Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Ο συνομήλικος ορίζεται ως ένα άτομο ισότιμο με ένα άλλο,  Οι εξελικτικοί ψυχολόγοι πιστεύουν πως είναι: • Άτομα κοινωνικά ισότιμα μεταξύ τους ή • Άτομα που λειτουργούν στα ίδια επίπεδα όσον αφορά την πολυπλοκότητα της συμπεριφοράς τους. Πολλοί θεωρητικοί πιστεύουν ότι οι επαφές μεταξύ συνομηλίκων είναι σημαντικές, επειδή ακριβώς είναι ισότιμες

2 Williard W. Hartup 1927-Παρών
Τόπος Γέννησης: Fremont, Ohio Θέση του σήμερα: Επίκουρος καθηγητής στο Institute of Child Development, του πανεπιστημίου της Minnesota. Εκπαίδευση: Ed.D. Harvard University Επιτεύγματα: Έκανε σημαντική έρευνα πάνω στην επίδραση των παιδικών φιλιών στην ανάπτυξη τους Βραβεύτηκε για την συνεισφορά του στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία.

3 Harry Harlow 1905-1981 Τόπος Γέννησης: Fairfield, Iowa U.S
Εθνικότητα: Αμερικανός Έμεινε γνωστός για: Το πειράματα που διεξήγαγε πάνω σε πιθήκους και την προσφορά του με αυτόν τον τρόπο στην αναπτυξιακή ψυχολογία

4 Mildred Bernice Parten 1902-1970
Εθνικότητα: Αμερικανή Εκπαίδευση: University of Minesota Έμεινε γνωστή επειδή: παρατήρησε παιδιά ηλικίας 2 έως 4 ετών σε περιόδους που έπαιζαν ελεύθερα στο νηπιαγωγείο, ώστε να διαπιστώσει τις εξελικτικές μεταβολές που συμβαίνουν στην κοινωνική πολυπλοκότητα των συναναστροφών με συνομηλίκους.

5 Συχνότητα των Επαφών με τους Συνομηλίκους
1 έως 2 ετών έπαιζαν περισσότερο με παιδιά του ίδιου φύλου απ’ ό.τι με παιδιά τον αντίθετου φύλου. 2 έως 12 ετών περνούν περισσότερο χρόνο με τους συνομηλίκους

6 Πόσο Σημαντικές Είναι οι Επιρροές των Συνομηλίκων;
Σύμφωνα με τον Hartup (1983) • Oι αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιών διαφορετικών ηλικιών παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη. • Oι αλληλεπιδράσεις μεταξύ παιδιών διαφορετικών ηλικιών είναι ασύμμετρες.  • Aλληλεπιδράσεις παιδιών διαφορετικών ηλικιών φαίνεται να ωφελούν τόσο τα μεγαλύτερα, όσο και τα μικρότερα παιδιά. • Oι ασυμμετρίες μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν ορισμένες κοινωνικές δεξιότητες

7 Σημαντικότητα επιρροών Συνομηλίκων
Σημαντικότητα επιρροών Συνομηλίκων  Ως τώρα, είδαμε ότι οι αλληλεπιδράσεις των συνομηλίκων μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν πολλές κοινωνικές και προσωπικές ικανότητες

8 Το πείραμα του Harlow με τους πιθήκους
Μεγάλωσαν δύο ομάδες πιθήκων στη μία στέρησαν την ευκαιρία να συναναστραφούν με άλλους συνομήλικους ενώ στην άλλη στέρησαν την μητέρα • Η ομάδα που μεγάλωσε μόνο  με μητέρα δεν κατάφεραν να αποκτήσουν φυσιολογική συμπεριφορά • Η ομάδα που μεγάλωσε μόνο με συνομήλικους δημιούργησε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των μελών της. Στα πειράματα του χρησιμοποιούσε αποκλειστικά Μακάκους Πιθήκους Rhesus.

9 Τι έδειξε το πείραμα του Harlow
Γονείς Συνομήλικοι Κοινωνική Ανάπτυξη Παιδιού Φάνηκε πως για να γίνει ένα παιδί κοινωνικό πρέπει να υπαρχουν και οι δύο παράγοντες κοινωνικοποίησης και πως το όλο εγχείρημα είναι ένα δύσκολο έργο

10 Η Ανάπτυξη της Κοινωνικότητας Μεταξύ Συνομηλίκων
Κοινωνικότητα: Η προθυμία για κοινωνική συναναστροφή, επιζήτηση προσοχής και αποδοχής. 1. Κοινωνικότητα μεταξύ Συνομηλίκων κατά τη Βρεφική και Νηπιακή Ηλικία 2. Η Κοινωνικότητα κατά την Προσχολική Περίοδο 3. Kοινωνικότητα των συνομηλίκων κατά τη μέση παιδική ηλικία και την εφηβεία

11 Κοινωνικότητα μεταξύ Συνομηλίκων κατά τη Βρεφική και Νηπιακή Ηλικία
12 μηνών Αντιδρούν σωστότερα το ένα στη συμπεριφορά του άλλου. 20 μηνών παιχνίδι περιέχει πολλά στοιχεία ομιλίας ή προσπάθειες επηρεασμού του ρόλου του άλλου παιδιού. 18 μηνών Εμφανίζουν συντονισμένες αλληλεπιδράσεις με καθαρά κοινωνικό χαρακτήρα. 24 μηνών Τόσο η κοινωνική, όσο και η γνωστική ανάπτυξη συμβάλλουν στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας μεταξύ συνομηλίκων στη διάρκεια των δυο πρώτων χρόνων.

12 Η Κοινωνικότητα κατά την Προσχολική Περίοδο
2-5 ετών Πιθανότερο να παραμένουν κοντά σε έναν ενήλικο και να ζητούν τη στοργή του μέσω της σωματικής επαφής. 4-5 ετών Οι κοινωνικές συμπεριφορές συνίστανται από παιχνιδιάρικες προσπάθειες να κερδίσουν την προσοχή και την αποδοχή, 2-3 ετών Γίνονται κοινωνικότερα αλλά απευθύνονται επίσης και σε ένα ευρύτερο κοινό.

13 Η Mildred Parten Διαπίστωσε ότι τα παιχνίδια των παιδιών προσχολικής ηλικίας μπορούν να χωριστούν σε τέσσερις κατηγορίες, από το λιγότερο ως το περισσότερο κοινωνικά πολύπλοκο

14 ΕΙΔΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
 Παράλληλο Παιχνίδι   6 έως 12 μηνών Έχουν παρόμοιες δραστηριότητες δενπροσέχουν το ένα το άλλο Παράλληλο Παιχνίδι με Επίγνωση 1 έτους  Παίζουν παράλληλα, κατά καιρούς κοιτάζουν το ένα το άλλο. Απλό Παιχνίδι Ρόλων 1 έως 1,5 ετών Έχουν παρόμοιες δραστηριότητες, μιλούν, χαμογελούν μοιράζονται παιχνίδια.

15 ΕΙΔΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΗΛΙΚΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
 Συμπληρωματικό και Αμοιβαίο Παιχνίδι  1.5 έως 2 ετών Αλλάζουν ρόλους βασισμένους στη δράση σε κοινωνικά παιχνίδια.. Συνεργατικό Κοινωνικό Παιχνίδι Ρόλων 2,5 έως 3 ετών Παίζουν συμπληρωματικούς ρόλους χωρίς σχέδιο ή μη γνωρίζοντας το νόημα αυτών των  ρόλων ή τη μορφή του παιχνιδιού.  Πολύπλοκο Κοινωνικό Παιχνίδι Ρόλων 3,5 εως 4 ετών Σχεδιάζουν το φανταστικό παιχνίδι. ονομάζουν και αναθέτουν τους ρόλους και προτείνουν ένα σενάριο.

16 Κοινωνικότητα των Συνομηλίκων κατά τη Μέση Παιδική Ηλικία και Εφηβεία
 Κοινωνικότητα των Συνομηλίκων κατά τη Μέση Παιδική Ηλικία και Εφηβεία 6 ετών Συμμετέχουν με ενθουσιασμό σε παιχνίδια που έχουν ένα σύνολο συγκεκριμένων κανόνων. Εφηβεία Περνούν περισσότερο χρόνο με συνομήλικους σε κλίκες Έρχονται σε επαφή με την ομάδα συνομηλίκων. 10 ετών

17 Κοινωνικότητα των Συνομηλίκων κατά τη Μέση Παιδική Ηλικία και εφηβεία
 Κοινωνικότητα των Συνομηλίκων κατά τη Μέση Παιδική Ηλικία και εφηβεία Ομάδες Συνομηλίκων Αλληλεπίδρα σε τακτική βάση Κλίκες 4 έως 8 μέλη ίδιου φύλου Παρέες Ένας μηχανισμός ορισμού θέσης του εφήβου στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο του σχολείου Φιλίες & ζευγάρια Οι κλίκες και η παρέας αρχίζουν σταδιακά να διαλύονται εκπληρώνοντας τον σκοπό τους. 2. έχουν παρόμοιες αξίες και προτιμήσεις. 2. Δημιουργεί στα μέλη της μία αίσθηση ότι ανήκουν σε αυτήν 3.Βοηθούν στην απόκτηση ομαδικής ταυτότητας 3. Διατυπώνουν δικούς της κανόνες 4.είναι περισσότερο ασφαλείς για την εξερεύνηση των τρόπων συμπεριφοράς Όχι μόνο οι κλίκες και οι παρέες επιτρέπουν στους εφήβους να εκφράζουν τις αξίες τους και να δοκιμάζουν νέες ρόλους αλλά προετοιμάζουν και το δρόμο για τη δημιουργία σχέσεων με το άλλο φύλο

18 Εργασία για το μάθημα της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
Εργασία για το μάθημα της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας Ευχαριστώ για τον Χρόνο σας Νικολακόπουλος Πέτρος Τμήμα Εκπαιδευτικών Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΣ.ΠΑΙ.Τ.Ε


Κατέβασμα ppt "ΟΙ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google