Παιχνιδοκεντρική Μάθηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ WEBQUEST;.  Είναι μια εικονική διάταξη διδασκαλίας και μάθησης μέσα στο διαδίκτυο.  Όλες οι πληροφορίες γι’ αυτή τη διαδικασία προέρχονται.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
 Σκοπός της εργασίας: Ενημέρωση για τον σκοπό των διαδραστικών παιχνιδιών (interactive games) και πως αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση.
ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Χωροευαίσθητα παιχνίδια Παίζοντας στην πόλη Παίζοντας με την πόλη National and Kapodistrian University of Athens 25/04/2014 Code RED - Re-Engaging the.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Παιχνιδοκεντρική Μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παιχνιδοκεντρική Μάθηση Απρίλιος 2018 Κλεισαρχάκης Μιχαήλ (PHD, Medu)

Ψηφιακά παιχνίδια Προσωπικός υπολογιστής (PC) Διαδίκτυο Παιχνιδομηχανές PlayStation GameBoy Xbox Wii

Παράγοντες δομής και οργάνωσης Στόχος – Σκοπός Κανόνες Ανταγωνισμός Δυσκολία – Πρόκληση (Challenge) Φαντασία Παίκτες (και ρόλοι παικτών) Εξοπλισμός Οδηγίες Περιορισμοί Κυρώσεις Επιλογές/Ρυθμίσεις Ασφάλεια

Κατηγορίες παιχνιδιών Παιχνίδια δράσης (Action games) Παιχνίδια στρατηγικής (Strategy games) Παιχνίδια άθλησης (Sport games) Παιχνίδια περιπέτειας. (Adventure games) Παιχνίδια προσομοίωσης (Simulation Games) Παιχνίδια ρόλου (Role Playing Game) Παιχνίδια εξάσκησης ικανοτήτων και επιτραπέζια (Skill games, board games) Παιχνίδια τύχης (Chance games) Single player stand-alone games: Παιχνίδια ενός παίκτη που παίζονται στον υπολογιστή ή στην πλατφόρμα παιχνιδιού, χωρίς ανάγκη για σύνδεση σε δίκτυο. Local network games (LAN or multiplayer games): Παιχνίδια που παίζονται σε τοπικό δίκτυο με λίγους σχετικά παίκτες. Το παιχνίδι πρέπει να εγκατασταθεί σε κάθε υπολογιστή που είναι συνδεδεμένος στο τοπικό δίκτυο. On line games / Massively multiplayer online games: Παιχνίδια που παίζονται στο διαδίκτυο από πολλούς παίκτες ταυτόχρονα.

Αρχιτεκτονική Ανάπτυξης Παιχνιδιών ΕΦΑΡΜΟΓΗ (Game Application): Υλοποιεί τις βασικές λειτουργίες του παιχνιδιού. ΛΟΓΙΚΗ (Game Logic): Υλοποιεί τους κανόνες εξέλιξης και διάδρασης του παιχνιδιού με τον εξωτερικό κόσμο. ΟΠΤΙΚΗ (Game View): Υλοποιεί την παρουσίαση του παιχνιδιού με χρήση –συνήθως– πολλαπλών οπτικών, ανάλογα με τις ανάγκες εξέλιξης του παιχνιδιού. Μπορεί να διακρίνεται σε: Human View (δηλ. οπτικές θέασης του παιχνιδιού που αφορούν τον άνθρωπο-παίκτη) και AI Agent View (αφορούν αντίστοιχα το τμήμα τεχνητής νοημοσύνης –Artificial Intelligence– του παιχνιδιού).

Παιχνίδια μάθησης (learning games)

Παιχνίδια μάθησης (learning games) Σενάριο παιχνιδιού (gameplay scenario). Το παιχνίδι αναπτύσσεται με βάση ένα γενικό σενάριο το οποίο εμπλέκει τον μαθητή- παίκτη και δημιουργεί τις ψυχολογικές συνθήκες της εμπειρίας παιχνιδιού (ενδιαφέρον, εμπλοκή, ανταγωνισμός κ.λπ.). Μηχανισμός μάθησης (learning mechanism). Η τεχνική μάθησης που υιοθετεί το παιχνίδι. Ουσιαστικά πρόκειται για τον μηχανισμό που ενεργοποιεί τις γνωστικές διεργασίες του μαθητή-παίκτη, ώστε να επεξεργαστεί πληροφορίες χρήσιμες για την επίτευξη των στόχων μάθησης.

Ιστορική Αναδρομή Δεκαετία 1980: Τα πρώτα αυτά παιχνίδια αναπτύσσονται κυρίως στις ΗΠΑ από δημιουργούς προγραμματιστές και νέες εταιρίες, και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι παιχνίδια τύπου μορφής drill and practice, τα οποία ασκούν τους μαθητές σε βασικές γνώσεις και δεξιότητες καθώς παίζουν (μαθηματικά, γλώσσα κ.λπ.) Δεκαετία 1990: Πιο σύνθετα παιχνίδια με τη μορφή περιπετειών και παζλ που εμπλέκουν και ασκούν τους μαθητές σε πεδία όπως Φυσική, Χημεία κ.λπ., καθώς οι υπολογιστές εξελίσσονται και αποκτούν περισσότερες δυνατότητες. Παιχνίδια όπως τα Dr. Brain Series παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες προκλήσεις για τη σκέψη των μαθητών, όμως μια συνηθισμένη κριτική είναι πως δεν αντιστοιχούνται εύκολα στα αναλυτικά προγράμματα της τυπικής εκπαίδευσης.

