2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων Σχολικό έτος
2 Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΕΜΕΝΙΚΩΝ Τμήμα 1 Κρεστένων 59, Δεμένικα Αχαΐας Στην ομαλή μετάβαση παραβρέθηκαν μόνο τα 12 νήπια του νηπιαγωγείου μας
Σκοπός και στόχοι Στόχος της συγκεκριμένης επίσκεψης ήταν η γνωριμία και οικειοποίηση των νηπίων στο καινούριο σχολικό περιβάλλον που θα ενταχθούν με τη νέα σχολική χρονιά με σκοπό την ομαλή τους μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο.
Δράση 1 η Παιχνίδι Γνωριμίας «Η μπάλα που καίει» Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά της Α’ δημοτικού και του νηπιαγωγείου Η δράση υλοποιήθηκε στην αίθουσα της Α’ δημοτικού Στόχοι: -να μπορούν τα παιδιά να συμμετέχουν σε συζητήσεις, να μπορούν τα παιδιά να συνειδητοποιούν τη μοναδικότητά τους αλλά και να εντοπίζουν τις ομοιότητες και διαφορές τους με τους άλλους και να τις σέβονται Διάρκεια δράσης 15’ Μία παραλλαγή της δραστηριότητας «η πατάτα που καίει» με μπάλα. Η μπάλα καίει και τα παιδιά δεν μπορούν να την κρατήσουν και τη δίνουν σε άλλα παιδιά. Κάθε παιδί που επιλέγει να πέσει η μπάλα κάτω την παίρνει στα χέρια του και παρουσιάζει τον εαυτό του δίνοντας πληροφορίες όπως το όνομά του, το αγαπημένο του παιχνίδι, το αγαπημένο του φαγητό και ό,τι άλλο είναι για εκείνο σημαντικό να γνωρίζουμε. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στην δραστηριότητα, έπαιξαν με τα παιδιά της Α΄ τάξης και γνωρίστηκαν με τα καινούρια παιδιά της Α’ δημοτικού. Το παιχνίδι γνωριμίας βοήθησε τα παιδιά να εξοικειωθούν γρηγορότερα με το καινούριο περιβάλλον.
Δράση 1 η Παιχνίδι Γνωριμίας «Η μπάλα που καίει»
Δράση 2η «Το παράξενο ταξίδι της συννεφένιας» Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά της Α’ δημοτικού και του νηπιαγωγείου Η δράση υλοποιήθηκε στην αίθουσα της Α’ δημοτικού Στόχοι: -να μπορούν τα παιδιά να ακούν και να κατανοούν μία διήγηση ένα κανόνα παιχνιδιού ή άλλα απλά κείμενα που κάποιος τους διαβάζει δυνατά, να μπορούν τα παιδιά να αφηγούνται μία ιστορία, να μπορούν τα παιδιά να περιγράφουν, να μπορούν τα παιδιά να εξηγούν και να ερμηνεύουν Διάρκεια δράσης 20’ Η δασκάλα της τάξης μας παρουσίασε σε εικόνες τους ήρωες του σχολικού βιβλίου της Α’ δημοτικού. Στη συνέχεια με την χρήση του προτζέκτορα μας παρουσίασε τις εικόνες της ιστορίας «Το παράξενο ταξίδι της συννεφένιας» (σελ.70 σχ. βιβλίου). Δείχνοντας τις εικόνες της ιστορίας ρωτούσε τα παιδιά να της αφηγηθούν την ιστορία και να δημιουργήσουν την ιστορία μέσω παραγωγής προφορικού λόγου. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την παρουσίαση της ιστορίας και η συμμετοχή τους ήταν ικανοποιητική. Τα παιδιά του νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τα παιδιά της Α’ δημοτικού ανταποκρίθηκαν στην δραστηριότητα και ερμήνευσαν την ιστορία κάνοντας διάφορες εικασίες.
Δράση 2η «Το παράξενο ταξίδι της συννεφένιας»
Δράση 3η Δραματοποίηση «Το παράξενο ταξίδι της συννεφένιας» Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά της Α’ δημοτικού και του νηπιαγωγείου Η δράση υλοποιήθηκε στην αίθουσα της Α’ δημοτικού Στόχοι: - να μπορούν τα παιδιά να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο, να μπορούν τα παιδιά να αναπαριστούν γεγονότα σύμφωνα με την χρονική τους ακολουθία, να μπορούν τα παιδιά να εκφράζονται με το ελεύθερο δραματικό παιχνίδι, να αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους, να γνωρίζουν τον εαυτό τους και τον κόσμο, να εκφράζονται με το δημιουργικό δράμα και να αναπτύσσουν την γλώσσα, Διάρκεια δράσης 20’ Σα συνέχεια της 2 ης δράσης η δασκάλα επέλεξε κάποια παιδιά από το νηπιαγωγείο με τα οποία δραματοποιήσαμε την ιστορία της συννεφένιας μέσα στην τάξη, ώστε να γίνει κατανοητή από όλα τα παιδιά που παρευρίσκονταν στην αίθουσα. Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν την έκφραση τους μέσω της δραματοποίησης και κατανόησαν πλήρως την ιστορία επικοινωνώντας με τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης.
