Το μεταρρυθμιστικό έργο του Αλεξάνδρου Κούζα   Βασικός στόχος της διακυβέρνησης του Κούζα ήταν -η επίλυση του αγροτικού ζητήματος προς όφελος των χωρικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
FÓRMULA GENERAL DE UN AMINOÁCIDO
Advertisements

1 Ερευνητικό Πρόγραμμα BalkaNet. BalkaNet Project 2 Ερευνητικό Πρόγραμμα BalkaΝet Χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ πρόγραμμα (IST ) με σκοπό την.
Δώρα Μέντη «Με λογισμό και μ’ όνειρο». Εφαρμοσμένες ιδέες και δράσεις δημιουργικής γραφής.
Συναισθήματα και συμπεριφορά Προβλήματα μέσης παιδικής ηλικίας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος – Νεογνολόγος Καθηγήτρια ΤΕΙ Ηπείρου.
ΠΡΟΓΕΥΜΑΤΑ 2 Ευριπίδης Σάββα 1. ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ: Απαριθμεί τις παρασκευές που περιλαμβάνουν τα διάφορα είδη προγευμάτων. Κατονομάζει.
ΙΣΠΑΝΙΑ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ:ΜΑΔΡΙΤΗ. Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΕΧΕΙ ΤΡΕΙΣ ΟΡΙΖΟΝΤΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΙΤΡΙΝΟ (ΔΙΠΛΟ ΠΛΑΤΟΣ).
1 Παιδική Λογοτεχνία Κωτόπουλος H. Τριαντάφυλλος Π.Τ.Ν. – Π.Δ.Μ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (στα πλαίσια του μαθήματος project) Α΄ΤΑΞΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΕΟΥ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΝΕΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
Τέχνη είναι η αδιάκοπη προσπάθεια να συναγωνιστούμε την ομορφιά των λουλουδιών, χωρίς ποτέ να το κατορθώνουμε. Μ. Σαγκάλ Η τέχνη είναι ένα ψέμα που μας.
«Η επιτραπέζια ελιά ως λειτουργικό προϊόν- Μια νέα προσέγγιση»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Εκπαιδευτική Ημερίδα «Φωνή και ακρόαση»
ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΧΑΡΑ –ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΤ2.
ΕΙΔΙΚΗ ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΑΝΟΣΙΑ Τ- ΛΕΜΦΟΚΥΤΤΑΡΑ
Εθνική επιλογή για την εφαρμογή της ΚΑΠ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
Τα τείχη του Χάνδακα.
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΦεδεΡΙκο ΓκαρΘΙα ΛΟρκα
El Nino Southerm Oscillation
ΤΟ ΙΣΠΑΝΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ-ΜΠΑΣΚΕΤ
2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων
Διαθεματική εργασία στη Νεοελληνική Λογοτεχνία
ΑΣΙΛ ~ ΚΛΩΝΤ ΝΤΕΜΠΥΣΣΙ.
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΥΤΙΚΑ. ΣΤΑΥΡΑΚΑ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Φιόνα Τρίμι – Ελένη Ερμίδη
Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣΥΝΗ
ΓΕΝΙΚΟ ΠΑΝΑΡΚΑΔΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Ταινίες.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Στ’2 ΓιΑννης ΝΑτσης.
Μεξικό.
Κεντρική κυβέρνηση – Περιφερειακή Διοίκηση στην Ελλάδα:
Ποικιλία επισιτιστικών υπηρεσιών
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία
Ο Βυθός του Μίλτου Σαχτούρη
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Γενικό Λύκειο Σκύδρας Α’ τάξη
Ερωτήσεις εξετάσεων.
Colegiul National “Ion Neculce” Ionita Mihai Alexandru Clasa 6B PF.
Εκπαιδευτική Ημερίδα «Φωνή και ακρόαση»
Θεόδωρος Μητράκος Τράπεζα της Ελλάδος Πάνος Τσακλόγλου
Στρατηγικές μάθησης: Η σημασία της παρατήρησης της σκέψης του παιδιού
Prof.Elena Răducanu,Colegiul Naţional Bănăţean,Timişoara
Institutul National de Cercetare Dezvoltare pentru Microtehnologie (IMT- Bucuresti) MICROSISTEME INTEGRATE DE TIP RF MEMS REALIZATE PE SILICIU,
Ciematica punctului material
UNDE ELECTROMAGNETICE
Divizoare de Putere.
Τέστ Μπανάνας Test de la banane: Κάνε κλίκ!.
Η δεκαετία του 1970 ήταν κυριολεκτικά η εποχή του
Pan dresse le portrait à charge d'un solitaire bourru et sournois qui a pris une femme malheureuse qu'il tyrannise et qui le quitte pour vivre une vie.
Miscarea ondulatorie (Unde)
Metode si sisteme de analiza si interpretare a imaginilor
FLUCTUAŢIILE ACTIVITĂŢII ECONOMICE
4 εκπληκτικά χωριά στο γκρεμό
Teoria ciocnirilor si a imprastierii particulelor
به نام خدا.
Prof.dr.ing. Ioan Mircea Oprean
Όταν η Ψυχοκινητική συναντά τη Μουσικοκινητική
Προκλήσεις Ολιστικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής
Д.НАРАНТУЯА (АБТА, ТЭРГҮҮЛЭХ ЗЭРЭГТЭЙ)
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΛΛΑΔΑ (1) Όλες οι κλινικές & τα νοσοκομεία της Ελλάδος, πλην εκείνων στο λεκανοπέδιο Αττικής ΕΛΛΑΔΑ (2) Όλες οι κλινικές & τα.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Ψυχιατρική: Ιστορικές Αναφορές
Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (641025) Enseignante: Moustaki Argyro Étudiante: Xylogianni Artemis ( )
Даволаш факултетининг факултет ва госпитал терапия, тиббий профилактика факултетининг ички касалликлари кафедраси. ГИПЕРТОНИЯ КАСАЛЛИГИ Доцент Матчанов.
Magna Graecia Ένα μοντέλο ανάπτυξης της Ε.Ε.
ECVET Permit Tι είναι το έργο « Ecvet Permit» Tαυτότητα του έργου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το μεταρρυθμιστικό έργο του Αλεξάνδρου Κούζα   Βασικός στόχος της διακυβέρνησης του Κούζα ήταν -η επίλυση του αγροτικού ζητήματος προς όφελος των χωρικών -η αποτίναξη της ξένης κυριαρχίας - ο εκσυγχρονισμός της οικονομίας και της διοίκησης

