Ομάδες εστίασης – Συνεντεύξεις Κατευθυντήριες γραμμές για τη διεξαγωγή μιας επιτυχημένης ημι-δομημένης συνέντευξης Μαρία Τακούση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Ποιοτικη αναλυςη δεδομενων
Έρευνα για την οικοδομική δραστηριότητα 2010 Επαμεινώνδας Ε. Πανάς Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πρόεδρος του Τμήματος Στατιστικής Απόψεις.
Κατερίνα Βασιλικού, PhD Ακαδημία Αθηνών
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Τεχνικές Παρουσίασης Hans-Peter Osterhold – Hessenkolleg Wetzlar.
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Αντανάκλαση Συναισθήματος
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Στάδια της έρευνας 1. Τίτλος της έρευνας 2
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
ΑΝΕΡΓΙΑ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
Διακρίσεις της Επικοινωνίας Γραπτή Επικοινωνία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
…προϋποθέτει επικοινωνιακές δυνατότητες από την πλευρά του ερευνητή, ενώ κρύβει κινδύνους στρέβλωσης των δεδομένων: Σχέση δυσπιστίας ανάμεσα στον ερευνητή.
1 Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Collecting Primary Data.
Ερωτηματολόγια 3η Διάλεξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Εισηγητές: Βαλεντίνα Τουμάνιου Ζαχαρίας Ιωάννου Τετάρτη 5 Μαρτίου 2014.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Μείωση της αποφυγής - avoidance reduction Λίγοι θεραπευτές σήμερα θα χρησιμοποιούσαν αυτή την προσέγγιση μεμονωμένα. Τη χρησιμοποιούν ως ένα μέρος του.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο Ι Στις ανθρωπιστικές επιστήμες επικράτησαν δύο ερευνητικές κατευθύνσεις: Η στατιστική ανάλυση (συνυπολογίζει.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη
Μέθοδολογία έρευνας 3ο εξάμηνο
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
Το Ερωτηματολόγιο ως ερευνητικό εργαλείο
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών
Δομή ερευνητικής εργασίας
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Πωλησιακές Δεξιότητες. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ Είμαστε η εικόνα της εταιρείας Επισκεπτόμαστε γιατρούς που ασχολούνται με τα προϊόντα μας Χτίζουμε σχέσεις.
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ομάδες εστίασης – Συνεντεύξεις Κατευθυντήριες γραμμές για τη διεξαγωγή μιας επιτυχημένης ημι-δομημένης συνέντευξης Μαρία Τακούση

Συνεντεύξεις vs. Ερωτηματολογίων Πλεονεκτήματα συνέντευξης : Ο συνεντευκτής /ερευνητής μπορεί να αλληλεπιδράσει στις παρεχόμενες πληροφορίες Να ζητήσει περαιτέρω διευκρινήσεις Να διερευνήσει επιπρόσθετα, νέα απροσδόκητα ενδεχομένως θέματα που έρχονται στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια της συνέντευξη Ο ερευνητής μπορεί να διασφαλίσει την απάντηση όλων των ερωτημάτων Μεγαλύτερη ανταπόκριση με λιγότερα προκατειλημμένα (biased) ποσοστά.

Ποιοτική ερευνητική μεθοδολογία (Burman, 1994) Συνήθως σκοπεύει να ανακαλύψει και να διερευνήσει σε βάθος τα χαρακτηριστικά ενός ερευνητικού δείγματος σε σχέση με : Γνώσεις Συμπεριφορές Αντιλήψεις Στάσεις Αξίες Δεν στοχεύει στην μέτρηση π.χ. συχνότητα εμφάνισης όπως γίνεται στην ποσοτική έρευνα. Η ποιοτική έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση/αποκάλυψη βαθύτερων συχνά πολύπλοκων θεμάτων (Johns & Lee-Ross, 1998) που συχνά είναι πολύ δύσκολο να διερευνηθούν με άλλο τρόπο. Επαγωγική (από το συγκεκριμένο στο γενικό) Διάφορα είδη αναλύσεων (π.χ. θεματική Συνήθως χρησιμοποιείται μικρό δείγμα που όμως δίνει πολύ πλούσιο υλικό προς επεξεργασία.

