ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Advertisements

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Δ ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ P OWER P OINT.
Η φωνολογική επίγνωση.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Γραφείο Διασύνδεσης Βιογραφικό Σημείωμα
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Το ποτάμι Να δημιουργήσετε μια φωτοαφήγηση επιλέγοντας όποιες από τις εικόνες προτιμάτε. Στη συνέχεια να τοποθετήσετε πάνω τους ως λεζάντες αποσπάσματα.
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
Διδάσκοντας με τη βοήθεια του επεξεργαστή κειμένου.
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
ΣΥΝΟΛΑ.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
Η ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
Ευχρηστία και προσβασιμότητα σε Microsoft Office Word Οδηγίες, συμβουλές & παραδείγματα Ομάδα ανάπτυξης Ανοιχτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων Ανοικτά Ακαδημαϊκά.
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Ταξινόμηση υλικού Προσεκτική επιλογή υλικού.
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Παραγωγή γραπτού λόγου στο Λύκειο
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Προφορική επικοινωνία
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 3: Το εσωτερικό του υπολογιστή
Slideshare.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
τον αριθμό των πηγών (ένα ή πολλαπλά κείμενα)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμνασίου Α΄ Τρίμηνο
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Ενότητα 7 Επιχειρηματολογικό Κείμενο
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Μάρθα Κελέση Καθηγήτρια Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Σταδια ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ Τησ Επιστημονικησ Εργασιασ Σταδια ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ Τησ Επιστημονικησ Εργασιασ Ορισμός θέματος Προσδιορισμός σκοπού Συλλογή και μελέτη βιβλιογραφίας Δημιουργία προσχεδίου Αρχικό κείμενο Αποστασιοποίηση και αναθεώρηση Ανάγνωση από τρίτο Αναδιάρθρωση.

Ορισμοσ Θεματοσ Η επιλογή κατάλληλου θέματος εργασίας από την ευρύτερη σφαίρα ενδιαφερόντων σας είναι πρωταρχικής σημασίας για την εγγύηση ενός καλού τελικού αποτελέσματος.

Προσδιορισμοσ Σκοπου Πριν ξεκινήσει η διαδικασία συγγραφής πρέπει ο φοιτητής να είναι σε θέση να προσδιορίσει και να θέσει τον κύριο σκοπό και τους επιμέρους στόχους της εργασίας του.

Συλλογή και Μελετη Βιβλιογραφιασ Είναι χρήσιμο να καταχωρούνται ιδέες, απόψεις, συμπεράσματα που κρίνονται ενδιαφέροντα και τα οποία πρόκειται να χρησιμοποιήσετε από κάθε βιβλίο και άρθρο που μελετάτε μαζί με τα αντίστοιχα βιβλιογραφικά δεδομένα.

Δημιουργια Προσχεδιου Η δημιουργία ενός προσχεδίου της εργασίας και ενός αρχικού πίνακα περιεχομένων προσφέρουν τη δυνατότητα να οργανώσετε εύκολα τη δομή του κειμένου και να ελέγξετε τη λογική ακολουθία των ενοτήτων στις οποίες θα το χωρίσετε.

Δημιουργια Προσχεδιου Ιδέες για τη δημιουργία προσχεδίου εργασίας: Καταγράψτε τις κυριότερες σκέψεις σας. Δημιουργήστε μια λογική ακολουθία στις σημειώσεις σας. Δημιουργήστε ενότητες και υποενότητες σχηματίζοντας επικεφαλίδες από τις σημειώσεις σας. Όταν ολοκληρώσετε το προσχέδιο της εργασίας σταματήστε να το επεξεργάζεστε για μερικές ημέρες και στη συνέχεια μελετήστε το ξανά προκειμένου να κάνετε διορθώσεις. Χρησιμοποιήστε το προσχέδιο για να ξεκινήσετε να γράφετε το τελικό σας κείμενο.

Αρχικο Κειμενο Περιεχόμενο: Εξαρτάται από τους στόχους του συγγραφέα. Για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο οι στόχοι να είναι ξεκάθαροι και προσδιορισμένοι από την αρχή. Πρόκειται για κείμενο που έχει ως στόχο να εξηγήσει, να πείσει, να περιγράψει; Στην περίπτωση μιας εργασίας στο ακαδημαϊκό πλαίσιο ο στόχος μπορεί να είναι σύνθετος και να συνδυάζει τους τρεις προαναφερθέντες.

Αρχικο Κειμενο Ύφος:  Στην περίπτωση μιας επιστημονικής εργασίας, το κοινό αποτελείται από ακαδημαϊκούς, ο επιβλέπων καθηγητής σας, κάποια επιτροπή καθηγητών ή ακαδημαϊκοί ερευνητές. Συνεπώς το ύφος του κειμένου πρέπει να είναι επίσημο και ταυτόχρονα αναλυτικό, περιγραφικό και πειστικό για να υποστηρίξει και τους στόχους της εργασίας.

