Επιμέλεια παρουσίασης: Γεωργίου Βασίλειος ΣΤ΄ Εξάμηνο Ιούνιος 2018

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείο Αρμένων Ρεθύμνου
Advertisements

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Ευρωπαϊκό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα “Teachers 4 Europe” Εκπαιδευτικός : Τριανταφύλλου Μαρία 1 ο Πιλοτικό Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Γιαννιτσών, Πέλλας Τάξη.
1 Ζαρικάκη Ελισάβετ. 2 Διακόσμηση τάξης και δημιουργία παραμυθογωνιάς και βιβλιοθήκης μέσα στην τάξη Με μαξιλάρια, χαλάκι και παραμυθάκια που έφεραν τα.
«Το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αιτίες, συνέπειες και δυνατότητες άμεσης βελτίωσης» Οι κρίσιμοι τομείς της οδικής ασφάλειας και στάθμευσης, όπου λόγω της αδικαιολόγητης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΚΡΗΤΙΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Των μαθητών: Μηλαθιανάκη Αθανασίας, Μπαρλά Καλλιόπης, Σφακιανάκη Γιάννη και.
ΕΚΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΓΓΡΑΦΟΥ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΕΚΔΔΑ 2η2η ημέρα – Ηλεκτρονικό έγγραφο & ψηφιακές υπογραφές.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΡΧΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΩΤΣΙΟΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2015/2016.
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση ΜΟΥΤΑΦΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 3826 ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ POWER POINT Διδάσκων: Παλαιγεωργίου Χρόνος1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Μάθημα: Εκπαιδευτική Τεχνολογία - Πολυμέσα Εισηγητής: Καθηγητής Άγγελος Γιαννούλας Θέμα εργασίας: Δημιουργία διδακτικού σεναρίου. Σπουδάστρια: Γ. Αναγνωστοπούλου.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
Θέμα εργασίας: Διδακτικό Σενάριο με χρήση ΤΠΕ «Η τέχνη του Μπαρόκ στη ζωγραφική» Μάθημα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΠΟΛΥΜΕΣΑ Υπεύθυνος Καθηγητής: ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΣ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Μάθημα: Κτιριακά Έργα Τάξη: Β’ ΕΠΑΛ Εισηγητές: Μερτίκα Ευθυμία Ράζου Δέσποινα ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΚΤΙΡΙΩΝ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
Η εκπαίδευση δεν ήταν πάντοτε όπως σήμερα ….
Ανάπτυξη Ανοικτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος
mke.uop.gr [open source doc / internet]
το αλσοσ μασ ειναι η μεγαλυτερη πηγη
Project για την κολύμβηση για όλες τις ηλικίες και κατηγορίες ατόμων
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
Ερωτήσεις 1. Στην ευθύγραμμη ομαλά επιταχυνόμενη κίνηση: α. η ταχύτητα είναι σταθερή β. ο ρυθμός μεταβολής της ταχύτητας είναι σταθερός γ. ο ρυθμός μεταβολής.
ΧΠΕ - ΟΙ ΠΟΡΟΙ ΣΤΟ MS PROJECT
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΨΩΜΙΟΥ Ο ΣΙΤΑΡΟΥΛΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
ΘΕΜΑ : ΑΘΛΗΣΗ – ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γραμμένου Ευαγγελία.
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Παρουσιάσεις PowerPoint
ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Project: Εθισμός στο Internet
ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ
Θετικό δημιουργικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
NOMIKO-ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Kλυτία, η νύμφη που έγινε ηλιοτρόπιο
Κινήσεις και γραφικές παραστάσεις
Διατήρηση της Ενέργειας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σχ. Έτος: ……3Ο ΓΕΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ………
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
15/11/2018 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (1) Ενότητα A1.1 Ο Δάσκαλος.
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
الشـــغل والطـــاقة الشغل
Ένα γεγονός που συγκλονίζει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
Σταθερά ΚΕΣΠΕΜ Κομοτηνής Εκπαιδευτικός: Κυριακή Ζαφείράκη Επιστημονική Υπεύθυνη: Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Μαρία Γραμματίκα Τάξη: Στ Αριθμός Παιδιών:
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
ΜΑΡΙΑ ΨΥΧΑ & ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
GDPR- ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ.
ΤΟΥΝΔΡΑ.
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμέλεια παρουσίασης: Γεωργίου Βασίλειος ΣΤ΄ Εξάμηνο Ιούνιος 2018 ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ   ΘΕΜΑ: “Διδασκαλία Τραγουδιού “Μενεξέδες και Ζουμπούλια” - Παραδοσιακό -Επτανησιακή καντάδα” Τάξη: Ε΄ Δημοτικού ΔΙΑΡΚΕΙΑ: Μία (1) διδακτική ώρα Επιμέλεια παρουσίασης: Γεωργίου Βασίλειος ΣΤ΄ Εξάμηνο Ιούνιος 2018

