσκησης και εκπαίδευσης σε παιδιά που παρουσιάζουν αναπτυξιακή καθυστέρηση σε έναν ή περισσότερους τομείς (γνωστικό, γλωσσικό, κινητικό και αυτοεξυπηρέτηση)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΟΡΙΣΜΟΣ: Εξατομικευμένο πρόγραμμα Τα παιδιά μαθαίνουν Να κάνουν τα ίδια πράγματα με τα άλλα παιδιά, αλλά με διαφορετικό τρόπο! «Το να μην μπορούμε να μάθουμε όλοι με τον ίδιο τρόπο όπως τον διπλανό μας, μας κάνει απλώς διαφορετικούς, ούτε χειρότερους, ούτε καλύτερους…»

ΕΠΙΠΕΔΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΑΙΔ.ΣΤΑΘΜΟ/ ΝΗΠ. ΙΑΤΡΟΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΓΟΝΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΙΑΤΡΟΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΠΑΙΔΙ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ: ΠΑΙΔΙΟΥ: ΑΤΟΜΙΚΟ + ΟΜΑΔΙΚΟ

ΠΑΙΔΙΑ (0-5 ετών) Διαγνωστικά κριτήρια (ICD-10): F.80 – Εξελικτ. Διατ. Λόγου F.82 – Διατ. Κινητικής λειτουργίας F.84 - ΔΑΔ Κοινωνικο-οικονομικά κριτήρια: Ομάδες υψηλού κινδύνου (χαμηλού κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου)

Ομάδες γονέων «Το παιδί μου είμαι διαφορετικό αλλά, Έχει προσωπικότητα, έχει τις ίδιες ανάγκες όπως τα άλλα παιδιά»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Π. Π. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ: Προγράμματα πρόληψης και Προαγωγής Ψυχικής Υγείας ΙΑΤΡΩΝ: ΠΑΙΔΙΑΤΡΩΝ (the CHAT), ΠΑΙΔΟΝΕΥΡΟΛΟΓΩΝ, άλλων ειδικοτήτων ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ, ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ για τα φυσιολογικά αναπτυξιακά ορόσημα

ΣΤΟΧΟΙ Διευκολύνει την μετάβαση από το σπίτι στο σχολείο, στην κοινωνία Ελαχιστοποιεί τις πιθανότητες ύπαρξης της σχολικής / κοινωνικής απομόνωσης. «Το παιδί με αυτισμό, ειδικά εάν είναι υψηλής λειτουργικότητας, αντιλαμβάνεται πολύ καλά την απόρριψη»

Τα παιδιά μαθαίνουν από τα παιδιά «Στα παιδιά σας βασίζονται τα παιδιά μας …!»

ΚΟΣΤΟΣ ? Το παιδί = μια επένδυση στο μέλλον Πόσο στοιχίζει την Ελληνική οικογένεια ένα πλήρης αποκαταστασιακό πρόγραμμα το μήνα; «1000 Ευρώ και από το Σεπτ. …περίπου τα διπλά…» Μελέτες στις ΗΠΑ Το παιδί = μια επένδυση στο μέλλον

Η ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Διεπιστημονική προσέγγιση ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ Στοιχεία: ευαισθητοποίηση, εξειδικευμένες γνώσεις, διάθεση («μεράκι»), τόλμη και αισιοδοξία

Είμαστε όλοι μαζί μέσα σε ένα σύστημα «Δεν είναι θέμα χαρακτηρισμού, δεν είναι η κοινωνία δικαστήριο να κρίνει, είμαστε όλοι μαζί μέσα σε ένα σύστημα!!» «Θα έπρεπε το κάθε νέο μέλος να βοηθιέται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να γίνει χρήσιμο σ’αυτό το σύστημα!»