ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ I. Ο χώρος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
Advertisements

Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Ήταν ηχητικά ισχυροί οι θεοί στο αρχαίο δράμα ;
«ΜΑΘΗΤΕΙΑ για ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ» Πρόγραμμα Επαγγελματικής Εμπειρίας Απόφοιτων Τεχνικής Εκπαίδευσης με Υποτροφία από το Υπουργείο Παιδείας Σύγχρονες και ποιοτικές.
 Σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μέσα σε έναν Μικρόκοσμο  με την βοήθεια μιας Μικρογλώσσας.
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ.
EΠΙΔΑΥΡΟΣ.
Αρχαιολογικό μουσείο Μυτιλήνης
NOISE PROTECTION & CONTEMPORARY USE PROBLEMS IN ANCIENT GREEK THEATRES
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
2.
Διαδίκτυο.
Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ πηγή: weebly
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ημερίδα επιμόρφωσης Φιλολόγων στις Νέες Τεχνολογίες Σχολικός Σύμβουλος Μηχανολόγων ΠΕ12 Λ. Ψαρράς Αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών: Εκπόνηση ιστοσελίδας.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
1.
Περισσότερες Ασκήσεις Συνδυαστικής
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Αμαλία Κ. Ηλιάδη (Φιλόλογος-Ιστορικός, ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας) Ε-Mail:
Travel Salesman. ABDCA, ABCDA, ACBDA, ACDBA, ADBCA, ADCBA … (3!) 3 σταθμοί και 1 βάση (3! διαδρομές) 4 σταθμοί και 1 βάση (4! = 24) 5 σταθμοί και 1 βάση.
1 Ενότητα 5.3.1: Ερωτηματολόγια με τη χρήση του Διαδικτύου Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο.
Ιστορία των ελληνικών χαρακτήρων
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Ρωμαϊκά κτίσματα στην Θεσσαλονίκη
Παναγιώτης Στεμπίλης Ε΄ Τάξη 43ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ3.
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
Θεοδώρα Μπαφα Ε2 gr/Page_04-01.asp Αρχαία Θέατρα.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
Βικτώρια Μαργαρίτη & Θεοχάρης Συμεωνίδης Τάξη Α΄
Ιστοριογραφία Η επιστήμη που καταγράφει σε χρονολογική σειρά την πορεία των γεγονότων σε ένα ανθρώπινο σύνολο μιας ορισμένης χρονικής περιόδου.
1 ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ – Άξονας 4, Μέτρο 4.1, Ενέργεια 4.1.1, Κατηγορία Πράξης α ΕΡΓΟ: «ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
Περιεχόμενα Γεωφυσικά Στοιχεία Πόλεις Πολιτισμός Τουρισμός.
Παναθηναϊκό Στάδιο 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015 Κατερίνα Γαλλιού Ε 2.
Νίκος Κ. Μπάρκας ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 1. ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία: Εισαγωγή στο αρχαίο θέατρο © Θάνος Σταυρόπουλος Φιλόλογος, ΜSc. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ.
ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Συντονιστής: Λεωνίδας Σιφαλέρας Μέλη: Γιώργος Αφεντούλης Παναγιώτης Σαρβανίδης Διομήδης-Παναγιώτης Τσουρίδης.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
Στην αρχαία Ελλάδα οι παραστάσεις αρχαίου δράματος δίνονταν αρχικά σε υπαίθριους χώρους και οι θεατές κάθονταν σ΄ ένα πρανές φυσικό ή πάνω σε ξύλινες.
ΚΟΥΡΙΟ, ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΛΟΣΣΙ Λάρα Πάτσι, Ηλιάνα Αχιλλέως.
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
Ο Παγκόσμιος Ιστός – Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου
Διαδρομή Πάφος - Λεμεσός
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ I. Ο χώρος Page Down: Επόμενη σελίδα Page Up: Προηγούμενη σελίδα Esc: Διακοπή παρουσίασης Home: Πρώτη σελίδα End: Τελευταία σελίδα

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Το θεατρικό οικοδόμημα Το θέατρο του Διονύσου στην Ακρόπολη των Αθηνών Το θέατρο του Ασκληπιείου της Επιδαύρου

ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑΤΟΣ ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑΤΟΣ ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ Κ Ο Ι Λ Ο Ν ΚΑΤΩ ΔΙΑΖΩΜΑ ΚΕΡΚΙΔΑ ΚΕΡΚΙΔΑ ΘΥΜΕΛΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΔΕΞΙΑ ΠΑΡΟΔΟΣ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΟΔΟΣ Σ Κ Η Ν Η

διάζωμα (άνω) κερκίδα πάροδος σκηνή ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑΤΟΣ διάζωμα (άνω) κερκίδα πάροδος ορχήστρα σκηνή

Το τμήμα του θεάτρου όπου κάθονταν οι θεατές Το τμήμα του θεάτρου όπου κάθονταν οι θεατές. Αποτελείται από πολλές σειρές εδωλίων, τα οποία στην κλασική εποχή ήταν ξύλινα και αργότερα λίθινα. ΚΟΙΛΟΝ Κτίριο όπου περίμεναν οι ηθοποιοί πριν εμφανιστούν. Εκεί φυλάσσονταν τα υλικά και κοστούμια. Αντιστοιχεί στο σημερινό «παρασκήνιο». Η μπροστινή όψη ήταν το σκηνικό του έργου (συνήθως η μπροστινή όψη ανακτόρου). ΣΚΗΝΗ Κυκλικός ή ημικυκλικός χώρος που περιβάλλεται από το κοίλο, όπου έπαιζαν οι ηθοποιοί. Αντιστοιχεί στη σημερινή «σκηνή» των θεάτρων. Στο κέντρο του βρισκόταν η θυμέλη –βωμός αφιερωμένος στο Διόνυσο. ΟΡΧΗΣΤΡΑ

