Χρόνος χρήσης ψηφιακών συσκευών eSafetyLabel+ Ambassadors Team
Προεπισκόπηση Παρουσίασης Εισαγωγή Κατανόηση θεμάτων σχετικά με τον χρόνο χρήσης ψηφιακών οθονών Συζήτηση Αρνητικές συνέπειες του χρόνου που καταναλώνουμε μπροστά στις οθόνες Πώς να προστατευτούμε από την υπερβολή Αξιολόγηση - Αυτοαξιολόγηση Ερωτήσεις / εξατομίκευση / εμπειρίες
Εισαγωγή Με το παρόν εκπαιδευτικό υλικό επιδιώκεται η συνειδητοποίηση των μαθητών της έννοιας του χρόνου που καταναλώνουν μπροστά στις οθόνες των ψηφιακών συσκευών καθώς επίσης η συνειδητοποίηση των πλεονεκτημάτων της χρήσης τους και της σωστής διαχείρισης του χρόνου και η αλλαγή της στάσης τους σε περίπτωση υπερβολικής χρήσης ή εξάρτησης.
Στόχοι Με τη συζήτηση θα καταλάβουν πώς η προσκόλληση αυτή μπορεί να επηρεάσει ζητήματα σχετικά με τη μελέτη, το παιχνίδι, το φαγητό, τη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου τους και ακόμα περισσότερο ζητήματα διαδικτυακού εκφοβισμού, sexting και σχέσεων με τους συνομήλικους ή την οικογένεια. Με τον εισαγωγικό καταιγισμό ιδεών και τη συζήτηση που ακολουθεί επιδιώκεται η ενεργοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών.
1. Κατανόηση θεμάτων σχετικά με τον χρόνο χρήσης ψηφιακών οθονών 1. Κατανόηση θεμάτων σχετικά με τον χρόνο χρήσης ψηφιακών οθονών Δημιουργώντας έννοιες σχετικές και παίζοντας με τις λέξεις «οθόνη» και «χρόνος» στις δραστηριότητες του καταιγισμού ιδεών, της ανάθεσης ρόλων στο παιχνίδι της μυθοπλασίας και της κατασκευής ερωτήσεων στο κουίζ οι μαθητές παρουσιάζουν από την εμπειρία τους έννοιες σχετικές με τον χρόνο χρήσης των ψηφιακών τους συσκευών και συνειδητοποιούν τον τρόπο που επηρεάζει την καθημερινότητά τους. Καταγράφουν την ανάγκη χρήσης των ψηφιακών συσκευών και επισημαίνουν τα αρνητικά στοιχεία που προκύπτουν από την υπερβολική χρήση τους.
2. Συζήτηση Επιδιώκουμε μέσα από την ανταλλαγή απόψεων και την επιχειρηματολογία που τα ίδια τα παιδιά παρουσιάζουν, να αντιληφθούν πόσο επηρεάζει τη ζωή τους η χρήση των ψηφιακών συσκευών.
3. Αρνητικές συνέπειες του χρόνου που καταναλώνουμε μπροστά στις οθόνες Εδώ δίνεται έμφαση στις αρνητικές συνέπειες από την υπερβολική και χωρίς έλεγχο χρήση των ψηφιακών συσκευών. Η προσέγγιση μπορεί να γίνει αρχικά κατά ομάδες. Κάθε ομάδα μελετά μία περίπτωση. Κατόπιν οι ομάδες μεταφέρουν την εμπειρία τους στην ολομέλεια.
4. Πώς να προστατεύσουμε τον χρόνο που καταναλώνουμε μπροστά στις οθόνες Μετά την ανταλλαγή απόψεων και την κατάθεση των εμπειριών των μαθητών καλούμε τους μαθητές να αποφασίσουν για το ποιες ενέργειες, στάσεις ή πρακτικές θα πρέπει να εφαρμόζονται και ποιες να αποφεύγονται με στόχο την σωστή διαχείριση του χρόνου που καταναλώνουν μπροστά στις οθόνες. Οι πρακτικές που θα προκύψουν καταγράφονται και αποτυπώνονται για τη δημιουργία κουίζ ερωτήσεων σωστού λάθους.
5. Ερωτήσεις Αξιολόγησης – Αυτοαξιολόγησης (1) Το κουίζ που προέκυψε από την καταγραφή και την αποτύπωση των απόψεων των μαθητών δίνουν τη δυνατότητα εκτίμησης, τόσο στον διδάσκοντα όσο και στους ίδιους τους μαθητές του βαθμού επίτευξης του σκοπού και των επιμέρους στόχων της δραστηριότητας.
5. Ερωτήσεις Αξιολόγησης – Αυτοαξιολόγησης (2)
Σύνοψη Δραστηριοτήτων
Ερωτήσεις/εξατομίκευση/εμπειρίες