ΠΟΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παράδειγμα 1:Σειριακή αναζήτηση
Advertisements

PROLOG.
Πολυδιάστατοι Πίνακες, Δομές, Ενώσεις
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό, Αντώνιος Συμβώνης, ΣΕΜΦΕ, ΕΜΠ, Slide 1 Εβδομάδα 9: Διανύσματα και λίστες.
Παράδειγμα 1:Υπολογισμός αθροίσματος αριθμών με επαναληπτική εντολή : για...από...μέχρι(for ..to) Να βρεθεί και να εκτυπωθεί το άθροισμα των 100 ακεραίων.
Δομές Δεδομένων 1 Στοίβα. Δομές Δεδομένων 2 Στοίβα (stack)  Δομή τύπου LIFO: Last In - First Out (τελευταία εισαγωγή – πρώτη εξαγωγή)  Περιορισμένος.
ORACLE PL/SQL Άρης Στουγιαννίδης. ΒΡΟΧΟΣ ΜΕ ΜΕΤΡΗΤΗ FOR REM forloop.sql REM This is an example of a FOR loop. BEGIN FOR v_Counter IN LOOP INSERT.
Βασική Υποστήριξη της Ζωής και Αυτόματη Εξωτερική Απινίδωση ΛΙΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΙΑΤΡΟΣ Γ.Ν.ΠΑΤΡΩΝ.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΑΠΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ Φοιτητές: Α. Γκαμπέσης & Α. Κωστής Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 2014 Επιβλέπων.
ΚΕΣΥΠ ΝΕΑΠΟΛΗΣ Υπεύθυνοι ΣΕΠ: ΤΣΙΟΝΚΗ Μ. - ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ Σ. ΝΕΑΠΟΛΗ: Αγ. Στεφάνου 26 Τηλέφωνο :
Αξιολόγηση επενδύσεων Ενότητα 1: Απλός και σύνθετος τόκος και Εισαγωγή στο EXCEL Εργαστήριο 1 ης Εβδομάδας Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ
1o Γυμνάσιο Βέροιας Περιγράφοντας στατιστικά τη σχολική μας κοινότητα Αναστασία Καρακώστα ΠΕ03.
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΥ ΧΡΥΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εφοδιαστικών αλυσίδων οστρακοειδών και ανάλυση βασικών παραμέτρων/κινδύνων Υπεύθυνος καθηγητής:
Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας «Επιστημονικός σχεδιασμός – Συντονισμός και υποστήριξη ΥΥΚΑ & ΥΠΕ για την ανάπτυξη και βελτίωση συστημάτων οικονομικού προγραμματισμού.
Συλλογή δεδομένων Μια κύρια πρωτογενής πηγή συλλογής στοιχείων είναι η διενέργεια πληθυσμιακών ερευνών Μια κύρια πρωτογενής πηγή συλλογής στοιχείων είναι.
Πολυδιάστατοι Πίνακες στην JAVA ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΧΟΧΟΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ Γεώργιος Απλαδάς Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ Κρήτης
Καθαρή Παρούσα Αξία Η διαφορά της τρέχουσας αξίας μιας επένδυσης από το τρέχον κόστος της ονομάζεται Καθαρή Παρούσα Αξία . Με άλλα λόγια, η Κ.Π.Α. μιας.
Τ.Ε.Ι. Κρήτης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμ. Μηχανικών Πληροφορικής
ΟΔΗΓΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ για την υπαγωγή Επενδυτικών Σχεδίων στα Καθεστώτα Ενισχύσεων «Γενική Επιχειρηματικότητα» και «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ» του Ν.4399/2016.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Α.Ε.Π.Π.)
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Προγραμματισμός Έτους και Ενότητας (Γ’ Γυμνασίου)
Πίνακες και αλφαριθμητικά
Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας
Ποιες είναι οι πιθανές παρενέργειες των ΟΒΕΑ;
Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. ΤΜΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
Αξιολόγηση επενδύσεων
