Ενημέρωση Γονέων 20ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΣΕΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Advertisements

Ελληνογερμανική Αγωγή
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενημέρωση Γονέων 20ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης Σταματία Βλάχου, Δ/ντρια του Σχολείου 25-9-2019

Σκοπός της εκπαίδευσης: Η πρόοδος και η αγωγή των μαθητών/τριών, ώστε να ζήσουν δημιουργικά ως ενεργοί και κριτικά σκεπτόμενοι πολίτες μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Δηλαδή: Να αποκτήσουν οι μαθητές/τριες γνώσεις και δεξιότητες: @ ακαδημαϊκές @ συναισθηματικές @ κοινωνικές @ ψυχοκινητικές

Πρόοδος και Αγωγή = Μόρφωση : ακαδημαϊκές γνώσεις και δεξιότητες, ηθικές αξίες, κοινωνικά αποδεκτές στάσεις και συμπεριφορές Ευφυία/Νοημοσύνη: ο βαθμός ευελιξίας και προσαρμογής σε νέες καταστάσεις.

Οι άνθρωποι μαθαίνουν με διαφορετικό τρόπο!!!

Η λειτουργία του σχολείου βασίζεται: @ στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών @ στο επαγγελματικό καθήκον των εκπαιδευτικών @ στον Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου @ στους Κανόνες Συμπεριφοράς των μαθητών/τριών

Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών τα συνοδευτικά έγγραφα του Υπουργείου και των υποστηρικτικών/συμβουλευτικών δομών εκπαιδευτικού έργου και τα σχετικά επιμορφωτικά προγράμματα: @ Δίνουν το πλαίσιο διδασκαλίας και μάθησης. @ Καθορίζουν την ελευθερία του εκπαιδευτικού για την επιλογή και την οργάνωση της διδακτέας ύλης, για να ανταποκρίνεται στα ιδιαίτερα ταλέντα και στις δυνατότητες των μαθητών.

@ Το ΑΠΣ αναπτύσσεται σπειροειδώς, έτσι ώστε κάθε χρόνο να επαναλαμβάνονται τα βασικά γνωστικά αντικείμενα, με στόχο την ανταπόκριση στα διαφορετικά επίπεδα μαθησιακής ετοιμότητας των μαθητών/τριών. @ Προβλέπουν τους τρόπους πρόσθετης διδακτικής στήριξης για μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες. @ Καθορίζουν το πλαίσιο και τα κριτήρια της αξιολόγησης των μαθητών/τριών.

Η αξιολόγηση…. «Πρώτιστος στόχος της είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας και της γενικότερης λειτουργίας του σχολείου καθώς και η συνεχής ενημέρωση εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων για το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους, έτσι ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά μαθησιακά αποτελέσματα». «Δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση του μαθητή στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου». Π.Δ 8/1995: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Σχέδιο Διαχείρισης Θεμάτων Συμπεριφοράς

Προϋποθέσεις-Παραδοχές Α) Δημοκρατική προϋπόθεση/παραδοχή: Η αναγκαιότητα της προετοιμασίας των μαθητών για μια δημοκρατική κοινωνία (οριζόντιος σκοπός και στόχος των ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ).

-Το σχολείο αποτελεί μια μικρή κοινωνική ομάδα, όπου ο καθένας έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις. -Κάθε κοινωνική ομάδα διέπεται από κανόνες. Η τήρηση ή μη των κανόνων έχει θετικές ή αρνητικές, αντίστοιχα, συνέπειες για την εύρυθμη λειτουργία της. -Ατομική και συλλογική ευθύνη: Η συμπεριφορά του καθενός έχει συνέπειες όχι μόνο για τον ίδιο αλλά και για την κοινωνική ομάδα όπου ανήκει.

Β) Παιδαγωγική προϋπόθεση/παραδοχή: Ο τρόπος μεταφοράς της δημοκρατικής διάστασης στο σχολείο. Θέσπιση και καταγραφή κανόνων ως προσδοκιών για κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά: Τι περιμένουμε από τους μαθητές να κάνουν, όχι τι απαγορεύεται. -Οι κανόνες είναι προτεινόμενοι από τους μαθητές μέσα από σχολικά συμβούλια

-Υπάρχουν προσυμφωνημένες με τους μαθητές συνέπειες (θετικές ή αρνητικές). -Οι συνέπειες, σε περίπτωση μη τήρησης κανόνων, λειτουργούν ως ευκαιρίες αναστοχασμού, συζήτησης και δέσμευσης, όχι τιμωρίας – η τιμωρία ενέχει εκδικητική διάθεση. -Σε περίπτωση τήρησης κανόνων, οι συνέπειες έχουν τη μορφή της επιβράβευσης.