Αρχικο Κειμενο Πρόσωπο: Πρόσωπο:  Το γ' ενικό πρόσωπο θα πρέπει να προτιμάται κατά τη συγγραφή του κειμένου μιας εργασίας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η χρήση του γ' ενικού προσώπου είναι απαγορευτική, στην περίπτωση που στο κείμενο εκφράζονται υποκειμενικές απόψεις του συγγραφέα. Σε τέτοιες περιπτώσεις ο συγγραφέας θα πρέπει να αξιολογήσει τη δυνατότητα συνδυασμένης χρήσης του α' και του β' πληθυντικού προσώπου. Ειδικά στις εργασίες που συμμετέχουν και άλλοι συγγραφείς, το α' πληθυντικό πρόσωπο είναι η μοναδική επιλογή.

Αρχικο Κειμενο Ορθογραφία: Ορθογραφία:  Συστηματικός ορθογραφικός έλεγχος θα πρέπει να γίνεται σε όλα τα στάδια συγγραφής. Ένα κείμενο που περιέχει ορθογραφικά λάθη προδιαθέτει αρνητικά τον αναγνώστη και αφήνει κακή τελική εντύπωση.

Αρχικο Κειμενο Σημεία στίξης: Σημεία στίξης:  Ένα σφάλμα που εντοπίζεται συχνά σε κείμενα εργασιών αφορά τη χρήση της τελείας (.) και του κόμματος (,). Είναι σημαντικό να μην υπάρχει κενό ανάμεσα στην προηγούμενη λέξη και την τελεία ή το κόμμα. Παράδειγμα εσφαλμένης χρήσης των σημείων στίξης αποτελεί η επόμενη πρόταση, στην οποία όλα τα σημεία στίξης έχουν τοποθετηθεί στη λάθος θέση: «Σύμφωνα με τους συγγραφείς , αν οι παράμετροι επιλεγούν σωστά ,τότε η μέθοδος αυτή μπορεί να διπλασιάζει την ταχύτητα ανάκτησης των αποτελεσμάτων .».

Αρχικο Κειμενο Χρήση κενών χαρακτήρων: Χρήση κενών χαρακτήρων:  Μεταξύ δύο λέξεων μιας παραγράφου πρέπει να παρεμβάλλεται ένας μόνο κενός χαρακτήρας. Η χρήση δύο ή περισσότερων διαδοχικών κενών χαρακτήρων είναι κακή πρακτική και μπορεί να αλλοιώσει την τελική μορφή του κειμένου. Εξίσου κακή πρακτική είναι η χρήση των κενών χαρακτήρων για την επίτευξη της σωστής στοίχισης των κειμένων.

Αρχικο Κειμενο Μορφοποίηση κειμένου: Μορφοποίηση κειμένου:  Η σωστή μορφοποίηση εξασφαλίζει την ομοιομορφία του συνόλου και διευκολύνει τον αναγνώστη κατά τη μελέτη των επιμέρους κειμένων. Για να διευκολύνει τους συντάκτες του κειμένου να ακολουθήσουν τους κανόνες μορφοποίησης ο εκάστοτε φορέας, το ίδρυμα ή ο καθηγητής μπορεί να διαθέσει κατάλληλα μορφοποιημένα υποδείγματα.

Αναγνωση από τριτο Ατομο Αφού ολοκληρωθεί ο έλεγχος και η πρώτη αναθεώρηση του κειμένου της εργασίας, καλό θα ήταν να ζητηθεί η βοήθεια κάποιου τρίτου (φίλος ή συμφοιτητής) ο οποίος θα διαβάσει το κείμενο και θα εντοπίσει πιθανά λάθη ή παραλείψεις, τις οποίες ο ίδιος ο συγγραφέας δεν κατάφερε να αποφύγει. Εναλλακτικά, μπορεί να προσφύγετε στη μεγαλόφωνη ανάγνωση με τα ίδια θετικά αποτελέσματα.

Αποστασιοποιηση και αναθεωρηση Η σωστή αναθεώρηση μπορεί να γίνει μόνο εφόσον ο φοιτητής επισκεφθεί ξανά το κείμενό του μετά από ένα διάστημα αποχής από τη συγγραφή και μελέτη του. Το διάστημα αποχής επιτρέπει στο φοιτητή να εντοπίσει ευκολότερα τέτοιου είδους παραλήψεις, να εντοπίσει και να διορθώσει τα λάθη, τις επαναλήψεις και τις ασάφειες.

Αναδιαρθρωση και συμπληρωση Τελικου Κειμένου Έχοντας ολοκληρώσει τους παραπάνω ελέγχους γίνεται η τελευταία αναδιάρθρωση και συμπλήρωση του κειμένου, ώστε να λάβει την τελική μορφή του ως προς το περιεχόμενο και τη δομή.