Δομημένη συνέντευξη Συμπεριλαμβάνει ένα συγκεκριμένο αριθμό προκαθορισμένων ερωτήσεων που γίνονται με ελεγχόμενο τρόπο Η διατύπωση και η σειρά των ερωτήσεων δεν μπορεί να τροποποιηθεί Απαιτεί συγκεκριμένες ερωτήσεις που μπορούν να απαντηθούν εν συντομία Μπορεί να έχουν «κλειστές» ερωτήσεις Κατάλληλη για θέματα όπου κάποιος έχει ήδη μια λεπτομερή γνώση Χρησιμοποιείται σε δημοσκοπήσεις, έρευνες αγοράς, μελέτες της κυβέρνηση Χρησιμοποιείται συχνά σε μικρά παιδιά ή άλλους πληθυσμούς που μπορεί να μην είναι σε θέση να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο

Ημι-Δομημένη συνέντευξη Το πλάνο συνέντευξης περιέχει μια λίστα από ερωτήματα σχετικά με τα θέμα που εξερευνείται και που οφείλουν να καλυφθούν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Ανοιχτού τύπου ερωτήσεις (τι, πως, για ποιο λόγο κτλ) Η διατύπωση και η σειρά των ερωτήσεων μπορεί να τροποποιηθεί Ο ερευνητής πρέπει να είναι ευέλικτος και να παρακολουθεί πολύ προσεκτικά τα λεγόμενα του ερωτώμενου έτσι ώστε να κάνει τις ερωτήσεις όπου απαιτείται Ο ερευνητής πρέπει να είναι καλά εκπαιδευμένος και να έχει τις κατάλληλες δεξιότητες για να μπορέσει να συλλέξει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες Γενικές- ειδικές - δευτερεύουσες - κλεισίματος & προτρεπτικές

Προτρεπτικές/βοηθητικές ερωτήσεις & εξωλεκτική επικοινωνία (Probes) Σκοπός Ενθαρρύνουν τον ομιλητή να μιλήσει περισσότερο για ένα θέμα ή να δώσει διευκρινήσεις Περαιτέρω απαραίτητες πληροφορίες Διφορούμενες απαντήσεις Μέθοδος Συμπεριφορική (π.χ. κούνημα κεφαλιού ) Στατική (π.χ. εμπρόσθια κλίση σώματος ) Επανάληψη μέρους της αφήγησης Διευκρινιστικές ερωτήσεις

Μη-Δομημένη συνέντευξη Μόνο το θέμα είναι προκαθορισμένο Σημαντική αλληλεπίδραση μεταξύ ερευνητή και ερωτώμενου Τα αποτελέσματα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το πώς ο ερευνητής διεξάγει τη συνέντευξη Χρησιμοποιείται κυρίως για να αναπτυχθούν ιδέες και ερευνητικές υποθέσεις και όχι καθαρά για τη δοκιμασία υποθέσεων Κατάλληλο για διερευνητικές μελέτες, μεμονωμένα περιστατικά και πολύ ευαίσθητα θέματα

Συμπεριφορά συνεντευκτή Ενσυναισθητική προσέγγιση Βασισμένη στη συμβουλευτική Απαιτεί ευαισθησία και συναισθηματική συμμετοχή Ουδέτερη προσέγγιση Ερευνητική εστίαση Ερευνητής είναι φιλικός, αλλά επιφυλακτικός