Γ) Υπάρχει εξατομικευμένη αντιμετώπιση, με ενημέρωση και συνεργασία των γονέων ή και των υποστηρικτικών/συμβουλευτικών δομών, σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων περιστατικών. Δ) Απαραίτητο: H πιστή τήρηση κι εφαρμογή του Σχεδίου Διαχείρισης από όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς – Ενιαία πολιτική του σχολείου. Απαραίτητη και η συνεργασία των γονέων.

Ποσοστό μείωσης περιστατικών: 54%

Σχολείο και Οικογένεια

Ερευνητικές διαπιστώσεις Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας αναδεικνύεται ως ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στην υγιή γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ο όρος «γονεϊκή εμπλοκή» είναι πολυδιάστατος και χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων των γονέων στο σπίτι και στο σχολείο, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Νομικό πλαίσιο «Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι ο σύλλογος γονέων στηρίζει το έργο των εκπ/κών και συνεργάζεται μαζί τους, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν παρεμβαίνει σε θέματα διδακτικής πράξης, λειτουργίας της σχολικής μονάδας, αξιολόγησης και εποπτείας του εκπαιδευτικού έργου» Εγκύκλιος ΥΠΑΙΘ Φ3/533/Γ1/561/16-06-1999

Ο Δεκάλογος της θετικής «Γονεϊκής Εμπλοκής»: Ο Δεκάλογος της θετικής «Γονεϊκής Εμπλοκής»: 1.Μιλώ ειλικρινά στον/στην εκπαιδευτικό και αναφέρω όλα τα στοιχεία που είναι χρήσιμο να ξέρει για το παιδί μου. 2.Δεν κατηγορώ τον/την εκπαιδευτικό μπροστά στο παιδί μου και συζητώ κατ΄ ιδίαν και άμεσα μαζί του/της για οτιδήποτε με έχει προβληματίσει ή ενοχλήσει. 3.Εμπιστεύομαι τον/την εκπαιδευτικό και δεν κάνω διδακτικές υποδείξεις. 4.Αποφεύγω τις συγκρίσεις με άλλες τάξεις, γιατί κάθε τάξη είναι διαφορετική. 5.Αφήνω στην άκρη τις δικές μου σχολικές αναμνήσεις.

6.Θεωρώ ότι το παιδί μου είναι ένας σκληρά εργαζόμενος, θυμάμαι ότι χρειάζεται ελεύθερο χρόνο, παιχνίδι και ξεκούραση. 7.Τηρώ με το παιδί προσυμφωνημένο και αυστηρό σε χώρο και χρόνο πρόγραμμα διαβάσματος και δεν ταυτίζω το σχολείο με τη ζωή του. 8.Δίνω στο παιδί μου πρωτοβουλίες και δεν κάνω όσα μπορεί να κάνει μόνο του. 9. Συμμετέχω ενεργά στη λειτουργία και στις δράσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. 10. Συμμετέχω ενεργά στις δράσεις του σχολείου και συνεργάζομαι με τους εκπαιδευτικούς, όπου χρειαστεί.

Η θετική γονεϊκή εμπλοκή: @ Οδηγεί στη βελτίωση των σχέσεων των γονέων με τα παιδιά τους και στην απόκτηση πρόσθετων δεξιοτήτων για την υποστήριξή τους στο σπίτι. @ Ενισχύει την εκτίμηση και την ικανοποίηση των γονέων από τη συνεργασία τους με το σχολείο αλλά και την αίσθηση της αποτελεσματικότητάς τους ως προς την άσκηση του γονεϊκού τους ρόλου. @ Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των μαθητών τους και να υποστηριχθούν κατάλληλα στο έργο τους από τους γονείς. @ Οι εκπαιδευτικοί γίνονται πιο αποτελεσματικοί μέσα από την ενίσχυση των διδακτικών πρακτικών που ακολουθούν. Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ: «Συνεργασία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας», 2009

Η αρμονική συνεργασία σχολείου-οικογένειας προϋποθέτει την αποτελεσματική επικοινωνία ανάμεσα στα δύο μέρη, η οποία προκύπτει μέσα από τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού.

Ευχαριστώ που με ακούσατε!!!! Καλή σχολική χρονιά!!!