Η ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση εξουδετερώνει τους παράγοντες κινδύνου για υποτροπή ; Καλλιόπη Δ.Σπινέλλη Ομότιμη Καθηγήτρια Εγκληματολογίας- Σωφρονιστικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ … ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ! Ευθύνες Σχολείου και Οικογένειας στην πρόληψη Παραβατικής Συμπεριφοράς των παιδιών μας … Δ. Μικελλίδης.
ή παράθυρο στη ζωή και μοχλός Επανένταξης ;
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
O ελεύθερος χρόνος παιδιών σχολικής ηλικίας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Σχολεία…ΦΥΛΑΚΩΝ:Διαπολιτι-σμική Εκπαίδευση και Αγωγή μέσα σε αυτά
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων Η Διαδικτυακή Εφαρμογή ESOG
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Μια διαγραμματική παρουσίαση των όρων
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Επειδή η μόρφωση είναι δικαίωμα για κάθε άνθρωπο.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση εξουδετερώνει τους παράγοντες κινδύνου για υποτροπή ; Καλλιόπη Δ.Σπινέλλη Ομότιμη Καθηγήτρια Εγκληματολογίας- Σωφρονιστικής Πανεπιστημίου Αθηνών Μάϊος 2009

Στις φυλακές των ΗΠΑ 19% των κρατουμένων είναι αναλφάβητοι (έναντι 4% των αναλφαβήτων του γενικού πληθυσμού) 60% των κρατουμένων είναι λειτουργικά αναλφάβητοι (έναντι 23% του γενικού πληθυσμού)

Στις 136 φυλακές Αγγλίας και Ουαλίας κρατούνται κρατούμενοι 80% των κρατουμένων έχουν δεξιότητες γραφής αντίστοιχες με αυτές 11χρονου ή μικρότερου παιδιού 50% έχουν δεξιότητες ανάγνωση αντίστοιχες με αυτές ενός 11χρονου ή και μικρότερου παιδιού Πρόκληση για περισσότερη εκπαίδευση στις Φ.και για διερεύνηση του θέματος

Το ερώτημα : η ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση εξουδετερώνει τους παράγοντες κινδύνου για υποτροπή; Η απάντηση περνά μέσα από: τη σύγχρονη τάση για παράγοντες κινδύνου και παράγοντες προστατευτικούς τρεις παραδοχές για την ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση τον προσδιορισμό της ενδο-ιδρυματικής εκπαίδευσης αναζήτηση σχετικών ερευνητικών δεδομένων

Η εγκληματολογική συζήτηση για παράγοντες κινδύνου/προστατευτικούς - Αίτια εγκληματικότητας (Γαρδίκας) - Πολυ-παραγοντική προσέγγιση της εγκληματικότητας - >συντελεστικοί παράγοντες (Δεκαετία 1950) - Παράγοντες κινδύνου και παράγοντες προστατευτικούς

Παράγοντες κινδύνου Ατομικοί Οικογενειακοί Εκπαίδευση (χαμηλή σχολική επίδοση σχολική διαρροή - απουσία ενδιαφέροντος για το σχολείο και δεσμών με αυτό - έλλειψη εκπαιδευτικών προσδοκιών) Ομάδα ομηλίκων Κοινότητα

Τρεις παραδοχές για την ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση - Το δικαίωμα στην εκπαίδευση είναι απαραβίαστο. - Υψηλό ποσοστό των κρατουμένων, ανηλίκων και ενηλίκων, έχουν πολύ χαμηλό μορφωτικό επίπεδο -> μεγάλες εκπαιδευτικές ανάγκες - Η ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση -> αναβάθμιση της προσωπικότητας και τη βελτίωση των συνθηκών κράτησης

Η έννοια της ενδο-ιδρυματικής εκπαίδευσης περιλαμβάνει: - Πρωτοβάθμια αλλά και 3βάθμια εκπαίδευση (με εξ αποστάσεως εκπαίδευση) - Επαγγελματική εκπαίδευση /κατάρτιση - Κοινωνική εκπαίδευση δηλ. δεξιότητες από τρόπους εύρεσης εργασίας έως επίλυση συγκρούσεων και διαχείριση συναισθημάτων

Περιλαμβάνει ακόμη: - Δημιουργικές και πολιτιστικές δραστηριότητες - Εκπαίδευση σε άθληση και αθλοπαιδιές - Αυτο-εκπαίδευση και χρήση βιβλιοθηκών και διαδικτύου - Συνέχιση της εκπαίδευσης με μετα- ιδρυματική εκπαίδευση

Η ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση προϋποθέτει ύπαρξη 4 στοιχείων: Αποδέκτη δηλ. εκπαιδευόμενο Εκπαιδευτή Περιβάλλον Στόχους