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Τίτλος της έρευνας : Ο τίτλος της έρευνας πρέπει να είναι σύντομος και ακριβής (12-15 λέξεις). Ο τίτλος πρέπει να περιλαμβάνει.
Δρ. Παντελής Μπαλαούρας
Συλλογή, επεξεργασία και παρουσίαση δεδομένων
Εισαγωγη στουσ η/υ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Αξιολόγηση επενδύσεων
Δημιουργία συστήματος υποστήριξης αποφάσεων και έλεγχο διαθεσιμότητας
Μονοδιάστατοι πίνακες
Σπορ και ηθική συμπεριφορά
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Υπολογιστικό φύλλο Microsoft Excel.
Ψαλιδιστής αποτελούμενος από θυρίστορ με παραμετρικά στοιχεία Rd=0,01Ω, Us=1V, τροφοδοτεί ωμικό φορτίο με αντίσταση R=1,99Ω. Η πηγή συνεχούς ρεύματος στην.
Πληροφορική Κεφάλαιο 10ο: Εισαγωγή στο EXCEL 2010 Μέρος Γ
Σύστημα Ταξινόμησης & Κωδικοποίησης
δουλεύετε καλύτερα με το Outlook
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Κεφάλαιο 8 Επεξεργασία Δεδομένων και Υπολογιστικά Φύλλα
ΤΟΜΕΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΠΙ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΥΨΗΛΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΓΩΝΩΝ ANΑΠΤΥΞΗ.
Εθνική προέλευση και εκπαιδευτικό προφίλ των νέων στην Ελλάδα
Εθνική προέλευση και εκπαιδευτικό προφίλ των νέων στην Ελλάδα
ΤΕΙ Αθήνας Βιοστατιστική (Θ)
Μεταγλωττιστές Μεταγλωττιστής είναι το λογισμικό το οποίο πραγματοποιεί την μετάφραση ενός προγράμματος από μία γλώσσα σε μία άλλη. Γιατί ασχολούμαστε.
Υπολογιστικά Φύλλα Εισαγωγή
Γ6.4 Μορφοποίηση Πινάκων και Πρωτεύον Κλειδί
Case 01: Προγραμματισμός Αγροτικής Παραγωγής «AGRO» ΣΕΝΑΡΙΟ
Ερωτήματα Επιλογής Δεδομένων
Διδασκαλία με Χρήση των ΤΠΕ του Νόμου Προσφοράς
5.5 – Multiple-Angle and Product-to-Sum Identities
Μια εφαρμογή στις «Εφαρμογές Πολυμέσων»
ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ-ΕΥΟΣΜΟΥ
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2019 Microsoft Office Specialist
Βάσεις Δεδομένων 16/2/2019 Ενότητα Γ6.3 (Δημιουργία και Αποθήκευση Βάσης Δεδομένων και Πίνακα. Καθορισμός Πεδίων του Πίνακα, Τύπων Δεδομένων και Ιδιότητες.
Άσκηση 7. Κατά την σύνθεση του HCl από Η2 και Cl2, χρησιμοποιείται μίγμα των παραπάνω αερίων με περίσσεια 10% v/v σε Η2 και θερμοκρασία 2850οΚ. Αν η εξάρτηση.
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Κεφάλαιο 2 Οργάνωση και Γραφική Απεικόνιση Μεταβλητών.
Επίπεδα ενσωμάτωσης ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα
Κεφάλαιο 6 Η Κανονική Κατανομή.
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ: ΣΤΑΘΜΟΣ ΖΩΗΣ
Κεφάλαιο 3 Αριθμητικά Περιγραφικά Μέτρα.
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα 2019 Microsoft Office Specialist
Κωνσταντίνος Ποτόλιας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΟΤΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΠΙΝΑΚΕΣ; Όταν θέλουμε να διαχειριστούμε πολλά δεδομένα ίδιου τύπου. (Π.χ. αν θέλουμε τους μέσους όρους 10 μαθητών, δεν θα δηλώσουμε 10 διαφορετικές μεταβλητές, αλλά έναν πίνακα 10 θέσεων). Όταν θέλουμε να συνεχίσουμε τη μαζική επεξεργασία στα ίδια στοιχεία (Π.χ εύρεση ελαχίστου/μεγίστου στοιχείου, υπολογισμός αθροισμάτων κλπ) Όταν πρέπει να εργαστούμε με ταξινομημένα στοιχεία ή να κάνουμε αναζητήσεις

