Πανελληνιοσ Συλλογοσ Προσαρμοσμενων Δραστηριοτητων ΑΛΜΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
24ο ΑΤΟΜΙΚΟ & 10ο ΟΜΑΔΙΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΕΣΣΠ 17 & 18 Μαρτίου 2012 Χώρος διεξαγωγής «Αρχοντικό της Ευτυχίας»
Προσωπικές δεξιότητες
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η οργάνωση ενός Υποθετικού Προγράμματος Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ
Ομάδες Γονιών από τις Σ.Υ. ΠΡΟΤΑΣΗ. Ομάδες που λειτουργούν • Γονείς παιδιών με ιδιαίτερες δυσκολίες (μαθησιακά προβλήματα, αναπηρίες, αναπτυξιακές διαταραχές,
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Ομάδα Φ Καλαϊτziδησ Κλεοβουλοσ Καραναστασησ Δημητρησ Κεσογλου Μαρινα
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Μαρίνα Δεδούλη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ2, Ψυχολόγος
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΝΝΑ ΓΑΛΟΥΠΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΑΠΑΝΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑ.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Eργαστήριο ομαδικής παρέμβασης στην προσωπική ανάπτυξη ΙΙ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Επιμόρφωση Πληροφορικών Βαγγέλης Κανίδης
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανελληνιοσ Συλλογοσ Προσαρμοσμενων Δραστηριοτητων ΑΛΜΑ Α΄ Περίοδος υλοποίησης Απρίλιος – Ιούνιος 2018 Πανελληνιοσ Συλλογοσ Προσαρμοσμενων Δραστηριοτητων ΑΛΜΑ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ των ωφελούμενων του προγράμματος: Τρεις ομάδες συμμετεχόντων - και στις τρεις ομάδες υπάρχουν ταυτόχρονα άτομα με νοητική στέρηση όσο και άτομα με κυρίαρχη αυτιστική συμπτωματολογία Ορισμένοι/ες συμμετέχοντες/ουσες γνωρίζονταν από τη συμμετοχή τους σε άλλες δραστηριότητες του συλλόγου, κυρίως αθλητικές Κάποια μέλη συμμετείχαν για πρώτη φορά σε ομάδες επικοινωνίας Ηλικίες: 15 έως και 38 ετών

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ κατά την προκαταρκτική φάση της σύνθεσης των ομάδων: ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ κατά την προκαταρκτική φάση της σύνθεσης των ομάδων: Δυσκολία εύρεσης βολικής ώρας για τη διεξαγωγή των ομαδικών συναντήσεων μέσα στην εβδομάδα (περίοδος έναρξης προγράμματος) Αυτιστικοί - Νοητικά υστερούντες (διαφορές). Πολύ πιο χειρίσιμη η δεύτερη κατηγορία μελών, χωρίς διαρροές στη μέση του προγράμματος  

Ενδεικτικές δραστηριότητες   γνωριμία μελών με ανταλλαγή μπάλας το καπέλο του φόβου χρωματιστές κάρτες (δήλωσης κατάστασης) ονοματοδοσία ομάδας δημιουργία συνόλων – “number formation” συνδυασμός μουσικές καρέκλες και παντομίμα μεταφορά μπάλας με τη χρήση μελών του σώματος πλην χεριών “Great communicator” (περιγραφή σκίτσου) Αξιοποίηση της μουσικής – παραλλαγές παζλ με δεμένα χέρια ζευγάρια παζλ με κλειστά μάτια “spoon race” παντομίμα με αθλήματα ναυάγιο

  Συνήθως δύο ή τρεις κύριες δραστηριότητες σε κάθε συνεδρία (ύστερα από επιλογή των συμμετεχόντων) χρόνος για τα νέα στην αρχή κάθε συνεδρίας χρόνος να ικανοποιηθούν οι προτάσεις που έκαναν οι συμμετέχοντες χρόνος αναστοχασμού στο τέλος της συνεδρίας Ο χρόνος που αφιερώνεται στο μοίρασμα σκέψεων και συναισθημάτων μεταφράζεται σε χρόνο της ομάδας που αυξάνει τους δεσμούς συμπόρευσης των μελών της.

Στις πρώτες συνεδρίες δόθηκε μικρότερη έμφαση στον αθλητικό χαρακτήρα του προγράμματος. Κυρίως δόθηκε έμφαση στη γνωριμία μεταξύ όλων των μελών. Οι ομάδες απέκτησαν το χαρακτήρα ομάδων επικοινωνίας. Φάνηκε πως στην πλειοψηφία τους τα μέλη απολάμβαναν (και τροφοδοτούσαν) αυτή τη διάσταση, ιδιαίτερα όταν είχαν εμπειρία από ένταξη σε τέτοιες ομάδες.  

Κανόνες λειτουργίας της ομάδας: Σε γενικές γραμμές, τα μέλη των ομάδων ήταν αλληλοϋποστηρικτικά και ενίσχυαν τα πιο ντροπαλά μέλη ή όσα δεν ήταν τόσο πρόθυμα να αλληλεπιδράσουν. (Με εξαίρεση ενός συμμετέχοντα, δεν υπήρξε άλλος/η που δεν κατάφερε ή αρνήθηκε να ενταχθεί σε ομάδα) Κανόνες λειτουργίας της ομάδας: μη αποδοχή του bullying προς τα άλλα μέλη σεβασμός της διαφορετικότητας του καθενός (ρυθμός απόκρισης, συναισθηματικές αντιδράσεις) (πβ. Καπέλο του φόβου ή χρωματιστές κάρτες έκφρασης συμμετοχής)  

