Αξιοποιώντας το ιστολόγιο (blog) στο Γυμνάσιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Η Ελληνική Υπηρεσία Υποστήριξης λειτουργεί από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τα ιστολόγια (blogs) στην εκπαίδευση. •Τα δικτυακά ημερολόγια ή ιστολόγια (blogs), εμφανίστηκαν στις αρχές του Σήμερα αποτελούν φαινόμενο με παγκόσμιες.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
«Μάθε, παιδί μου, blogging:
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Πρακτική Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Ηλεκτρονικό Περιοδικό e-emphasis.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Σενάριο.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Η επιστήμη του Web.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδακτική Πληροφορικής
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Τίτλος Δραστηριότητας
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Παρουσίαση Web 2.0 εργαλείων
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιοποιώντας το ιστολόγιο (blog) στο Γυμνάσιο. Το παράδειγμα συνεργασίας του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης με ευρωπαϊκά σχολεία στο πλαίσιο του προγράμματος etwinning. Διαμαντούλα Νάκα, φιλόλογος, υπεύθ. Σχολικής Βιβλιοθήκης 2ου Γυμν. Κοζάνης, υπεύθ. Etwinning στη Δυτ. Μακεδονία.

Στόχοι της παρουσίασης Φύση και περιεχόμενο του μέσου. Τι είναι ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο. Η αξία του μέσου μέσα από την εμπειρία καθηγητών και μαθητών. Είδη εκπαιδευτικών ιστολογίων. Καλή χρήση του ιστολογίου. Βασικά βήματα για τη δημιουργία ενός ιστολογίου. Το παράδειγμα του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης.

Κάποιες διαπιστώσεις Ανάγκη αλλαγής πλεύσης της εκπαίδευσης από τα παραδοσιακά πρότυπα διδασκαλίας προς την κατεύθυνση της ολιστικής διδασκαλίας και μάθησης Η συνύπαρξη ποικίλων μορφών πληροφορίας, κειμένου, ήχου, εικόνας, βίντεο τις ανέδειξαν σε πρωτοποριακά μέσα στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας αποτελούν αντικείμενο ενδιαφέροντος των Επιστημών της αγωγής. Η ένταξή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία δείχνει ότι μπορούν να συμβάλουν με θετικό τρόπο στο πλαίσιο της μαθητοκεντρικής προσέγγισης της γνώσης.

Ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Δημιουργία ενός κατάλληλου μαθησιακού περιβάλλοντος. Οι μαθητές μελετούν με συνεργατικό τρόπο και μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες σύνθετα ζητήματα, τα οποία είναι άμεσα συνδεδεμένα με τον πραγματικό τους κόσμο. Δίνεται η δυνατότητα έκφρασης και αναστοχασμού.

Από το Web 1.0 στο Web 2.0 Συμμετοχή των χρηστών του Διαδικτύου σε αμφίδρομες, διαδραστικές και πολυμεσικές (data, sound, video  & images) επικοινωνίες και εμπειρίες. Έτσι ανθίσανε τα Ιστολόγια (Blogs=Web Logs), τα Φόρα (Internet Forums) και οι ιστότοποι Κοινωνικής Δικτύωσης (Social Networking Websites).

Θεωρίες μάθησης και εργαλεία Web 2.0 στην εκπαίδευση. Κοινωνιοπολιτισµικές θεωρήσεις για τη µάθηση Η µάθηση συντελείται µέσα σε συγκεκριµένα πολιτισµικά πλαίσια (γλώσσα, στερεότυπα, αντιλήψεις) και ουσιαστικά δηµιουργείται από την αλληλεπίδραση του ατόµου µε άλλα άτοµα, σε συγκεκριµένες επικοινωνιακές περιστάσεις και µέσω της υλοποίησης κοινών δραστηριοτήτων (activities). Οι κοινωνιοπολιτισµικές θεωρίες µάθησης είναι συµβατές µε όλη την νέα γενιά εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, τα οποία ενσωµατώνουν ένα πλήθος δυνατοτήτων αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας των µαθητών και επιπλέον παρέχουν ένα πολύ συγκροτηµένο θεωρητικό πλαίσιο για τη διδακτική εκµετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρει το λεγόµενο Web 2.0 και η κοινωνική δικτύωση.

