ΨΥΧΙΚΟΣ & ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η σχέση των εφήβων με το Διαδίκτυο: Χρήση, κίνδυνοι και στάση γονέων
Advertisements

Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Εθισμός στο Internet Του Χρήστου Τσαπάρα.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Διαταραχη εθισμου στο διαδικτυο και εφηβεια
Νεφέλη Δημητρίου: Παραπληροφόρηση
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Καθηγητής Πληροφορικής
Ντενίτσα Ντίκοβα Πέννυ Παπαγεωργίου Ιωάννα Χρονοπούλου
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Παρακίνηση σε αυτοκτονία 2.Ψυχολογική πίεση λόγω φημών-διαδόσεων
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Είμαστε το 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Κατερίνης
ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ
Εξάρτηση από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟ ΕΘΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΟΥΣ
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
4ο ΓΕ.Λ. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Υποκλοπή Προσωπικών Δεδομένων ΜΙΜΗΣΗ ΒΙΑΙΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΟΛΔΕΡ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΟΥΔΕΣΙΔΗΣ ΦΩΤΗΣ.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Τι είναι ; Πρόκειται για μια δραστηριότητα αρκετών χιλιάδων ετών. Κάποιος στοιχηματίζει χρήματα στο αποτέλεσμα κάποιου συμβάντος, το οποίο μπορεί να ελέγχεται.
Εθισμός στο Διαδίκτυο –Facebook & Έφηβοι
ΘΕΜΑ : Υπάρχουν εξαρτημένοι χρήστες του διαδικτύου ; Ποιοι μπορούν να θεωρηθούν εξαρτημένοι από το διαδίκτυο, ποια είναι τα συμπτώματα, ποιες οι αιτίες.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Εθισμός στο διαδίκτυο.
Project Β' Λυκείου. Πολλοί έφηβοι στρέφονται στο διαδίκτυο, προκειμένου να αντιμετωπίσουν συναισθήματα άγχους, μοναξιάς, κατάθλιψης. Είναι ένας τρόπος.
O εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Μια εργασία των : Μπερτσιάς Θανάσης
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
….για πολλές ώρες…..
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΖΕΡΒΟΧΩΡΙΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο Εξάρτηση-Εθισμός των Έφηβων στο Διαδίκτυο.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΒΕΛΙΝΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΗ ΦΕΝΙΑ ΚΑΛΙΑΚΑΤΣΟΥ =] ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Διαδικτυακά παιχνίδια 10 ερωταπαντήσεις και στο τι τελικά είναι αυτό που πρέπει να γνωρίζει κάθε γονιός και εκπαιδευτικός.
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
ΑΣΦΑΛΕΙΑ&ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
AΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Εθισμός στην Τεχνολογία
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
ΕΘΙΣΜΟΙ.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ BULLING.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Δραστηριότητες και εξάρτηση στην εφηβεία
Ερευνητική Εργασία Α Γεωπονίας 1
Κίνδυνοι του διαδικτύου
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
ΘΕΜΑ: ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΤΖΟΓΟ
ΤΖΟΓΟΣ ΚΑΙ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΥΧΙΚΟΣ & ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ Από τους: Μυρσίνη Αποσπόρη Χρήστο Πάντο Κωνσταντίνο Παπαδόπουλο Ελίζα Κωνσταντίνου

ΟΡΙΣΜΟΣ Ο εθισμός στο Διαδίκτυο (internet addiction) είναι μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης, η οποία βρίσκεται υπό εξέταση από την επιστημονική κοινότητα προκειμένου να οριοθετηθεί, αφού η εξάρτηση από το Ιντερνέτ δεν είναι ακόμη μια κλινική οντότητα που συναντάμε σε εγχειρίδια ψυχιατρικά. Αυτή η μορφή εθισμού ορίζεται ως την «ενασχόληση με το Ιντερνέτ για άντληση αισθήματος ικανοποίησης που συνοδεύεται με αύξηση του χρόνου που καταναλώνεται για την άντληση αυτού του αισθήματος». Βικιπαίδεια

Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ… Ο όρος «Διαταραχή Εξάρτησης από το Διαδίκτυο (Internet Addiction Disorder)» προτάθηκε για πρώτη φορά από τον Δρ. Goldberg και τα κριτήρια για τη διάγνωσή της βασίστηκαν σε εκείνα για τις εξαρτήσεις από τις ουσίες. Σήμερα οι περισσότεροι ερευνητές στον τομέα εξαρτήσεων προτείνουν ότι η διαταραχή εξάρτησης από το Διαδίκτυο είναι μια ψυχοφυσιολογική διαταραχή που εμπεριέχει την ανοχή, συμπτώματα απομόνωσης, συναισθηματικές διαταραχές και διακοπή κοινωνικών σχέσεων. Ο όρος περιγράφει εκείνους που ξοδεύουν τεράστιες ποσότητες χρόνου συνδεδεμένοι στο Διαδίκτυο εις βάρος και υποβιβάζοντας άλλους τομείς της ζωής τους. Οι δραστηριότητες καλύπτουν τομείς όπως : οι σχέσεις,  η  οικονομική  διαχείριση,  η  αναζήτηση  πληροφοριών, τα  ηλεκτρονικά παιχνίδια,  οι σεξουαλικές επαφές .Ο εθισμός στο Διαδίκτυο δεν αναγνωρίζεται ακόμα ως διαγνωστική κατηγορία, και ιδιαίτερα η νοσολογική ασάφεια που περιβάλλει το φαινόμενο, το οποίο έχει ποικιλοτρόπως αναγνωριστεί ως εθισμός και διαταραχή ώθησης-ελέγχου, συγκλίνει στην άποψη αυτή. Πρόσφατες έρευνες τείνουν να προσδιορίσουν τον εθισμό στο Διαδίκτυο ως χρήση του Διαδικτύου για περισσότερες από 38 ώρες εβδομαδιαίως. Οι ειδικοί επισημαίνουν την έλλειψη εμπειρικής έρευνας και την μη δοκιμασμένη ισχύ των τοποθετήσεων, προτείνοντας την αντικατάσταση του όρου «εθισμός στο Διαδίκτυο» από όρους όπως «υπερβολική», «προβληματική» χρήση του Διαδικτύου www.scribd.com

ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΕΙΣΤΕ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ?

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΘΙΣΜΟΥ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ: Χαμηλοί βαθμολογία στο σχολείο Χάνει της παρέες του Διακόπτει της εξωσχολικές δραστηριότητες ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ : Βιαιοπραγίες Συνεχείς τσακωμοί ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ : Άδικα μέτρα Διαταραχή των οικογενειακών σχέσεων

ΑΙΤΙΑ Το Ίντερνετ έχει την ικανότητα να καλύψει συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες ενός ατόμου. Ένα από τα χαρακτηριστικά του μέσου που προκύπτει από τη φύση του είναι ότι μπορεί να δημιουργήσει μια «ιδανική κατάσταση εαυτού», όπου το άτομο μπορεί να εξερευνήσει διάφορες πτυχές της προσωπικότητας του χωρίς να έχει περιορισμούς και συνέπειες. Στο Διαδίκτυο δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες των πράξεων, ο χρήστης μπορεί να μπει και να βγει όποτε θέλει, ενώ μπορεί να καλύψει την όποια εξωτερική εμφάνιση, αφού δεν υπάρχει, πολλές φορές, οπτική επαφή.

ΨΥΧΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ Κάποια συγκεκριμένη ερμηνεία δεν υπάρχει όπως μας είπε και ο κύριος Κορμάς από το νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού αφού ο εθισμός στο διαδίκτυο δεν θεωρείται ακόμα σαν ασθένεια .Ο σωματικός εθισμός είναι συνήθως αλληλένδετος με τον ψυχικό αφού η αφετηρία των συμπτωμάτων είναι το σύνδρομο της στέρησης . Έπειτα ακολουθεί η έντονη ανάγκη των βιντεοπαιχνιδιών διότι ο οργανισμός έχει αρχίσει πλέον να τα αποζητά.

ΨΥΧΙΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ Όσο αναφορά τον ψυχικό εθισμό αξιοσημείωτο είναι ότι ένα στα πέντε 15χρονα παιδιά στην Αττική παρουσιάζει περιοδικά ή συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση του Διαδικτύου –ένα βήμα πριν τον εθισμό δηλαδή ενώ ήδη 180 ανήλικοι παρακολουθούν το πρόγραμμα απεξάρτησης από το ίντερνετ με συμπτώματα εξάρτησης από το διαδίκτυο. Όπως προκύπτει από έρευνα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων , ο πιο συχνός λόγος χρήσης του Διαδικτύου από 15χρονους εφήβους είναι τα online παιχνίδια. Τα στοιχεία ανακοίνωσε η Ανοιχτή Γραμμή για καταγγελίες για δικτυακούς τόπους "SafeLine". Σύμφωνα με την έρευνα λοιπόν το 8% των 15χρονων κάνει χρήση του Διαδικτύου πάνω από 20 ώρες την εβδομάδα και περίπου 3 στους 10 εφήβους σερφάρει σε καθημερινή βάση.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Οι γονείς δεν αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα του προβλήματος .Έτσι τα παιδιά τους παίζουν παιχνίδια που είναι ακατάλληλα για την ηλικία τους (pegi+)

