3Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΛΟΦΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τάξεις 2 Κανάλι 1: Ένα διαδικτυακό κανάλι για το διάστημα
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Ε’ τάξης.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας ΣΤ’ τάξης.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΝΕΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Νικόλαος Αμανατίδης, Δάσκαλος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΛΟΦΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΝΤΑΣ, ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗ BEEBOT «MELISSIA»   3Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΛΟΦΟΥ ΜΑΣΤΟΡΗ ΜΕΡΟΠΗ ΠΕ 60 ΠΑΡΤΑΛΙΟΥ ΤΡΙΑΝΤ. ΠΕ60 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2018

-Παρουσιάζονται διδακτικές προτάσεις εισαγωγής στην Εκπαιδευτική Ρομποτική και υλοποίησης δραστηριοτήτων STEM, με σκοπό την ανάπτυξη των προσωπικών δεξιοτήτων κάθε παιδιού μέσα σε ένα ευνοϊκό περιβάλλον μάθησης -Καινοτομικά Στοιχεία Υποστηρικτικός ρόλος της τεχνολογίας στη διδασκαλία και τη μάθηση: Η εισαγωγή στην εκπαιδευτική ρομποτική και στο εκπαιδευτικό μοντέλο STEM και η προσπάθεια εκμάθησης του προγραμματισμού και γενικότερα η ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης στην προσχολική εκπαίδευση ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Περιγράψτε Να αναπτύσσουν την ικανότητα κρίσης, λήψης αποφάσεων, να επιλύουν προβλήματα και να μοντελοποιούν τη γνώση με προγραμματιζόμενα παιχνίδια και με λογισμικά ανοιχτού τύπου (π.χ. οπτικοποίησης , προσομοίωσης, εννοιολογικής χαρτογράφησης, γενικής χρήσης Υποστηρικτικός ρόλος της τεχνολογίας στη διδασκαλία και τη μάθηση: α) Οι μαθητές χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να δημιουργήσουν τη δική τους αυθεντική εργασία β) Η τεχνολογία ενισχύει και εμπλουτίζει τη διδασκαλία και τη μάθηση γ) Αποτελεσματική και αποδεκτή χρήση του διαδικτύου (Διαδίκτυο, Google Earth, κειμενογράφος, παρουσιάσεις, εννοιολογική χαρτογράφηση) . ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Διδακτικοί στόχοι Στόχοι σχετικοί με το γνωστικό αντικείμενο: Να αναπτύσσουν την ικανότητα κρίσης, λήψης αποφάσεων, να επιλύουν προβλήματα και να μοντελοποιούν τη γνώση με προγραμματιζόμενα παιχνίδια και με λογισμικά ανοιχτού τύπου (π.χ. οπτικοποίησης , προσομοίωσης, εννοιολογικής χαρτογράφησης, γενικής χρήσης). Στόχοι σχετικοί με δεξιότητες που αφορούν στο γνωστικό αντικείμενο: Να έρθουν σε επαφή με αναπτυξιακά κατάλληλες ρομποτικές συσκευές (BeeBot ) και να εξοικειωθούν με αυτές. Στόχοι σχετικοί με τη χρήση της τεχνολογίας: Να αναγνωρίζουν τις Τ.Π.Ε. ως μέσα για ψυχαγωγία, εργασία και αλληλεπίδραση Να επικοινωνούν με ψηφιακά μέσα Στόχοι σχετικοί με τις κοινωνικές δεξιότητες (π.χ. διαπραγμάτευση, συνεργασία, διάλογος, ενσυναίσθηση, συμμετοχή σε ομάδα, ανάληψη ρόλων, κ.λπ.) : Να αποκτήσουν θετική αυτοεκτίμηση (αίσθημα αξίας & αποτελεσματικότητας) ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο . Η δράση eTwinning αποτέλεσε το κατάλληλο έδαφος για την εφαρμογή των δραστηριοτήτων Ο τίτλος του project ήταν «STEM Tale and Bee bot Challenge for Little Learners» και περιλάμβανε τις εξής θεματικές ενότητες με τους προγραμματιζόμενους στόχους να τις διέπουν όλες : 1.Δραστηριότητες προγραμματισμού χωρίς τη χρήση υπολογιστή 2.Δραστηριότητες προγραμματισμού με BeeΒot 3.STE(Α)M δραστηριότητες με τη συμβολή ενός παραμυθιού. 4.Εισαγωγή στις βασικές δεξιότητες προγραμματισμού μέσα από τη δημιουργία παιχνιδιού στο Scratch Jr   5.Αξιολόγηση του προγράμματος από εκπαιδευτικούς και μαθητές Ηλικιακή ομάδα Στις δραστηριότητες συμμετείχαν ημεδαποί μαθητές προσχολικής ηλικίας 4-6 ετών , από το 3ο Νηπιαγωγείο Τριλόφου Θεσσαλονίκης, μιας ημιαστικής περιοχής στα ανατολικά του νομού. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Πρότερες γνώσεις Οι πρότερες γνώσεις των μαθητών, αφορούσαν στην εξοικείωση τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς με τις βασικές λειτουργίες των ψηφιακών συσκευών και με τις διάφορες χρήσεις τους, χρησιμοποιώντας λογισμικό ενταγμένο στις καθημερινές δραστηριότητες του νηπιαγωγείου. Όσον αφορά στην επαφή τους με το προγραμματιζόμενο ρομπότ Beebot πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά κατά την παρουσίασή του στο σχολείο, όταν ξεκίνησαν οι δραστηριότητες. Διάρκεια εφαρμογής Οι δραστηριότητες, αναπτύχθηκαν σε χρονικό διάστημα 6 μηνών με 3-4 ώρες περίπου την εβδομάδα ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ #: Δραστηριότητες προγραμματισμού με BeeΒot Στις δραστηριότητες αυτές η κίνηση και το παιχνίδι έχουν πρωταρχικό ρόλο, καθώς είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη και μάθηση των παιδιών και αφορούν δραστηριότητες ομαδικές 3-4 ατόμων ανάλογα με το ενδιαφέρον των παιδιών, και την επίδοσή τους και ατομικές, προσανατολισμού στο χώρο, λαβύρινθους, κατανόησης εννοιών δεξί –αριστερό και είχαν χρονική διάρκεια περίπου 10 διδακτικών ωρών. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Κάθετος αντίδραση http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1660? Προσομοίωση Προέλευση: Φωτόδεντρο / Μαθησιακά Αντικείμενα Δυνάμεις http://photodentro.edu.gr/video/handle/8522/670 Βίντεο Προέλευση: Φωτόδεντρο / Εκπαιδευτικά Βίντεο ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: «Map Skills – Ανάγνωση χαρτών» Στόχοι μας ήταν να αναγνωρίζουν τα παιδιά οικείους απλούς χάρτες, να εντοπίζουν θέσεις και διαδρομές, να περιγράφουν και να αναπαριστούν θέσεις και κατευθύνσεις σε τετραγωνισμένα περιβάλλοντα. Να αναπτύσσουν την ικανότητα κρίσης, λήψης αποφάσεων, να επιλύουν προβλήματα και να μοντελοποιούν τη γνώση με προγραμματιζόμενα παιχνίδια και με λογισμικά ανοιχτού τύπου (π.χ. οπτικοποίησης, προσομοίωσης, εννοιολογικής χαρτογράφησης, γενικής χρήσης). Τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν οικείους απλούς χάρτες και διαδρομές (του σχολείου, της γειτονιάς, του χωριού, της περιοχής) με τη βοήθεια της εφαρμογής Google Maps, να δημιουργούν χάρτες σε φύλλα εργασίας ατομικά όπως του παραμυθιού, του χωριού μας, του σχολείου μας σε πρώτο στάδιο και ομαδικά σε επόμενο σε μεγάλες επιφάνειες όπου τοποθετούνταν προγραμματίζονταν και το ρομπότ, ώστε να δημιουργήσουν το χάρτη του παραμυθιού και να τον μεταφέρουν στη μακέτα. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3: Εισαγωγή στις βασικές δεξιότητες προγραμματισμού μέσα από τη δημιουργία παιχνιδιού στο Scratch Jr Τα νήπια είχαν την ευκαιρία μέσα από την ιστοσελίδα του https://code.org να γνωρίσουν απλά παιχνίδια προγραμματισμού κατάλληλα για τη νηπιακή ηλικία, ενώ σε επόμενη φάση συνεργασία με τους μαθητές της Έκτης Τάξης από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας δημιουργήθηκε σχετικό παιχνίδι μετακίνησης του Bee Bot στο χάρτη της ιστορίας «Τα τρία Γουρουνάκια», στη γλώσσα προγραμματισμού Scratch Jr. Η δραστηριότητα αυτή είχε χρονική διάρκεια 7 διδακτικών ωρών και είχε ως αποτέλεσμα να εξοικειωθούν ευχάριστα και με παιγνιώδη τρόπο με κάποιες απλές έννοιες προγραμματισμού μέσα από παιχνίδια στον υπολογιστή. Στόχος να αποκτήσουν τα παιδιά την ικανότητα κρίσης, λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλήματος με τη βοήθεια προγραμματιζόμενων παιχνιδιών, ανοιχτού τύπου λογισμικών και οπτικών γλωσσών προγραμματισμού προσαρμοσμένων στις ικανότητες των παιδιών. Η δραστηριότητα αυτή κατά περίσταση υλοποιούνταν ατομικά, ή σε ζευγάρια, ενώ ο δικός μας ρόλος ήταν η ενθάρρυνση και η παρότρυνση των παιδιών να δοκιμάζουν διάφορες επιλογές και να τις αιτιολογούν ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ανοιχτησ εκπαιδευτικησ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ

Σε περίπτωση που επιθυμείτε να συμπεριλάβετε μία εικόνα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη μορφοποίηση.