Τι είναι ένα blog - Ιστολόγιο; Το blog (web+log) είναι ένας δικτυακός τόπος που σας επιτρέπει να γράφετε και να δημοσιεύετε άμεσα νέα (δημοσιεύσεις –posts) στο Διαδίκτυο και να τις μοιράζεστε με όλο τον κόσμο. Έχει την μορφή online εφημερίδας ή προσωπικού ημερολογίου και ενημερώνεται συχνά. Οι δημοσιεύσεις μπορούν να περιλαμβάνουν κείμενο, φωτογραφίες, ήχο και βίντεο. Ανήκει στην κατηγορία του ελεύθερου λογισμικού και Οι επισκέπτες μπορούν να εκφράσουν την άποψή τους για κάθε θέμα που δημοσιεύεται.

Βασικά χαρακτηριστικά των ιστολογίων Διαδραστικά-Προωθούν το διάλογο Συνδέονται μεταξύ τους Διαθέσιμα σε όλους Δυναμικά και ανανεώνονται συχνά Δωρεάν και απλά στη χρήση

Το ιστολόγιο σήμερα… Αποτελεί αντικείμενο αιχμής για την έρευνα και τη μελέτη της απόδοσής του ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Οι ρυθμοί αξιοποίησης αντίστοιχων εργαλείων είναι ανάλογοι της διεύρυνσης της χρήσης του διαδικτύου παγκοσμίως. Η επίδραση των ιστολογίων ως πρόσφατο φαινόμενο, ακολουθεί την ίδια καθυστέρηση με τις περισσότερες από τις υπόλοιπες δραστηριότητες στο ελληνικό διαδίκτυο. Έστω όμως και καθυστερημένα το χάσμα τείνει να μειωθεί.

Πλεονεκτήματα ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου Πλεονεκτήματα ενός εκπαιδευτικού ιστολογίου Ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων έρευνας: ο μαθητής πρέπει να διαβάσει, να γράψει, να απαντήσει, να εντοπίσει και να αναλύσει την πληροφορία, να ερευνήσει συνδέσμους, να αξιολογήσει και να σκεφτεί. Γίνεται πιο επαρκής αναγνώστης. Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων: ο μαθητής ασκεί όλες τις γλωσσικές δεξιότητες μέσα από ισχυρά κίνητρα. Ενθάρρυνση της συμμετοχής της τάξης και συζήτηση: Οδηγεί σε μια καλύτερη και πιο φιλική σχέση καθηγητή και μαθητών. Διαθεματική μάθηση: Ο μαθητής έχει την ευκαιρία να δραπετεύσει από την «έτοιμη» γνώση και να ανακαλύψει χιλιάδες πηγές πληροφοριών. Βασικό: Η χρήση του δεν αποτελεί πανάκεια, αν δεν συνδυαστεί με τον κατάλληλο παιδαγωγικό σχεδιασμό

Ιστολόγια εκπαιδευτικών Είδη ιστολογίων Ιστολόγια εκπαιδευτικών Ιστολόγα μαθητών Ιστολόγια τάξης Ιατολόγια σχολείων

Ένας δάσκαλος μπορεί… να δημοσιεύει οδηγίες, να δίνει συμβουλές, να κάνει προτάσεις, ανακοινώσεις και να φέρνει θέματα για συζήτηση, να κάνει παρατηρήσεις (συλλογικές είτε ατομικές) για τις δημοσιεύσεις ή τα σχόλια των μαθητών, να παρουσιάζει συγκεκριμένα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην τάξη και να τα συζητά με τους μαθητές, να μοιράζεται με τους μαθητές του χρήσιμο υλικό σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος, να επικεντρώνει το ενδιαφέρον των μαθητών σε συγκεκριμένους στόχους, Να προτείνει συνδέσμους για περαιτέρω διερεύνηση του θέματος που δίδαξε, Να επικοινωνεί με μαθητές και γονείς, … «Το blog γίνεται όπως το θέλεις εσύ», Dieu 3004