Ο εκπαιδευόμενος Υπόδικος –κατάδικος –σε αναμονή απόλυσης Κινητοποιημένος - αδιάφορος Ανήλικος –ενήλικος Ανδρας –γυναίκα Ημεδαπός – αλλοδαπός Εγγράμματος – αναλφάβητος Υγιής - δυσλεκτικός,νοητικά καθυστερημένος ή ασθενής

Ο εκπαιδευτής Ατομο ξεχωριστό με δεξιότητες ή με λιγοστές γνώσεις Δραστήριο και κινητοποιημένο ή επαγγελματικά εξουθενωμένο σε ένα υποστελεχωμένο ίδρυμα Ατομο που θέτει υπερβολικά υψηλούς στόχους στον εαυτό του ή στους κρατούμενους -> ματαιώσεις

Αλλά ο εκπαιδευτής μπορεί να είναι: Ατομο που διεκδικεί π.χ. επιμόρφωση, κονδύλια Ενας ειδικός εκπαιδευτικός – εκτός ιδρύματος- (εθελοντής, μεταπτυχιακός φοιτητής) Ο εκπαιδευτής θα χρησιμοποιήσει μια ευέλικτη μεθοδολογία κατά την οποία η υποχρεωτική ύλη θα είναι προσανατολισμένη στις εκπεφρασμένες ανάγκες των κρατουμένων και όχι στις δικές του προτιμήσεις

Το περιβάλλον της εκπαιδευτικής διαδικασίας μπορεί να είναι: Μη ελκυστικό Περιορισμένο λόγω έλλειψης κονδυλίων ή οργανωμένης βιβλιοθήκης Υπερφορτωμένο με εκπαιδευόμενους Πίσω από τοίχους ψηλούς και κάγκελα

Αλλά, παρά το ανελεύθερο περιβάλλον, ο καλός εκπαιδευτικός μπορεί : Να εμφυσήσει στα παιδιά ότι η παιδεία-ακόμη και πίσω από τα κάγκελα - είναι έκφραση ελευθερίας Να δημιουργήσει μια ατμόσφαιρα ελευθερίας με την ενθάρρυνση για δημιουργική γραφή, ζωγραφική, θεατρική έκφραση Να προσκαλεί άτομα εκτός ιδρύματος, π.χ. συγγραφείς για παρουσίαση βιβλίων, ηθοποιούς για παραστάσεις ή για διδασκαλία ενός μονόπρακτου,παρουσιαστές, αθλητές...

Η ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση πρέπει να έχει στόχους, όπως : Εξομοίωση της ενδο-ιδρυματικής εκπαίδευσης με τη δημόσια εκπαίδευση αλλά και με το status της ενδο-ιδρυματικής εργασίας (να έχει το ίδιο καθεστώς με εργασία ώστε να μην υστερούν οι εκπαιδευόμενοι) Ενθάρρυνση του κρατούμενου για συμμετοχή σε κάθε εκπαιδευτική διαδικασία Έμφαση στον κρατούμενο (learner- centered)και στην παροχή ίσων ευκαιριών

Στόχοι (συν/χεια) Συνθετική διδασκαλία γνώσεων και κοινωνικών δεξιοτήτων Θέση καθημερινών στόχων και επίτευξής τους ή αξιοποίηση της μη επίτευξής τους στόχων ζωής Ενθάρρυνση για υιοθέτηση κοινωνικά αποδεκτών στόχων ζωής Λήψη υπόψη του κοινωνικού, οικονομικού, πολιτιστικού επιπέδου του κρατουμένου

Στόχοι είναι τέλος: Παροχή ευκαιριών για παρακολούθηση, όπου είναι δυνατόν, μαθημάτων εκτός φυλακής Διευκόλυνση του κρατούμενου στην ορθή προσαρμογή στη ζωή της φυλακής πρώτα και μετά της κοινωνίας σπάζοντας τον φαύλο κύκλο αποκλεισμός ->φυλάκιση -> αποκλεισμός

Η παιδεία εξουδετερώνει παράγοντες κινδύνου Ατομικούς (χαμηλή αυτο-εκτίμηση, έλλειψη ικανοτήτων και δεξιοτήτων, αρνητική στάση στην εκπαίδευση και στην εργασία, έλλειψη αυτονομίας) Οικογενειακούς (γονείς στη φυλακή ή στα ναρκωτικά, άνεργοι, φτωχοί) Ομάδα ομηλίκων (με παραβατική συμπεριφορά και αποκλίνον αξιακό σύστημα Κοινότητα (αποδιοργανωμένη, οργανωμένο έγκλημα, εγκληματικά πρότυπα κλπ

