Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Harvard ManageMentor ® Υπολογίζοντας τα Κόστη. 2 Harvard ManageMentor: Υπολογίζοντας τα Κόστη Θέματα Συζήτησης  Υπολογίζοντας τα κόστη των πωληθέντων.
Advertisements

Harvard ManageMentor ® Προετοιμάζοντας Ακριβείς Προβλέψεις Πωλήσεων.
Harvard ManageMentor ® Επικοινωνώντας ένα Κοινό Όραμα.
Imac Imac. Οπίσθιος φωτισμός LED. Μια φωτεινή ιδέα. Μέγιστη φωτεινότητα χωρίς αναμονή. Αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της οθόνης οπίσθιου φωτισμού LED.
HAVE OR HAS HAVEN’T OR HASN’T. Xρησιμοποιούμε το ρήμα για να πόυμε ότι κάτι ανήκει σε κάποιον. (CLICK TO LEARN!)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ
Γιατί οι φοιτητές θα πρέπει να γνωρίζουν ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ?
Καρδιακά νοσήματα Νεοπλάσματα Νόσοι των αγγείων του εγκεφάλου.
1 ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ (Θ) ΠΑΡΑΔΟΣΗ 12 Η ΚΛΑΣΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά Ενότητα 5: Η Φύση Παρεμβαίνει - Μέρος Β’ Ιωάννης Σαλμόν Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
2 ο ΕΠΑΛ ΕΥΟΣΜΟΥ/Β΄πτ ΓΕΡΑΓΟΤΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΚΑΓΚΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ.
Erick Erikson ( ) Αργυρούλα Καλαϊτζάκη Επικ. Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑΣ: Επικ. Καθηγήτρια: ΔΙΟΜΗΔΟΥΣ ΜΑΡΙΑΝΝΑ.
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 10: Συγγραφή επιστημονικής εργασίας – Μέρος 3 ο Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ ΤΕΙ ΜΑΙΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ.
Επιπλέον διάβασμα. Taylor, A. (1998) “ προσαρμογή στις αλλαγές των καιρών ”, fortune. Chan Kim, W. and Mauborgne, R. (2002) “Charting your company’s future”,
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΩΝ E.ERIKSON, D.WINNICOTT, L.KOHLBERG ΚΑΙ J.FOWLER ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΣΧΟΛΕΙΟ). ΕΘΝΙΚΟ.
ΤΕΣΤ - Ανάγνωσης Αποκωδικοποίηση – Ευχέρεια – Μορφολογία-Σύνταξη – Κατανόηση Λαμπάκη Σοφία, Ειδική Παιδαγωγός, ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Ν. Έβρου.
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία Ενότητα 7η: Εισάγεται η έννοια της ηθικής αίσθησης. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Νοσηλευτικής
ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ.
Προγραμματισμός -Chuck Conradt
Κυριάκος Αθανασίου, Καθηγητής TEAPH-EKPA.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Χλωροφύλλη «Η χλωροφύλλη και η αιμοσφαιρίνη είναι πανομοιότυπες οργανικές ενώσεις και διαφέρουν Μόνο σε Ένα Άτομο στο Κέντρο τους όπως φαίνεται και στα.
Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
Τι Υπάρχει μέσα σε ένα Τσιγάρο;
AΝΑΠΤΥΞΗ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ
Σκοπός και στόχος διαλέξεων
Σκοπός και στόχος διαλέξεων
Τι μπορούμε να υποθέσουμε
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Άνθρωπος και Ιατρική Οι μαθητές του Παλλατιδείου Λυκείου Σιδηροκάστρου επιλέξαμε στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας να ασχοληθούμε με την ιατρική και.
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
ΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Νεότερη Ηθική Φιλοσοφία
Επιστημονική Εκδήλωση
ΓΕΛ.ΑΞΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ(project) Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Ερευνητική εργασία: «Μια τρύπα στο νερό»
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ.
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΟΠΤΣΗΣ.
ΕΠΙΒΛΕΠΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Σους Ισσάμ.
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
Έλληνες Μαθηματικοί της Αρχαιότητας
ΑΙΤΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΑ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ - ΔΥΣΛΕΞΙΑ
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ι. Ιστορία της Πληροφορικής – Κυβερνητικής
Learning-Teaching- Training activities
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το νερό καλύπτει τα 4/5 του πλανήτη
Βιοστατιστική (Θ) Ενότητα 1: Εισαγωγή
کنفرانس علمی ( بررسی تغییرات آیین نامه ای و اعمال آنها در طراحی سوله )
ΥΔΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Το νερό καλύπτει τα 4/5 του πλανήτη
Ενότητα 1: Εισαγωγή Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Δρ. Λεωνίδας Ανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
Χλωροφύλλη «Η χλωροφύλλη και η αιμοσφαιρίνη είναι «πανομοιότυπες» οργανικές ενώσεις και διαφέρουν Μόνο σε Ένα Άτομο στο Κέντρο τους όπως φαίνεται στη συνέχεια,
ΑποτελεσματικΗ και αναποτελεσματικΗ εκπαΙδευση
Νοσήματα Αεραγωγών Ευδοξία Τσίγκου Πνευμονολόγος-Εντατικολόγος
J. Bruner: η διερευνητική – ανακαλυπτική μάθηση
ΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Τ. Ε. Ι. Αθήνας Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Δρ Ε. ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ (Θ) Δρ.Ευσταθία Παπαγεωργίου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήμα Φυσικοθεραπείας + Εργαστήριο Βιοστατιστικής-Ε. Παπαγεωργίου

ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΣ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ Να γίνουν προσιτοί οι τρόποι: Οργάνωσης και παρουσίασης τύπων δεδομένων και ανάλυσης των διαφόρων τύπων δεδομένων Να γίνουν κατανοητές οι έννοιες: των δειγματοληπτικών μεθόδων και της στατιστικής συμπερασματολογίας Εργαστήριο Βιοστατιστικής-Ε. Παπαγεωργίου

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Μετά το τέλος της Ενότητος οι σπουδαστές θα είναι σε θέση : Να κατανοούν τη Στατιστική Μεθοδολογία και τα αποτελέσματα των Βιομετρικών Ερευνών Να οργανώνουν και να παρουσιάζουν δεδομένα όλων των τύπων με τη χρήση των κατάλληλων στατιστικών μεθόδων Να πραγματοποιούν βασικές στατιστικές αναλύσεις των ανωτέρω δεδομένων Εργαστήριο Βιοστατιστικής-Ε. Παπαγεωργίου

Σύντομη Ιστορική Αναδρομή Η επιδημιολογία διαμορφώθηκε ως επιστήμη τον μεσαίωνα για την μελέτη μεγάλων επιδημιών (χολέρα, ευλογιά, πανώλη). Ο πρώτος που ασχολήθηκε με τα αντικείμενα της «Επιδημιολογίας» είναι ο Ιπποκράτης (460-357 π.Χ) στο «Περί αέρος, ύδατος και τόπων». Εκεί κατέγραψε τις εμπειρικές σχέσεις μεταξύ συγκεκριμένων ασθενειών και του τόπου εκδήλωσης ή εμφάνισης, των συνθηκών διαβίωσης, της διατροφής, κατοικίας, κλίματος και άλλων αιτιών. Όλα αυτά αποτελούν το αντικείμενο της σύγχρονης περιγραφικής Επιδημιολογίας. Πολύ αργότερα ακολούθησαν ο ο Graunt (1620- 1674) και ο Farr (1807-1883). Την ίδια εποχή, ο Snow (1813- 1858) απέδειξε ότι η χολέρα προερχόταν από μικρόβιο που μεταδιδόταν από το νερό και την κοπριά. Στο αποτέλεσμα αυτό κατέληξε αφού μελέτησε το νερό από την κεντρική ύδρευση δύο περιοχών ίδιων χαρακτηριστικών (ηλικία, φύλο, κοινωνικοοικονομική κατάσταση): το Lambeth (με καθαρό νερό) και το Soutwork (όπου το νερό περιείχε απόβλητα). Το Lambeth είχε 8 φορές μικρότερη θνησιμότητα από χολέρα. Άρα το νερό ήταν το κλειδί και όχι ο αέρας όπως πίστευαν εκείνη την εποχή. Εργαστήριο Βιοστατιστικής-Ε. Παπαγεωργίου

Σύντομη Ιστορική Αναδρομή(συνέχεια) Στον 20ο αιώνα είχαμε σημαντικές εξελίξεις στην Επιδημιολογία. Μια από τις πιο σημαντικές είναι η σύνδεση του καπνίσματος με τον καρκίνο του πνεύμονα από τον Doll, (για λεπτομέρειες βλ. Doll and Peto,1976). Πολύ σημαντικό γεγονός είναι και η δημιουργία Σχολή Δημόσιας Υγιεινής το 1922 στο Πανεπιστήμιο του Harvard η οποία περιλαμβάνει Τμήματα Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής. Η σχολή αυτή συνέβαλε στον καθορισμό και στην προώθηση της επιστήμης της Επιδημιολογίας και καθιερώθηκε ως ένα από τα καλύτερα Σχολεία στον τομέα αυτό. Εργαστήριο Βιοστατιστικής-Ε. Παπαγεωργίου

Η Επιστήμη της Βιοστατιστικής Ως Βιοστατιστική ορίζουμε τον εξειδικευμένο τομέα της Στατιστικής που ασχολείται αποκλειστικά με προβλήματα που εμφανίζονται στην Ιατρική Έρευνα. Εργαστήριο Βιοστατιστικής-Ε. Παπαγεωργίου

Σύνοψη της Παρουσίασης Εισαγωγικές Έννοιες-Περιγραφική Στατιστική Ανάλυση Συνεχών Μεταβλητών Ανάλυση Κατηγορικών Δεδομένων Έλεγχοι Υποθέσεων – Διαστήματα Εμπιστοσύνης Συσχέτιση Γραμμική Παλινδρόμηση Εργαστήριο Βιοστατιστικής-Ε. Παπαγεωργίου