ΣΤΟΧΟΙ Διδακτικοί στόχοι :   Διδακτικοί στόχοι : Αξιοποίηση και ένταξη στοιχείων έτσι ώστε να : Κινητοποιήσουν την σκέψη και το σώμα Γνωρίσουν ένα άλλο είδος μουσικής κι ένα άλλο μουσικό όργανο (Επτάνησα -Καντάδα - Μαντολίνο) Προσπαθήσουν για την υλοποίηση καινοτόμων μεθόδων προσέγγισης των τραγουδιών μέσα από την ανάγνωση εικόνων και να εξοικειωθούν μέσω εξωκειμενικού υλικού με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών μέσων.

  Παιδαγωγικοί στόχοι: Ενθαρρύνεται η συμμετοχή των μαθητών με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού στο να επικοινωνούν αυθόρμητα και ελεύθερα μεταξύ τους αλλά και με τον εκπαιδευτικό, συνειδητοποιώντας ότι αποτελούν μέρος ενός μουσικού συνόλου ώστε: να συνεργαστούν και να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, έχοντας την εμπειρία της ενεργητικής συμμετοχής με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο σε συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο.

Τα τεχνολογικά μέσα (υλικό, λογισμικό, εργαλεία) που αξιοποιούνται: ΥΛΙΚΑ Μουσικό υλικό: Τραγούδια (παρτιτούρες) Ρυθμικός λόγος (παρτιτούρες) Ηχογραφημένη μουσική (κασέτες, CD)   Βοηθητικό υλικό: Τα τεχνολογικά μέσα (υλικό, λογισμικό, εργαλεία) που αξιοποιούνται: Αίθουσα με βιντεοπροβολέα ή Διαδραστικός Πίνακας Φυλλομετρητής Σύνδεση (browser)και σύνδεση στο Διαδίκτυο (internet) Λογισμικό παρουσίασης (π.χ. MS Power Point, Open Office Impress) Μουσικά Όργανα: Κρουστά Αρμόνιο

Τοποθετούμε τις καρέκλες των μαθητών σε κυκλική διάταξη Οργάνωση τάξης Τοποθετούμε τις καρέκλες των μαθητών σε κυκλική διάταξη Αναφερόμαστε στο θέμα της μουσικής συνάντησης και το τρόπο εργασίας

Αφόρμηση Η αφόρμηση δίνεται Η αφόρμηση δίνεται εισαγωγικά χρησιμοποιώντας την ιστορία, όπου μέσα από το πέρασμα της μουσικής παρουσιάζονται έγχορδα όργανα

«Mενεξέδες και Ζουμπούλια» Εισαγωγή Αρχικά γίνεται μια εισαγωγή για την προέλευση του παραδοσιακού τραγουδιού «Mενεξέδες και Ζουμπούλια» καθώς τραγουδιέται  εδώ και πάρα πολλά χρόνια, σε πολλές περιοχές και σε διάφορες παραλλαγές.

Υπάρχει ποικιλία απόψεων, αν ξεκίνησε από Σμύρνη, Μικρά Ασία ή Επτάνησα. Δεν υπάρχει επιβεβαίωση και μάλλον είναι απ΄ αυτά που μεταφέρθηκαν από τόπο σε τόπο προσθαφαιρώντας στίχους και αλλάζοντας τα μουσικά όργανα κατά περιοχή.

«Μενεξέδες και Ζουμπούλια» Στη συνέχεια αναφέρομαι στην επτανησιακή εκδοχή του τραγουδιού ως καντάδα και το ακούμε όλοι μαζί στην τάξη.   Τραγούδι: «Μενεξέδες και Ζουμπούλια» Χορωδία «Aρμονία» http://users.sch.gr/raniap/menexedes&zoumpoulia.mp4

htpp/:users.sch.gr/raniap/menexedes&zoumpoulia

Α) Η ανάλυση του όρου «καντάδα» και   Α) Η ανάλυση του όρου «καντάδα» και Β)Σύντομη αναφορά στο μουσικό όργανο «μαντολίνο» Ακολουθεί :

Οι Καντάδες Αρχικά Καντάδα (λατινικά cantare - τραγουδώ) ονομάζεται ένα είδος μουσικής σύνθεσης που τραγουδιέται συνήθως από έναν άνδρα προς μια γυναίκα με σκοπό την έκφραση των συναισθημάτων του.

Ιστορία Καντάδων Η Καντάδα πρωτοήρθε στην Ελλάδα μέσο Ιταλικών επιρροών, μεταξύ 1864-1930. Διαδώθηκε στον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο και γεννήθηκαν οι Αθηναϊκές καντάδες.

