Сабақтың тақырыбы: Зат мөлшері. Моль. Авогадро саны

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

Αγχολυτικά & Υπνωτικά φάρμακα. Το άγχος είναι μια δυσάρεστη κατάσταση έντασης και ανησυχίας. Tα συμπτώματα σοβαρού άγχους είναι παρόμοια με αυτά του.
ΒΙΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΤΡΕΣΣ Διατροφή και Νοσολογία Νοσήματα από έλλειψη διατροφικών συστατικών Χρόνια διατροφο-εξαρτώμενα νοσήματα 1.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
Σαββίνα - Μανώλης Έτος Μάθημα Πληροφορικής Τάξη Δ΄
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΕΦΡΑΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ 10. ΟΞΕΑ ΦΡΟΥΤΩΝ (ΑΗΑ) Η ΑΡΧΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΗΤΑΝ ΑΠΛΗ: ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΟΞΥ ΔΙΑΛΥΜΕΝΟ ΣΕ ΥΔΑΤΙΚΗ ΦΑΣΗ. ΠΡΟΟΡΙΖΟΤΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΘΕΡΑΠΕΥΣΕΙ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥΚΕΦ.1 (Β): ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ (α) Η χημική συμπεριφορά των στοιχείων είναι περιοδική συνάρτηση του ατομικού τους αριθμού. (Περιοδικός.
ΤΟΓΙΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ – ΑΘΑΝΑΣΙΑ Α.Μ : Ζ15886 ΤΜΗΜΑ: ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ : ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ : ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΣΜΑΣ.
Αντιαρρυθμικά φάρμακα. Η καρδιά περιέχει εξειδικευμένα κύτταρα που εκπολώνονται αυτόματα, παράγοντας δυναμικά ενέργειας απουσία εξωτερικών ερεθισμάτων.
ΕΚΦΕ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ Χημεία Γ΄Γυμνασίου Επίδραση των Διαλυμάτων Οξέων σε Μέταλλα Εισηγητής Στέφανος Κ. Ντούλας Χημικός MSc-MEd Συνεργάτης ΕΚΦΕ Αγίων Αναργύρων.
Κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού : Υπάρχουν τρεις κατηγορίες εμφιαλωμένου νερού, αναγνωρισμένες από την Ευρωπαϊκή Ένωση: το φυσικό μεταλλικό νερό, το επιτραπέζιο.
Φυσιολογικά της οξεοβασικής ισορροπίας Κ. Μαυροματίδης Νεφρολόγος.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΔΙΑΘΕΣΗ – ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΩΝ ΕΚΡΟΩΝ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΧΟΙΡΟΣΤΑΣΙΩΝ & ΒΟΥΣΤΑΣΙΩΝ ΓΑΛΑΚΤΟΠΑΡΑΓΩΓΉΣ (συνέχεια)
Η αρχή του σκληρού ή μαλακού οξέος (ή βάσης)
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις
Φωτογραφία από λίμνη – αλυκή (NaCl)
Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
ΟΥΡΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
«ΑΣΚΗΣΗ 1» Κατά την διάρκεια της χρονικής περιόδου οι ετήσιοι αριθμοί θανάτων από καρκίνο στις Ηνωμένες Πολιτείες από ανήλθαν στις ,
ΣΤ΄ 1 ΤΑΞΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Περιοδικός Πίνακας Λιόντος Ιωάννης Lio.
Περιοδικός Πίνακας Λιόντος Ιωάννης Lio.
Ξήρανση Η απομάκρυνση νερού από ένα οργανικό διαλύτη (μετά από εκχύλιση). Η ποσότητα του νερού διαφέρει από διαλύτη σε διαλύτη. (διαιθυλαιθέρας ☞ 1,5%
ΚΑΝΟΝΕΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Διδακτέα ύλη ( ): Κεφάλαιο 1 – Πετρέλαιο – Υδρογονάνθρακες (Η/C)
Το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου
14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΜΑΔΑ 6 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΩΣΤΑΣ Ρ. ΝΙΚΗ Β.
Βρισκόμαστε σ’ ένα σχολικό εργαστήριο, όπου ο δάσκαλος της Χημείας μιλά για το Ουράνιο (U), μετά από απορία κάποιου μαθητή του. Είχε προηγηθεί το μάθημα.
ΤΥΠΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΟΡΓΑΝΟΜΕΤΑΛΛΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ
Παρουσίαση Πειραμάτων (1)
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
6.2. ΑΝΑΣΑΡΚΟΕΙΔΕΣ ΤΩΝ ΚΥΝΑΡΙΩΝ
Οι φυσικές καταστάσεις.
Οξυγόνο.
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ ΕΝΟΡΓΑΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 7_Ποτενσιομετρία_1 ΜΑΜΑΝΤΟΣ ΠΡΟΔΡΟΜΙΔΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΣΕΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ Για να αποφευχθούν ανθρώπινες απώλειες πρέπει προσεισμικά: Na εμπεδώσουμε την αντισεισμική συμπεριφορά Να γίνουν βίωμα κάποιοι βασικοί.
Σαπούνι από λάδι ελιάς Επιμέλεια: Λίνα Μαρματσούρη, 2ο ΓΕΛ Παλαιού Φαλήρου.
Ασφάλεια και υγιεινή στο εργαστήριο
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
ΕΝΕΡΓΕΙΑ 7s_______ 7p_________ 7d____________ 7f_______________
الكيــمــيــــــــــــاء
Μέρος 5ο: Μέθοδοι Επαύξησης της Απόληψης Πετρελαίου
מבוא לכימיה שיעור מס' 8 קרן לייבסון ורפאל פלג, פרוייקט "אורט אקדמיה",
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
Теориялық мүмкіндікпен салыстырғанда зат шығымын есептеу.
М.Әуезов атындағы орта мектебі
מבוא לכימיה שיעור מס' 8 h.m..
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
τι σημαίνει να είσαι παντρεμένος
Электролиттік диссоциациялану теориясы тұрғысынан қышқылдардың, негіздердің және тұздардың қасиеттері.
Үй тапсырмасын тексеру
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΜΑΖΑΣ (1 amu)
ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Сабақтың тақырыбы: Зат мөлшері. Моль. Авогадро саны Сыныбы: 8 “Ә” Сабақтың тақырыбы: Зат мөлшері. Моль. Авогадро саны Сабақтың мақсаты: 1. Химиялық алғашқы ұғымдарды қорытындылау, химиялық формулалар құру, химиялық теңдеулерді теңестіру білімін пысықтау. 2. Зат мөлшерін, Авогадро санын есептеулерде қолдану, моль, молярлық масса түсінігін қолдана отырып, химиялық есептер шығару 3. Өздік және топпен жұмыс істеуге үйрету