Δεξιότητες ερευνητή/συνεντευκτή Ο ερευνητής οφείλει : Να εδραιώνει μια σωστή σχέση/επαφή Να δείχνει κατανόηση Να μπορεί να εκμαιεύσει τις απαραίτητες πληροφορίες (γεγονότα & περιγραφές) Να συζητά δύσκολα ή ευαίσθητα ζητήματα Να μπορεί να αντιμετωπίζει τόσο τα δικά του όσο και τα συναισθήματα των άλλων Να ολοκληρώνει την συνέντευξη χωρίς να χάνει την επαφή με τον ερωτώμενο

Συνέντευξη ομάδας Πλεονεκτήματα : Μειονεκτήματα: Η διερεύνηση των απόψεων μια ομάδας σε ένα θέμα Πλεονεκτήματα : Λιγότερο δαπανηρές και χρονοβόρες Μειονεκτήματα: Απαιτεί εξειδικευμένες δεξιότητες και εμπειρία για τον συντονισμό μιας ομάδας Λιγότερος έλεγχος απ’ ότι στην ατομική Περιορισμένη θεματολογία ανάπτυξης (λίγα θέματα μπορεί να επιλεχθούν) Μερικοί άνθρωποι μπορεί να είναι πρόθυμοι να συμμετέχουν Η εγγραφή (recording) μπορεί να είναι προβληματική Δυσκολότερη η αποκωδικοποίηση και η ανάλυση

Ανάπτυξη ημι-δομημένου πλάνου συνέντευξης

Ανάπτυξη ημι-δομημένου πλάνου συνέντευξης Παράδειγμα ανάπτυξης συγκεκριμένων ερωτήσεων Ερευνητικό ερώτημα «Ποια είναι η γνώση των φυσιοθεραπευτών για το HIV/AIDS και ποια η στάση τους στους ασθενείς που έχουν προσβληθεί από το HIV/AIDS» Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε «HIV/AIDS» Ποιους θα ονοματίζατε ως τρόπους μετάδοσης; Πόσο επαρκής είναι η γνώση σας σχετικά με το HIV / AIDS; Ποιες είναι μερικές από τις νευρολογικές επιπλοκές του ιού HIV / AIDS; Πώς θα βοηθούσε η φυσιοθεραπεία; Πώς νιώθετε για τους ανθρώπους που είναι θετικοί στον ιό HIV; Πώς νιώθετε για τη θεραπεία του HIV / AIDS ασθενείς; Ποιες είναι οι σκέψεις όταν αναλαμβάνετε ασθενείς με HIV; Υπάρχει κάτι άλλο που θα θέλατε να συζητήσουμε;

Θυμάμαι και επιβεβαιώνω – λίστα καταλληλότητας ερωτημάτων Είναι οι ερωτήσεις κατάλληλα δομημένες (λεξιλόγιο και κατανόηση- απλότητα); Είναι οι ερωτήσεις ακριβείς και συγκεκριμένες; Υπάρχουν καθοδηγούμενες ερωτήσεις ;- τροποποιώ Υπάρχουν προσβλητικές ερωτήσεις ; - αλλάζω Υπάρχει περίπτωση ο ερωτώμενος να επηρεαστεί από τη σειρά των ερωτήσεων; - αλλάζω σειρά Έχει αποφευχθεί οποιαδήποτε άσκοπη επανάληψη; Η συνέντευξη έχει αρκετή ποικιλία έτσι ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον του ερωτώμενου και την προθυμία του να απαντήσει σε όλες αναλυτικά ; Τόσο οι εισαγωγικές όσο και οι ερωτήσεις κλεισίματος είναι διατυπωμένες κατάλληλα;

Ανάπτυξη ημι-δομημένου πλάνου συνέντευξης Συζήτηση / δραστηριότητα Ιδέες για τα ερευνητικά σας ερωτήματα; Ανάπτυξη συγκεκριμένων ερωτήσεων Ανοιχτού τύπου ερωτήσεις Αρχίζουμε με γενικές ερωτήσεις Κύριες και δευτερεύουσες ερωτήσεις Προωθητικές /διευκρινιστικές ερωτήσεις (π.χ. τι εννοείτε, μπορείτε να μου μιλήσετε λίγο περισσότερο γι αυτό;) Ερωτήσεις κλεισίματος