Ιστορική Αναδρομή Δεκαετία 2000: Με την εξέλιξη της τεχνολογίας πολυμέσων και του διαδικτύου, αναπτύσσονται διάφοροι τύποι εκπαιδευτικών παιχνιδιών ειδικά για μικρότερες ηλικίες, στις οποίες το παιχνίδι πολύ εύκολα συνδυάζεται με στοιχεία μάθησης. Ταυτόχρονα εμφανίζονται παιχνίδια τύπου προσομοίωσης, που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων των παικτών στη διαχείριση σημαντικών καταστάσεων και δραστηριοτήτων. Σήμερα…: Μια ισχυρή τάση στην περιοχή της τεχνολογικά ενισχυόμενης μάθησης είναι η «παιχνιδοκεντρική» μάθηση (Game-based Learning, GBL). Πρόσφατη σχετική προσπάθεια στον ευρωπαϊκό χώρο αναπτύσσεται μέσω του δικτύου Αριστείας «The Game and Learning Alliance (GaLA)». Επίσης, σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον προσελκύουν σήμερα και ιδιαίτερα καινοτόμες τεχνολογίες όπως οι τρισδιάσταστοι εικονικοί κόσμοι (3D virtual worlds, π.χ. OpenSimulator) για τη μάθηση με παιχνίδι.

Που οδηγεί ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο (μάθηση βασικών/προχωρημένων γνώσεων, εξοικείωση με πολλαπλές οπτικές/ερμηνείες, σύνδεση της γνώσης με καθημερινές καταστάσεις, ανάλυση στρατηγικών κ.λπ.), ανάπτυξη δεξιοτήτων (αυτενέργεια για την επίλυση προβλήματος, συνεργασία, κοινωνική συναναστροφή (επικοινωνία), χρονικός προγραμματισμός έργου, αναζήτηση και οργάνωση πληροφοριών κ.λπ.).

Το μοντέλο Prensky για τη μάθηση στο παιχνίδι Πώς  Τρόπος παιχνιδιού (gameplay) Τι  Κανόνες Γιατί  Στρατηγική Πού  Συνθήκες Πότε/Εάν  Αποφάσεις/Ηθική

Τεχνικές εμπλοκής μαθητών στο παιχνίδι «Παίζω»: Οι μαθητές παίζουν ένα έτοιμο παιχνίδι «Δημιουργώ»: Οι μαθητές αναπτύσσουν ένα δικό τους παιχνίδι «Μετασχηματίζω»: Οι μαθητές πειραματίζονται μετασχηματίζοντας ένα μισοέτοιμο παιχνίδι

Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία (α) Προετοιμασία Αποφασίστε με ποια τεχνική θα εμπλέξετε τους μαθητές σας στο παιχνίδι Χρησιμοποιήστε το μοντέλο, ώστε να κάνετε μια προεκτίμηση για το πώς θα ενσωματωθούν στοιχεία μάθησης στα διάφορα επίπεδα που προβλέπει το μοντέλο.

Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία (β) Σχεδίαση Φάσεις παιχνιδιού Μορφή Παιχνιδιού σε κάθε φάση Σενάριο συνεργασίας Ρόλοι μαθητών Κατανομή εργασιών

Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία (γ) Αναστοχασμός Η ποιότητα της μάθησης που θα προκύψει από μια εμπειρία παιχνιδιού σχετίζεται άμεσα και με το είδος (έκταση, βάθος, στόχευση) του αναστοχασμού που ακολουθεί το παιχνίδι. Στο τέλος του παιχνιδιού είναι σημαντικό επίσης να υπάρξει μια συνολική φάση αναστοχασμού, στην οποία να αναλυθεί η εμπειρία του παιχνιδιού, να αξιολογηθούν και να καταγραφούν τα χρήσιμα συμπεράσματα και να συνδεθούν και με άλλο μαθησιακό υλικό

Οφέλη της µάθησης µε βάση το παιχνίδι Τα παιχνίδια είναι μια μορφή διασκέδασης, κάτι που είναι ψυχαγωγικό και απολαυστικό. Τα παιχνίδια είναι παίξιμο, μας εμπλέκουν με ένταση και πάθος. Τα παιχνίδια έχουν κανόνες, κάτι που δίνει δομή. Τα παιχνίδια έχουν στόχους, κάτι που δίνει κίνητρο. Τα παιχνίδια είναι διαδραστικά, κάτι που αναγκάζει να είμαστε ενεργοί. Τα παιχνίδια έχουν αποτέλεσμα και δίνουν πληροφορίες, κάτι που κάνει να μαθαίνουμε.

Οφέλη της µάθησης µε βάση το παιχνίδι Τα παιχνίδια είναι προσαρμοστικά, κάτι που δίνει ροή. Στα παιχνίδια μπορούμε να κερδίσουμε, κάτι που ανεβάζει το εγώ μας. Τα παιχνίδια έχουν συγκρούσεις/συναγωνισμό/πρόκληση/αντίθεση, κάτι που ανεβάζει την αδρεναλίνη μας. Τα παιχνίδια απαιτούν επίλυση προβλημάτων, κάτι που εμπνέει τη δημιουργικότητά μας. Τα παιχνίδια είναι διαδραστικά, κάτι που φτιάχνει κοινωνικές ομάδες. Τα παιχνίδια έχουν αναπαραστάσεις και ιστορίες, κάτι που κινεί τα συναισθήματά μας.

Η παιχνιδοκεντρική μάθηση συνιστά σήμερα μια ενδιαφέρουσα εκδοχή τεχνολογικά ενισχυόμενης μάθησης η οποία στοχεύει στην υποστήριξη της μάθησης με χρήση παιχνιδιών τα οποία υλοποιούνται σε ψηφιακά περιβάλλοντα.