Ερευνητικά δεδομένα έδειξαν: Υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες εκπαιδευμένοι αποφυλακισθέντες να επιστρέψουν στη φυλακή (J. Vacca, J.of Correctional Education, Dec.2004) Δείκτες υποτροπής μειώθηκαν όταν και όπου κρατούμενοι συμμετείχαν σε ¨ κατάλληλη εκπαίδευση¨(κοινωνικές δεξιότητες, διαχείριση συναισθημάτων, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, λήψης αποφάσεων και καλλιτεχνικών ενδιαφερόντων κλπ) παράλληλα με την κλασσική εκπαίδευση

Ερευνες υποδηλώνουν ότι: Η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα έχει διττά – αν όχι πολλαπλά – αποτελέσματα, μειώνει: Την υποτροπή Τη βία μεταξύ των κρατουμένων

Αλλες έρευνες δείχνουν ότι: 25% από εκείνους που ολοκλήρωσαν πρόγραμμα επαγγελματικής εκπαίδευσης επέστρεψαν στη Φ έναντι 77% του γενικού πληθυσμού (Alien, 1988) 26% από εκείνους που ολοκλήρωσαν ένα κολλεγιακό πρόγραμμα επέστρεψαν στη φυλακή έναντι 45% εκείνων που δεν ολοκλήρωσαν (Clark, 1991)

Καναδική μελέτη υποδηλώνει ότι όσοι κρατούμενοι τελείωσαν τουλάχιστον 2 μαθήματα κολεγίου ενόσω ήταν στη φυλακή είχαν 50% μικρότερη υποτροπή (Duguid, 1997)

Έρευνα στην Πενσυλβάνια έδειξε ότι η ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση συντελεί στην «κανονικοποίηση» της Φ δηλ. αυξάνει την ασφάλεια και μειώνει την υποτροπή ( May 1995,Miles D. Harer) Η υποτροπή ήταν μικρότερη και δεν επηρεάστηκε από άλλους παράγοντες (π.χ., εργασία μετά την αποφυλάκιση)

Ερευνα του Ομοσπονδιακού Γραφείου Φυλακών κατέληξε στο ότι: όσο περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα ολοκληρώνονται επιτυχώς σε κάθε 6 μήνες εγκλεισμού τόσο μικρότερος ο δείκτης υποτροπής.

Μελέτη εξακολούθησης σε κρατούμενους που πήραν απολυτήριο γυμνασίου Δείγμα κρατουμένων (Department of Corrections System, Albany, NY). Ύστερα από 36 μήνες επανεξετάστηκαν. Ευρήματα: Οι κάτω των 21 ετών που πήραν απολυτήριο γυμνασίου είχαν μικρότερη υποτροπή από εκείνους που δεν πήραν (40% έναντι 54%). Η υποτροπή για τις μεγαλύτερες ηλικίες ήταν μεγαλύτερη και οι διαφορές μικρότερες (32% έναντι 37% αλλά και εδώ στατιστικά σημαντική)

Τέλος, υπάρχουν και οικονομικά οφέλη από την ενδο-ιδρυματική εκπαίδευση Μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους στις ΗΠΑ κατέληξε στο συμπέρασμα ότι κάθε δολάριο που δαπανάται για την εκπαίδευση εγκλείστων επιστρέφεται εις διπλούν στον φορολογούμενο.

Συμπεράσματα Η εκπαίδευση είναι το μόνο αποτελεσματικό εργαλείο μείωσης της υποτροπής – είναι πράγματι μοχλός επανένταξης

Υπάρχουν, βέβαια, και σκεπτικιστές Σκεπτικιστές αναφέρουν ότι η ενδο- ιδρυματική εκπαίδευση δημιουργεί «καλύτερα εκπαιδευμένους εγκληματίες» Όμως: Πλήθος μελετών έδειξαν ότι η εκπαίδευση, εφόσον είναι: 1) προσαρμοσμένη στις ανάγκες των κρατουμένων και 2) προσανατολισμένη στον άνθρωπο- κρατούμενο. 3) ο δε εκπαιδευτικός υιοθετεί κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, μειώνει αρκετά τους παράγοντες κινδύνου

Εξουδετέρωση παραγόντων κινδύνου, διότι ο κρατούμενος αποκτά: Γνώσεις χρήσιμες στην κοινωνική ένταξη Δεξιότητες διαχείρισης συγκρούσεων, συναισθημάτων (θυμού, βίας) Αυτο-εκτίμηση -> αυτονομία από αποδιοργανωμένη οικογένεια και κοινότητα Διασυνδέσεις με κοινωνικοποιητικούς θεσμούς και άτομα

 Ετσι ο φαύλος κύκλος :  Αποκλεισμός --> φυλάκιση --> αποκλεισμός  μετατρέπεται σε ελικοειδή γραμμή:  εκπαίδευση / αποφυλάκιση / αυτο- εκτίμηση / μετα-ιδρυματική εκπαίδευση ή εργασία / κοινωνική ένταξη

«...αιτία όλων των κακών είναι η απαιδευσία» Αδαμάντιος Κοραής