Θα ήθελα να βοηθήσω τους μαθητές που συναντούν δυσκολίες, προσφέροντας μαθήματα και εργασίες. Ελπίζω ότι με τα άρθρα που παρουσιάζω στο ιστολόγιο θα παρακινηθούν οι μαθητές μου να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, το οποίο θεωρώ ως ένα «άνοιγμα στο κόσμο». Δεν μου αρέσει να μένω στη γωνιά μου και να μην μοιράζομαι τα ενδιαφέροντά μου. Αυτό που επιθυμώ, είναι να βρω άλλα μέσα επικοινωνίας με σκοπό να συζητήσω, να μοιραστώ να στοχαστώ και, γιατί όχι, να ονειρευτώ λιγάκι. Σήμερα, το internet μου προσφέρει νέους ορίζοντες. Ήθελα να αναζητήσω άλλα μέσα, πέρα από τα μαθήματα στην τάξη , ώστε να μην εξαρτιέμαι μοιραία από το Πρόγραμμα Σπουδών και να προσφέρω στους μαθητές μου καθώς και στους συναδέλφους μου ένα χώρο πληροφοριών και αναζητήσεων. Να προτείνω δικτυακούς τόπους, εικόνες, επισκέψεις, αναγνώσματα, για την καλύτερη κατανόηση του κόσμου. Αυτό το ιστολόγιο έχει ως αντικείμενο τα Μαθηματικά και τη διδασκαλία τους στο Λύκειο με τη βοήθεια εργαλείων Πληροφορικής. Νομίζω ότι τα προτεινόμενα άρθρα με τη μορφή παιχνιδιού ταιριάζουν στη γενιά των μαθητών του zapping και ελπίζω ότι θα τους προκαλέσουν το ενδιαφέρον, ώστε να μάθουν περισσότερα.

Blogs και εκπαιδευτικά αντικείμενα Ως συλλογή πηγών για Ιστορικές περιόδους Ιστορία: Φυσικές επιστήμες: Ως πηγή επιπλέον ασκήσεων Πχ. http://blogs.sch.gr/symbolo/ Π.χ: Ανάδειξη καλύτερων μαθητικών εργασιών Καλλιτεχνικά: Αρχαία ελληνικά: π.χ. http://blogs.sch.gr/lazmoisiades Φυσική Αγωγή: Καταγραφή δραστηριοτήτων και προτάσεις ασκήσεων

Ένα ιστολόγιο της τάξης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ένας ελεύθερος πίνακας, όπου αναρτώνται μηνύματα, εικόνες και σύνδεσμοι που αφορούν τα μαθήματά μας ή οι σκέψεις των μαθητών πάνω σε ένα κοινό θέμα που δόθηκε ως εργασία. Μπορεί να διευκολύνει την υλοποίηση ενός project, καθώς είναι ένας κοινός χώρος για όλες τις ομάδες εργασίας, όπου καταγράφονται όλες οι φάσεις του project.

Ένας μαθητής μπορεί… Να καταγράψει την εμπειρία του στην τάξη, να σκεφτεί για την προσωπική του πορεία μάθησης, να δημοσιεύσει τις εργασίες του, να σχολιάσει αυτά που διαβάζει, να δημοσιεύσει πρόσθετες πληροφορίες για ένα θέμα ή να μοιραστεί διάφορες πηγές, να δεχτεί σχόλια από το δάσκαλο και τους συμμαθητές του, να ανταλλάξει ιδέες με άλλους μαθητές (π.χ. συμμετέχοντας σε μια ευρωπαϊκή συνεργασία)συνεισφέροντας έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα συλλογικό προϊόν μάθησης, … «Το blog γίνεται όπως το θέλεις εσύ», Dieu 3004