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ που ακολουθήθηκαν κατά τη διεξαγωγή των συνεδριών: τα πιο ενεργά μέλη των ομάδων χρησίμευσαν στο να πάρουν ρόλο στην αυτοοργάνωση των ομάδων (π.χ. στην ονοματοδοσία) αυξανόμενη κλιμακωτή δυσκολία μίας δραστηριότητας (Όταν η δραστηριότητα δυσκολεύει κλιμακωτά συναντιέται με τον ρυθμό των συμμετεχόντων και δίνει νέα ώθηση σε κάθε προσπάθεια, π.χ. σειροθέτηση εικόνων)  

Πρακτικές που ενισχύουν περισσότερο την υποστηρικτική λειτουργία για κάθε μέλος ατομικά: ατομικά ραντεβού γνωριμίας δραστηριότητες που ευνοούν τη συνεργατικότητα και τη γνωριμία σε μικρότερες ομάδες (διαχείριση του να υπάρχουν «κλίκες» μεταξύ των μελών της μεγάλης ομάδας - συνεχής αλλαγή ζευγαριών κλπ.) Όταν η δραστηριότητα προκαλεί άγχος (π.χ. έκθεση εαυτού στην παντομίμα) τροποποίηση έργου αντί για πλήρης αποχή του μέλους από τη δραστηριότητα (π.χ. να σημειώνει το σκορ, να δίνει κάρτες ή να γίνεται βοηθός του συντονιστή)  

Στόχοι για την ομάδα: η διασκέδαση η αναγνώριση του σκοπού κάθε δραστηριότητας και όχι η εκτέλεση της δραστηριότητας σαν καθήκον π.χ. παζλ με δεμένα μάτια (2 υποομάδες που συναγωνίζονται για το ποιο από τα δύο τυφλά μέλη που έχει ορίσει κάθε υποομάδα θα καταφέρει πρώτο να φτιάξει το παζλ αξιοποιώντας τις οδηγίες που του δίνουν οι υπόλοιποι της υποομάδας)  

Επιλογή γλώσσας Μετά την επεξήγηση της δοκιμασίας χρήση της εναρκτήριας φράσης «Ας πάμε να δοκιμάσουμε» όχι κατευθυντική γλώσσα, όχι γλώσσα εντολέα Χρήση της λεκτικής προσέγγισης του σάντουιτς   Χρήση κλεψύδρας για μετρήσιμη βελτίωση των επιδόσεων από το ίδιο το άτομο (εναλλακτικά την υποομάδα / ομάδα) Aνατροφοδότηση, ενίσχυση της ικανότητας

Αυτοαξιολόγηση της εφαρμογής των αρχών ABC COACHING ΝΑΙ ΌΧΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΝΑΙ ΌΧΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ Εκδήλωση ενδιαφέροντος για προβλήματα, ● επιθυμίες, αξίες εκτός των αθλημάτων Εκδήλωση ενδιαφέροντος για προβλήματα, ● επιθυμίες, αξίες σχετικά με τα αθλήματα Παροχή επιλογών στα άτομα (σειρά, είδος, ● δυσκολία δραστηριότητας) Παροχή επιλογής για ανεξάρτητη δραστηριό- τητα χωρίς έντονες παρεμβάσεις ● Δήλωση του σκεπτικού και ενθάρρυνση της συζήτησης για το σκοπό και τα οφέλη της κάθε ● δραστηριότητας, της σπουδαιότητά της. Παρουσίαση ενός γενικού πλάνου της συνεδρίας ● Ξεκάθαρη λεκτική τροφοδότηση και ώθηση των ατόμων να εκφράζουν απορίες ● Εφαρμογή ποικίλων δραστηριοτήτων και ● δοκιμασιών Διαφοροποιημένη παρέμβαση λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο δυσκολίας που θέλει και ● καταφέρνει να ανταποκριθεί κάθε συμμετέχων.

Αυτοαξιολόγηση της εφαρμογής των αρχών ABC COACHING ΝΑΙ ΌΧΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΝΑΙ ΌΧΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ Υποστηρικτικού χαρακτήρα παροχή βοήθειας ● Παροχή ανατροφοδότησης με τη θετικό τόπο, σαφήνεια και λεκτική τεχνική σάντουιτς, ● όχι γλώσσα ελέγχου Ενθάρρυνση της υπομονής και της αλληλο- ● ϋποστήριξης Διαθεσιμότητα και αποθάρρυνση της ● εγκατάλειψης του προγράμματος Χρήση του μικρού ονόματος των μελών μέσα στην ομάδα ● Καλλιέργεια πνεύματος προθυμίας & ενθουσιασμού ● Γνήσια ενεργητική προσπάθεια & συμμετοχή κατά τις συνεδρίες ● Αποδοχή και κατανόηση για τις αποτυχημένες προσπάθειες σε δοκιμασίες ●

Κατά τις τελευταίες συναντήσεις έγινε παρουσίαση των έξι υποψήφιων αθλημάτων και επίλυση αποριών των μελών - παρουσία γυμνάστριας. Επικρατέστερα κριτήρια των μελών για τη δήλωση των προτιμήσεών τους αναδείχθηκαν: Οι πεποιθήσεις για τις ατομικές τους ικανότητες Η διατήρηση της σχέσης, της φιλίας που δημιουργήθηκε από τη γνωριμία μέσα στην ομάδα. Η παρέα ασκεί επιρροή περισσότερο σε μέλη που εξαρχής είχαν κίνητρο τη σύναψη φιλικών σχέσεων Γονική επιρροή

Επιλογές αθλημάτων: 1. Στίβος 2. Κολύμβηση 3. Μπάσκετ