ΔΙΑΖΩΜΑ Ένας πλατύς διάδρομος συνήθως χώριζε οριζόντια το κοίλο σε δύο μεγάλα τμήματα (το άνω και το κάτω διάζωμα). Το τμήμα του κοίλου μεταξύ δύο κλιμάκων. Με τις κάθετες κλίμακες οι θεατές κινούνταν στα υψηλότερα και χαμηλότερα σημεία του κοίλου ΚΕΡΚΙΔΑ Ο δεξιός και αριστερός διάδρομος που οδηγούσε στην ορχήστρα. Από τις παρόδους έμπαιναν ή έβγαιναν οι ηθοποιοί που σύμφωνα με την πλοκή του έργου έρχονταν από ή πήγαιναν στο λιμάνι, στους αγρούς ή στην πόλη. ΠΑΡΟΔΟΣ

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ Χτίστηκε για πρώτη φορά τον 5ο αι. π.Χ. και περιλάμβανε λίγα ξύλινα και λίθινα εδώλια. Τα ερείπια που σώζονται σήμερα ανήκουν σε οικοδόμημα που χτίστηκε επί άρχοντος Λυκούργου. Καταστράφηκε από το στρατηγό Σύλλα το 86 π.Χ. και αμέσως μετά ανακατασκευάστηκε.

Απόψεις του θεάτρου του Διόνυσου και εδώλια των αρχόντων

Φωτορεαλιστική αναπαράσταση της αρχικής μορφής του θεάτρου του Διονύσου Η αναπαράσταση έγινε στο Τμήμα Κλασικών Σπουδών του Berkeley University (Η.Π.Α.)

1. Πανοραμική άποψη 2. Άποψη του κοίλου από την ορχήστρα 3. Ορχήστρα και σκηνή 1 2 3

Η αναπαράσταση έγινε από την εταιρία λογισμικού Theatron Ltd. Φωτορεαλιστική αναπαράσταση του θεάτρου του Διονύσου σε τρεις διαφορετικές ιστορικές περιόδους Η αναπαράσταση έγινε από την εταιρία λογισμικού Theatron Ltd.

1. Κλασική εποχή (επί άρχοντος Λυκούργου) 2. Ελληνιστική εποχή 3. Ρωμαϊκή εποχή 1 3 2

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ Κτίσθηκε σε δύο φάσεις: Α΄ Φάση: τέλος του 4ου π.Χ. αι. (ορχήστρα, κάτω διάζωμα, σκηνή [α΄στάδιο]) Β΄ Φάση: μέσον 2ου π.Χ. αιώνα, (άνω διάζωμα, σκηνή [β΄στάδιο])

Κάτω διάζωμα: 13 κλίμακες – 12 κερκίδες 34 σειρές εδωλίων Άνω διάζωμα: 23 κλίμακες – 22 κερκίδες 21 σειρές εδωλίων Μέγιστη ακτίνα κοίλου: 58 μέτρα Διάμετρος ορχήστρας: 20 μέτρα

Home: μετάβαση στην αρχή Esc: τερματισμός Τ Ε Λ Ο Σ Δημιουργία παρουσίασης: Χρήστος Μουλώτσιος (christoff02@yahoo.com) Στοιχεία της παρουσίασης (πληροφορίες και φωτογραφίες) αντλήθηκαν από τις ιστοσελίδες «Αρχαίο Θέατρο» (http://www.istos.net.gr/theatro), «Οδυσσέας – Server του υπουργείου Πολιτισμού» (http://www.culture.gr) Οι φωτορεαλιστικές αναπαραστάσεις του θεάτρου του Διονύσου δημοσιεύονται στα websites «ΔΙΔΑCΚΑΛΙΑ – Ancient Theatre Today» (http://www.berkeley.edu/didaskalia) και «Theatron Ltd» (http://www.theatron.com). To απόσπασμα από την «Ειρήνη» του Αριστοφάνη που ακούγεται στην αρχή προέρχεται από την ιστοσελίδα του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού (http://www.ime.gr) Η παρουσίαση διατίθεται δωρεάν στο Internet (http://members.nbci.com/grphilology/) και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ελεύθερα για εκπαιδευτικούς σκοπούς χωρίς να απαιτείται η άδεια του δημιουργού. Επίσης, επιτρέπεται η τροποποίηση της παρουσίασης για την προσαρμογή της στις οποιεσδήποτε ανάγκες διδασκαλίας. Απαγορεύεται η οποιαδήποτε εκμετάλλευσή της με σκοπό το κέρδος. Αν χρησιμοποιήσετε την παρουσίαση αυτή σε σχολική τάξη, παρακαλούμε πολύ να μας αναφέρετε τις εντυπώσεις σας (δικές σας ή μαθητών). Κάθε σχόλιό σας θα βοηθήσει τη βελτίωση της παρούσας παρουσίασης καθώς και άλλων μελλοντικών. Home: μετάβαση στην αρχή Esc: τερματισμός