Συνάντησε αρχικά τις σφοδρές αντιδράσεις των βογιάρων που κυριαρχούσαν στη Βουλή. Το 1864 ο Κούζα διέλυσε τη Βουλή και μετά από δημοψήφισμα εισήγαγε ένα νέο σύνταγμα το οποίο έδινε αυξημένες αρμοδιότητες και εξουσίες στον ηγεμόνα. Οι ξένες δυνάμεις αναγκάστηκαν να δεχτούν το νέο σύνταγμα.

Βάσει του νέου συντάγματος ο Κούζα προχώρησε στις ακόλουθες μεταρρυθμίσεις: -Διανομή γαιών προς τους χωρικούς και κατάργηση των αγγαρειών. Στόχος αυτού του μέτρου ήταν η δημιουργία τάξης ανεξάρτητων μικροϊδιοκτητών. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό βήμα προς την επίλυση του αγροτικού ζητήματος, το οποίο ωστόσο έλυσε μόνο εν μέρει. -Ανακήρυξη του αυτοκέφαλου της ρουμανικής εκκλησίας -Δήμευση των περιουσιών των πατριαρχικών μοναστηριών της Ρουμανίας -Απαγόρευση της τέλεσης της Θείας λειτουργίας στην ελληνική γλώσσα

-Εισαγωγή νέου εμπορικού, αστικού και ποινικού κώδικα -Εισαγωγή νέου εμπορικού, αστικού και ποινικού κώδικα. -Καθιέρωση της υποχρεωτικής στοιχειώδους εκπαίδευσης -Ίδρυση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων (Το 1860 ιδρύθηκε το πρώτο ρουμανικό πανεπιστήμιο στο Ιάσιο και λίγο αργότερα ιδρύθηκε πανεπιστήμιο και στο Βουκουρέστι). Τέθηκαν οι βάσεις για τη διαμόρφωση μίας νέας γενιάς Ρουμάνων διανοουμένων που θα προωθούσαν ακόμη περισσότερο το ρουμανικό εθνικό ζήτημα με τη στροφή στη μελέτη της ρουμανικής εθνικής ιστορίας και κουλτούρας. -Επίσημη υιοθέτηση του λατινικού αλφαβήτου(1860), καθώς έως τότε ήταν σε χρήση το κυριλλικό αλφάβητο.

Η ίδρυση του πρώτου πανεπιστημίου της Ρουμανίας στο Ιάσιο (1860)

Η σημερινή μορφή του Πανεπιστημίου Alexandru Ioan Cuza

Εξαιτίας των αντιδράσεων που προκλήθηκαν από τις μεταρρυθμίσεις και της συμμαχίας Φιλελευθέρων και Συντηρητικών, ο Κούζα αναγκάστηκε να παραιτηθεί το 1866 Εξελέγη ο Κάρολος Χοετζόλλερν κληρονομικός ηγεμόνας. Το ίδιο έτος υιοθετήθηκε νέο Σύνταγμα πιο φιλελεύθερο, το οποίο ναι μεν προέβλεπε διάκριση των εξουσιών και κατοχύρωση των δικαιωμάτων των πολιτών, ωστόσο αποκλείονταν οι χωρικοί, που ήταν και η πλειοψηφία του πληθυσμού, από το δικαίωμα ψήφου.

ΠΗΓΕΣ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ -https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/reformele-lui-cuza-schimbarea-la-fata-a-romaniei -https://www.youtube.com/watch?v=V31xRZcBMYE -Μαριλένα Κοππά, Η συγκρότηση των κρατών στα Βαλκάνια(19ος αιώνας). Τρεις και μία περιπέτειες, Εκδοτικός Οίκος Λιβάνη, Αθήνα 2002, σελ. 352-357 -Μαρία Νυσταζοπούλου-Πελεκίδου, Οι Βαλκανικοί Λαοί, -Σπυρίδων Σφέτας, Εισαγωγή στη Βαλκανική Ιστορία. Τόμος Α΄. Από την Οθωμανική Κατάκτηση των Βαλκανίων μέχρι τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο(1354-1918) , Εκδόσεις Βάνιας, Θεσσαλονίκη 2009, σελ.230-232.