«Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ενδοϋπηρεσιακής Κατάρτισης» - Comenius PRATIQUES INNOVANTES DANS L'ENSEIGNEMENT DES LANGUES (19/03/2012-30/03/2012) Centre de Linguistique Appliquée de l'Université de Franche-Comté (CLA), Besançon, France Τσάκου Ευαγγελία, εκπ/κός ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Besançon, Μάρτιος 2012 Centre de Linguistique Appliquée de l'Université de Franche-Comté (CLA)
«PRATIQUES INNOVANTES DANS L'ENSEIGNEMENT DES LANGUES» Στόχοι: Να επιτρέψει στους καθηγητές και επιμορφωτές της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας : να εμβαθύνουν τις γλωσσικές και πολιτιστικές γνώσεις τους μέσα σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο συνεργασίας. να χρησιμοποιήσουν τα νέα εργαλεία της παιδαγωγικής καινοτομίας με διαδραστικό τρόπο.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ 1 – Μεθοδολογία και πρακτικές τάξης (18 ώρες) 1.1 – Μιλώντας γαλλικά στην τάξη της γλώσσας 1.2 – Διδασκαλία των γαλλικών σε εφήβους και παιδιά δημοτικού 1.3 – Διδασκαλία της σύγχρονης λογοτεχνίας 2- Τα multimedia στην τάξη της ξένης γλώσσας (18 ώρες) 2.1 Διδάσκοντας με τη βοήθεια της σταθερής και της ζωντανής εικόνας 2.2 Διδάσκοντας με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα 2.3 Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην Εκπαίδευση
3 – Ο Διαπολιτισμικός διάλογος (8 ώρες) 3 3 – Ο Διαπολιτισμικός διάλογος (8 ώρες) 3.1 – Η διαπολιτισμικότητα στην τάξη της γλώσσας 3.2 - Κοινωνικοπολιτισμική διάσταση-δράση: ανακαλύπτω μια πόλη 4 – Παιδαγωγικές καινοτομίες στη B/βάθμια εκπαίδευση (14 ώρες) 4.1 – Η εξέλιξη του γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος και η κινητικότητα των εκπαιδευτικών 4.2 – Ανάλυση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπηκαι ανάλυση αποτελεσμάτων από διεθνείς οργανισμούς για την εκπαίδευση ( PISA) 4.3 – Εργαλεία και καινοτόμες πρακτικές για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών (e-twinning, δίγλωσσες τάξεις και project, συνδιδασκαλία αντικειμένου σε ξένη γλώσσα ) 4.4 – Παρακολούθηση διδασκαλίας τάξεων, σχετική εργασία και συζήτηση-ανταλλαγή απόψεων με τους συναδέλφους (11 ώρες)
Centre de Linguistique Appliquée de l'Université de Franche-Comté (CLA) Μαθήματα, διαλέξεις, βιωματικά εργαστήρια, παρακολούθηση διδασκαλίας σε τάξεις, κοινωνικοπολιτισμικές δραστηριότητες.
Μαθήματα, διαλέξεις
Βιωματικά εργαστήρια
Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση
Κοινωνικοπολιτισμικές δραστηριότητες
Επισκέψεις σε σχολεία της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Lycée Claude Nicolas Ledoux
Επισκέψεις σε σχολεία της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης Collège Victor Hugo
Συμπεράσματα Επικοινωνία, επαφή και συνεργασία με συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και γνωριμία με τρόπους ζωής, τόπους και εκπαιδευτικά συστήματα. Σύγκριση διαφορετικών παιδαγωγικών μεθόδων και πρακτικών και υιοθέτηση καινούργιων παιδαγωγικών προσεγγίσεων, είτε βελτίωση όσων ήδη εφαρμόζονται. Ανάληψη περισσότερων πρωτοβουλιών και εφαρμογή καινοτομιών. Εμπλοκή σε συνεργασίες-προγράμματα με εταίρους άλλων χωρών - Κινητικότητα εκπαιδευτικών
Διευρύνοντας τους ορίζοντες … Διευρύνοντας τους ορίζοντες … Ενδοϋπηρεσιακή Κατάρτιση-Comenius: FORESITE- Les TICE dans l’Enseignement des Langues, 22-26/10/2012, Sèvres, France. E-twinning : Έργο : “Copains de voyage”, Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία, σχολ.έτος 2012-2013 … FORMATIONS PEDAGOGIQUES POUR PROFESSEURS DE FLE – 2013, (CAVILAM) , Αύγουστος 2013, Vichy.
Σας ευχαριστώ Τσάκου Ευαγγελία, εκπ/κός ΠΕ05 Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας