ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ: Ο Συμβουλευτικός Σταθμός για

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GREECE. Διαχείριση επενδυτικών προσδοκιών για Ελλάδα. Έλλειμμα Δημοσιονομικό Κοινωνικό Αξιοπιστίας ΑνταγωνιστικότηταςΈλλειμμα Δημοσιονομικό Κοινωνικό.
Advertisements

Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
One stop Service Η πρόταση της TUV Hellas για ολική ποιότητα στην παραγωγή – εμπορία - πιστοποίηση βιολογικών προϊόντων Θέμα: One Stop Service: Εφαρμογή.
ΚΕΝΤΡA ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ. Γενικά Στοιχεία Έργου: Το έργο χρηματοδοτήθηκε όπως και όλα τα ΚΕΠ της χώρας ως συνολική Εθνική Δράση. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ WEBSITE. Tι προσφέρει ένα Web Site; Δηλώνει την ύπαρξη της επιχείρησης στον κόσμο του www Επιτρέπει την ολοκληρωμένη.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ - Bullying Πείτε Όχι Στο Bullying Αλλά Πείτε Ναι Στην Φιλία! Ποτέ Μην Αφήσεις Τον Άλλων Να Σε Ελέγχει! Μίλα Στον καθηγητή Σου! Μίλα.
Χολινεργικοί Αγωνιστές. Φάρμακα που επιδρούν στο Αυτόνομο ΝΣ Δρουν διεγείροντας ή αποκλείοντας νευρώνες του αυτόνομου ΝΣ Χολινεργικά (επιδρούν σε υποδοχείς.
Πρωί ανοιξιάτικης μέρας σε μια συνοικία της Αθήνας …
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ- ΨΥΧΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ Α. ΣΩΜΑΤΟΜΟΡΦΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ Β. ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΜΕ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ Γ. ΣΥΝΝΟΣΗΡΟΤΗΤΑ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ-ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + Άρθρο 45 ΤΟΥ Ν.4251/2014.
Το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κεντρικής Μακεδονίας Το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κεντρικής Μακεδονίας Αγγελική.
ΜΑΘΗΜΑ 6ο. ΑΝΟΙΕΣ  Η άνοια είναι μια γενική κατηγορία γνωστικής δυσλειτουργίας με πολλές αιτίες.  Είναι μια ομάδα δυσλειτουργιών με πολλαπλά γνωστικά.
Πετρέλαιο – Νάφθα - Πετροχημικά Χημεία Β΄ Λυκείου Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός ΜSc - Med.
«Διατροφή – Τρόφιμα» Ερευνητική Εργασία Α’ τάξης Επιβλέποντες καθηγητές: Μπόσμος Ιωάννης (ΠΕ06) Πολύζου Αγλαΐα (ΠΕ11) Πολύζου Αγλαΐα (ΠΕ11) 1.
ΝΗΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ: ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - ΠΡΑΚΤΙΚΗ
Χρηματοοικονομικές Αγορές*
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ MARKETING
Όροι Συμμετοχής και Δομή/Περιεχόμενο Προτάσεων
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ»
Σχολικό Έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια κ. Μαυροματάκη
Ας δούμε σε ποιο ενεργειακό επίπεδο μπορείς να φτάσεις!
το αλσοσ μασ ειναι η μεγαλυτερη πηγη
Ελληνικό Μαθητικό Κοινοβούλιο 21/03/2016
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
« Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ: Η ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΥΓΙΗ ΕΝΗΛΙΚΗ ΖΩΗ».
Mαρκάτος Χρήστος MD,PhD Ειδικός Παθολόγος
Ριζοσπαστική δεξιά - φροντίδα στην κοινότητα (1/5)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Να φτιαχτεί διάγραμμα Gantt για project ανάπτυξης ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) με τα ακόλουθα στοιχεία: Ανθρώπινο Δυναμικό : Παπαδόπουλος Γεώργιος,
Εργασίες μαθητών σχ. έτους 2015 – Ο ΕΚ Ανατολικής Αττικής
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ η Συνάντηση Έγινε αναλυτική ενημέρωση των μαθητριών και μαθητών που συμμετέχουν στον Όμιλο για.
ΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ… Η ΖΩΗ ΜΑΣ «Είμαστε ό,τι τρώμε»
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ
Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ??
Βρισκόμαστε σ’ ένα σχολικό εργαστήριο, όπου ο δάσκαλος της Χημείας μιλά για το Ουράνιο (U), μετά από απορία κάποιου μαθητή του. Είχε προηγηθεί το μάθημα.
ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
Πίνακας 4-8 Τιμοθέου Τιμόθεος Α.Μ
Αυτοματισμοί κινητήρων
‘’ΚΟΛΛΗΤΟΥΜΠΙΝΑΚΙΑ’’
Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ
Διατροφικεσ συνηθειεσ
Ειδική Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού
Χρήστος Κύρκογλου Προϊστάμενος Μονάδας Β΄ ΕΥΣΕΚΤ
Άγγελος Τσακανίκας Μιχάλης Βασιλειάδης Νίκος Σμιτ
Μετασχηματίζοντας την διαδικασία ίδρυσης των Ε.Π.Ε.
ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ … ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ!
Oργανικό ψυχοσύνδρομο
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
عرض حول المواد الاشعاعية :المزايا و الاخطار
ΟΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ
Προσέλκυση ξένων επιχειρηματιών και επενδυτών στην Κυπριακή Δημοκρατία
راهسازي قوس اسپایرال Spiral curve.
Μεσογειακή διατροφή και μακροζωία
Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού
Solutions All-in-one 112 Ω Word NEAT Box Dig Dig
Ελαστικές και μη ελαστικές κρούσεις Αρχή διατήρησης της ορμής
Αντιπαρασιτικά σκύλων σε εκπληκτικές τιμές
Unit Circle.
Ηλεκτρονικό κατάστημα Είδη πάρτυ – ιδέες για παιδικά πάρτυ
Πρεσβεία της Ελλάδος στα Τίρανα
ΑΣΚΗΣΗ 11: Υπολογισμός των συντελεστών κινητικής και στατικής τριβής .
Ενότητα A5.1.2β (Εντοπισμός Πληροφοριών στον Ιστό )
Online shop με κοσμηματα για τον ανδρα, τη γυναικα και το παιδι
Ειδικά θέματα δικαίου 5ο μάθημα – 22 Μαρτίου 2018 Αιμιλία Γ. Ευθυμίου
ΠΑΘΟΛΟΓΟΑΝΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΠΙΝΕΦΡΙΔΙΩΝ
Πολιτική για τη δημιουργία Φιλικών Πόλεων για τα άτομα με Άνοια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Θέλετε διαφορετική εικόνα σε αυτή τη διαφάνεια; Επιλέξτε.
ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ: Ο Συμβουλευτικός Σταθμός για την 'Ανοια Δήμου Αγίας Βαρβάρας και το παράδειγμα της ολιστικής προσέγγισης σε επίπεδο κοινότητας Σταυρούλα Κοφινά, Κοινωνική Λειτουργός, Μsc Ευρωπαϊκής Κοινωνικής Πολιτικής, Τμηματάρχης Προστασίας Ηλικιωμένων, Υπεύθυνη λειτουργίας Συμβουλευτικού Σταθμού Μερσίνη Πακλατσίδου, Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ομάδων Νοητικής Ενδυνάμωσης Συμβουλευτικού Σταθμού

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΗΜΟΥ Εταιρεία Νόσου Alzheimer και Συναφών Διαταραχών Αθηνών   πρόγραμμα επιχορήγησης «Είμαστε όλοι Πολίτες» του Ε.Ο.Χ. Περιεχόμενο προγράμματος: πρόσληψη επαγγελματιών υγείας για 13 συνολικά συμβουλευτικούς σταθμούς, 9 από τους οποίους στην περιοχή της Αθήνας. Λειτουργία Σταθμών έως Απρίλιο 2016 Εκπαίδευση επαγγελματιών υγείας, εργαζομένων στις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου και εθελοντών στη λειτουργία του Συμβουλευτικού Σταθμού (βιωσιμότητα)

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ Οι υπηρεσίες που παρέχονται είναι: αξιολόγηση νοητικών λειτουργιών από εξειδικευμένο προσωπικό μη φαρμακευτικές παρεμβάσεις σε ασθενείς με άνοια(νοητική άσκηση, νοητική ενδυνάμωση) ενημερωτικές ομιλίες για ευαισθητοποίηση στην κοινότητα συμβουλευτική συγγενών που φροντίζουν ανθρώπους με άνοια – στήριξη εκπαίδευση φροντιστών

Έναρξη συνεργασίας: Δεκέμβριος 2014 Έναρξη συνεργασίας: Δεκέμβριος 2014 Έναρξη Λειτουργίας Συμβουλευτικού Σταθμού για την Άνοια Δήμου Αγίας Βαρβάρας: 6/2/2015

Πρώτα αιτήματα αξιολόγησης

Εξόρμηση ενημέρωσης της κοινότητας για την άνοια και το Συμβουλευτικό Σταθμό του Δήμου (2017)

Εξόρμηση ενημέρωσης της κοινότητας για την άνοια και το Συμβουλευτικό Σταθμό του Δήμου (2017) 12

ΚΑΠΗ Προσανατολισμός σε ολιστική προσέγγιση σε επίπεδο Δήμου: Παράλληλες και συμπληρωματικές υπηρεσίες για την άνοια one stop shop, εκπαιδευμένο προσωπικό στην ανίχνευση νόσου, έγκαιρη και ολοκληρωμένη παρέμβαση, στήριξη και ασθενή και φροντιστή ΚΑΠΗ Βοήθεια στο Σπίτι ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ ΚΕΠ Υγείας Άλλες Κοινωνικές Υπηρεσίες ΚΗΦΗ

Συνεργασία στο πρόγραμμα Τίμα της Εταιρείας Alzheimer Αθηνών για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη φροντιστών ασθενών με άνοια Εντοπισμός περιπτώσεων από το Δίκτυο Κοινωνικών Υπηρεσιών για την Τρίτη Ηλικία Ενημέρωση φροντιστών και συγκατάθεση Κατ΄οίκον επισκέψεις από ψυχολόγους

Λίγα δεδομένα από το Συμβουλευτικό Σταθμό: Ιατρείο Μνήμης και αξιολόγηση νοητικών λειτουργιών: 280 άτομα Ομάδες νοητικής ενδυνάμωσης: 50 άτομα Υποστήριξη φροντιστών (πρόγραμμα Τίμα): 15 φροντιστές Εκπαίδευση υπαλλήλων κοινωνικών υπηρεσιών και εθελοντών: 23 άτομα Ομιλίες – δράσεις ενημέρωσης στην κοινότητα: ωφελούμενοι πάνω από 1.500 άτομα Ομάδα αναφοράς του Σταθμού στην πόλη: 6.000 ηλικιωμένοι (20% του τοπικού πληθυσμού) Διαγενεακές δράσεις που συμμετέχουν οι ομάδες νοητικής ενδυνάμωσης: πάνω από 1000 παιδιά (μαθητές και παιδιά παιδικών σταθμών) κάθε χρόνο

Ωφέλη από τη λειτουργία Πόρος υγείας για την πόλη: Εξειδικευμένες υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που παρέχονται: Αποκεντρωμένα Με εύκολη πρόσβαση Κοντά στους ηλικιωμένους και στο οικείο περιβάλλον τους Δυνατότητα πρόληψης, έγκαιρης διάγνωσης και παρέμβασης Άμβλυνση του στίγματος της νόσου μέσα από την συμμετοχή σε ομάδες και τη χωροθέτηση εντός κοινωνικών υπηρεσιών με στόχευση στην υγιή και ενεργό γήρανση Εκπαίδευση όλου του προσωπικού που εργάζεται με την Τρίτη Ηλικία στην ανίχνευση της νόσου Εκπαίδευση κοινότητας Επιστημονική Εποπτεία από την Εταιρεία Νόσου Alzheimer και Συναφών Διαταραχών Αθηνών => κύρος και εξασφάλιση ποιότητας στις παρεχόμενες υπηρεσίες

Δυνατά σημεία Ένταξη – ενσωμάτωση στην τοπική ζωή και στο τοπικό δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών: ο Σταθμός δεν είναι μια δράση ακόμη ή ένα πρόγραμμα => είναι κοινωνική υπηρεσία του Δήμου με δική της λειτουργία Από τις επιλογές που υπήρχαν, το προσωπικό που τελικά εργάζεται στο Σταθμό είναι το προσωπικό που πιστεύει και υπηρετεί τη στόχευση του και την ολιστική προσέγγιση και φιλοσοφία => συναισθηματική ικανοποίηση και αναγνώριση του έργου τους

ΟΜΑΔΕΣ ΝΟΗΤΙΚΗΣ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ(Ο.Ν.Ε.) Στόχος: Η ενίσχυση της νοητικής λειτουργικότητας (της διαδικασίας επεξεργασίας πληροφοριών και η εφαρμογής της γνώσης) και κοινωνικής λειτουργικότητας σε ηλικιωμένους χωρίς προβλήματα μνήμης ή με ήπια προβλήματα μνήμης. Συμμετοχή στις ομάδες: γίνεται κατόπιν αξιολόγησης από το προσωπικό του Σταθμού (τεστ μνήμης με ειδικά σταθμισμένα εργαλεία) Οι ασκήσεις νοητικής ενδυνάμωσης βασίζονται πάνω στις πέντε βασικές λειτουργίες του εγκεφάλου: Αντίληψη και εκτελεστικές δεξιότητες Προσοχή Σκέψη Μνήμη Γλώσσα και διαφοροποιούνται ανάλογα με τον στόχο κάθε συνεδρίας

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ Ο.Ν.Ε. Ορίζει το «συμβόλαιο» της ομάδας (θέτει όρια, κανόνες λειτουργίας, διάρκεια και συχνότητα συνεδριών) Σχεδιάζει και παρέχει στην ομάδα ποικιλία ασκήσεων βασισμένες στις 5 λειτουργίες φροντίζοντας για την σταθερή εναλλαγή παράλληλα με την πρωτοτυπία των ασκήσεων. Εποπτεύει την ομάδα κατά τη διάρκεια των ασκήσεων και υποστηρίζει διακριτικά τα μέλη που χρειάζονται βοήθεια Μεριμνά για την αποφυγή ανταγωνισμού ανάμεσα στα μέλη, υπενθυμίζοντας το στόχο της ομάδας (ενδυνάμωση μνήμης κι όχι διαγώνισμα) Καλλιεργεί αισθήματα αλληλεγγύης, αποδοχής, κατανόησης, σεβασμού στην διαφορετικότητα κάθε μέλους (εξατομίκευση, εσωτερικός χρόνος)

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ Ο.Ν.Ε. Αφουγκράζεται και ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στη διαθεσιμότητα της ομάδας. Στοχεύει τόσο στην ομαδική βελτίωση της απόδοσης των μελών αλλά και στην ατομική εξέλιξη κάθε μέλους. Αλληλεπιδρά θετικά συναισθήματα που αναπτύσσονται μεταξύ των μελών. Ενθαρρύνει την πρωτοβουλία των μελών και τις ιδέες τους για το περιεχόμενο των ασκήσεων. Καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τον αυθορμητισμό της ομάδας μέσα από ασκήσεις βιωματικού χαρακτήρα(αλληλεπίδραση συναισθήματος – μνήμης, εμπιστοσύνη, εξοικείωση μελών) Παροτρύνει την συμμετοχή των μελών σε άλλα προγράμματα για την τρίτη ηλικία & κοινοτικές δράσεις(ενεργός γήρανση, συμμετοχικότητα, ενεργοί πολίτες) Αποτελεί σημείο αναφοράς της ομάδας αλλά και κάθε μέλους χωριστά Επικοινωνεί με το οικογενειακό περιβάλλον σε περίπτωση που εντοπίσει αλλαγές στην συμμετοχή των μελών (σύσταση για επανεκτίμηση, εξέταση από γιατρό)

ΩΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΟΝΕ «Μοιράζεται» το πρόβλημα: «το έχουν και άλλοι και όχι μόνο εγώ», αποστιγματισμός της νόσου Αυτοσαρκασμός, αποδόμηση προβλήματος σταθερότητα στη συμμετοχή με αυξητική τάση Συναισθήματα αγάπης, εμπιστοσύνης, αναγνώρισης/ δέσιμο, χαρά, ικανοποίηση, Ο συντονιστής εκπαιδεύει αλλά διδάσκεται παράλληλα μέσα από την προσωπική σοφία που μεταφέρει κάθε μέλος της ομάδας Η ομάδα είναι ένας «ζωντανός οργανισμός» που αναπνέει , σκέπτεται και αισθάνεται. Ο χρόνος που διαθέτει κάθε μέλος της ομάδας είναι «ιερός». Είναι η ώρα που αφήνουμε τα προβλήματα μας έξω και επικεντρωνόμαστε σε αυτό που συμβαίνει «τώρα».

Λόγω της καλής λειτουργίας δημιουργείται ένα πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα σε αιτήματα για διάγνωση και ένταξη σε ομάδες Προκύπτει ανάγκη συνέχισης και υποστήριξης και με άλλο προσωπικό για την ολοκληρωμένη παρέμβαση με διεπιστημονικότητα (νευρολόγος, ψυχολόγος) Στόχος μας παραμένει η καλλιέργεια κουλτούρας φιλικής πόλης προς την άνοια μέσα από την άμβλυνση του στίγματος της νόσου στην κοινότητα