Δράση 3η Δραματοποίηση «Το παράξενο ταξίδι της συννεφένιας»
Δράση 4 η Κινητικό παιχνίδι «Αλάτι ψιλό-Αλάτι χοντρό» Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά της Α’ δημοτικού και του νηπιαγωγείου Η δράση υλοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού σχολείου Στόχοι: - να αναπτύσσουν τα παιδιά την κινητικότητά τους, τη σωματική τους δραστηριότητα, να προάγουν την υγεία τους, να αποδέχονται την τήρηση ορισμένων κανόνων ασφαλείας, να αναπτύσσουν σταδιακά θετικές στάσεις για συνεργασία και αλληλοαποδοχή και υποστήριξη Διάρκεια δράσης 30’ Στην αυλή του δημοτικού σχολείου γίναμε μία ομάδα,τα παιδιά του νηπιαγωγείου και της Α’ δημοτικού. Όλα τα παιδιά κάθισαν κάτω δημιουργώντας ένα τεράστιο κύκλο. Η γυμνάστρια εξήγησε στα παιδιά τους κανόνες του παιχνιδιού δίνοντας παράδειγμα για να είναι κατανοητοί από όλα τα παιδιά είτε γνωρίζουν το παιχνίδι είτε όχι. Το παιχνίδι ξεκίνησε με το παιδί Α από την Α’ δημοτικού το οποίο έτρεχε γύρω-γύρω από τον κύκλο. Όσο το παιδί Α έτρεχε, τα υπόλοιπα παιδιά τραγουδούσαν το τραγούδι «Αλάτι ψιλό-αλάτι χοντρό». Μόλις το τραγούδι τελείωνε το παιδί Α ακούμπησε ένα καθισμένο παιδί Β στην πλάτη κι αυτό με τη σειρά του σηκώθηκε κι άρχισε να κυνηγάει το παιδί Α πριν προλάβει να καθίσει στη θέση του παιδιού Β. Το παιδί που έμεινε όρθιο συνέχισε το παιχνίδι διαλέγοντας ένα άλλο παιδί Γ για να παίξει κοκ. Τα νήπια ενθουσιάστηκαν με το παιχνίδι. Συμμετείχαν κανονικά και έπαιξαν όλα ακολουθώντας τους κανόνες του παιχνιδιού. Το παιχνίδι τους άρεσε τόσο πολύ που μόλις γυρίσαμε στο νηπιαγωγείο ζήτησαν και το παίξαμε στην ώρα του διαλείμματος εξηγώντας μόνα τους τα νήπια τους κανόνες στα προνήπια.
Δράση 4 η Κινητικό παιχνίδι «Αλάτι ψιλό-Αλάτι χοντρό»
Δράση 5 η Γνωριμία με τους χώρους του σχολείου Η δράση απευθύνεται σε όλα τα νήπια Η δράση υλοποιήθηκε σε όλες τις υποδομές του Δημοτικού σχολείου Στόχος: - να γνωρίσουν τα παιδιά το εγγύς ανθρωπογενές περιβάλλον Διάρκεια δράσης 20’ Με τα παιδιά περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου. Είδαμε τις αίθουσες του δημοτικού, το φουαγιέ, τις τουαλέτες και το κυλικείο. Εξηγήσαμε πως θα μπορούν του χρόνου να κινούνται και να συμπεριφέρονται στο καινούριο τους σχολείο. Μπήκαμε σε σειρά και δραματοποιήσαμε μία εικονική συναλλαγή με την υπάλληλο του κυλικείου. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με τη διαφορετική διαρρύθμιση του χώρου και τη λειτουργία του δημοτικού σχολείου. Αγχωμένα αλλά και ενθουσιασμένα γνώρισαν το καινούριο περιβάλλον στο οποίο θα περάσουν τα επόμενα έξι χρόνια της σχολικής τους ζωής.
Δράση 5 η Γνωριμία με τους χώρους του σχολείου
Αξιολόγηση Γυρνώντας στο νηπιαγωγείο μας καθίσαμε με τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας. Συζητήσαμε για την εμπειρία τους στο δημοτικό και ζητήθηκε από τα παιδιά να περιγράψουν στους φίλους τους,τα προνήπια, όλα όσα υλοποιήσαμε και είδαμε στο Δημοτικό σχολείο. Κάθε νήπιο περιέγραψε την καλύτερη στιγμή της επίσκεψής του. Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι δραματοποίησης «το κυλικείο». Στη διάρκεια του διαλείμματος τα νήπια ζήτησαν και παίξαμε το κινητικό παιχνίδι «αλάτι ψιλό-αλάτι χοντρό». Κάθε νήπιο ανέλαβε να εξηγήσει σε ένα προνήπιο τους κανόνες του παιχνιδιού.