Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα.
Advertisements

Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Ερευνητικό πρόγραμμα «Η δική μου ιστορία: Κατασκευή γενεαλογικού δέντρου μαθητών/τριών της Β΄ Γυμνασίου» Οικογενειακό δέντρο.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Εύρεση και εγκατάσταση λογισμικού.
Θέματα Ψυχολογίας για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Η Γραφή.
Jigsaw σημαίνει Puzzle Διερευνητική μάθηση-διδασκαλία
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΚΛΕΙΣΤΗ Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ;
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Ασφάλεια online Επίπεδο.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΦΗΒΕΙΑ.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ Β. Μητροπούλου Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
Το δικαιωμα ςτο παιχνιδι
Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.
ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΑΠΟΨΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ ? Ικανότητα Ερευνητική τάση.
Οι πεποιθήσεις για τη νοημοσύνη και τη σχέση της με τη σχολική επίδοση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γιώργος Σούλτης.
Μεταγνώση 30/11/2015. Ερωτηματολόγιο μεταγνωστικής συνείδησης Καταλαβαίνεις καλύτερα μια ιστορία αν 1) σκέφτεσαι κάτι άλλο την ώρα που διαβάζεις πάντα.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Άσκηση και Ποιότητας Ζωής»
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία Ενότητα 2:Τομείς Έρευνας της Σύγχρονης Ψυχολογίας Διδάσκουσα: Ειρήνη Σκοπελίτη Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην.
ΜΑΘΗΜΑ:ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Ανάπτυξη της γλώσσας Η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας περνάει από συγκεκριμένα στάδια απόκτησης γλωσσικών επιπέδων. Ο στόχος ενός παιδιού που μαθαίνει.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
Παράθυρο Johari.       Ψυχοδυναμική των σχέσεων βοήθειας και ανάπτυξης οικογενειακών σχέσεων (Παράθυρο Johari)
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Ενότητα 8: Ανάπτυξη Μνήμης
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Δομικά χαρακτηριστικά του γνωστικού συστήματος
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
Οδηγώντας ένα παιδί στο Χριστό
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Επανάληψη μαθημάτων 1-3.
Εργαζόμενη Μνήμη.
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Το Προσυλλογιστικό Στάδιο (2-7 ετών)
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυολογία
Η ανάπτυξη της μνήμης γεγονότων και της αυτοβιογραφικής μνήμης.
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης  Η μεταμνήμη είναι η γνώση που έχει κάνεις για τη μνήμη και τις διεργασίες της μνήμης. Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας έχουν αντιληφθεί ότι η νόηση έχει περιορισμένη χωρητικότητα και ότι ορισμένα πράγματα είναι ευκολότερο να τα θυμάται κανείς από κάποια άλλα. Τα παιδιά ήδη από τα πέντε τους χρόνια κατανοούν την παροδικότητα της μνήμης και αναπτύσσουν ορισμένες στρατηγικές για να μπορέσουν να θυμούνται κάτι ευκολά σε αρχικό όμως στάδιο. Στα επτά τους δεν έχουν επίγνωση των στρατηγικών αυτών , κυρίως επειδή δεν μπορούν να καταλάβουν την χρησιμότητα τους.

Μέσω μιας ερευνάς σε παιδιά προσχολικής ηλικίας διαπίστωσαν πως η κατονομασία ως στρατηγική μνημόνευσης είχε αποτέλεσμα μόνο σε παιδιά που γνώριζαν το λόγο για τον οποίο η πρακτική αυτή τα βοηθούσε. Η σύνδεση μνήμης μεταμνήμης συχνά συνδέονται στενά μεταξύ τους σε παιδιά άνω των 10 ετών καθώς ανακαλύπτουν πλέον την αιτία της επιτυχούς μνημονικής στρατηγικής.

Γνωστική Βάση και Ανάπτυξη της Μνήμης Γνωστική Βάση και Ανάπτυξη της Μνήμης  Όταν τα παιδιά έχουν αποκτήσει εμπειρία σε έναν τομέα έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα μνήμης όταν ζητούνται πληροφορίες πάνω σε αυτόν. Τα παιδιά επινοούν δίκες τους στρατηγικές που σκοπό έχουν να διευκολύνουν την επεξεργασία νέων πληροφοριών , που αφορούν την ειδικότητα τους , ώστε να τις θυμούνται. Διαπιστώνεται ότι οι ειδικοί πάνω σε έναν τομέα μπορούν να θυμούνται περισσότερα από τους αρχάριους στον τομέα αυτό, ακόμα και αν η διανοητική ικανότητα των πρώτων είναι πιο περιορισμένη έναντι των δεύτερων. Συμπερασματικά όσο περισσότερα γνωρίζει κάποιος για ένα θέμα τόσο περισσότερα μπορεί να μάθει και να θυμάται.