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ . . Ως προς την εκπλήρωση των στόχων που τέθηκαν θεωρούμε ότι επιτεύχθηκαν στο μέγιστο βαθμό καθώς τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα από τις δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν, ανταποκρινόμενα άμεσα και δημιουργικά, σχεδιάζοντας δραστηριότητες κωδικοποίησης με σύμβολα, λαβύρινθους, χάρτες, σπίτια με διάφορα υλικά ακόμη και στον ελεύθερο χρόνο τους, με βελτιωμένες επιδόσεις, ενώ οι γονείς αγκάλιασαν και υποστήριξαν την όλη προσπάθεια μας, εκδηλώνοντας την ικανοποίησή τους και την επιθυμία τους να συμμετέχουν τα παιδιά τους σε παρόμοια προγράμματα και στο μέλλον. Μέσα από τη διδακτικές προτάσεις που υλοποιήθηκαν στο έργο θεωρούμε ότι δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις ανάδειξης της σημασίας και της αποτελεσματικότητας της ρομποτικής στη διδακτική πράξη και του εκπαιδευτικό μοντέλου STEM στη σχολική καθημερινότητα, για την κατάκτηση της γνώσης σε συνθήκες δημιουργικής εργασίας και ανάδειξης των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των παιδιών, απόκτησης υπευθυνότητας μέσα από τη συλλογική εργασία, και την κριτική σκέψη. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ

. Απρόσμενα γεγονότα πιστεύουμε ότι προέκυπταν κατά τον προγραμματισμό του ρομπότ, όπως και κατά την κατασκευή των σπιτιών τα οποία πάντα αντιμετωπίζονταν από τα παιδιά με διασκεδαστική διάθεση και ευρηματικότητα, όπως και από μας καθώς ήταν η πρώτη φορά ενασχόλησης με το θέμα ΑΠΡΟΣΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ Περιγράψτε εδώ τη δική σας παρέμβαση/δράση/στάση/ αλληλεπίδραση με τους μαθητές κατά τη διάρκεια δυο-τριών σημαντικών για την πρακτική στιγμιότυπων. Περιγράψτε αναστοχαστικά τις σκέψεις σας για τη δική σας δράση και τους τρόπους που επηρέασε τους μαθητές στα στιγμιότυπα αυτά. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ . Η παρούσα πρακτική σχεδιάσθηκε και υλοποιήθηκε μετά από βιβλιογραφική αναζήτηση και αναζήτηση σχετικών με την Εκπαιδευτική Ρομποτική πηγών στο Διαδίκτυο. Εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά στους μαθητές μας, όπως υπήρξε και για μας η πρώτη οργανωμένη προσπάθεια διδακτικής αξιοποίησής της μέσα στην τάξη. Αποτελεί μέρος ενός eTwinning project της δράσης eTwinning STEM, τα συνεργατικά αποτελέσματα της οποίας είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη σελίδα του έργου ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε … https://www.scribblemaps.com για προσδιορισμό της τοποθεσίας των σχολείων μας https://www.photocollage.com , https://www.postermaker.com επεξεργαστές φωτογραφίαςκαι δημιουργίας κολάζ https://www.wevideo.com, https://biteable.com, https://www.kizoa.com Επεξεργαστές βίντεο. https://learningapps.org για online παιχνίδια αξιολόγησης https://docs.google.com , https://docs.google.com/forms ερωτηματολόγια αξιολόγησης https://www.mozilla.org/el/firefox , Web browser https://vlc-media-player ελεύθερο και ανοιχτού κώδικα πρόγραμμα αναπαραγωγής πολυμέσων https://www.youtube.com αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών https://www.jigsawplanet.com για τη δημιουργία πάζλ ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