Βιβλιογραφική Ανασκόπηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές πληροφορίες για την Α΄ τάξη
Advertisements

Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
Χρήσεις των βιβλιομετρικών μεθόδων στις βιοϊατρικές βιβλιοθήκες
MODULE 3 – Εξερευνώντας το τοπίο της Ανοικτής Πρόσβασης: πώς να χρησιμοποιήσουμε την ΑΠ.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
 Είναι τεκμηριωμένο το περιεχόμενο του βιβλίου ή του άρθρου περιοδικού με σχετική βιβλιογραφία;  Ημερομηνία έκδοσης; Ανάλογα με το θέμα που πραγματεύεται,
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
H Πτυχιακή Εργασία στην ΑΣΠΑΙΤΕ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΔΑΜΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Β ΚΑΛΩΤΑ ΑΝΝΑ Β
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1 η Εργασία στην Ιατρική Εκπαίδευση ‘’Παρελθόν, παρόν, μέλλον:ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’’ Καντιλλάρι Γιόνα Α.Ε.Μ. : Ροκκά Ευαγγελία Α.Ε.Μ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Η Εφαρμογή Του Μάρκετινγκ Στην Εταιρεία Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων Και Επικοινωνίας Partners Y&R Πολυξένη Γεωργίου.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Δομή και λειτουργία του ΕΠΕΣΠΠΕ Εικονικού Περιβάλλοντος Εργασίας για το Σχεδιασμό Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Παρακολουθήστε μια εισαγωγική,
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
1 Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Collecting Primary Data.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 Apothesis : Νέο Ακαδημαϊκό Αποθετήριο ΕΑΠ Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η βιβλιογραφική έρευνα πηγές. Πρωτογενείς πηγές: άρθρα περιοδικών και συνεδρίων, αναφορές, επίσημες εκδόσεις ευρεσιτεχνίας, προδιαγραφές Δευτερογενείς.
Παρατηρήσεις 1ης Εργασίας – Οδηγίες Εκπόνησης 2ης Εργασίας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 3η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Που και πως ψάχνουμε.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Δημιουργία σεναρίου.
Μεθοδολογία έρευνας και συγγραφής επιστημονικών εργασιών – αγγλική ορολογία εισαγωγή.
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review

Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση; Είναι η ικανότητα του σπουδαστή-συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει στο ήδη υπάρχουν βιβλιογραφικό-αρθρογραφικό υλικό, να φιλτράρει τις αναφορές του και να επιλέγει να παρουσιάσει εκείνες μόνο τις πληροφορίες οι οποίες είναι απόλυτα σχετικές με το διερευνώμενο θεματικό του πεδίο.

Γιατί η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση αποτελεί τη βάση της ακαδημαϊκής εργασίας; Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας θα πρέπει να αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία οικοδομείται οποιαδήποτε ακαδημαϊκή εργασία. Καμία ακαδημαϊκή έρευνα δεν ξεκινά από μηδενική βάση. Θα πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος και πλάτος τι έχουν οι άλλοι ερευνητές-επιστήμονες καταγράψει ή ακόμα ποια ερευνητική διαδρομή έχουν ακολουθήσει.

Γιατί η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση αποτελεί τη βάση της ακαδημαϊκής εργασίας; Οφείλει επομένως ο φοιτητής αναλαμβάνοντας τη συγγραφή της πτυχιακής του εργασίας να μελετήσει τι έχουν βρει οι άλλοι ερευνητές μελετώντας τον ίδιο θεματικό χώρο, τι κενό στην υπάρχουσα γνώση έχουν εντοπίσει, τι ερευνητική διαδρομή έχουν ακολουθήσει κ.λπ. Δηλαδή να κατανοήσει και να αναπτύξει σε βάθος το χώρο του ενδιαφέροντός του.

Δομή της Βιβλιογραφίας Η βιβλιογραφία που θα επιλέγει για να χρησιμοποιηθεί σε μια πτυχιακή εργασία θα πρέπει να βοηθάει τον φοιτητή να κάνει περιγραφή και κριτική ανάλυση γύρω από τις απόψεις άλλων συγγραφέων. Σχεδιάζοντας τη βιβλιογραφία του θα πρέπει αυτή να συγκεντρώνεται γύρω από τις ερωτήσεις και τους στόχους της έρευνάς που έχει αναλάβει.

Δομή της Βιβλιογραφίας Ένας τρόπος επιλογής της κατάλληλης βιβλιογραφίας είναι να ρωτήσει τον εαυτό του πώς και πού η ανασκόπηση της συγκεκριμένης βιβλιογραφίας συνδέεται με τους στόχους του. Εάν η απάντηση είναι από λίγο έως καθόλου τότε δεν υπάρχει λόγος να συμπεριληφθεί ο συγκεκριμένος συγγραφέας ή το συγκεκριμένο θέμα στη λίστα που θα χρησιμοποιηθεί για την εκπόνηση της πτυχιακής του. Μια καλή συμβουλή είναι να καταγραφούν οι πληροφορίες που χρειάζονται αλλά και οι συγγραφείς οι οποίοι καλύπτουν το διερευνώμενο χώρο.