video

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΗΓΕΣ ΠΡΟΒΗΜΑΤΩΝ 2 Όταν μπαίνει σε ξένους διαδικτυακούς ιστοτόπους που δεν γνωρίζει μπορεί να συνομιλεί με ξένους και να δεχτεί εκφοβισμό Μπαίνει σε ιστοσελίδες που δεν γνωρίζει με βίαιο περιεχόμενο ή πορνογραφικό υλικό και έτσι αλλάζει όλη η κοσμοθεωρία του , να αλλάζει ο κόσμος γύρω του. Βλέπει από άλλη οπτική γωνία το άλλο φύλο ,αρχίζει να γίνεται επιθετικό και βλέπει εφιάλτες .Έτσι ωριμάζει πιο γρήγορα αλλά και με άσχημο τρόπο αφού γνωρίζει καινούργια δεδομένα τα οποία του αλλάζουν τη ζωή

ΠΟΣΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΝΤΕΧΕΤE ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ?

ΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΕΘΙΣΜΟΣ : ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ Διατροφικές διαταραχές. Διαταραχές του ύπνου και αλλαγή των συνηθειών ύπνου. Μυοσκελετικές παθήσεις (π.χ. σκολίωση). Μειωμένη αθλητική δραστηριότητα. Ξηρά μάτια ή ακόμα και μυωπία. Ημικρανίες. Παραμέληση προσωπικής υγιεινής. Πρησμένα πόδια Επιληπτικές κρίσεις λόγω της υπερβολικής χρήσης

ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΕΘΙΣΜΟΥ Τι πρέπει να κάνετε λοιπόν ; Ο καλύτερος τρόπος για ένα παιδί να απεξαρτηθεί είναι : Να ξεκινήσει εξωσχολικές δραστηριότητες όπως ένα άθλημα ώστε να απεμπλακεί από την εθιστική διαδικασία των υπολογιστών και να ξεκινήσει η ροπή προς δημιουργικότερες μορφές ψυχαγωγίας. Οι γονείς πρέπει να ωθούν τα παιδιά τους προς αυτό το δρόμο και να τους δίνουν μεγάλη προσοχή ώστε να μην οδηγούνται στο σημείο του εθισμού που τείνει να μαστίζει τις μέρες μας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Κλείνοντας θέλουμε να σας παρουσιάσουμε τι αποκομίσαμε από αυτή μας την εργασία: Το Διαδίκτυο ήρθε για να μείνει. Και εξελίσσεται. Εμείς, οι χρήστες το εξελίσσουμε. Οι κίνδυνοι, όμως, που εγκυμονούν από την ανεξέλεγκτη πρόσβαση στις υπηρεσίες του, μπορεί να αποδειχτούν περισσότερο σοβαροί από όσο υπολογίζαμε. Νέοι άνθρωποι εξαρτούν τη ζωή τους από το Διαδίκτυο, απορρίπτοντας κάθε μονάδα κοινωνικής συναναστροφής, αγνοώντας τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ζώντας τελικά σε μια εικονική πραγματικότητα. Είναι πολύ λυπηρό το γεγονός ότι κλινικές αποτοξίνωσης ανοίγουν ανά τον κόσμο για να υποδεχτούν άτομα εξαρτημένα από ένα αγαθό. Τα νούμερα φανερώνουν μια νέα τάξη πραγμάτων ως προς τις ψυχιατρικές διαταραχές που οι επιστήμονες καλούνται να μελετήσουν. Δεν πρόκειται, όμως, απλά για ψυχιατρικές θεωρήσεις, αλλά για έναν ορατό και άμεσο κίνδυνο για τους ίδιους και για τα παιδιά μας. Η δική μας υπεύθυνη στάση και η δική μας ωριμότητα και ενημέρωση είναι εκείνη που θα διαπαιδαγωγήσει σε σωστή κατευθυντήρια γραμμή τις επόμενες γενιές.

ΤΕΛΟΣ !! 