Ομάδα εστίασης Συνεντεύξεις

Κατευθυντήριες γραμμές Ο τρόπος που προσεγγίζουμε τον ερωτώμενο επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το πόσο επιτυχημένη θα είναι συνέντευξη. Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε μια σχέση εμπιστοσύνης

Θυμίστε στον ερωτώμενο Το όνομά σας και τη σχέση σας με το Πανεπιστήμιο του Hertfordshire Το σκοπό της μελέτης Τη φύση της μελέτης Αν θέλει να ρωτήσει κάτι Την εκτιμώμενη διάρκεια της συνέντευξης Ότι η συνέντευξη θα μαγνητοφωνηθεί (βεβαιωθείτε ότι δίνουν ρητά τη συγκατάθεσή τους σε αυτό)

Θυμίστε στον ερωτώμενο Ότι οι απαντήσεις θα παραμείνουν απολύτως ανώνυμες Ότι αν αισθανθεί άβολα σε οποιοδήποτε τρόπο κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, μπορεί να σταματήσει αμέσως Ότι αν δεν θα ήθελε να διαβαστούν οι απόψεις του μπορεί να σας ζητήσει να εξαιρεθεί κάποιο κομμάτι από την μελέτη

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Προσπαθήστε να διατηρείτε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα Προσπαθήστε να κρατήσετε μια ουδέτερη, και αποφύγετε οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης των απαντήσεων του Να είστε ευέλικτοι, χωρίς όμως να ξεχάσετε τι θέλετε να ρωτήσετε Εάν ο ερωτώμενος δείχνει σημάδια άγχους ή δυσφορία σταματήστε τη συνέντευξη

Στο τέλος της συνέντευξης Στο τέλος της συνέντευξης ευχαριστήστε τον ερωτώμενο για το χρόνο & τη συνεργασία του Σημειώστε την εξωλεκτική επικοινωνία

Λίγα λόγια για την απομαγνητοφώνηση I για τον ερευνητή R για τον συμμετέχοντα I: …..? R:…. Αριθμήστε τις γραμμές Απομαγνητοφωνήστε τα πάντα Ακόμα και μμμ, εεε, κτλ Καταγράψτε οτιδήποτε π.χ. γέλια... Διακοπή... Δεν μιλάει κοιτάει το πάτωμα 21

Σύμβολα απομαγνητοφώνησης (Silverman, 1993; Burman, 1994) (.) παύση (2) 2’’ παύση xxx αδύνατη η απομαγνητοφώνηση (word) σε παρένθεση, όταν η λέξη δεν ακούγεται ξεκάθαρα Word πλάγια γραφή, για να δηλώσετε έμφαση [ σημείο όπου ο ακροατής μιλάει ταυτόχρονα με τον ομιλητή 22

Σύμβολα απομαγνητοφώνησης (συνεχ) (Silverman, 1993; Burman, 1994) [ ] περιγραφή κατάστασης, [γέλια], [διακοπή τηλεφώνου] = καθόλου παύση ανάμεσα στους συζητητές Ι: δηλαδή, πιστεύετε ότι= Ρ: =Ναι. Πιστεύω ότι , . ! ? Σημεία στίξης, τονισμός ομιλητή 23

Βιβλιογραφία Arksey, H. and Knight, P. (1999). Interviewing for Social Scientists. London: Sage publications. Breakwell, G.M. & Hammond, S. (Editors) (2000). Research Methods in Psychology (2nd Edition). London: Sage publications. Kvale, S. and Brinkmann, S. (2008). InterViews: Learning the Craft of Qualitative Research Interviewing (2nd Edition). London: Sage. Smith, J., Harre, R. & Langenhove, L. (1995). Rethinking Methods in Psychology. London: Sage Publications. (Chapters 2 and 3 esp.)