Шытырман. Торкөздегі әріптерден химиялық элементтердің атын құрастыру. Бір минутта қанша химиялық элемент құрастырасыз? Г К Ц Х З Ф Р М Р Й А О Ө Л Е д У И Н П І С Ь Ш Т Ы В Б

АЗОТ НАТРИЙ КРЕМНИЙ КАЛИЙ ХЛОР ФТОР ХРОМ СЫНАП КӨМІРТЕК МАРГАНЕЦ МЫРЫШ ТИТАН КҮМІС ГЕЛИЙ АЛТЫН НЕОН МОЛИБДЕН ЙОД ГАФНИЙ КАЛЬЦИЙ ФОСФОР БОР ҚАЛАЙЫ БАРИЙ ОТТЕК СЕЛЕН СУТЕК АСТАТ МАГНИЙ НИКЕЛЬ

Төменде берілген элементтердің салыстырмалы атомдық массалырын (Ar) жаз. алтын натрий калий темір кремний алюминий оттек сутек кальций көміртек хлор фосфор күкірт қорғасын магний марганец барий азот

“Химик- эрудит” сайысы 1-тапсырма. Валенттілікті білесің бе? 1- топ 2- топ 3-топ ССІ4 ZnCI2 CuO Cu2O CaCI2 Li3N Li2O BaO NaH Ca3N2 FeCI2 FeCI3 MgCI2 SiF4 WO3 P2O3 CO2 AI2O3 “Химик- эрудит” сайысы

“Теңдеуді теңестір” Na + CI 2 → AI + CI2→ Zn + O2→ 2-ші тапсырма. 1-топ 2-топ 3-топ Na + CI 2 → AI + CI2→ Zn + O2→ Ca + O 2→ АІ+ O2→ P(V) + O 2→ P + O 2→ AI + J 2→ Ca + N 2→ Ca + P→ Ge +… → GeO2 P(III) + CI 2 → H2 + CI2 → P(III) + S(II)→ Sb (V) + CI2 → AI +С → P(V) + S (II) → Fe + CI2 → FeCI3 “Теңдеуді теңестір”

Жаңа сабақ Зат мөлшері мольмен өрнектеледі. Моль- құрамында 0,012кг (12г) көміртекте болатын атомдар санына тең құрылымдық бөлшектер (атомдар, молекулалар) болатын заттың мөлшері. Зат мөлшерін ν (ню) әріпімен белгілейді. ν = m / M m= M ∙ ν Авогадро саны- кез- келген заттың бір молінде болатын 6,023 ∙ 10 ²³ бөлшектер (атом,молекула) болатынын көрсетеді. NA = 6,023 ∙ 10 ²³ N0 = ν ∙ NA ν = N0 / NA Молярлық масса- заттың әрбір молінің массасы. M әріпімен белгілейді, өлшем бірлігі г/моль.

1. Массасы 36г судың зат мөлшерін, молекула санын есепте? Бер: m(H2O) = 36г т/к: ν-? No -? 2. Зат мөлшері 3 моль тұз қышқылының массасын тап? Бер: ν(HСІ) = 3 моль т/к: m-? 3. 3,01 ∙ 10 ²³ молекуласы бар натрий гидроксидінің зат мөлшерін, массасын тап? Бер: No (NaOH)= 3,01 ∙ 10 ²³ т/к: ν-? m -?

3. Бер: ν (Р2O5) = 10 моль 4. Бер: N0 (AI2O3)= 24,08 ∙ 10 ²³ Жарқыраған шың 1. Бер: m (H2S) = 17г т/к: ν-? No -? 2. Бер: m (H2SO4) = 294г т/к: ν-? 3. Бер: ν (Р2O5) = 10 моль т/к: m-? 4. Бер: N0 (AI2O3)= 24,08 ∙ 10 ²³ т/к: ν-? m -?

49- беттегі 6-7 есептерді шығару. Үйге тапсырма: §17 оқу. 49- беттегі 6-7 есептерді шығару.