Δημιουργικότητα και κοινωνικότητα μέσω της ρομποτικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
Advertisements

1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
Crazy machines Θερμός Σπύρος Φλώρος Γιώργος Κυρίτσης Κων/νος
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
Καλή και δημιουργική χρονιά.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Δημιουργία εκπαιδευτικού παιχνιδιού
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1 4 Square Questions B A D C Κοιτάξτε προσεκτικά το διάγραμμα. Θα σας κάνω 4 ερωτήσεις γι’ αυτό το τετράγωνο. ΕΤΟΙΜΟΙ;
Διδακτική ΙΙ Ομάδες, Εργασίες, Ημερομηνίες Παρουσίασης.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΜΙΤΩΣΗ: διδακτικές προσεγγίσεις
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Travel Salesman. ABDCA, ABCDA, ACBDA, ACDBA, ADBCA, ADCBA … (3!) 3 σταθμοί και 1 βάση (3! διαδρομές) 4 σταθμοί και 1 βάση (4! = 24) 5 σταθμοί και 1 βάση.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την Εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
Δημιουργία Παρουσίασης
Συνδυαστικά Κυκλώματα
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Τα προϊόντα της EmGoldEx Τα προϊόντα της EmGoldEx Ράβδοι χρυσού 24k καθαρότητας 999,9 απο 1 έως 100 γραμμάρια Όλες οι ράβδοι χρυσού είναι πιστοποιημένες.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Ιστοεξερευνήσεις (Webquests) Ζαρταλούδη Σμαρώ Μαζαράκου Μάντυ.
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου Δράμα 2006
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργικότητα και κοινωνικότητα μέσω της ρομποτικής

Ομάδα Τ Θερμός Σπύρος Φλώρος Γιώργος Κυρίτσης Κων/νος Τζιουβάρας Θανάσης Καβούρας Στέλιος Τσιλιμίγκρας Θοδωρής Κολοβός Χρυσόστομος Πατσιούρας Μίλτος

3ο Συνέδριο Robotics in education “Exploring Creativity and Sociability with an Accessible Educational Robotic Kit” Silvia S. C. Botelho, Lilian G. Braz and Ricardo N. Rodrigues Center for Computational Science Federal University of Rio Grande 13 - 15 September 2012 Prague, Czech Republic

Εισαγωγή Οι νέες τεχνολογίες έχουν δημιουργήσει καινούργιους τρόπους κοινωνικότητας. Αντίστοιχα το διαδίκτυο, οι διαδραστικοί πίνακες, τα εκπαιδευτικά παιχνίδια έχουν επηρεάσει την μόρφωση στα σχολεία. Οι χρήση νέων εργαλείων αυξάνει την ποιότητα εκπαίδευσης και παρέχει εφόδια για την τεχνολογική κοινωνία.

Χρήση ρομποτικής Η ρομποτική μελετά την δημιουργία και τον προγραμματισμό μηχανών. Συνδυάζει γνώσεις από πεδία όπως τα μαθηματικά, η φυσική, η μηχανική, ο προγραμματισμός και άλλα. Έχει εφαρμοστεί με επιτυχία σε πολλά σχολεία παγκοσμίως.

Ιστορική αναδρομή Το έργο του Papert με το LEGO/LOGO θεωρείτε πρόδρομος του αντικειμένου. Βασίζεται στην ιδέα ότι η γνώση προέρχεται όταν οι ιδέες και οι σκέψεις υλοποιούνται και κατασκευάζονται. Οι περισσότερες μεθοδολογίες βασίζονται σε συγκεκριμένο εξοπλισμό.

Εργαλεία GoGo Board: Topodo: LEGO: VEX: Ανοιχτού κώδικα βιβλιοθήκη. Δεν παρέχει παιδαγωγική μέθοδο. Topodo: Απλοποίηση του προγραμματισμού. Προτείνει διδακτικές μεθοδολογίες. LEGO: Πολλές εκδόσεις διαθέσιμες. Παρέχει παιδαγωγική μέθοδο (LegoZoom). VEX: Παρέχει λογισμικό και υλικό. Ενθαρρύνει τους διαγωνισμούς.

Προβλήματα Η χρήση της ρομποτικής είναι γενικά ακριβή, ιδιαίτερα όταν προέρχεται από εταιρίες. Οι παραδοσιακές παιδαγωγικές μέθοδοι δεν μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη. Πρόταση  Κατασκευή ενός φτηνού εξοπλισμού και μία παιδαγωγική μέθοδο με έμφαση στην δημιουργικότητα και κοινωνικότητα.

Παιδαγωγική μέθοδος Χρειάζεται μια παιδαγωγική μέθοδο χωρίς να εστιάζει μόνο στα τεχνικά θέματα. Έμφαση στην συνεργατικότητα, μάθηση και στη εύκολη αξιοποίηση από διδάσκοντες. Η χρήση της παιδαγωγικής μεθόδου του LEGO μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν βάση.

LEGO Ο δάσκαλος παρουσιάζει το πρόβλημα που πρέπει να λυθεί. Ο δάσκαλος παρουσιάζει το πρόβλημα που πρέπει να λυθεί. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες. Κάθε μαθητής στην ομάδα του διαλέγει ρόλους. Τα θέματα και οι οδηγίες παρέχνοται αναλυτικά σε βιβλίο.

Παρατηρήσεις Δεν πρέπει να δίνεται η ακριβής λύση. Οι οδηγίες πρέπει να οδηγούν στην δημιουργηκότητα και στη γνώση. Υπάρχουν μεθοδολογίες που δίνουν απλά ένα σκίτσο για το τι πρόκειται να κατασκευαστεί.