Τεχνικά θέματα: Πως μπορώ να δημιουργήσω ένα ιστολόγιο; Αυτό που γενικά κάνει τα ιστολόγια τόσο γοητευτικά και στην εκπαιδευτική κοινότητα και στο Διαδίκτυο είναι η ευκολία της χρήσης τους. Οποιοσδήποτε μπορεί να κάνει μία δημοσίευση και να την επεξεργαστεί χωρίς να ανησυχεί για τη μορφή και χωρίς να γνωρίζει HTML. Υπηρεσίες παροχής ιστολογίων: Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες στο διαδίκτυο που σας δίνουν ό,τι χρειάζεστε για να φτιάξετε ένα ιστολόγιο. Σας προσφέρουν έτοιμες φόρμες για τις δημοσιεύσεις σας, εργαλεία, διάφορες εφαρμογές κλπ Blogger http://www.blogger.com (το πιο γνωστό και ένα από τα παλιότερα). Wordpress http://wordpress.com Σχολικό δίκτυο http://blogs.sch.gr

Ιστολόγια και Εκπαίδευση; Στη σελίδα http://blogs.sch.gr δημιουργούν Ιστολόγια: Τα σχολεία, π.χ http://blogs.sch.gr/1gympsyc/ Οι Διοικητικές μονάδες π.χ. http://blogs.sch.gr/pde-dmaked/ Εσείς!!! Οι Εκπαιδευτικοί Οι Μαθητές Γυμνασίου

Blogs + … Γιατί; Το ΠΣΔ προχώρησε στη δημιουργία της υπηρεσίας Ιστολογίων, στοχεύοντας στα εξής: Τόπο «αναφοράς» για ελληνικά Ιστολογία με κεντρικό άξονα την εκπαίδευση (educational blog – edublog). Δημιουργία «blogοσφαίρας» εκπαιδευτικών, μέσα από την οποία ο κάθε ένας εκπαιδευτικός ξεφεύγει από τα στενά όρια της τάξης του. Παροχή ενός «ασφαλούς» τόπου για Ιστολόγια μαθητών με την αποφυγή ανώνυμων σχολίων σε αυτά.

Κάποια στατιστικά του ΠΣΔ… Η υπηρεσία παροχής ιστολογίου ξεκίνησε την λειτουργία της τον Απρίλιο του 2008 11 μήνες λειτουργίας: > 4.298 ιστολόγια «Ενεργά» Ιστολόγια (με δημοσίευση τον Ιανουάριο του 2009) : > 556

Πως αποκτώ το δικό μου blog στο ΠΣΔ; Πολύ Απλά !!! Μπείτε στη σελίδα http://blogs.sch.gr Πατήστε στο σύνδεσμο «Αποκτήστε το δικό σας Ιστολόγιο» Δώστε τα στοιχεία πρόσβασης που έχετε στο ΠΣΔ. Το ιστολόγιο σας της μορφής http://blogs.sch.gr/user δημιουργείται αυτόματα και εσείς είστε έτοιμοι πλέον να ξεκινήσετε το δικό σας Ιστολόγιο, γράφοντας την πρώτη σας δημοσίευση.

Ξεκινήστε με ένα μικρό blog που σταδιακά θα μεγαλώνει… Μερικές συμβουλές… Ξεκινήστε με ένα μικρό blog που σταδιακά θα μεγαλώνει… Δοκιμάστε τα χαρακτηριστικά που διαθέτει το blog. Υπάρχουν πολλά που δεν προλαβαίνουμε να τα αναφέρουμε. Ρίξτε μια ματιά σε άλλα blogs για να δείτε τι εισαγωγές κάνουν, τι μορφή έχουν και πως χρησιμοποιούν το σχολιασμό. Διασκεδάστε!