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕΡΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Απαιτούν τη μνήμη από την αρχή μέχρι το τέλος του προγράμματος. Αν οι απαιτήσεις του προγράμματος αλλάξουν και χρειάζονται περισσότερες θέσεις στον πίνακα, πρέπει να αλλάξουμε το πρόγραμμα. Τα παραπάνω, είναι σχεδόν ασήμαντα μπροστά στη χρησιμότητα των πινάκων, συνεπώς η χρήση τους συνιστάται ανεπιφύλακτα, παρόλο που μερικά προβλήματα λύνονται και χωρίς αυτούς.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΥΠΙΚΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΕΣ Μερικές από τις πιο τυπικές επεξεργασίες στα στοιχεία ενός πίνακα είναι: Υπολογισμός αθροισμάτων Εύρεση μεγίστου/ελαχίστου στοιχείου Ταξινόμηση στοιχείων Αναζητήσεις Συγχωνεύσεις δύο ή περισσότερων πινάκων Σχεδόν σε όλες τις επεξεργασίες πινάκων, χρειάζεται να εξετάσουμε στοιχείο προς στοιχείο τα περιεχόμενά τους. Η διαδικασία ονομάζεται «σάρωση» του πίνακα

ΠΙΝΑΚΕΣ Εκχώρηση τιμών και χρήση τους Για να εισάγουμε τιμή σε μια θέση ενός πίνακα, ακολουθούμε ότι ισχύει και στις απλές μεταβλητές, μόνο που κάνουμε χρήση του δείκτη θέσης (και όχι μόνο το όνομα του πίνακα): Αριθμ[ 5 ]  26 Πελάτης[ i ]  “ΙΩΑΝΝΟΥ” ΔΙΑΒΑΣΕ Ημέρα_εβδομάδας[ 12, 3 ] ΔΙΑΒΑΣΕ Θερμοκρασία[ i ] Για να χρησιμοποιήσουμε την τιμή ενός στοιχείου του πίνακα: Πλήθος  Πλήθος + Αριθμ[ i ] ΓΡΑΨΕ Πελάτης[ i + 4, 43 ] Πίν[ i ]  Πίν[ i ] + 10

ΠΙΝΑΚΕΣ Είναι στατικές δομές δεδομένων που αποθηκεύουν δεδομένα ίδιου τύπου (π.χ. Ακεραίους, Χαρακτήρες, κλπ) Μπορούν να είναι οποιασδήποτε διάστασης (μονοδιάστατοι (1Δ), δισδιάστατοι (2Δ), Νδιάστατοι). Η αρίθμηση όλων των διαστάσεων ξεκινά από το 1. Η αναφορά στα στοιχεία τους, γίνεται με τη χρήση του ονόματός τους, σε συνδυασμό με τον δείκτη θέσης τους. (π.χ. Ον[ 3 ], Τηλ[ 8 ], Θερμ[ 2, 5 ] κλπ). Ειδικά για τους δισδιάστατους, όταν το μέγεθος των δύο διαστάσεων είναι ίδιο, λέγονται τετραγωνικοί (όπως και στα μαθηματικά). Η δομή επανάληψης «ΓΙΑ» είναι η καταλληλότερη για την προσπέλαση των στοιχείων. Ο δείκτης της επανάληψης, χρησιμοποιείται ως δείκτης στα στοιχεία του πίνακα Γράμμα [ 7 ] Γ Τ Α Ν Ρ Ε Ψ Γράμμα[4] i Θερμ[ 3,7 ] 4 18 8 5 14 35 3 7 9 15 31 2 38 24 53 Θερμ[3,6] i j Θερμ[1,4,3] 4 48 8 5 14 35 3 7 9 15 31 2 58 24 53 18 38 Θερμ[ 3,7,3 ] i k j

ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΣΑΡΩΣΗ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ Χρησιμοποιούμε κάποια δομή επανάληψης (συνήθως την «ΓΙΑ»). Η μεταβλητή της δομής επανάληψης, χρησιμοποιείται ως δείκτης στα στοιχεία του πίνακα K 10 ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5 Πίνακας[ i ]  K K K + 5 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ i Πίνακας[ 5 ] Πίνακας[ ] 1 2 3 4 5 10 15 20 25 30

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ – Παράδειγμα ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πίνακες ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, Αριθμός[10] ΑΡΧΗ ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 ΓΡΑΨΕ “ΔΩΣΕ TON “, i, “o ΑΡΙΘΜΟ ” ΔΙΑΒΑΣΕ Αριθμός[ i ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΙΑ i ΑΠΟ 10 ΜΕΧΡΙ 1 ΜΕ_ΒΗΜΑ -1 ΓΡΑΨΕ Αριθμός[ i ] ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να γεμίσετε έναν μονοδιάστατο πίνακα 10 θέσεων με αριθμούς από το πληκτρολόγιο Να τους εμφανίσετε στην οθόνη, με την αντίστροφη σειρά εισαγωγής τους

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πίνακες ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, Αριθμός[100] ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Κείμενα[100] ΑΡΧΗ ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100 Αριθμός[ i ]  0 Κείμενα[ i ]  “” ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Δίδονται δύο πίνακες 100 θέσεων. Ο ένας περιέχει αριθμούς και ο άλλος χαρακτήρες. Να μηδενιστούν όλα τα στοιχεία του πρώτου Τα στοιχεία του δεύτερου να αντικατασταθούν με τον κενό χαρακτήρα (“”), δηλ. να διαγραφούν τα κείμενα

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΣΕ ΑΛΛΟ ΠΙΝΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πίνακες ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, Αριθμός[5], Νέος[5] ΑΡΧΗ Αριθμός[ 1 ]  5 Αριθμός[ 2 ]  7 Αριθμός[ 3 ]  14 Αριθμός[ 4 ]  3 Αριθμός[ 5 ]  26 ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5 Νέος[ i ]  Αριθμός[ 6 – i ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να γεμίσετε έναν μονοδιάστατο πίνακα 5 θέσεων, με τους αριθμούς: 5,7,14,3,26 Μετά να αντιγράψετε αυτά τα στοιχεία, σε έναν νέο πίνακα με την αντίστροφη σειρά

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ Να γίνει η μαθηματική πρόσθεση των παρακάτω πινάκων Α και Β ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πίνακες ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, Α[5], Β[5], Γ[5] ΑΡΧΗ ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5 Γ [ i ]  Α [ i ] + Β [ i ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 4 7 3 2 5 A 2 9 3 4 6 B + = _ _ _ _ _ Γ

ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΥΡΕΣΗ ΜΕΓΙΣΤΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πίνακες ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, Αριθμός[10], θέση_μεγ ΑΡΧΗ ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ “ΔΩΣΕ TON ”, i , “o ΑΡΙΘΜΟ (θετικό) ” ΔΙΑΒΑΣΕ Αριθμός[ i ] ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Αριθμός[ i ] > 0 ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ θέση_μεγ  1 ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 10 ΑΝ Αριθμός[ i ] > Αριθμός[ θέση_μεγ ] ΤΟΤΕ θέση_μεγ  i ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΓΡΑΨΕ “Θέση = ”, θέση_μεγ ΓΡΑΨΕ ”Μέγιστος = “, Αριθμός[ θέση_μεγ ] ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να γεμίσετε έναν μονοδιάστατο πίνακα 10 θέσεων, με τη βαθμολογία (>0) των μαθητών σε ένα μάθημα από το πληκτρολόγιο. Μετά, να εμφανίσετε το μεγαλύτερο στοιχείο του καθώς και τη θέση του Θεωρήστε ότι οι αριθμοί δεν επαναλαμβάνονται

ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΥΟ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ (Δισδιάστατοι-2Δ) Για να αναφερθούμε σε ένα στοιχείο δισδιάστατου πίνακα, χρησιμοποιούμε δύο δείκτες θέσης, π.χ. Γράμμα[ 2, 3 ] Ο 1ος δείκτης είναι η γραμμή και ο 2ος δείκτης είναι η στήλη του στοιχείου Για τη σάρωση των στοιχείων του πίνακα χρησιμοποιούμε την εντολή ΓΙΑ μέσα σε μια άλλη ΓΙΑ Γράμμα 3 Α Η Ρ Τ 2 Γ Σ Ξ Ο Ψ Ζ Ν

ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΣΑΡΩΣΗ ΠΙΝΑΚΑ 2 Δ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΣΑΡΩΣΗ ΠΙΝΑΚΑ 2 Δ Να γεμίσετε δισδιάστατο πίνακα (m=4 x n=5), με ονόματα από το πληκτρολόγιο. Στην παρακάτω απεικόνιση, η σάρωση γίνεται κατά γραμμές (οριζόντια), όπως το διάβασμα ενός βιβλίου. Με την κατάλληλη χρήση των δεικτών θέσης, μπορούμε να σαρώσουμε τον πίνακα κατά στήλες (κάθετα) Ο εσωτερικός βρόχος ΓΙΑ εκτελείται από την αρχή, για κάθε μία επανάληψη του εξωτερικού Αλγόριθμος Πίνακες Δεδομένα // ονόματα // ! Οριζόντια Για i από 1 μέχρι 4 Για j από 1 μέχρι 5 Διάβασε ονόματα[ i , j ] Τέλος_επανάληψης ! Κάθετα Τέλος Πίνακες ονόματα[4,5] 1 2 3 4 5 j = i =

ΠΙΝΑΚΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ #1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟ_Πίνακα_2Δ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, Α[4,5], s ΑΡΧΗ s  0 ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 4 ΓΙΑ j από 1 ΜΕΧΡΙ 5 ΔΙΑΒΑΣΕ Α[ i, j ] s  s + Α[ i, j ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ s / (4*5) ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να γεμίσετε έναν δισδιάστατο πίνακα 4x5 με αριθμούς από το πληκτρολόγιο. Μετά να βρείτε τον μέσο όρο τους.

ΠΙΝΑΚΕΣ ΕΥΡΕΣΗ “ΕΓΓΡΑΦΗΣ” ΣΕ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΟ ΠΙΝΑΚΑ Για τους 300 μαθητές ενός δημοτικού σχολείου, είναι γνωστό το μητρώο (Α.Μ.) και η ηλικία τους. Τα παραπάνω δεδομένα, είναι ήδη αποθηκευμένα με τη χρήση δισδιάστατου πίνακα, όπου στην 1η στήλη είναι οι Α.Μ και στη 2η οι ηλικίες τους Να εμφανίσετε τον Α.Μ. του μαθητή με τη μεγαλύτερη ηλικία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πίνακες ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, μαθητές[300,2], θέση_μεγ ΑΡΧΗ θέση_μεγ  1 ! Αρχική υπόθεση ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ 300 ΑΝ μαθητής[ i, 2 ] >μαθητής[ θέση_μεγ, 2 ] ΤΟΤΕ θέση_μεγ  i ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΓΡΑΨΕ “Το Α.Μ. του μεγαλύτερου είναι :“ ΓΡΑΨΕ μαθητής[ θέση_μεγ,1 ] ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 1 2 ΘΕΣΗ Α Μ ΗΛ 152 6 253 8 3 231 11 ... 298 63 12 299 82 7 300 58 10

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ #1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πίνακες ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, Α[5,5] ΑΡΧΗ ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5 ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 5 ΑΝ i = j TOTE Α [ i, j ]  1 ΑΛΛΙΩΣ Α [ i, j ]  0 ΤΕΛΟΣ_ΑΝ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να δημιουργήσετε τον παρακάτω τετραγωνικό πίνακα (πίνακας “ταυτότητα” στα μαθηματικά) 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 Α

ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ #2 Να προσθέσετε τους παρακάτω πίνακες Α και Β ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Πίνακες ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, Α[3,3], Β[3,3], Γ[3,3] ΑΡΧΗ ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3 ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 3 Γ [ i, j ]  Α[ i, j ] + B[ i, j ] ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 3 1 7 9 3 4 5 2 8 3 5 2 2 1 6 6 3 4 + Α Β Γ _ _ _ _ _ _ _ _ _

ΠΙΝΑΚΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΣΕ ΔΥΟ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ #2 (σχ. βιβλίο) Στον παρακάτω δισδιάστατο πίνακα (m=4 x n=5), να βρεθεί το άθροισμα κατά γραμμή, κατά στήλη και συνολικά (κάτι σαν τους υπολογισμούς σε Excel) Αλγόριθμος Αθρ_Πίνακα Δεδομένα // m, n, table, col, row // sum  0 Για i από 1 μέχρι m row[i]  0 Τέλος_επανάληψης Για j από 1 μέχρι n col[j]  0 sum  sum + table[i, j] row[ i ]  row[ i ] + table[i, j] col[ j ]  col[ j ] + table[i, j] Αποτελέσματα // row, col, sum // Τέλος Αθρ_Πίνακα 4 5 2 8 14 3 7 9 12 21 15 23 11 6 table[4,5] 46 27 41 25 35 24 45 50 55 174 col[5] row[4] i j 1 sum =