Εξοπλισμός ρομποτικής Ο εξοπλισμός χωρίζεται σε τρία κομμάτια. Τα δομικά κομμάτια, ένα electronic board, και η διεπαφή για προγραμματισμό του ρομπότ. Αυτά μπορεί να δημιουργηθούν από φθηνά εξαρτήματα ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν σε πολλά σχολεία.

Πιο συγκεκριμμένα Τα δομικά κομμάτια μπορεί να είναι: Μπλοκ που μπορούν να αγοραστούν από καταστήματα παιχνιδιών. Ρόδες από παλιά παιχνίδια, καπάκια, κουμπια κλπ. Άξονες από ξυλάκια για μετάδοση δυναμης και σύνδεση κομμάτιων.

Πιο συγκεκριμμένα ΙΙ Ένα electronic board που μπορεί να βρεθεί σε πολύ χαμηλη τιμή. Το hardware design μπορεί να βρεθεί στην ιστιοσελίδα http://www.nautec.c3.furg.br/. Τέλος η διεπαφή μπορεί να βρεθεί στην ίδια ιστιοσελίδα. Δημιουργεί ακολουθίες κινήσεων.

Δομικά κομμάτια Διεπαφή Electronic board

Αναλυτικά η παιδαγωγική μέθοδος Όπως αναφέρθηκε στηρίζεται στη LEGO. Οι κύριες διαφορές είναι ότι δεν προσδιορίζει τόσο αναλυτικά τη λύση και τα βήματα. Αντίθετα κάθε βήμα περιέχει βασικές πτυχές που οδηγούν στη δημιουργική σκέψη.

Τα βήματα προς τη λύση 1ο:Ιδεατό σκίτσο. 2ο:Λειτουργικό σκίτσο. 3ο:Βασισμένο στα διαθέσιμα υλικά σκίτσο. 4ο:Κατασκευή. 5ο:Παρουσίαση της λύσης.

Πως δουλεύουν.. Αρχικά οι μαθητές σχεδιάζουν ένα αφαιρετικό σκίτσο και έπειτα καταλήγουν σε ένα πιο συγκεκριμένο αναλύοντας τις ανάγκες του σχεδίου. Τα σχέδια μετατρέπονται σε συγκεκριμένα, βασισμένα σε υλικά που μπορούν να υλοποιηθούν. Οι μαθητές το κατασκευάζουν και παρουσιάζουν την λύση τους.

Χρησιμότητα μεθόδου Όπως αναφέρει και ο Papert η γνώση είναι πιο αποδοτική όταν ο μαθητής μπορεί να κατασκευάσει. Οι μαθητές μέσω των σκίτσων πρέπει να σκεφτούν σε ομάδες, να ανταλλάξουν απόψεις και να καταλήξουν στη λύση. Τέλος οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις αδυναμίες της λύσης.

Αξιολόγηση της μεθόδου Οι αξιολόγηση έγινε σε τέσσερες διαφορετικές κατασκευές. Οι σύγκριση έγινε με την μεθοδολογία LEGO και τον αντίστοιχο εξοπλισμό. Τα τέσσερα πειράματα είναι: Συμπιεστής σκουπιδιών. Πύργος. Μασκότ. Χέρι με δαγκάνα.

Συμπιεστής σκουπιδιών LEGO/Mindstorms Μέθοδο που περιγράφεται Σωστή συνεργασία μαθητών. Όλοι το κατασκεύασαν σωστά. Υπήρχαν λάθος λύσεις. Αρκετά συντηριτικές λύσεις. Πολλές και διαφορετικές λύσεις. Δεν παρουσιάστηκαν ενναλακτικές λύσεις. Πολλές ομάδες είχαν δυσκολία να κάνουν τα κομμάτια να δουλέψουν σωστά. Γνώση μέσα από λάθη καθώς δεν υπήρχε συγκεκριμένο manual.

Πύργος LEGO/Mindstorms Μέθοδο που περιγράφεται Υλοποίηση πύργου βάση περιγραφής από manual. Ελεύθερη κατασκευή ότι πύργου θέλει κάθε ομάδα. Καλή συνεργασία. Ικανοποιητική συνεργασία με πολλές διαφορετικές απόψεις. Δεν κατάφεραν να φέρουν εις πέρας το challenge. Πολλά ενδιαφέροντα σχέδια με διαφορετικά χαρακτηριστικα. Εύκολη ένωση των κομματιών για τον πύργο. Δύσκολη ένωση των κομματιών για το τελικό σχέδιο. Πιο μεγάλος ανταγωνισμός καθώς δεν υπήρχε σχέδιο.

Μασκότ/Χέρι με δαγκάνα LEGO/Mindstorms Μέθοδο που περιγράφεται Υλοποίση από όλες τις ομάδες. Υλοποίηση αν και υπήρχαν δυσκολίες στον προγραμματισμό του ρομπότ(για το χέρι). Πολύ εύκολη υλοποίηση. Δυσκολίες στην ένωση των υλικών. Όλες οι ομάδες έμειναν μόνο στα αρχικά σχέδια. Καλύτερη κατανόηση σε νόμους της φυσικής(για το χέρι). Πολύ εύκολος προγραμματισμός του ρομπότ.

Συμπεράσματα Οι μέθοδος που περιγράφηκε είχε καλά αποτελέσματα. Οι μέθοδος που περιγράφηκε είχε καλά αποτελέσματα. Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον που δεν υπήρχε συγκεκριμένο σχέδιο. Ο εξοπλισμός μπορεί εύκολα να γίνει διαθέσιμος σε οποιοδήποτ σχολίο με ελάχιστα έξοδα.

Αναφορές http://www.nautec.c3.furg.br/ Exploring Creativity and Sociability with an Accessible Educational Robotic Kit. 3ο Συνέδριο Robotics in education. http://www.papert.org/

Ερωτήσεις/Απορίες