Πιθανά προβλήματα Έλλειψη συμμετοχής από αναγνώστες έξω από την τάξη. Πρέπει να υπάρχει κάποιο είδος αμοιβαίου ενδιαφέροντος μεταξύ συγγραφέα και αναγνώστη, ώστε να υπάρχει άμεση ανταπόκριση και να συνεχιστεί η διάδραση. Η απλή δημοσίευση κάποιων σκέψεων δεν είναι σίγουρο ότι θα προκαλέσει το ενδιαφέρον των άλλων. Συχνά τα ιστολόγια πέφτουν σε τέλμα. Μη δημοσιεύετε εμπιστευτικές πληροφορίες σε ένα ιστολόγιο. Ιδιαίτερα διευθύνσεις e-mail. Aυτό πρέπει να τονιστεί και στους μαθητές. Ο πειρασμός της λογοκλοπής είναι μεγάλος. Ιδιαίτερα οι μαθητές πρέπει να μάθουν να την αποφεύγουν. Χρειάζεται να διαθέσεις χρόνο για να κρατάς ενημερωμένο το ιστολόγιό σου.

Διαγωνισμοί ιστολογίων Το Υπουργείο Παιδείας προκηρύσσει μαθητικό διαγωνισμό με τίτλο Ξεμπλόγκαρε που απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Μεταξύ των στόχων του διαγωνισμού είναι να υποβληθούν και ιδέες για το πως οραματίζονται οι μαθητές την ψηφιακή Ελλάδα. Με αφορμή την ανακήρυξη του έτους 2009 ως ευρωπαϊκή χρονιά Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης της δράσης etwinning διοργανώνει εθνικό διαγωνισμό eTwinning δημιουργίας ιστολογίων (blogs), με τίτλο «e-στολόγιο» και στόχο να αναδειχτεί η δημιουργική και καινοτόμος διάσταση της δράσης Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης. Στον διαγωνισμό «e-στολόγιο» έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν συμμετοχή ομάδες μαθητών με τους εκπαιδευτικούς τους από εγγεγραμμένες ελληνικές σχολικές μονάδες στο eTwinning που υλοποίησαν μια eTwinning συνεργασία εντός του 2007-2008 ή ξεκινούν/συνεχίζουν ένα eTwinning έργο εντός του σχολικού έτους 2008-2009 και πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολών συμμετοχής στον διαγωνισμό (28-02-2009).  

Tα ιστολόγια του 2ου Γυμνασίου Κοζάνης

Βιβλιογραφία Μorris L. Bigge, Θεωρίες μάθησης για εκπαιδευτικούς, εκδ. Πατάκη, Αθήνα,1990 Βιβίτσου, M, Γκίκας A. Μηνάογλου N. Κονετάς Δ. Οικονομάκος, Η., Λαμπροπούλου, Ν. Παρασκευάς, Μ. (2007): Τα ιστολόγια ως εργαλεία συνεργασίας και μάθησης στο πλαίσιο της διαδικτυακής κοινότητας Ελλήνων εκπαιδευτικών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, A’ Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας. Χ. Μπίτσης, Ι. Σαλονικίδης, Η πλατφόρμα ανάπτυξης ιστολογίων Wordpress: Εγκατάσταση και εκπαιδευτική χρήση. A’ Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας. «Το Ιστολόγιο (Blog): μόδα ή «παιδαγωγικό εργαλείο»; (Μέρος Ι ) αναρτήθηκε στον προσωπικό δικτυακό τόπο www.dapontes.gr πριν λίγους μήνες (Οκτώβριος 2007) καθώς και στις εκπαιδευτικές πύλες: www.eduportal.gr και www.ekped.gr blog.e-healthgr | Εκπαιδευτικά blogs στην Ελληνική πραγματικότητα Μάθε παιδί μου blogging.Τα εκπαιδευτικά ιστολόγια του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου». Ελένη Στεργάτου. Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (ΕΑ-ΙΤΥ)

Σας ευχαριστώ.