Επτανησιακές Καντάδες Η Ιταλική επιρροή στη μουσική της Επτανήσου είναι έντονη και υπακούει σε μεγάλο βαθμό στους νόμους της δυτικής αρμονίας (bel canto)

Αθηναϊκή καντάδα Οι Αθηναϊκές καντάδες είχαν έναν τοπικό χαρακτήρα προσαρμοσμένο περισσότερο στην Ελληνική πραγματικότητα.

Οι καντάδες σήμερα Σήμερα οι καντάδες αποτελούν τμήμα της Ελληνικής ιστορίας και παίζονται κυρίως για τουριστικούς και σε σπάνιες περιπτώσεις συναισθηματικούς λόγους.

Η καντάδα εκτελείται υπό τη συνοδεία έγχορδων μουσικών οργάνων (συχνά κιθάρας και μαντολίνου) [1] και από τρίφωνη ή τετράφωνη χορωδία, αποτελούμενη από άντρες. μαντολίνο

ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ Γέννηση: τέλη 17ου αιώνα. Πρόκειται για τελειοποίηση της Mandola (Μεσαιωνικό όργανο)—>σπάνιο για την τόσο παλιά προέλευση του. Σημερινό μαντολίνο: παρόμοιο με το Φλορεντινό (Νάπολη)

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΜΑΝΤΟΛΙΝΟΥ Πρώτο υλικό για την κρούση των χορδών του οργάνου: ξυσμένο φτερό γαλοπούλας - (όχι καλά αποτελέσματα). Από το 1900 και μετά οριστική καθιέρωση της ταρταρούγας (κέλυφος χελώνας) για την κατασκευή του οργάνου - (όχι καλά αποτελέσματα). 1928—> αντικατάσταση της ταρταρούγας από μία πένα από ελαστικό. (Εκπληκτικά αποτελέσματα)

ΜΑΝΤΟΛΙΝΟ Το μαντολίνο γνώρισε ευρεία διάδοση ιδιαιτέρα στις αρχές του 20 ου αι τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική (mandolin craze). Την περίοδο εκείνη κατασκευαστές δημιούργησαν αριστουργήματα ακολουθώντας τις αρχές της κάθε σχολής κατασκευής μαντολίνου.

Στη συνέχεια οι μαθητές … παροτρύνονται να αναφέρουν άλλα έγχορδα όργανα που γνωρίζουν και ερωτώνται αν μπορούν να εντοπίσουν διαφορές μεταξύ κιθάρας και μαντολίνου Με τον τρόπο αυτό διεγείρεται η προσοχή τους και διαπιστώνεται η ύπαρξη προαπαιτούμενων γνώσεων για το θέμα που θα συζητηθεί.

Πορεία διδασκαλίας: (1)   Το τραγούδι αυτό μπορώ να το παρουσιάσω μαζί με κινήσεις και να καλέσω τους μαθητές στην αρχή απλά να με μιμηθούν. Έπειτα από πολλές επαναλήψεις είναι σε θέση να τις θυμούνται σχεδόν όλες με τη σειρά. Τότε σταματώ να κινούμαι και ζητάω από τα παιδιά, ενώ εγώ τραγουδώ, να κάνουν μόνα τους τις κινήσεις.

Πορεία διδασκαλίας: (2)   Στη συνέχεια μπορώ να αρχίσω μια συζήτηση για το περιεχόμενο και το νόημα του τραγουδιού, ζητώντας να μου προτείνουν κινήσεις για να" ντύσουμε" το τραγούδι. Παίζω τη μελωδία στο αρμόνιο και τους ζητώ να τραγουδήσουν μαζί μου. Έπειτα από πολλές επαναλήψεις, τα παιδιά είναι σε θέση να θυμούνται το μεγαλύτερο μέρος των στίχων.

Πορεία διδασκαλίας: (3)   Κάνουμε ξανά συνδυασμό τραγουδιού και κινήσεων. Μοιράζω όργανα και το συνοδεύουμε ρυθμικά. Χωρίζω τα παιδιά σε 3 ομάδες. Η πρώτη τραγουδά, η δεύτερη κάνει τις κινήσεις και η τρίτη συνοδεύει με κρουστά μουσικά όργανα. Οι ομάδες εναλλάσσονται έτσι ώστε όλα τα παιδιά να περάσουν και από τις τρεις δραστηριότητες.

Μενεξέδες και ζουμπούλια Πες μου γιατί σαν ξένο με κοιτάς, δεν είμ’ εγώ εκείνος π’ αγαπούσες; με λάτρευες με λάτρευες πιστά και με αγνοφιλούσες.