Τα 5 βήματα για την επιλογή της κατάλληλης βιβλιογραφίας Ξεκινάει με μια γενική ανασκόπηση. Καταγράφονται οι γενικές ιδέες γύρω από τον διερευνώμενο χώρο. Συγκρίνονται οι θέσεις διαφορετικών συγγραφέων, οι οποίες είναι σχετικές με το θέμα διερεύνησής που έχει αναλάβει ο φοιτητής. Περιορίζεται η βιβλιογραφία σε αυτή που είναι απόλυτα σχετική με το θέμα και τους στόχους του φοιτητή (συνδέεται η βιβλιογραφία με τις ερωτήσεις και τους στόχους του). Καταλήγει σε μια λεπτομερή και συγκεκριμένη λίστα θεωριών σχετική με το διερευνώμενο θέμα.

Ποια είναι η επιτυχία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης; Να εντοπιστούν και να κριθούν οι διάφορες αναφορές γύρω από τον διερευνώμενο αρχικά χώρο και στη συνέχεια γύρω από τους συγκεκριμένους στόχους και τις ερωτήσεις του.

Βιβλιογραφικές Πηγές Οι βιβλιογραφικές πηγές μπορεί να χωριστούν σε τρεις κατηγορίες: Πρωτογενείς πηγές. Δευτερογενείς πηγές. Τριτογενείς πηγές.

Κατάταξη Βιβλιογραφικών Πηγών Πρωτογενείς Πηγές Δευτερογενείς Πηγές Τριτογενείς Πηγές Διδακτορικές Διατριβές Πρωτότυπες Πτυχιακές Εργασίες Αναφορές Επιχειρήσεων Κυβερνητικά φυλλάδια Άρθρα Βιβλία Περιοδικά Internet Κατάλογοι Εγκυκλοπαίδειες Λεξικά

Η Κατάταξη των Βιβλιογραφικών Πηγών Οι πρωτογενείς πηγές αναφέρονται σε όλες τις βασικές πληροφορίες για ότι πιο νέο εμφανίζεται στον επιστημονικό χώρο τον οποίο μελετά ο φοιτητής. Οι δευτερογενείς πηγές προσφέρουν πληροφορίες και γνώσεις εξειδικευμένες καθώς και θεμελιώδεις θεωρίες του αντικειμένου που μελετάται. Οι τριτογενείς πηγές προσφέρουν γενικότερες γνώσεις που δίνουν μια σφαιρική και πανοραμική θέαση του αντικειμένου που ερευνάται.

Η Κατάταξη των Βιβλιογραφικών Πηγών Ο τομέας που εμπλέκεται περισσότερο στην πτυχιακή διατριβή είναι ο δευτερογενής τομέας. Από το 1990 και μετά μέσω του Internet η βιβλιογραφική-αρθρογραφική υποστήριξη των πτυχιακών διατριβών έχει ωφεληθεί τα μέγιστα.

Δευτερογενείς Πηγές Βιβλία: Τα θέματα στα ακαδημαϊκά βιβλία καλύπτονται με ένα πιο αναλυτικό τρόπο απ’ ότι στα περιοδικά. Το βιβλίο θα βοηθήσει τον σπουδαστή να συντάξει τις απαραίτητες γνώσεις, να θέσει τους στόχους αλλά και να σχεδιάσει την ερευνητική μεθοδολογία που επιβάλλεται να ακολουθήσει.

Δευτερογενείς Πηγές Περιοδικά: Τα περιοδικά είναι εύκολα προσβάσιμα και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα του σχετικού χώρου. Επιπρόσθετα υπερέχουν των βιβλίων στο ότι είναι ενημερωμένα για τις τελευταίες εξελίξεις και θεωρίες στον επιστημονικό χώρο ή στο αντικείμενο με το οποίο εξειδικεύονται.

Πρωτογενείς Πηγές Πρωτογενείς Πηγές: Οι πρωτογενείς πηγές είναι οι πλέον δύσκολες να εντοπιστούν και να αποκτηθούν. Οι Διατριβές είναι δύσκολο να εντοπιστούν είναι όμως μια καλή πηγή για ενημέρωση και εντοπισμό βιβλιογραφικών πηγών. Η δυσκολία έγκειται στο ότι τα πανεπιστήμια διατηρούν ένα μόνο αντίγραφο το οποίο αδυνατούν να δανείσουν εκτός βιβλιοθήκης.

Η βιβλιογραφική Ανασκόπηση θα βοηθήσει τον σπουδαστή-ερευνητή στα παρακάτω: Να επιλέξει για τη διατριβή του το πλέον ιδανικό θεματικό πεδίο και να θέσει ρεαλιστικούς και πραγματοποιήσιμους στόχους. Να κατανοήσει καλύτερα και βαθύτερα το διερευνώμενο θέμα. Να σχεδιάσει καλύτερα την ερευνητική του διαδρομή. Να συγκρίνει τα δικά του πρωτογενή ευρήματα με τα αντίστοιχα ευρήματα άλλων συγγραφέων. Να προσπαθήσει πηγαίνοντας λίγο βαθύτερα στην υπάρχουσα γνώση να συνεισφέρει κάτι καινούριο και πρωτοποριακό. Να αποσπάσει υψηλό βαθμό στην αξιολόγηση της διατριβής του.